Gå til innhold

Jeg er lite fornøyd med Starcraft 2


Anbefalte innlegg

Og en ting til... Uten at jeg tror jeg spoiler for mye.

 

Det er ikke slik at du kun får spille Terran i WoL. Jeg har iallfall spilt gjennom en stor del av spillet nå som Protoss. Så de som sier at Blizzard er grådige og vil "tvinge" folk til å kjøpe de andre for å spille andre raser har iallfall bommet med 50% :D

 

Spiller man som Zerg senere, forresten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første syns jeg prisen er noe høy. Gerit nok, du kan få det til 299 på elkjøp (eneste plass jeg fant til 299 iallefall) men der var det utsolgt. Jeg er rimelig sikker på at de kjedene som selger til 299 selger uten fortjeneste bare for å skape trafikk. På battle.net for eksempel kosta jo spillet 60 euro, det er IHVERTFALL latterlig. Det vil si at om du skal kjøpe alle 3 spillene på battle.net vil dette koste... 180 euro? 1500 kroner for ett spill. Det er jo latterlig.

 

Greit nok at spillet blir mye lengre enn f.eks sc1 men å lage flere maps er IKKE vanskelig når selve spillet først er ferdig. Så klart tar det tid og ressurser, men det som tar lengst tid er programmering, modeller, osv. At man må være online for å spille singleplayer campaign er like teit, og det at blizzard tilbyr folk å SELGE custom maps og lignende over battle.net (hvor så klart blizzard tar en god porsjon av kaka) ødelegger ekstreme mengder av gleden ved dette spillet. Gud hvor mange timer jeg bruket både i sc1 og wc3 på bare å spille custom games, har faktisk brukt mye mer tid på det enn å spille vanlig. Ikke at jeg ville hatt noe imot å betale en euro eller to for et bra custom map, men det er det veldig mange andre som har, og når færre spiller dem blir det ikke like gøy.

 

For å gå videre, jeg så at noen nevnte at de to andre campaigns bringer flere units til spillet? Jeg regner med dette var en spøk? Såvidt jeg husket prøvde blizzard å roe ned folk som ble forbannet når de fikk vite at de måtte kjøpe tre spill med at det holdt å kjøpe bare ett av dem og at de to andre bare var for singleplayer campaign. Ikke bare det men om de skal introdusere flere units må de gå gjennom månedsvis av betatesting igjen, og det er nok units på slagmarken som det er, spør du meg.

 

Jeg må innrømme at det er mye som forbanner meg over sc2, men i utgangspunktet gidder jeg ikke bry meg nok til å boikotte siden spillet faktisk var utrolig underholdende og bra laget, men jeg lover jeg blir forbanna hvis jeg MÅ kjøpe alle tre spillene for å få alle units jeg trenger til å spille kompetetivt på battle.net. Det blir bare for teit.

Lenke til kommentar

Mener du at StarCraft+Brood War også var dyrt da? Var det også galt av Blizzard å introdusere nye units i BW?

 

I følge Blizzard regner de med at det vil ta 18 måneder fra første spill er ute til andre del kommer ut. Så det er visst ikke bare å slenge sammen noe tilfeldig rask, virker det som.

 

Man kan vel også regne med at de to siste delene blir billigere enn de første, men la oss anta at de er like dyre: 299 x 3 = 897 kroner. Og det er for tre fullverdige spill. StarCraft og Brood War kostet vel rundt tusenlappen totalt.

Endret av snartenkt
Lenke til kommentar

Og en ting til... Uten at jeg tror jeg spoiler for mye.

 

Det er ikke slik at du kun får spille Terran i WoL. Jeg har iallfall spilt gjennom en stor del av spillet nå som Protoss. Så de som sier at Blizzard er grådige og vil "tvinge" folk til å kjøpe de andre for å spille andre raser har iallfall bommet med 50% :D

 

Spiller man som Zerg senere, forresten?

Skal jo komme 3 pakker totalt, så vil tro det.

jeg har og vunnet noe zerg development points underveis Terran-spillet.

 

PS: Kjemper meg gjennom brettet nå hvor man må samle opp masse ressurser innimellom lava og annet ræl, noen tips? :)

Lenke til kommentar

Og en ting til... Uten at jeg tror jeg spoiler for mye.

