Gå til innhold

Jeg er lite fornøyd med Starcraft 2


Anbefalte innlegg

Jeg har spilt Starcraft 1 i mange år, vært i noen av de beste klanene, B i ICCUP, masse turneringer. Spilte WC3 blant de 100 beste i 1v1 på Northrend, osv.

 

Okey, jeg vet altså hva jeg snakker om. Starcraft 2 er den største melkingen av en franchise noensinne.

 

  • Du betaler tredobbel pris for ett spill
  • De har fjernet chat-funksjonene
  • De har fjernet custom games med egne navn
  • De har fjernet muligheten til å se replays med andre,

 

  • De har lagt til microtransactions, du betaler for maps og funksjoner
  • De har lagt til Facebook integrasjon
  • De tvinger deg til å gi dem sensitiv informasjon
  • De tvinger deg til å være pålogget og overvåket selv når du spiller offline

 

At NOEN finner seg i denne behandlingen av lojale fans som har støttet Blizzard i flere tiår er skremmende for hele menneskeheten. Jeg er tjueseks år og har tid til å gjøre mye annet enn å spille eller klage på dette forumet, men denne utviklingen skremmer meg og jeg skriver som et medmenneske. Boikott Starcraft 2, og Blizzard, ikke støtt en utvikling mot sensur, utnyttelse, og overvåking av privat informasjon. Spillutviklere skal ikke kunne vite hva vennene dine heter, hva du spiste til middag, og hva du sier over internett i en privat samtale.

 

Har du LEST avtalen du underskriver når du installerer dette spillet? De har rett til å ta all informasjon, selv fra facebook-kontoen din, selge den til andre selskaper, rapportere deg til myndigheter, og saksøke deg dersom du våger å bruke deres materiale på feil måte. Du gir fra deg alle rettigheter. Søk mer om det på google. Jeg har gledet meg til Starcraft 2 siden jeg var en liten guttevalp, dette har vært min drøm, men jeg nekter å spille, og har returnert, dette makkverket av en melkeku.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har gledet meg til Starcraft 2 siden jeg var en liten guttevalp, dette har vært min drøm, men jeg nekter å spille, og har returnert, dette makkverket av en melkeku.

 

det var trist, spillet er nemlig veldig bra, og hele battlenet/multiplayer/matchmaking er noe av det beste jeg har brukt, du går glipp av noe!

 

på en annen side er det best å passe seg slik at ikke onde selskaper selger sjelen din til amerika!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har spilt Starcraft 1 i mange år, vært i noen av de beste klanene, B i ICCUP, masse turneringer. Spilte WC3 blant de 100 beste i 1v1 på Northrend, osv.

 

Okey, jeg vet altså hva jeg snakker om. Starcraft 2 er den største melkingen av en franchise noensinne.

 

  • Du betaler tredobbel pris for ett spill
  • De har fjernet chat-funksjonene
  • De har fjernet custom games med egne navn
  • De har fjernet muligheten til å se replays med andre,

 

  • De har lagt til microtransactions, du betaler for maps og funksjoner
  • De har lagt til Facebook integrasjon
  • De tvinger deg til å gi dem sensitiv informasjon
  • De tvinger deg til å være pålogget og overvåket selv når du spiller offline

 

At NOEN finner seg i denne behandlingen av lojale fans som har støttet Blizzard i flere tiår er skremmende for hele menneskeheten. Jeg er tjueseks år og har tid til å gjøre mye annet enn å spille eller klage på dette forumet, men denne utviklingen skremmer meg og jeg skriver som et medmenneske. Boikott Starcraft 2, og Blizzard, ikke støtt en utvikling mot sensur, utnyttelse, og overvåking av privat informasjon. Spillutviklere skal ikke kunne vite hva vennene dine heter, hva du spiste til middag, og hva du sier over internett i en privat samtale.

 

Har du LEST avtalen du underskriver når du installerer dette spillet? De har rett til å ta all informasjon, selv fra facebook-kontoen din, selge den til andre selskaper, rapportere deg til myndigheter, og saksøke deg dersom du våger å bruke deres materiale på feil måte. Du gir fra deg alle rettigheter. Søk mer om det på google. Jeg har gledet meg til Starcraft 2 siden jeg var en liten guttevalp, dette har vært min drøm, men jeg nekter å spille, og har returnert, dette makkverket av en melkeku.

