Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye med SE :)

 

Jo takk takk =)

 

Til dere som kjører med ratt, liker rattet deres å vingle mye frem og tilbake? Har en liten anelse om at rattet mitt kanskje begynner å bli litt sliten, eller force feedbacken hvertfall. Rattet mitt svinger mer og mer voldsomt fra side til side jo høyere fart jeg får. Og selv om jeg bruker all kraft for å holde det stødig så og si så går det ikke. Dog når jeg kommer til svinger så roer det seg ned.

 

 

Edit: Kan nesten virke som om man kjører med et/fler ubalanserte hjul i virkeligheten, bare at dette er ekstremt.

Hva slags ratt har du?, har selv fanatec og opplever det samme på noen biler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratulerer så mye med SE :)

 

Jo takk takk =)

 

Til dere som kjører med ratt, liker rattet deres å vingle mye frem og tilbake? Har en liten anelse om at rattet mitt kanskje begynner å bli litt sliten, eller force feedbacken hvertfall. Rattet mitt svinger mer og mer voldsomt fra side til side jo høyere fart jeg får. Og selv om jeg bruker all kraft for å holde det stødig så og si så går det ikke. Dog når jeg kommer til svinger så roer det seg ned.

 

 

Edit: Kan nesten virke som om man kjører med et/fler ubalanserte hjul i virkeligheten, bare at dette er ekstremt.

Hva slags ratt har du?, har selv fanatec og opplever det samme på noen biler.

 

Logitech Driving Force Pro, noen ganger når bilen står dønn i ro også så kan rattet ta helt av, svinge side til side.

 

 

Loadinga inn til meny'en kan være drøy av og til... tar jo en evighet og kjøpe bil, tune litt og få valgt løp. Ting Tar Tid mellom meny'ene synes jeg.

 

 

Noen andre som har samme oppfatning ? Og ja, jeg har "installert" de 8 gb som tok 45 min å legge inn :p

 

Skal sies at jeg tror PSN sliter litt med server trøbbel eller noe for øyeblikket.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Går d på PSN da når en spiller single player career ? (GT LIFE)

 

Hvis du er logget på ja, tror eneste måten å komme utenom er om du logger av/plugger ut internettkabelen/slår av det trådløse, alt ettersom.

 

 

Edit: Tror rattet har vært små ødelagt i en stund, da jeg mener det skal støtte 900 graders turn, men for øyeblikket så går den bare halvveis begge veier.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Hvor mye cash har dere skrapt sammen nå ? Special events gir bra.

 

Hadde litt over 1 500 000,- var level 20, hadde alle lisenser og ett drøss meg biler i garasjen. Men så crasha hele dritten og jeg måtte begynne på nytt :mad:

 

Har kommet meg opp igjen litt og har nå i overkant av 450 000,- kommet til level 13, og tatt 2 lisenser.. :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg trodde jeg skulle få noe for å ha runda Prologen, på samme måte som jeg fikk betalt for å har runda proloogen til GT 4.

 

Men fytti for et spill, ikke bare grafikken. Men spille opplevelsen er helt super, når en havner på grasset så går ikke bilen seinere, men sladder rundt neste som om det var ekte grass. Og at bilene oppfører seg anderledes nå jeg får opp farta.

Jeg begynte med MX 5 som ble trimmet etterhvert, og når jeg nermer meg 200 kmt med den så blir hekken ustabil. kult :D

Lenke til kommentar

Jeg synes spillet var rimelig morro, men er et par ting jeg synes burde vært bedre, blandt annet lyden når man kræsjer i andre biler, høres ut som to pappbiler kjører i hverandre. Også enige med de andre her at menyen kan være litt treig av og til, men det varier veldig for min del, en loading kan ta alt fra 5 sek til 1 min.

 

Synes kjøreegenskapene var veldig bra, dog ikke sååå imponert over grafikken, er jo ikke i nærheten av det jeg så på bilder i phototråden her på forumet.

 

Har ikke kommet lenger enn til level 5 og kjører en mazda med 136 hk elns, men fortsatt det eneste spillet på lenge jeg virkelig har kost meg ordentlig med. :)

Endret av Tmz
Lenke til kommentar

Problemet er at kvaliteten på AI ikke har fulgt kvaliteten på spillmotorene, snarere tvert imot. Jo mer komplekst spillet blir, jo vanskeligere blir det å få en datastyrt deltaker til å oppføre seg troverdig.

 

Man kan sperre så mye man makter og orker så lenge bilen er bak deg. Men så fort bilen er opp på siden av deg, så kan man ikke bytte linje.

Nei, det kan man ikke. Kommer det en bil bak deg med større fart kan du ikke skifte linje så mye du vil. I F1 har du ett forsøk. Blått flagg brukes når det ser ut til at sjåføren ikke følger med i bakspeilene - man skal ta hensyn. Reglene varierer selvsagt fra serie til serie, og kildene mine kan være utdatert, men at det jeg sier er "bare tull" er bare tull. Det er absolutt regler for hvordan man kan oppføre seg på en racerbane. Ikke bruk så sterke ord.