 

Det er ikke slik at du kun får spille Terran i WoL. Jeg har iallfall spilt gjennom en stor del av spillet nå som Protoss. Så de som sier at Blizzard er grådige og vil "tvinge" folk til å kjøpe de andre for å spille andre raser har iallfall bommet med 50% :D

 

Spiller man som Zerg senere, forresten?

Skal jo komme 3 pakker totalt, så vil tro det.

jeg har og vunnet noe zerg development points underveis Terran-spillet.

 

PS: Kjemper meg gjennom brettet nå hvor man må samle opp masse ressurser innimellom lava og annet ræl, noen tips? :)

Nå snakker jeg om første del, Wings of Liberty. I det som skulle være Terran-delen, har jeg spilt flere brett som Protoss. Jeg er klar over at de to neste vil fokusere på hhv. Protoss og Zerg, men man får altså spilt som Protoss allerede nå. Får man også spilt som Zerg i WoL?

Lenke til kommentar

Jeg har spilt Starcraft 1 i mange år, vært i noen av de beste klanene, B i ICCUP, masse turneringer. Spilte WC3 blant de 100 beste i 1v1 på Northrend, osv.

Ok.
Okey, jeg vet altså hva jeg snakker om. Starcraft 2 er den største melkingen av en franchise noensinne.
Så fordi du har brukt 11 år på et spill, så vet du hva du snakker om når det kommer til økonomi? Ok.

  • Du betaler tredobbel pris for ett spill
  • De har fjernet chat-funksjonene
  • De har fjernet custom games med egne navn
  • De har fjernet muligheten til å se replays med andre,

* Nei, du betaler vanlig pris for ett spill, og så betaler du vanlig pris for to stk utvidelser som kommer om 1.5-3 års tid (blizz har sagt de kommer med 1.5 års mellomrom).

* De har ikke fjernet chat-funksjonene. De du mangler kommer etterhvert. Battle.net er veldig nytt, og de har ikke fått implementert alle systemer de vil ha inne. Som chatterom.

* Det kommer nok senere. Som sagt, det er nytt.

* Se over.

  • De har lagt til microtransactions, du betaler for maps og funksjoner
  • De har lagt til Facebook integrasjon
  • De tvinger deg til å gi dem sensitiv informasjon
  • De tvinger deg til å være pålogget og overvåket selv når du spiller offline

* Microtransactions har ikke blitt implementert ennå, og såvidt jeg leste gjaldt det bare Premium Maps. Og for å sitere en Blizz-dude: "Even DotA wouldn't be considered premium".

* Totalt frivillig. Noen liker det, noen liker det ikke. Ikke syt.

* Hva så om du gir de kredittkort-nummeret ditt? De har hatt mine kredittkortnumre i 6 år, og jeg har ikke mistet noe av det. Utenom 100 kroner i måneden...

* Pålogget og overvåket? Bullshit. Logg på, dra ut nettverkskabel og spill singelplayer uten å bli overvåket. At du må logge på er rett og slett av flere grunner. Det er for å bekjempe piratkopiering, og det er for å knytte profilen din opp mot achievements og lignende, slik folk får se hva du har fått gjort. Steam har samme greia, hva er galt med det?

At NOEN finner seg i denne behandlingen av lojale fans som har støttet Blizzard i flere tiår er skremmende for hele menneskeheten.

Forandring er skremmende, jeg vet. Velkommen til fremtiden.
Jeg er tjueseks år og har tid til å gjøre mye annet enn å spille eller klage på dette forumet, men denne utviklingen skremmer meg og jeg skriver som et medmenneske.
Medmenneske? Virker her som du prøver å overbevise alle om at du vet bedre enn oss og Blizzard.
Boikott Starcraft 2, og Blizzard, ikke støtt en utvikling mot sensur, utnyttelse, og overvåking av privat informasjon.
Sensur? Hvor da? Utnyttelse? Av hva? Av hvem? Overvåking av privat informasjon? Tror du virkelig Blizzard gir fem flate øre om deg som person? De har over ti millioner brukere, så hvorfor skal de bry seg om akkurat deg?
Spillutviklere skal ikke kunne vite hva vennene dine heter, hva du spiste til middag, og hva du sier over internett i en privat samtale.
RealID er frivillig. De får dermed ikke vite hva vennene mine heter. De vet heller ikke hva jeg spiste til middag, med mindre jeg poster om det på forum og chat. Selvsagt "overvåker" de samtaler. Moderatorene på dette forumet overvåker alt vi leser og sender også. Du er klar over at ALT som skrives på PCen din kan bli lest av andre personer? Hvor er aluminiumsfoliehatten din?

