Gå til innhold

Jeg er lite fornøyd med Starcraft 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et annet scenario kan være "sitte på flyplassen å kjeder seg, vi l slå ihjel litt tid".

 

Det er ikke så ekstremt vanskelig å forestille seg.

 

AtW

Hvorfor er dette en aktuell problemstilling?

 

Hva er det du spør om? Hvorfor det er aktuelt å sitte på flyplassen å vente? Fordi man ofte må gjøre det når man skal ut og fly, hvorfor man vil finne på noe? Fordi det kan være kjedelig å bare sitte der. Hvorfor nettilgang da er et problem? Fordi man ikek får spillt singleplayer uten å være på nett.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hva er det du spør om? Hvorfor det er aktuelt å sitte på flyplassen å vente? Fordi man ofte må gjøre det når man skal ut og fly, hvorfor man vil finne på noe? Fordi det kan være kjedelig å bare sitte der. Hvorfor nettilgang da er et problem? Fordi man ikek får spillt singleplayer uten å være på nett.

 

AtW

Jeg lurer på hva som hindrer deg i å spille campaign \ skrimish, der du sitter på flyplassen og kjeder deg.

Er poenget ditt at multiplayer burde vært spillbart uten tilgang til internett?

Endret av fredes
Lenke til kommentar

Hva er det du spør om? Hvorfor det er aktuelt å sitte på flyplassen å vente? Fordi man ofte må gjøre det når man skal ut og fly, hvorfor man vil finne på noe? Fordi det kan være kjedelig å bare sitte der. Hvorfor nettilgang da er et problem? Fordi man ikek får spillt singleplayer uten å være på nett.

 

AtW

Jeg lurer på hva som hindrer deg i å spille campaign \ skrimish, der du sitter på flyplassen og kjeder deg.

Er poenget ditt at multiplayer burde vært spillbart uten tilgang til internett?

 

Jeg har forstått det som man må logge på for å spille singplayer (måtte jeg ihvertfall), men at man kan miste nettet etter det?

 

Hadde poenget mitt vært at multiplayer burde være spillbart, så hadde jeg vel snakket om multiplayer og ikke singleplayer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har forstått det som man må logge på for å spille singplayer (måtte jeg ihvertfall), men at man kan miste nettet etter det?

 

Hadde poenget mitt vært at multiplayer burde være spillbart, så hadde jeg vel snakket om multiplayer og ikke singleplayer.

 

AtW

Da har du misforstått grundig. Foreslår at du sjekker hvordan ting fungerer før du fortsetter kviningen.

Lenke til kommentar

Jeg har forstått det som man må logge på for å spille singplayer (måtte jeg ihvertfall), men at man kan miste nettet etter det?

 

Hadde poenget mitt vært at multiplayer burde være spillbart, så hadde jeg vel snakket om multiplayer og ikke singleplayer.

 

AtW

Da har du misforstått grundig. Foreslår at du sjekker hvordan ting fungerer før du fortsetter kviningen.

 

Hvilken "kvining" er det egentlig du snakker om? Uttalelsen jeg kommenterte var "klarer jeg ikke å forestille meg et tidspunkt jeg må spille Starcraft 2 uten å ha tilgang til internett." Hvor jeg kom med eksempler der man kan ønske å spille det uten å ha tilgang til internett. Jeg måtte ihvertfall logge meg på for å spille singleplayer, jeg forsto det som man måtte det hver gang (men snere kan miste nett), men det ser ut som man bare trenger å gjøre det en gang. Det eneste "gale" jeg har gjort i forbindelse med singleplayer og nett er denne misforståelelsen, så du kan godt legge av deg tullet om "kvining".

 

AtW

Lenke til kommentar

Hva er det du spør om? Hvorfor det er aktuelt å sitte på flyplassen å vente? Fordi man ofte må gjøre det når man skal ut og fly, hvorfor man vil finne på noe? Fordi det kan være kjedelig å bare sitte der. Hvorfor nettilgang da er et problem? Fordi man ikek får spillt singleplayer uten å være på nett.

 

AtW

Jeg lurer på hva som hindrer deg i å spille campaign \ skrimish, der du sitter på flyplassen og kjeder deg.

Er poenget ditt at multiplayer burde vært spillbart uten tilgang til internett?

 

Jeg har forstått det som man må logge på for å spille singplayer (måtte jeg ihvertfall), men at man kan miste nettet etter det?

 

Hadde poenget mitt vært at multiplayer burde være spillbart, så hadde jeg vel snakket om multiplayer og ikke singleplayer.