 

Mye av strukturen rundt spillet har tatt en uheldig vending, det er helt klart. Det kan dog ikke feies under teppet at spillet i seg selv er fuckings fantastisk. I rest my case.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke vi er helt på samme bølgelengde. Jeg spilte Starcraft i over 10 år.

 

Jeg kan absolutt alle statistikkene om alle enhetene i spillet.

 

Jeg har 250 APM (handlinger i minuttet) når jeg spiller.

 

Jeg spilte betaen fra første dag og har flere hundre online-spill i SC2.

 

Hvis jeg hadde spilt "Starcraft 2" som andre spiller "The Sims" hadde jeg sikkert fått noen ukers glede ut av det. Dette handler om et tiår for meg, en livsstil. Jeg går nå tilbake til et spill gitt ut i 1998 for å få underholdningen min, fordi Blizzard ikke klarer å holde hendene unna lommeboken min og regelboken sin. Alt som var bra med Starcraft er noe dårligere i Starcraft 2, bortsett fra grafikken (selvom jeg vil argumentere for at 2D fungerer bedre i RTS uansett).

 

Forstår dere ikke at hvis dere støtter en utvikling der spillutviklere kan kreve tredobbel pris for ett spill, kreve penger for å laste ned nye "kart", fjerne muligheten til å kommunisere i spillet, fjerne replay-funksjoner, custom game-funksjoner, redusere spillbarheten for å tekkes noobs, og ta fra dere all frihet og privatliv med produktet, så kommer vi til å ende opp i et helvetes dystopi a.la 1984 til slutt? Er dere virkelig så lettlurte? Sukk!

 

Starcraft2MilkingCaption.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har spilt Starcraft 1 i mange år, vært i noen av de beste klanene, B i ICCUP, masse turneringer. Spilte WC3 blant de 100 beste i 1v1 på Northrend, osv.

 

Okey, jeg vet altså hva jeg snakker om. Starcraft 2 er den største melkingen av en franchise noensinne.

 

  • Du betaler tredobbel pris for ett spill
  • De har fjernet chat-funksjonene
  • De har fjernet custom games med egne navn
  • De har fjernet muligheten til å se replays med andre,

 

  • De har lagt til microtransactions, du betaler for maps og funksjoner
  • De har lagt til Facebook integrasjon
  • De tvinger deg til å gi dem sensitiv informasjon
  • De tvinger deg til å være pålogget og overvåket selv når du spiller offline

 

At NOEN finner seg i denne behandlingen av lojale fans som har støttet Blizzard i flere tiår er skremmende for hele menneskeheten. Jeg er tjueseks år og har tid til å gjøre mye annet enn å spille eller klage på dette forumet, men denne utviklingen skremmer meg og jeg skriver som et medmenneske. Boikott Starcraft 2, og Blizzard, ikke støtt en utvikling mot sensur, utnyttelse, og overvåking av privat informasjon. Spillutviklere skal ikke kunne vite hva vennene dine heter, hva du spiste til middag, og hva du sier over internett i en privat samtale.

 

Har du LEST avtalen du underskriver når du installerer dette spillet? De har rett til å ta all informasjon, selv fra facebook-kontoen din, selge den til andre selskaper, rapportere deg til myndigheter, og saksøke deg dersom du våger å bruke deres materiale på feil måte. Du gir fra deg alle rettigheter. Søk mer om det på google. Jeg har gledet meg til Starcraft 2 siden jeg var en liten guttevalp, dette har vært min drøm, men jeg nekter å spille, og har returnert, dette makkverket av en melkeku.

jeg er enig i det du skriver med tanke på hvilke funksjoner de har tatt vekk og privat informasjon de gir ut. men at vi få som spiller her på diskusjon.no protesterer ved å slutte å spille og kjøpe produkter fra blizzard hjelper dessverre lite.

men at det er feil vei å gå fra blizzard sin side er det ingen tvil om.

men hvis det en dag kommer en stor protest mot dette hvor mange tusen spillere slutter henger jeg meg helt sikkert på. imens får jeg bare nyte dette gode spillet de har laget

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke vi er helt på samme bølgelengde. Jeg spilte Starcraft i over 10 år.