 

Har du LEST avtalen du underskriver når du installerer dette spillet? De har rett til å ta all informasjon, selv fra facebook-kontoen din, selge den til andre selskaper, rapportere deg til myndigheter, og saksøke deg dersom du våger å bruke deres materiale på feil måte. Du gir fra deg alle rettigheter. Søk mer om det på google. Jeg har gledet meg til Starcraft 2 siden jeg var en liten guttevalp, dette har vært min drøm, men jeg nekter å spille, og har returnert, dette makkverket av en melkeku.

Selge informasjonen om oss til andre? Kan ikke du sitere akkurat det?

Og ja, de kan rapportere deg til myndighetene og saksøke deg om du misbruker deres programvare. Har ikke du lest om han som lagde bots til WoW og solgte de? Han ble saksøkt.

 

Jeg søkte på google og fant ikke noe særlig nevneverdig. Kan ikke du vise oss litt mer bevis?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har spilt Starcraft 1 i mange år, vært i noen av de beste klanene, B i ICCUP, masse turneringer. Spilte WC3 blant de 100 beste i 1v1 på Northrend, osv.

Ok.
Okey, jeg vet altså hva jeg snakker om. Starcraft 2 er den største melkingen av en franchise noensinne.
Så fordi du har brukt 11 år på et spill, så vet du hva du snakker om når det kommer til økonomi? Ok.

  • Du betaler tredobbel pris for ett spill
  • De har fjernet chat-funksjonene
  • De har fjernet custom games med egne navn
  • De har fjernet muligheten til å se replays med andre,

* Nei, du betaler vanlig pris for ett spill, og så betaler du vanlig pris for to stk utvidelser som kommer om 1.5-3 års tid (blizz har sagt de kommer med 1.5 års mellomrom).

* De har ikke fjernet chat-funksjonene. De du mangler kommer etterhvert. Battle.net er veldig nytt, og de har ikke fått implementert alle systemer de vil ha inne. Som chatterom.

* Det kommer nok senere. Som sagt, det er nytt.

* Se over.

  • De har lagt til microtransactions, du betaler for maps og funksjoner
  • De har lagt til Facebook integrasjon
  • De tvinger deg til å gi dem sensitiv informasjon
  • De tvinger deg til å være pålogget og overvåket selv når du spiller offline

* Microtransactions har ikke blitt implementert ennå, og såvidt jeg leste gjaldt det bare Premium Maps. Og for å sitere en Blizz-dude: "Even DotA wouldn't be considered premium".

* Totalt frivillig. Noen liker det, noen liker det ikke. Ikke syt.

* Hva så om du gir de kredittkort-nummeret ditt? De har hatt mine kredittkortnumre i 6 år, og jeg har ikke mistet noe av det. Utenom 100 kroner i måneden...

* Pålogget og overvåket? Bullshit. Logg på, dra ut nettverkskabel og spill singelplayer uten å bli overvåket. At du må logge på er rett og slett av flere grunner. Det er for å bekjempe piratkopiering, og det er for å knytte profilen din opp mot achievements og lignende, slik folk får se hva du har fått gjort. Steam har samme greia, hva er galt med det?

 

At ting er veldig nytt, og derfor er det ikke chatting, custom games og mulighet for replays kjøper jeg ikke. Blizzard tok det vekk med vilje, men undervurderte at de var i utakt med fanbasen og sier nå de vil implmentere det igjen (ihvertfall en del av det), at de ikke rakk å gjøre det ferdig som sådan fremstår som en papirtynn unnskyldning for min del.

