Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er at kvaliteten på AI ikke har fulgt kvaliteten på spillmotorene, snarere tvert imot. Jo mer komplekst spillet blir, jo vanskeligere blir det å få en datastyrt deltaker til å oppføre seg troverdig.

 

Man kan sperre så mye man makter og orker så lenge bilen er bak deg. Men så fort bilen er opp på siden av deg, så kan man ikke bytte linje.

Nei, det kan man ikke. Kommer det en bil bak deg med større fart kan du ikke skifte linje så mye du vil. I F1 har du ett forsøk. Blått flagg brukes når det ser ut til at sjåføren ikke følger med i bakspeilene - man skal ta hensyn. Reglene varierer selvsagt fra serie til serie, og kildene mine kan være utdatert, men at det jeg sier er "bare tull" er bare tull. Det er absolutt regler for hvordan man kan oppføre seg på en racerbane. Ikke bruk så sterke ord.

Lenke til kommentar

Har casha til meg en 205 Turbo 16 85-mod og en Corolla Levin GT-APEX 83-mod.. Deilige "old fashion" biler!

Love the 80's!

 

Så også en fin Mercedes 190, men kosta jo 1,8 mill elns :p

 

Elsker bruktmarkedet, mye fint å hoste opp :D

 

EDIT: Oh, en Lancia Stratos Rally Car 77-mod, nesten 5 mill!

Endret av aGal
Lenke til kommentar

Heisann!

 

1. Hvordan er det med penger/credits i gt5? Tar det lang tid å skaffe seg penger for å kjøpe nye biler?

Synes jeg husker at det tok ganske lang tid i GT5:Prologue..

2. Hvordan er menyene? Er de like trege/kjedelige som de var på Prologue?

3. Er det lagt opp for bruk av clutchen på g25/27 ?

4. Hvordan er mulighetene for tuning av biler?

 

TAKK

- DiNozzo

Endret av DiNozzo
Lenke til kommentar
Man kan sperre så mye man makter og orker så lenge bilen er bak deg. Men så fort bilen er opp på siden av deg, så kan man ikke bytte linje.

Nei, det kan man ikke. Kommer det en bil bak deg med større fart kan du ikke skifte linje så mye du vil. I F1 har du ett forsøk. Blått flagg brukes når det ser ut til at sjåføren ikke følger med i bakspeilene - man skal ta hensyn. Reglene varierer selvsagt fra serie til serie, og kildene mine kan være utdatert, men at det jeg sier er "bare tull" er bare tull. Det er absolutt regler for hvordan man kan oppføre seg på en racerbane. Ikke bruk så sterke ord.

 

I baneracing så er det 1 sporskifte som gjelder,- litt gråsone med "plassering inn mot sving" etter man allerede har byttet. NASCAR,- og ovalracing generellt har ikke dette. Blått flagg brukes når en fører blir tatt igjen med 1 eller flere runder, aldri ellers.

Lenke til kommentar

Jeg føler ikke at det er rett å trekke spillet for lange lastetider. Uten å ha spillet selv, føler jeg at jeg kan uttale meg uansett. Så lenge de ikke er heeeeelt ekstreeeemt lange, noe som de ikke tyder på å være, så burde det ikke være noe å trekke for. Litt tålmodighet har alle, og dette er en bilsimulator, ikke et "lastespill", så det spiller ingen rolle spør du meg.

Lenke til kommentar

Jeg føler ikke at det er rett å trekke spillet for lange lastetider. Uten å ha spillet selv, føler jeg at jeg kan uttale meg uansett. Så lenge de ikke er heeeeelt ekstreeeemt lange, noe som de ikke tyder på å være, så burde det ikke være noe å trekke for. Litt tålmodighet har alle, og dette er en bilsimulator, ikke et "lastespill", så det spiller ingen rolle spør du meg.

 

Snakke om laaange lastetider, er det bare hos meg det tar 2-3 minutter å komme tilbake til hovedmenyen i GT mode?

Lenke til kommentar

Jeg føler ikke at det er rett å trekke spillet for lange lastetider. Uten å ha spillet selv, føler jeg at jeg kan uttale meg uansett. Så lenge de ikke er heeeeelt ekstreeeemt lange, noe som de ikke tyder på å være, så burde det ikke være noe å trekke for. Litt tålmodighet har alle, og dette er en bilsimulator, ikke et "lastespill", så det spiller ingen rolle spør du meg.

 

Snakke om laaange lastetider, er det bare hos meg det tar 2-3 minutter å komme tilbake til hovedmenyen i GT mode?

 

Syns loading er helt grei her, på lik linje med Forza 3 vil jeg si.

 

Edit: Ingen som har lyst på GT5 Collectors Edition til 500kr?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...