 

Jeg kan absolutt alle statistikkene om alle enhetene i spillet.

 

Jeg har 250 APM (handlinger i minuttet) når jeg spiller.

 

Jeg spilte betaen fra første dag og har flere hundre online-spill i SC2.

 

Hvis jeg hadde spilt "Starcraft 2" som andre spiller "The Sims" hadde jeg sikkert fått noen ukers glede ut av det. Dette handler om et tiår for meg, en livsstil. Jeg går nå tilbake til et spill gitt ut i 1998 for å få underholdningen min, fordi Blizzard ikke klarer å holde hendene unna lommeboken min og regelboken sin. Alt som var bra med Starcraft er noe dårligere i Starcraft 2, bortsett fra grafikken (selvom jeg vil argumentere for at 2D fungerer bedre i RTS uansett).

 

Forstår dere ikke at hvis dere støtter en utvikling der spillutviklere kan kreve tredobbel pris for ett spill, kreve penger for å laste ned nye "kart", fjerne muligheten til å kommunisere i spillet, fjerne replay-funksjoner, custom game-funksjoner, redusere spillbarheten for å tekkes noobs, og ta fra dere all frihet og privatliv med produktet, så kommer vi til å ende opp i et helvetes dystopi a.la 1984 til slutt? Er dere virkelig så lettlurte? Sukk!

 

Ikke for å være smålig, men verken 250 APM eller B er spesielt imponerende i disse tider. Det er dessuten irrelevant. Jeg sier ikke at du er god nok til å uttale deg eller liknende. Den retningen Blizzard nå tar er på ingen måte eksklusivt for dem. Det er i denne retningen store deler av spillindustrien beveger seg. Du velger selv om du vil være med på turen og få mange gode opplevelser på veien eller sitte der og surmule, mens du griper om dine 299 kroner. Det er virkelig lommerusk for så mye gøy.

 

Føler du drar hele denne negativiteten litt langt når du begynner å snakke om dystopier og annet vas. Jeg er ikke lettlurt, for jeg betaler gjerne i lassevis for et slikt godt produkt.

 

Denne 'betal for kart'-ordningen har jeg ikke sett noe til, og vil vurdere dette når det blir aktuelt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har spilt Starcraft 1 i mange år, vært i noen av de beste klanene, B i ICCUP, masse turneringer. Spilte WC3 blant de 100 beste i 1v1 på Northrend, osv.

 

Okey, jeg vet altså hva jeg snakker om. Starcraft 2 er den største melkingen av en franchise noensinne.

 

  • Du betaler tredobbel pris for ett spill
  • De har fjernet chat-funksjonene
  • De har fjernet custom games med egne navn
  • De har fjernet muligheten til å se replays med andre,

 

  • De har lagt til microtransactions, du betaler for maps og funksjoner
  • De har lagt til Facebook integrasjon
  • De tvinger deg til å gi dem sensitiv informasjon
  • De tvinger deg til å være pålogget og overvåket selv når du spiller offline

Betaler tredobbel pris for et spill? 299 i butikken er da ikke tredobbel spill? Med mindre du mener 100kr er vanlig lanseringspris.

 

Jeg er ikke bekjent med chat-funksjonene i SC1, men synes chattefunksjonene i SC2 fungerer glimrende. Man har battle.net klienten - som lar deg snakke med folk på friendslist anytime. Chat during game er det selvfølgelig. Og om du mener chat med random players... du kan høyreklikke og velge "send message" til en spiller du nettop har spilt mot. Så skjønner ikke helt poenget ditt.

 

Greit nok. Det er vel kanskje en loss. Men hvor stor prosentandel av disse custom gamsene er ikke bare dritkjedelige greier? Det er forsatt mulighet for custom maps.

 

Å se replays med andre kunne vært stilig, indeed. Skjønner ikke hvorfor de fjerna det.