 

At det ikke har blitt implementert gjør ikke mikrotransaksjoner for slike ting mindre uheldig, la communitiet lage maps, og gjør som valve. La oss håpe dette betale for maps-tulllet feiler spektakulært. Hvor effektiv var denne "bekjempeing av piratkopiering"? La meg tippe like effektiv som alltid, det vil si totalt bortkastet, achievments trenger heller ikke å måtte være tilknyttet noen profil om ikke de som lager spillet ønsker det. Det handler om å kontrollere kundene.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
At ting er veldig nytt, og derfor er det ikke chatting, custom games og mulighet for replays kjøper jeg ikke. Blizzard tok det vekk med vilje, men undervurderte at de var i utakt med fanbasen og sier nå de vil implmentere det igjen (ihvertfall en del av det), at de ikke rakk å gjøre det ferdig som sådan fremstår som en papirtynn unnskyldning for min del.
http://news.bigdownload.com/2010/07/28/starcraft-ii-to-get-chat-rooms-in-upcoming-patch/

 

According to a forum post by a Blizzard community manager on StarCraft II's community web site, the chat room patch "will be based around groups, where you will be able to join public channels that are based around your interests." There are also plans to support private chat channels where friends can communicate with each other. There's no word on exactly when these features will be added to the game.

 

Hmm, ser ut som det kommer etterhvert gitt.

 

At det ikke har blitt implementert gjør ikke mikrotransaksjoner for slike ting mindre uheldig, la communitiet lage maps, og gjør som valve. La oss håpe dette betale for maps-tulllet feiler spektakulært. Hvor effektiv var denne "bekjempeing av piratkopiering"? La meg tippe like effektiv som alltid, det vil si totalt bortkastet, achievments trenger heller ikke å måtte være tilknyttet noen profil om ikke de som lager spillet ønsker det. Det handler om å kontrollere kundene.

Hvor står det at community ikke får lage maps? Ingen plass. Eneste de nevner et at mikrotransaksjoner kommer til å bli brukt på maps og lignende de lager i etterkant. Det har ingenting med hva community gjør. Er det så galt å ta litt ekstra betalt for ting de bruker tid på? Om du ikke liker det, ikke kjøp de kartene, men heller last ned fra community-sidene.

Lenke til kommentar

Mener du at StarCraft+Brood War også var dyrt da? Var det også galt av Blizzard å introdusere nye units i BW?

Blizzard gjorde en utrolig god jobb med Brood war, det skal jeg innrømme, jeg var for ung til å følge med på utviklingen av spillet den gang da så jeg er usikker på hvor lang tid det tok fra BW faktisk kom ut og hvor mange patcher som måtte ut før spillet faktisk ble ordentlig balansert, men med mindre de hadde en omfattende betatesting tør jeg påstå det tok sin tid. Det som også kan nevnes er vel at sc1 ikke ble superpopulært før etter bw hadde kommet ut. Hadde de f.eks lansert en ekstrapakke til sc1 nå hadde det blitt kaos for de som spiller det profesjonelt. Videre hadde også brood war expansion-pris. Jeg ser fortsatt at folk bruker 299 som pris på sc2 men elkjøp bruker ofte å lansere nye titler til 299 selv om de egentlig koster rundt 500. Ikke alle bor i norge og såvidt jeg har fått med meg betaler de fleste andre land fullpris for spillet (rundt 60$). De aller fleste butikker selger iallefall sc2 også i norge til 400-500, som definitivt ikke er prisen man vanligvis setter på en utvidelsespakke.

 

I følge Blizzard regner de med at det vil ta 18 måneder fra første spill er ute til andre del kommer ut. Så det er visst ikke bare å slenge sammen noe tilfeldig rask, virker det som.

Jeg har full tro på at blizzard vil levere kvalitet, men om det skal være to expansion packs begge med 2-3 nye enheter til hver rase vil dette bli kaotisk. Tro meg.

 

Man kan vel også regne med at de to siste delene blir billigere enn de første, men la oss anta at de er like dyre: 299 x 3 = 897 kroner. Og det er for tre fullverdige spill. StarCraft og Brood War kostet vel rundt tusenlappen totalt.