 

AtW

 

For å ta det en gang for alle. Nei, du trenger ikke svære på nettet for å spille. Tviler du, så prøv! Du må registerere spillet første gang, men det er alt. Om du senere bytter PC trenger du bare å logge inn på kontoen din, så er det aktivert. Er ikke engang sikker på at du trenger det. Er du offline regnes du som Guest, så du får ikke achivements, multiplayer og det der. Men vil du ha singleplayer er det bare å spille. Leser du i det hele tatt postene her? Jeg skrev akkurat det samme i den forrige posten min, men du valgte visst å ignorere den biten og heller kommentere det som passer deg?

Lenke til kommentar

Hva er det du spør om? Hvorfor det er aktuelt å sitte på flyplassen å vente? Fordi man ofte må gjøre det når man skal ut og fly, hvorfor man vil finne på noe? Fordi det kan være kjedelig å bare sitte der. Hvorfor nettilgang da er et problem? Fordi man ikek får spillt singleplayer uten å være på nett.

 

AtW

Jeg lurer på hva som hindrer deg i å spille campaign \ skrimish, der du sitter på flyplassen og kjeder deg.

Er poenget ditt at multiplayer burde vært spillbart uten tilgang til internett?

 

Jeg har forstått det som man må logge på for å spille singplayer (måtte jeg ihvertfall), men at man kan miste nettet etter det?

 

Hadde poenget mitt vært at multiplayer burde være spillbart, så hadde jeg vel snakket om multiplayer og ikke singleplayer.

 

AtW

 

For å ta det en gang for alle. Nei, du trenger ikke svære på nettet for å spille. Tviler du, så prøv! Du må registerere spillet første gang, men det er alt. Om du senere bytter PC trenger du bare å logge inn på kontoen din, så er det aktivert. Er ikke engang sikker på at du trenger det. Er du offline regnes du som Guest, så du får ikke achivements, multiplayer og det der. Men vil du ha singleplayer er det bare å spille. Leser du i det hele tatt postene her? Jeg skrev akkurat det samme i den forrige posten min, men du valgte visst å ignorere den biten og heller kommentere det som passer deg?

Jeg har da ikke sådd noe tvil om folks påstander angående dette? Og om du ser posten din, så ser du at den er like riktig om det hadde fungert slik jeg trodde også. (man kan logge seg på når spillet starter, men deretter trenger man ikke nett), derfor er det relativt forståelig at jeg ikke bet meg noe spesielt merke i den uttalelsen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Skyld på alle som har piratkopiert spill opp gjennom tidene, smil og kos dere.

Det nytter ikke å skylde på piratene, da disse kundefiendtlige handlingene fra Blizzard og andre ikke hindrer piratkopiering. Piratene spilte SC2 før vi som faktisk hadde kjøpt det fikk muligheten.

 

Som den piraten jeg er innrømmer jeg at jeg hadde tilgang til SC2 Beta selv om det var sperret fra Blizzard sin side, men det eneste jeg kunne gjøre var og spille mot AI som...ble kjedlig. Jeg hadde også vanlig SC2 Beta tilgang og brukte den aktivt til og spille med en kamerat, men når de sperra det så fikk jeg tak i en crack og spilte en gang i blandt mot AI.

 

Derimot hadde ikke piratene full tilgang før spillet faktisk ble lansert. Grunnen til dette var at installeren var bra kryptert og sendte ut en pakke til Blizzard og spurte om spillet var kommet ut.

 

Er ivertfall slik jeg mener og huske det ;) Men jeg kan ta feil.

Lenke til kommentar
Jeg har da ikke sådd noe tvil om folks påstander angående dette? Og om du ser posten din, så ser du at den er like riktig om det hadde fungert slik jeg trodde også. (man kan logge seg på når spillet starter, men deretter trenger man ikke nett), derfor er det relativt forståelig at jeg ikke bet meg noe spesielt merke i den uttalelsen.

 

AtW

 

"Edit: Og for å si det igjen, en gang for alle. Man trenger IKKE være på nettet for å spille Starcraft 2. Det er kun om man vil ha multiplayer. Tror du meg ikke, så prøv selv."

 

Skjønner det er lett å misforstå det der. :p Men jeg har bedre ting å gjøre enn å diskutere ting på forum med folk som nekter å godta at de tok feil. Jeg vil heller spille Starcraft 2. :p

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar
Jeg har da ikke sådd noe tvil om folks påstander angående dette? Og om du ser posten din, så ser du at den er like riktig om det hadde fungert slik jeg trodde også. (man kan logge seg på når spillet starter, men deretter trenger man ikke nett), derfor er det relativt forståelig at jeg ikke bet meg noe spesielt merke i den uttalelsen.