 

Jeg har ikke sett noe til microtransactions. Og jeg tviler sterkt på at jeg er nødt til å kjøpe maps for å kunne spille på competetive nivå (ikke at jeg kommer til å gjøre det. Men hvis det skulle vært tilfelle).

 

Du er ikke pålagt å bruke facebook-intregasjonen. Det er en måte å lett få tak i battle.net accounten til irl kompiser. Selv synes jeg det er kjempeflott. Dessuten har blizzard jobbet for å øke muligheten til å kunne føle seg 'connected' til battle.net uavhengig av spill og lignende. Dette synes jeg er en fin del av det hele. Jeg liker utviklingen. Du er heller ikke pålagt å ha en facebook profil med masse sensitiv informasjon. Så dette punktet er helt frivillig, og jeg skjønner ikke hvorfor du gidder å nevne det en gang.

 

Når har de tvunget oss til det? Og blizzard sitter på informasjon om brukerene sine ja. Akuratt som alle andre firmaer med abonnenter. De bruker ikke informasjonen aktivt, men har den lagret av praktiske grunner.

 

Hva mener du med det? Tvinger oss til å være tilgjengelig selv når vi er offline?

 

At NOEN finner seg i denne behandlingen av lojale fans som har støttet Blizzard i flere tiår er skremmende for hele menneskeheten. Jeg er tjueseks år og har tid til å gjøre mye annet enn å spille eller klage på dette forumet, men denne utviklingen skremmer meg og jeg skriver som et medmenneske. Boikott Starcraft 2, og Blizzard, ikke støtt en utvikling mot sensur, utnyttelse, og overvåking av privat informasjon. Spillutviklere skal ikke kunne vite hva vennene dine heter, hva du spiste til middag, og hva du sier over internett i en privat samtale.

 

Har du LEST avtalen du underskriver når du installerer dette spillet? De har rett til å ta all informasjon, selv fra facebook-kontoen din, selge den til andre selskaper, rapportere deg til myndigheter, og saksøke deg dersom du våger å bruke deres materiale på feil måte. Du gir fra deg alle rettigheter. Søk mer om det på google. Jeg har gledet meg til Starcraft 2 siden jeg var en liten guttevalp, dette har vært min drøm, men jeg nekter å spille, og har returnert, dette makkverket av en melkeku.

Det er slik verdenen har blitt. Og blizzard følger med trenden. Om det automatisk gjør det greit er opp til deg selv å bedømme. Og du får det til å se ut som blizzard sine ansatte sitter på kontoret og tyvleser samtalene våres, og ler av det. Det er av sikkerhetsmessige årsaker - og for å unngå problemer. De bruker ikke denne informasjonen uten videre. Og det vet du like godt som meg. Dessuten, du har aldri vært forpliktet til å fylle ut noe mer informasjon om deg selv nå - enn for noen år siden. Du bestemmer selv hva du skriver på nettet.

 

Igjen - du får det til å høres ut som at blizzard går til saksmål mot en hvilken som helst person som gjør noe galt. Og at de oppfører seg som noe form for cyberpolice. Slike avtaler er det ganske mange av, og blizzard er ikke alene på dette feltet. Da får du heller hate verden.

 

Og det at du har vært en elite SC spiller, har da ingenting med det du skriver i posten din å gjøre?

 

Du overreagerer. Kraftig.

 

Ta et dypt pust inn, så tenker du deg om en gang til; hvor mange privatpersoner har du hørt har blitt utsatt for trakasjon av blizzard? Som har fått et saksmål slengt mot seg, eller blir rapportert til myndighetene av blizzard? Jeg skjønner godt at blizzard ønsker å ha disse mulighetene, dersom det faktisk skulle være noe alvorlig. De kan ikke være ansvarlig for alle millionene som bruker tjeneste deres. Og må derfor fraskrive seg en del ansvar, og heller si at dersom du bruker deres produkt - så er du selv ansvarlig. Og gjør du noe alvorlig, og ulovelig, så vil det kunne få konsekvenser. Dersom det elles ville gått utover firmaet.