Hvis de to neste blir billigere enn den første har jeg lite å klage på, så lenge ikke multiplay blir for kaotisk grunnet nye raser. Nå inbiller jeg meg at det allerede er bekreftet at 'utvidelsespakkene' skal ha fullpris, iallefall ifølge hyppige forum-rykter. Så klart er det mulig jeg tar feil her.

Lenke til kommentar

Det er rett og slett ingen som vet hva Blizzard vil gjøre med Zerg og Protoss-pakken som vil komme.

 

De sa tidligere at man ikke ville trenger de to pakkene for å kunne spille Starcraft 2 Online, men vet strengt tatt ikke om det gjelder lengre.

 

Vi får bare vente og se. I mellomtiden får vi nyte SC2, med mindre du er opptatt med å passe på at aluminiumsfoliehatten sitter skikkelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
At ting er veldig nytt, og derfor er det ikke chatting, custom games og mulighet for replays kjøper jeg ikke. Blizzard tok det vekk med vilje, men undervurderte at de var i utakt med fanbasen og sier nå de vil implmentere det igjen (ihvertfall en del av det), at de ikke rakk å gjøre det ferdig som sådan fremstår som en papirtynn unnskyldning for min del.
http://news.bigdownload.com/2010/07/28/starcraft-ii-to-get-chat-rooms-in-upcoming-patch/

 

According to a forum post by a Blizzard community manager on StarCraft II's community web site, the chat room patch "will be based around groups, where you will be able to join public channels that are based around your interests." There are also plans to support private chat channels where friends can communicate with each other. There's no word on exactly when these features will be added to the game.

 

Hmm, ser ut som det kommer etterhvert gitt.

 

At det ikke har blitt implementert gjør ikke mikrotransaksjoner for slike ting mindre uheldig, la communitiet lage maps, og gjør som valve. La oss håpe dette betale for maps-tulllet feiler spektakulært. Hvor effektiv var denne "bekjempeing av piratkopiering"? La meg tippe like effektiv som alltid, det vil si totalt bortkastet, achievments trenger heller ikke å måtte være tilknyttet noen profil om ikke de som lager spillet ønsker det. Det handler om å kontrollere kundene.

Hvor står det at community ikke får lage maps? Ingen plass. Eneste de nevner et at mikrotransaksjoner kommer til å bli brukt på maps og lignende de lager i etterkant. Det har ingenting med hva community gjør. Er det så galt å ta litt ekstra betalt for ting de bruker tid på? Om du ikke liker det, ikke kjøp de kartene, men heller last ned fra community-sidene.

 

Ja, de har sagt det kommer etterhvert, og? Det som var diskutert her var årsaken til at de ikke var i release.

 

Vi får se, det kan godt hende de tar betalt for maps som i utgangspunktet er community-maps også. Å drive å ta betalt for slike maps vil fragmentere spillerene sånn jeg ser det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har klokketro på ta blizzard ikke kommer til å behandle communityen bra. De har jo det som et varemerke.

Hva de tidligere har gjort er ingen garanti for at de kommer til å fortsette i samme gata. Se på EA for eksempel, eller Activision Blizzard (hint hint).

Som med alle andre så prøver Blizzard å tjene penger, og hvordan de velger å gjøre det, er opptil de. Vi med kunder kan velge å ikke bruke penger på Blizzard sine produkter, men dessverre så aksepterer vi kunder litt mye.

Starcraft 2 er heller ikke revolusjonerende (når en sammenligner med SC), så å ta 900 (300x3) for et spill hvor multiplayer er noe av det mest fascinerende (dog, singleplayercampaignen er sterk) blir i mine øyne for dumt.

Lenke til kommentar

Blizzard har fjernet evnen som deres 1998-spill hadde, der du kunne spille med venner fra andre kontinenter online. Si at du vil spille spillet som du kunne spille Starcraft 1 - da vil du trenge alle tre expansion packs. Si at du vil spille med asiatiske venner og venner fra USA, fordi du spiller i internasjonale turneringer (et helt alminnelig scenario) La oss gjøre regnestykket:

 

EU Starcraft 2: 399x3

US Starcraft 2: 399x3

ASIA Starcraft 2: 299x3

 

Det blir 3291,- kr for oss som vil spille internasjonale turneringer i SC2.