 

 

Blått flagg brukes om du ikke ser i bakspeilene? Hvor har du dette ifra? Eneste serien som bruker denne regelen aktivt i race er i NASCAR. Dette pga banene er så korte at man fort kan bli frakjørt en runde. En annen regel er også at man bruker blått flag når det er kvalifisering. Ikke under et race. Såfremt man er tatt igjen med én hel runde, noe man jo sjeldent ser, hvis man ikke har et race med forskjellige klasser i dem.

 

Og selvfølgelig er det regler i racing, slik som i alle sporter. Problemet er at AI'en i GT5 ikke tar hensyn til reglene. De kutter svinger selv om man er forran slik at man kan bli dyttet ut av banen, ergo miste tid. De stopper ikke, eller svinger ikke unda om man står i veien etter at man f.eks har gått rundt. De er rett og slett ikke oppmerksom på at det er en spiller som kjører rundt på banen bortsett fra andre programmerte kjøretøy. De er blinde.

Det jeg ville si var at om AI generelt (har ikke fått spillet enda) slipper deg snilt forbi trenger det ikke være fordi den er dum, det kan være fordi den faktisk følger regler. At den stort sett ellers er helt dustete skal jeg være helt enig i.

Lenke til kommentar

Jeg synes spillet var rimelig morro, men er et par ting jeg synes burde vært bedre, blandt annet lyden når man kræsjer i andre biler, høres ut som to pappbiler kjører i hverandre. Også enige med de andre her at menyen kan være litt treig av og til, men det varier veldig for min del, en loading kan ta alt fra 5 sek til 1 min.

 

Synes kjøreegenskapene var veldig bra, dog ikke sååå imponert over grafikken, er jo ikke i nærheten av det jeg så på bilder i phototråden her på forumet.

 

Har ikke kommet lenger enn til level 5 og kjører en mazda med 136 hk elns, men fortsatt det eneste spillet på lenge jeg virkelig har kost meg ordentlig med. :)

Det er samme lyden hver gang en er borti noen.

 

Når det gjelder bildene så er det tatt med kameraet i spillet, så det blir jo veldig bra. Hadde vert dritrått om det var den kvaliteten i spillet også.

 

Fikk tatt B lisensen i går, og kom meg opp på level 8 i dag til morran før jeg reiste på jobb :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

har nå kjørt 7 løp og sitter her med litt blandende følser, den første er wtf har de brukt så mange år på? greit grafikken er nydelig, kjørefølsen er bra, men det er jo også der det stopper.... hvor er skadene de er skrytt av? hvor er straffa for å kjøre i andre biler/objekter? mener, ms og turn 10 har sluppet 3 forza motorsport!!! og de er absolutt på høyde, hvis ikke bedre enn hva gt5 er. i forza er jeg faktisk redd for å krasje og kjøre i andre fordi jeg taper tid, skader bilen og det koster meg penger ingame, her er det jo bare å bruke bilen som en bulldoser fordi det er jo absolutt ingen straff i spillet.

 

men så over til det positive i gt5 som jeg egentlig har savnet i alle forza spillene, nemelig linsenser, og at man må jobbe seg oppover, ikke bare kjøre det første løpet så har man penger nok til de raskeste bilene i spillet, pluss man får spesial biler kastet etter en. det er en meget positiv side i mine øyne!

 

men får vel fortsette å kjøre litt til, og så håpe på at turn 10 og pd slår seg sammen en vakker dag, for det kunne bydd på kanksje verdens råeste bil spill :innocent:

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en ny Bmw 135i coupe i går, nam nam :) og har tuna den til nesten 500 hk :dribble:

 

Er den premium?

 

Håper da at andre 1 serie modeller også har cockpit view (ville være dumt å ikke bruke samme på alle ettersom de er så godt som identiske) :)

Så nemlig at 120d 04 mod skal være i spillet og det blir vel det nærmeste jeg kommer til å ta noen runder på nordschleife med bilen min med det første :p

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

hvorfor må man unlocke skademodellen? det høres jo bare tåplig ut, er jo ikke slag ordet demes the real driving simulator?? tror jeg ikke slipper unna krasj bare fordi at man er nybegynner i trafikken, tvert imot... jaja, får jo se da hvor fantasisk detta blir etterhvert

Lenke til kommentar

si det.. er jo enig med deg.. men uansett, ikke forvent like god skademodell som forza. Problemet er jo at PD ikke hadde skademodell i planene sine fra starten av.

 

I tillegg er det bare premiumbilene som har full skademodell, å modellere ødelagte deler realistisk til 1000 biler har de ikke fått tid til :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...