 

Helt grei policy spør du meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

jeg er enig i det du skriver med tanke på hvilke funksjoner de har tatt vekk og privat informasjon de gir ut. men at vi få som spiller her på diskusjon.no protesterer ved å slutte å spille og kjøpe produkter fra blizzard hjelper dessverre lite.

men at det er feil vei å gå fra blizzard sin side er det ingen tvil om.

men hvis det en dag kommer en stor protest mot dette hvor mange tusen spillere slutter henger jeg meg helt sikkert på. imens får jeg bare nyte dette gode spillet de har laget

 

Det ER en gigantisk protest på mange hundretusen som boikotter Starcraft 2. På teamliquid (den største community-siden for Starcraft 2) var det en overflod av tråder hvor folk beskrev hvordan de følte seg forrådt og tråkket på av Blizzard. De har mistet mange hundre medlemmer. Salget av Starcraft 2 har vært flere millioner lavere enn forventet av ekspertene, og mange har tapt på investeringer i salget.

 

Under betaen ble Blizzards eget forum ble overflommet av meldinger fra brukere som var sjokkert over avtalen de måtte signere, og sa de skulle boikotte spillet. Så mye at Blizzard stengte hele forumet i en dag for å rydde opp. Hva er unnskyldningen din nå, at FOR mange har boikottet spillet, så ditt bidrag blir en dråpe i havet? Ser du den logiske bristen i den siste uttalelsen din nå?

Endret av Hejlpe
Lenke til kommentar

Ajaco, det lønner seg å orientere seg om noen fundamentale fakta rundt temaet du har lyst til å diskutere.

 

1. Starcraft 2 kommer ut i tre deler, Terran, Zerg og Protoss. Hver av delene vil koste det samme som et vanlig spill, og inneholder de tre rasenes egne historier, og er KREVET for å spille online med siste oppdateringer og nye units. Du må altså betale for tre spill for å spille online eller følge hele historien til spillet.

 

2. Det er ikke et "abonnement" å spille et strategispill på nett, det har vært gratis i alle år. Blizzard har for første gang tvunget brukere i Russland og Korea til å betale en sum penger i måneden for å kunne spille spillet - selv offline!

 

3. Det er ingen "trend" som fører til at selskaper skal tvinge MER penger ut av folk for FÆRRE tjenester enn de tidligere tilbød. Dette er en utvikling som hovedsakelig skjer i markeder der folk kjøper underholdning, musikk og digitale medier. Fordi folk finner seg i det. Det er slike som deg, som aksepterer en "utvikling" og dermed går med på de villeste krav og nedgraderinger i tjenester og funksjoner, for en økt pris, som sørger for at tjenester blir dårligere og dyrere i en bransje der vi skulle kommet mye lenger innen 2010.

Lenke til kommentar

Ajaco, det lønner seg å orientere seg om noen fundamentale fakta rundt temaet du har lyst til å diskutere.

 

1. Starcraft 2 kommer ut i tre deler, Terran, Zerg og Protoss. Hver av delene vil koste det samme som et vanlig spill, og inneholder de tre rasenes egne historier, og er KREVET for å spille online med siste oppdateringer og nye units. Du må altså betale for tre spill for å spille online eller følge hele historien til spillet.

Det var da også en expansion til Starcraft 1? Var dette også helt galt? At det nå er to, synes jeg er helt greit. Blizzard legger mer arbeid inn i spillet, og vi får fler varer. 300kr for fler hundre timer med unnerholdning er fint billig uansett.

 

2. Det er ikke et "abonnement" å spille et strategispill på nett, det har vært gratis i alle år. Blizzard har for første gang tvunget brukere i Russland og Korea til å betale en sum penger i måneden for å kunne spille spillet - selv offline!

 

Blizzard har da fler spill enn bare Starcraft. World of Warcraft krever 100kr i mnd for å spilles. Disse bruker samme accounter som starcraft - og for at de skal kunne ha nødvendig informasjon hos WoW-spillerene sine, så kreves dette også av Starcraft spillere som benytter seg av samme system (battle.net). Dessuten er det jo også mer og mer populært å kjøpe spill digitalt. Noe som krever at du betaler med kort på nettet, som igjen krever at blizzard sitter på en del nødvendige info om deg. Blizzard er ikke unike her, ei heller grådige.

