Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

Tony Brakohiapa tester GT5 (vil påpeke at det er Sony som står bak videoen for som selvfølgelig vil gi den en mer subjektiv vinkling):

 

 

skjønner ikke hvorfor sony alltid må bruke GT rattet på slike ting.. Skal det være troverdig må en jo frem med G25/G27 :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du unlocker skademodellen etterhvert lord nuker, regner med du er på beginner fortsatt.

 

 

Desverre, det er ikke slik det fungerer, jeg aner ikke hvordan det ryktet har startet. Akkurat nå er det bare en veldig simpel skademodell, den blir nok ikke bedre med høyere level. Men det er klart, du får raskere biler som kan kræsje hardere.

 

Her er info om en mulig framtidig oppdatering av skademodellen: http://ps3.nowgamer.com/news/4724/sony-more-damage-features-coming-to-gt5

 

Merk dere at de "håper" å implementere mer skade, de lover ikke at det kommer.

Lenke til kommentar

Det er den mekaniske skademodellen som er mest intressant for meg i alle fall. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om kosmetiske skader, men smeller man i veggen med sida, så bør det ha en effekt på hvordan bilen oppfører seg etterpå. Eller om man skakkkjører motoren/firen o.s.v.

 

Og som mange andre, så forstår jeg heller ikke hvorfor man må unlocke den? En simulator bør ha muligheten for skader fra Dag 1. Ellers "lærer" jo kanskje spillerene feil kjørestil som må rettes opp igjen halvveis gjennom spillet. I alle fall som en frivillig instilling, om de er bekymret for vanskelighetsnivået og nybegynnervennlighet.

 

 

Er det for å gi seg selv en kunstig delay før de må implementere det skikkelig? jobber PD mot "klokka" med en nødpatch for skademodelleringen?

Lenke til kommentar

Skjønner godt hvorfor spillet har blitt så forsinka, det er jo fullt av bugs og mangler. Håper de greier å patche mesteparten av det, akkurat nå sliter jeg litt med motivasjonen og tenker heller på å gå for flere trophies på NFS:Shift :ph34r:

 

 

Care to explain?

 

Off, det er så mye å ta av og å liste alt vil vel nesten få meg til å høres ut som et forumtroll :ermm:

 

Men de største tingene som jeg kommer på nå:

* Menyene henger seg veldig ofte, slik at jeg rett og slett bare går fra spillet

* AI på motstanderene er jo helt på trynet, de oppfører seg jo som om vi ikke er med i løpet omtrent

* Hvordan ditt valg av bil ikke har noe påvirkning på hvilke motstandere i et løp. Dersom du velger feil bil ender du opp 1 min bak eller foran motstanderene

* Tuning av biler virker ekstremt simplistisk. Dette spillet handler jo om bilene mer enn løpene, men likevel er det ikke all verden du kan gjøre med dem

* Menyene er ellers veldig tungvinne og trege (evigvarede lasting, eller "Installing" som spillet hevder at det gjør).

* Det virker nesten som det er tre nivåer av biler, Premium, bra Standard og dårlig Standard. Noen av bilene burde de bare ha kuttet ut, de ser ut som kommer fra et dårlig PS2 spill.

* Jeg syns nesten grafikken i Prolouge var bedre, men det er bare en følelse, ikke noe jeg kan bevise.

 

Noe av dette bør være greit å patche, andre ting er nok verre. Men så langt føles dette som en sekser eller sjuer på en skala fra 1 til 10. Forhåpentligvis ordner de i hvertfall menytrøbbelet snart, det er det som i størst grad får meg til å ville skru av.

Lenke til kommentar

si det.. er jo enig med deg.. men uansett, ikke forvent like god skademodell som forza. Problemet er jo at PD ikke hadde skademodell i planene sine fra starten av.

 

I tillegg er det bare premiumbilene som har full skademodell, å modellere ødelagte deler realistisk til 1000 biler har de ikke fått tid til :)

 

Enig at Forza sin skademodell så langt, funker mye bedre enn den i GT5, som for min del foreløpig er fraværende. Dog at deler flyr hit og ditt er ikke så viktig for min del, mekanisk skade er viktigere, altså at motor, gir osv... kan bli ødelagt.

Lenke til kommentar

Skjønner godt hvorfor spillet har blitt så forsinka, det er jo fullt av bugs og mangler. Håper de greier å patche mesteparten av det, akkurat nå sliter jeg litt med motivasjonen og tenker heller på å gå for flere trophies på NFS:Shift :ph34r:

 

 

Care to explain?

 

Off, det er så mye å ta av og å liste alt vil vel nesten få meg til å høres ut som et forumtroll :ermm:

 

Men de største tingene som jeg kommer på nå:

* Menyene henger seg veldig ofte, slik at jeg rett og slett bare går fra spillet

* AI på motstanderene er jo helt på trynet, de oppfører seg jo som om vi ikke er med i løpet omtrent

* Hvordan ditt valg av bil ikke har noe påvirkning på hvilke motstandere i et løp. Dersom du velger feil bil ender du opp 1 min bak eller foran motstanderene

* Tuning av biler virker ekstremt simplistisk. Dette spillet handler jo om bilene mer enn løpene, men likevel er det ikke all verden du kan gjøre med dem

* Menyene er ellers veldig tungvinne og trege (evigvarede lasting, eller "Installing" som spillet hevder at det gjør).

* Det virker nesten som det er tre nivåer av biler, Premium, bra Standard og dårlig Standard. Noen av bilene burde de bare ha kuttet ut, de ser ut som kommer fra et dårlig PS2 spill.