 

AtW

 

"Edit: Og for å si det igjen, en gang for alle. Man trenger IKKE være på nettet for å spille Starcraft 2. Det er kun om man vil ha multiplayer. Tror du meg ikke, så prøv selv."

 

Skjønner det er lett å misforstå det der. :p Men jeg har bedre ting å gjøre enn å diskutere ting på forum med folk som nekter å godta at de tok feil. Jeg vil heller spille Starcraft 2. :p

Om jeg tror man kun trenger å være på nett når man starter å spille spillet, og deretter ikke trenger å være på nett, så gir jo uttalelsen din mening utifra det perspektivet også, jeg så (der og da) ikke noen motsetning mellom det jeg trodde var tilfellet, og din uttalelse. Ellers synes jeg det er litt urettferdig av deg å påstå at jeg nekter å godta at jeg har tatt feil? Jeg har ikke protestert et sekund etter at jeg ble gjort obs på at ting ikke var som jeg trodde.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Noen som boikotter filmer som kommer i trilogier også eller? Husker jeg var knallforbanna når jeg måtte kjøpe tre kinobilletter for å få sett ferdig Ringenes Herre..... Dette sier egentlig nok om hele trilogi maset rundt SC2. Trilogier er da bare bra, nå vet vi allerede nå at det kommer to STORE expansions til det beste(i mine øyne) rts spillet noen sinne. Samme med de som spiller WOW. De jubler og koser seg hver gang det nærmer seg en expansion, med nye områder å utforske, nye våpen, raids og en ny klasse i ny og ne.

 

 

Er forsåvidt enig i at det burde finnes en greiere måte å få spilt med folk fra andre regioner. Jeg merker allerede nok av problemer med kamper mot land i europa, så er takknemmelig for at jeg ikke blir matchet opp mot random land utenfor regionen. Men muligheten til å aktivt velge å spille mot USA eller Asia i private kamper burde helt klart være der. Ellers må jeg innrømme at jeg sjeldent velger en amerikansk eller asiatisk spillserver om jeg har muligheten til å spille europeisk, eller enda bedre, skandinavisk. Grunnen er rett og slett at jeg ikke takler høy latency(grøsser bare ved tanken på problemene med MW2 i starten når man bare ble matchet opp med amerikanere). SC2 krever minst like bra latencyforhold som et FPS, prøv å microe i en kamp hvor hvert av lagene har 150 units+ som skal styres rundt på kartet med lagg.. korrekt, det er totalt ubrukelig.

 

Ellers skulle jeg gjerne likt å se online replays komme tilbake, ser ofte replays sammen med de jeg spiller med, men da må vi loade de samtidig og synkronisere de manuelt, som er litt hassle.

 

Game on!

Lenke til kommentar

Ajaco, det lønner seg å orientere seg om noen fundamentale fakta rundt temaet du har lyst til å diskutere.

 

1. Starcraft 2 kommer ut i tre deler, Terran, Zerg og Protoss. Hver av delene vil koste det samme som et vanlig spill, og inneholder de tre rasenes egne historier, og er KREVET for å spille online med siste oppdateringer og nye units. Du må altså betale for tre spill for å spille online eller følge hele historien til spillet.

 

2. Det er ikke et "abonnement" å spille et strategispill på nett, det har vært gratis i alle år. Blizzard har for første gang tvunget brukere i Russland og Korea til å betale en sum penger i måneden for å kunne spille spillet - selv offline!

 

3. Det er ingen "trend" som fører til at selskaper skal tvinge MER penger ut av folk for FÆRRE tjenester enn de tidligere tilbød. Dette er en utvikling som hovedsakelig skjer i markeder der folk kjøper underholdning, musikk og digitale medier. Fordi folk finner seg i det. Det er slike som deg, som aksepterer en "utvikling" og dermed går med på de villeste krav og nedgraderinger i tjenester og funksjoner, for en økt pris, som sørger for at tjenester blir dårligere og dyrere i en bransje der vi skulle kommet mye lenger innen 2010.

 

 

Kan du BARE spille som TERRAN-rasen på singleplayeren til Wings of Liberty?

 

Og kan du ikke spille online etter det kommer en expansion??

Lenke til kommentar

 

Kan du BARE spille som TERRAN-rasen på singleplayeren til Wings of Liberty?

 

I SC2: Wings of Liberty spiller du som Jim Raynor, som er menneske, aka Terran. Raynor er hovedpersonen i denne første delen av trilogien, så da blir det jo naturlig at du spiller som han og hans rase. Men selv om det bare er én campaign i første del av SC2, så er den uten tvil en fullverdig enspiller opplevelse. SC2 Wings of Liberty har allerede gitt meg en mer komplett spilloplevelse enn veldig mange andre spill.

Endret av jorgensh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...