 

Og.. koster SC2 penger pr mnd i russland og Korea? Sauce?

 

3. Det er ingen "trend" som fører til at selskaper skal tvinge MER penger ut av folk for FÆRRE tjenester enn de tidligere tilbød. Dette er en utvikling som hovedsakelig skjer i markeder der folk kjøper underholdning, musikk og digitale medier. Fordi folk finner seg i det. Det er slike som deg, som aksepterer en "utvikling" og dermed går med på de villeste krav og nedgraderinger i tjenester og funksjoner, for en økt pris, som sørger for at tjenester blir dårligere og dyrere i en bransje der vi skulle kommet mye lenger innen 2010.

Vel, jo. Det er en trend å selge et produkt for så mye som mulig. Og det har vært ønskelig så lenge penger har eksistert. Vi må ikke glemme at blizzard er et selskap som har som hovedmål å tjene penger. I likhet med alle andre selskap. (Nei, dette betyr ikke at de ikke har en lidenskap for spillutvikling. For er det noe blizzard har, så er det en vilje og lyst til å lage gode spill - FOR OSS).

 

Dessuten vrir du på det jeg sier. Jeg sa at det er en trend at selskaper etterhvert krever mer informasjon om brukerene sine - da ting er mer sammensveiset idag enn tidligere. Før kjøpte man et spill i butikken, og spilte det offline. Singleplayer. Det blir som å kjøpe et brød i butikken. Du kjøper det, og gjør hva faen du vil med det. De trenger ikke vite noe mer. De har solgt brødet sitt.

 

Slik er det ikke lenger. Når man kjøper spill nå (som er onlinebasert) brukes veldig ofte en form for klient for å bunte alle spillene til produsentene sammen. Steam og Battle.net er 2 store eksempler på dette. Dersom du skal kjøpe spill online på steam, så utgir du akuratt like mye informasjon til Valve, som du gir til blizzard dersom du kjøper et spill på battle.net. Det er en løsning som gjør ting mer praktisk både for produsent, og bruker. Jeg lengter iallefall ikke tilbake til da jeg måtte ha alle CD-keyene mine i en skuff, og måtte grave de frem hver gang jeg skulle installere spillet. Mye bedre å ha det lagret på nett - på produsentene sine sider. Men dette krever en del informasjon om deg. For at du skal kunne ha en profil hos dem. Denne profilen skal passe til mange forskjellig type spill, og produkter. Og er derfor ofte omfattende. Og du gir fra deg mye informasjon. Men som konstantert fler ganger i forrige innlegg - denne informasjonen blir ikke brukt dersom det ikke absolutt er behov for det. Eller med mindre du spør om det (account recovery f.eks).

 

--

 

ANYWAYS! Jeg drar på hytta i en uke nå. Tilbake på søndag. Hold ut uten min spam! Høhø.

 

Når jeg er tilbake blir det replays og det som bedre er sammen med Romis. Håper å få til å produsere noe en del kan få nytte og glede av.

Endret av Ajaco
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

1. Starcraft 2 kommer ut i tre deler, Terran, Zerg og Protoss. Hver av delene vil koste det samme som et vanlig spill, og inneholder de tre rasenes egne historier, og er KREVET for å spille online med siste oppdateringer og nye units. Du må altså betale for tre spill for å spille online eller følge hele historien til spillet.

 

 

Selvsagt må du kjøpe de nye spillene for å spille med nye units og oppdateringer til de nye spillene. De tvinger deg derimot ikke til noe som helst, da du fremdeles kan spille online på Wings of Liberty, dog er du begrenset til å spille mot andre som kun har kjøpt dette.

Lenke til kommentar

Det er expansion packs. Helt vanlig. Fins vel nesten ikke tall over hvor mange spill som har fått expansionpacks opp gjennom tidene. Det er selvfølgelig for å tjene mer penger - men dersom produktet er bra, så hvorfor ikke?

 

Og det å påstå at blizzard er syndebukker som lager 3 fantastiske spill til oss, er bare helt på trynet.