* Jeg syns nesten grafikken i Prolouge var bedre, men det er bare en følelse, ikke noe jeg kan bevise.

 

Noe av dette bør være greit å patche, andre ting er nok verre. Men så langt føles dette som en sekser eller sjuer på en skala fra 1 til 10. Forhåpentligvis ordner de i hvertfall menytrøbbelet snart, det er det som i størst grad får meg til å ville skru av.

 

Ser ut som om du var ganske enig med denne karen med andre ord.

 

http://www.gamereactor.no/anmeldelser/122744/Gran+Turismo+5/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

Har spillet men ikke foran meg nå og jeg kom plutselig på en ting jeg ikke har sjekket; Kan man skru av HUD helt eller delvis? Jeg vil ikke ha skjermen full av informasjon om gass/brems nivå, tider osv- Jeg vil bruke de instrumentene som sitter i dashen på premiumbilene, og kun det.

 

Speilet er jo til og med dekket med diverse info, og det ødelegger litt av kjørefølelsen/konsentrasjonen til tider

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en ny Bmw 135i coupe i går, nam nam :) og har tuna den til nesten 500 hk :dribble:

 

Er den premium?

 

Håper da at andre 1 serie modeller også har cockpit view (ville være dumt å ikke bruke samme på alle ettersom de er så godt som identiske) :)

Så nemlig at 120d 04 mod skal være i spillet og det blir vel det nærmeste jeg kommer til å ta noen runder på nordschleife med bilen min med det første :p

 

Ja mener på at det er en Premium bil :)

Lenke til kommentar

Jeg får ikke spillet før tidligst 7. Desember, bestilte for evigheter siden fra utlandet samtidig som jeg bestilte et par Blu-Ray filmer og det virket smart der og da, og normalt er leveringstiden på 3-4 dager i og med at jeg tar ekspress levering, men med GT5 tar det plutselig dobbelt så lang tid og vell så det..

 

Men utifra det som skrives kan det virke som det er likså greit å avvente den første uka til ting har roet seg litt ned.

Til og med nappet du disken på PlayStation3 Slim og erstattet den med SSD for å få minimale laste tider!

 

 

Nå er heldigvis ikke jeg helt der hvor jeg har PlayStation3 utelukkende for Gran Turismo sin del, har PlayStation3 like mye for å ha en Blu-Ray spiller med gode streaming muligheter via PS3MediaServer osv.. Men det er to spill som det alltid knytter seg store forventninger til fra min side og er i all hovedsak de to spillene jeg "må ha konsoll" til, generelt er jeg en PC-Gamer.. Og disse to er God of War og Gran Turismo.

 

Nå syntes jeg spillet høres lovende ut, er bra at de gode bilene ikke kommer på et sølvfat fra første stund, at du faktisk må opparbeide deg litt før du kommer deg til god sakene, liker også det jeg hører rundt kjørefysikken som virker solid? Og at vi endelig faktisk har litt realisme utenfor banen hvor du ikke lenger bare kjører litt saktere på gresset, men også mister kontrollen når du fyker ut av veien i alt fra 80-200km/t.

 

Virker også som Logitech G25 / G27 har nærmest full støtte nå, og du ikke lenger må trykke trekant før racet for å aktivere clutch osv?

Negative er lyden (men det har ingen praktisk betydning for min del) og at skademodellen uteblir, noe som jeg heller ikke bryr meg stort om så lenge mekaniske skader er på plass? Alt annet kan for min del forbedres via oppdateringer, det er helt greit for min del så lenge det essensielle og viktig (kjøre følelse og fysikk) er på plass!

 

 

Kan si hva du vil om Forza Motorsport osv.. Men jeg liker ikke oppbyggingen i de spillene, føler du for alt for raskt og enkelt tilgang på "supre biler" og at kjørefysikken ikke alltid har vært helt på topp, og ikke minst støtter ikke Xbox360 verken Logitech G25 eller G27 som gjør det fullstendig uaktuelt for min del, hva skal du med et godt racing spill om du ikke kan sitte med skikkelig ratt og pedaler? Ja jeg vet du kan kjøpe noe svindyre greier til Xbox360, men gidder ikke det når jeg alt har Logitech G25 liggende.

 

Har både PlayStation3 Slim, oppegående PC, samt Xbox360 så det er ikke det det går i, men Forza har aldri helt falt i smak hos meg og det skyldes nok mye null støtte for G25 / G27.

 

 

Ellers så virker det som Gran Turismo 5 er et spill hvor du burde holde deg til Premium biler for å få en best mulig opplevelse? Er det noen enkelt måte og taktikk på hvordan en kan "unngå" alt som ikke er premium biler?

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en ny Bmw 135i coupe i går, nam nam :) og har tuna den til nesten 500 hk :dribble:

 

Er den premium?

 

Håper da at andre 1 serie modeller også har cockpit view (ville være dumt å ikke bruke samme på alle ettersom de er så godt som identiske) :)

Så nemlig at 120d 04 mod skal være i spillet og det blir vel det nærmeste jeg kommer til å ta noen runder på nordschleife med bilen min med det første :p

 

Ja mener på at det er en Premium bil :)

 

Takk. Håper på cockpit view i 120i og 120d også da. Ettersom det i bunn og grunn er samme bil innvendig.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Hmm, virker ikke som jeg har gjort noe dumt med å la være å kjøpe GT5. Ser ut som en stor skuffelse for min del gitt :\

 

Testet NFSU2 demoen, kjøper spillet nå.:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...