 

Jeg gjentar igjen: Starcraft 1, laget i 1998 hadde muligheten med å spille internasjonale turneringer for prisen av 199 kroner, og er fortsatt ett av verdens mest spilte spill. I Korea har de flere TV-kanaler dedikert til Starcraft turneringer der folk vinner hundretusener av kroner. Det er en nasjonalsport i Korea, og til og med folk på gamlehjemmet vet hva Starcraft er. Blizzard kutter nå de ulike kontinentene fra hverandre, stenger folk borte fra hverandre ved å fjerne chat-rom, og fjerner all customization og brukerfrihet fra produktet sitt. Jeg kommer ikke på et annet spill hvor du har måttet betale full pris for tre separate deler av historien som er like store (HL2 hadde mindre expansions som var veldig billige).

 

Hvorfor skjer dette? Søk på Activision-Blizzard og denne (israeliske) mannen som har kjøpt opp selskapet som gir ut SC2: Robert Kotick.

 

1244080219.jpg

 

PS: La meg gjøre folk oppmerksomme på at hvis dere vil spille Starcraft 2 ett år fra nå, må dere regne med å betale 1000,- kroner for å finne folk online. Det kommer nemlig til å være null mennesker som fortsatt spiller det første spillet grunnet: nye maps, nye units osv.

 

Synes du 1000,- kroner høres helt greit ut for et strategispill online? Hvorfor ikke øke prisen da til 2000,- neste gang? Herre Gud, dette ligner medlemsskapet i et pyramidespill så lettlurte folk er.

Endret av Hejlpe
Lenke til kommentar

Blizzard har fjernet evnen som deres 1998-spill hadde, der du kunne spille med venner fra andre kontinenter online. Si at du vil spille spillet som du kunne spille Starcraft 1 - da vil du trenge alle tre expansion packs. Si at du vil spille med asiatiske venner og venner fra USA, fordi du spiller i internasjonale turneringer (et helt alminnelig scenario) La oss gjøre regnestykket:

 

EU Starcraft 2: 399x3

US Starcraft 2: 399x3

ASIA Starcraft 2: 299x3

 

Det blir 3291,- kr for oss som vil spille internasjonale turneringer i SC2.

 

Jeg gjentar igjen: Starcraft 1, laget i 1998 hadde muligheten med å spille internasjonale turneringer for prisen av 199 kroner, og er fortsatt ett av verdens mest spilte spill. I Korea har de flere TV-kanaler dedikert til Starcraft turneringer der folk vinner hundretusener av kroner. Det er en nasjonalsport i Korea, og til og med folk på gamlehjemmet vet hva Starcraft er. Blizzard kutter nå de ulike kontinentene fra hverandre, stenger folk borte fra hverandre ved å fjerne chat-rom, og fjerner all customization og brukerfrihet fra produktet sitt. Jeg kommer ikke på et annet spill hvor du har måttet betale full pris for tre separate deler av historien som er like store (HL2 hadde mindre expansions som var veldig billige).

 

Hvorfor skjer dette? Søk på Activision-Blizzard og denne (israeliske) mannen som eier selskapet: Robert Kotick.

 

NEI, MEN SE HVOR DYRT STARCRAFT 1 ER NÅR DU HAR LYST PÅ 60 KOPIER!!!!

 

60*199=11940 AMMAGAD. SER DERE IKKE AT DERE HAR BLITT LURT???????????????????

 

 

 

 

:ermm:

Lenke til kommentar

Grandma, jeg kan ikke se hvordan det innlegget argumenterer for noe, annet enn å bruke en billig latterliggjoringsteknikk for å avlede oppmerksomhet fra noe mange mener er et viktig tema.

 

Jeg ville satt pris på om du i det minste argumenterte for hvordan du mener 1000,- kroner er en grei pris å betale for å spille ett strategispill på nett. For ett år siden, var det generelt akseptert at slike spill skulle koste rundt 400,- kroner, så hvordan er en økning til over det dobbelte akseptabelt for deg som bruker. Argumenter, ikke kom med billige potshops.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...