Endret av Ajaco
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et selskap har etiske ansvar ovenfor sine kunder og, såklart, ansatte. Hvis du vil argumentere for turbokapitalisme og et samfunn der selskapene regjerer over folket, hører det hjemme på forumet for politikk. Den holdningen (at selskapers eneste ansvar i et marketliberalistisk samfunn er å tjene penger) er ufattelig skremmende og høres ut som begynnelsen på enhver dystopisk roman.

 

Et selskap som leder innenfor en teknologisk industri har et gigantisk etisk ansvar, og Blizzard gjør ingenting annet enn å utnytte sin posisjon (detaljert i tidligere innlegg). De bruker teknologien og deres økonomiske posisjon til å tvinge valgfrihet og alternativer ut av hendene på brukere, og fører for en reaksjonær utvikling hva angår brukernes goder.

 

Ha en god ferie. :)

Lenke til kommentar

Hejlpe, alle dine poeng er valide og jeg er egentlig veldig enig.

 

Men angående kronasjer og campaign så ser jeg egentlig ikke helt problemet, det er tross alt 3 ganger så mange oppdrag i forhold til sc1 og det er også gjort mer ut av dem, med tanke på det en gjør utenom oppdragene.

(Kostet sikkert mye å gjøre CG'en i sc1, men er nok en dyrerer affære i sc2.)

 

Sc1 ser ut til å ha en langt kortere utvikling også.

 

 

Blir ikke mindre irritert av disse dumme valgene Blizzard har gjort som du nevner, spesielt den som hindrer oss å spille mot andre i verden. Selv om det er litt etterslep problemer så vil jeg i det minste ha muligheten.

Deres krav på personlig informasjon er også litt drøy, spesielt med tanke på hvor mye informasjon som ligger ute på Internet om folk flest fra før av.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Deres krav på personlig informasjon er også litt drøy, spesielt med tanke på hvor mye informasjon som ligger ute på Internet om folk flest fra før av.

Jeg vet ikke helt om jeg mistolket dette eller ikke. Men du mener at blizzard kunne krevd mindre info... fordi infoen mest sansynlig ligger på nettet allerede? Så de skal gjøre en personling police-investigation hver gang de må sjekke disse dataene?

 

Eller er det bare jeg som er trøtt, og misforstår totalt hva du mener?

Lenke til kommentar

Nja, navnet ditt gir du dem forsåvidt uansett, det jeg hovedsakelig tenkte på var det offisielle forumet dems. Hvorfor de der skal absolutt ha ditt eget fulle navn der er utenfor hva jeg forstår er nødvendig.

(Behøver ikke være på det offisielle forumet så har jo liten betydning, men synes det er blant spikrene uten tvil.)

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Jeg har spilt Starcraft 1 i mange år, vært i noen av de beste klanene, B i ICCUP, masse turneringer. Spilte WC3 blant de 100 beste i 1v1 på Northrend, osv.

 

Okey, jeg vet altså hva jeg snakker om. Starcraft 2 er den største melkingen av en franchise noensinne.

 

  • Du betaler tredobbel pris for ett spill
  • De har fjernet chat-funksjonene
  • De har fjernet custom games med egne navn
  • De har fjernet muligheten til å se replays med andre,

 

  • De har lagt til microtransactions, du betaler for maps og funksjoner
  • De har lagt til Facebook integrasjon
  • De tvinger deg til å gi dem sensitiv informasjon
  • De tvinger deg til å være pålogget og overvåket selv når du spiller offline

 

At NOEN finner seg i denne behandlingen av lojale fans som har støttet Blizzard i flere tiår er skremmende for hele menneskeheten. Jeg er tjueseks år og har tid til å gjøre mye annet enn å spille eller klage på dette forumet, men denne utviklingen skremmer meg og jeg skriver som et medmenneske. Boikott Starcraft 2, og Blizzard, ikke støtt en utvikling mot sensur, utnyttelse, og overvåking av privat informasjon. Spillutviklere skal ikke kunne vite hva vennene dine heter, hva du spiste til middag, og hva du sier over internett i en privat samtale.

 

Har du LEST avtalen du underskriver når du installerer dette spillet? De har rett til å ta all informasjon, selv fra facebook-kontoen din, selge den til andre selskaper, rapportere deg til myndigheter, og saksøke deg dersom du våger å bruke deres materiale på feil måte. Du gir fra deg alle rettigheter. Søk mer om det på google. Jeg har gledet meg til Starcraft 2 siden jeg var en liten guttevalp, dette har vært min drøm, men jeg nekter å spille, og har returnert, dette makkverket av en melkeku.

Jeg betalte bare 299 for SC2. Denne ene delen til 299 har like mange brett som SC1, som var dyrere. Er det noe jeg ikke vil kritisere Blizzard for, er det at de gjorde det til en trilogi.

 

Selvsagt er det at det må aktiveres online selv om man bare skal spille offline helt hull i hodet.

 

Du sier i et annet innlegg at Blizzard krever tredobbel betaling for ett spill, men som sagt er altså første del av SC2 like stor som hele SC (uten Brood War). Du har altså allerede fått et helt spill hvis du sammenligner med originalen. Legg til det at spillet er utrolig billig, og at de to andre sannsynligvis blir enda billigere, så synes jeg ikke du har så mye å klage over.

 

Du vil sitte igjen med tre spill, og betale mindre enn du betaler for tre andre spill.

 

Så å beskylde Blizzard for å melke SC2 blir for dumt, etter min mening. Det er ikke akkurat slik at de slengte ut et lite og upolert spill med 10 baner og tok full pris. Heller det motsatte.

 

Og hva er galt med Facebook-integrering?

Lenke til kommentar

 

jeg er enig i det du skriver med tanke på hvilke funksjoner de har tatt vekk og privat informasjon de gir ut. men at vi få som spiller her på diskusjon.no protesterer ved å slutte å spille og kjøpe produkter fra blizzard hjelper dessverre lite.

men at det er feil vei å gå fra blizzard sin side er det ingen tvil om.

men hvis det en dag kommer en stor protest mot dette hvor mange tusen spillere slutter henger jeg meg helt sikkert på. imens får jeg bare nyte dette gode spillet de har laget

 

Det ER en gigantisk protest på mange hundretusen som boikotter Starcraft 2. På teamliquid (den største community-siden for Starcraft 2) var det en overflod av tråder hvor folk beskrev hvordan de følte seg forrådt og tråkket på av Blizzard. De har mistet mange hundre medlemmer. Salget av Starcraft 2 har vært flere millioner lavere enn forventet av ekspertene, og mange har tapt på investeringer i salget.

 

Under betaen ble Blizzards eget forum ble overflommet av meldinger fra brukere som var sjokkert over avtalen de måtte signere, og sa de skulle boikotte spillet. Så mye at Blizzard stengte hele forumet i en dag for å rydde opp. Hva er unnskyldningen din nå, at FOR mange har boikottet spillet, så ditt bidrag blir en dråpe i havet? Ser du den logiske bristen i den siste uttalelsen din nå?

Team Liquid? Dete Team Liquid? :whistle:

 

Hvor har funnet du salgstallene for SC2, og hvor har du informasjonen om tap på investeringer fra? Trodde det var en smule tidlig med salgstall bare få dager etter lansering.

 

Jeg vil gjerne se noe som underbygger påstanden din om massiv og merkbar boikott.

 

Starcraft 2 kommer ut i tre deler, Terran, Zerg og Protoss. Hver av delene vil koste det samme som et vanlig spill, og inneholder de tre rasenes egne historier, og er KREVET for å spille online med siste oppdateringer og nye units. Du må altså betale for tre spill for å spille online eller følge hele historien til spillet.

Måtte du ikke betale for Brood War?

 

Det er ikke et "abonnement" å spille et strategispill på nett, det har vært gratis i alle år. Blizzard har for første gang tvunget brukere i Russland og Korea til å betale en sum penger i måneden for å kunne spille spillet - selv offline!

Kilde?

 

Men ærlig talt, det er mye man kan kjefte på Blizzard for. Se bare mine utfall mot dem tidligere i tråden. Men å klage på at de deler opp spillet i tre, nei det blir for dumt mener jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...