Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen flere som sliter med ekstrem lang ventetid mellom valgene man tar ? Og har problemer med å koble seg til nettverket?

 

Jeg får bare beskjed om at nettverket ikke kunne nås, selv om jeg har logget meg på før jeg starter spillet. (ikke no galt med nettet mitt)

 

Og når jeg trykker på første valget i hovedmeny (huset) kan det ta 4-5 min før jeg kommer videre!

Lenke til kommentar

Jeg føler ikke at det er rett å trekke spillet for lange lastetider. Uten å ha spillet selv, føler jeg at jeg kan uttale meg uansett. Så lenge de ikke er heeeeelt ekstreeeemt lange, noe som de ikke tyder på å være, så burde det ikke være noe å trekke for. Litt tålmodighet har alle, og dette er en bilsimulator, ikke et "lastespill", så det spiller ingen rolle spør du meg.

 

Snakke om laaange lastetider, er det bare hos meg det tar 2-3 minutter å komme tilbake til hovedmenyen i GT mode?

 

Syns loading er helt grei her, på lik linje med Forza 3 vil jeg si.

 

Edit: Ingen som har lyst på GT5 Collectors Edition til 500kr?

 

Hvorfor selger du spillet ditt? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Problemet er at kvaliteten på AI ikke har fulgt kvaliteten på spillmotorene, snarere tvert imot. Jo mer komplekst spillet blir, jo vanskeligere blir det å få en datastyrt deltaker til å oppføre seg troverdig.

 

Man kan sperre så mye man makter og orker så lenge bilen er bak deg. Men så fort bilen er opp på siden av deg, så kan man ikke bytte linje.

Nei, det kan man ikke. Kommer det en bil bak deg med større fart kan du ikke skifte linje så mye du vil. I F1 har du ett forsøk. Blått flagg brukes når det ser ut til at sjåføren ikke følger med i bakspeilene - man skal ta hensyn. Reglene varierer selvsagt fra serie til serie, og kildene mine kan være utdatert, men at det jeg sier er "bare tull" er bare tull. Det er absolutt regler for hvordan man kan oppføre seg på en racerbane. Ikke bruk så sterke ord.

 

 

Blått flagg brukes om du ikke ser i bakspeilene? Hvor har du dette ifra? Eneste serien som bruker denne regelen aktivt i race er i NASCAR. Dette pga banene er så korte at man fort kan bli frakjørt en runde. En annen regel er også at man bruker blått flag når det er kvalifisering. Ikke under et race. Såfremt man er tatt igjen med én hel runde, noe man jo sjeldent ser, hvis man ikke har et race med forskjellige klasser i dem.

 

Og selvfølgelig er det regler i racing, slik som i alle sporter. Problemet er at AI'en i GT5 ikke tar hensyn til reglene. De kutter svinger selv om man er forran slik at man kan bli dyttet ut av banen, ergo miste tid. De stopper ikke, eller svinger ikke unda om man står i veien etter at man f.eks har gått rundt. De er rett og slett ikke oppmerksom på at det er en spiller som kjører rundt på banen bortsett fra andre programmerte kjøretøy. De er blinde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg føler ikke at det er rett å trekke spillet for lange lastetider. Uten å ha spillet selv, føler jeg at jeg kan uttale meg uansett. Så lenge de ikke er heeeeelt ekstreeeemt lange, noe som de ikke tyder på å være, så burde det ikke være noe å trekke for. Litt tålmodighet har alle, og dette er en bilsimulator, ikke et "lastespill", så det spiller ingen rolle spør du meg.

 

Snakke om laaange lastetider, er det bare hos meg det tar 2-3 minutter å komme tilbake til hovedmenyen i GT mode?

 

Syns loading er helt grei her, på lik linje med Forza 3 vil jeg si.

 

Edit: Ingen som har lyst på GT5 Collectors Edition til 500kr?

 

Hvorfor selger du spillet ditt? :dontgetit:

 

 

Fordi jeg vant Signature Edition istad :p

 

Koden for chrome-line bilene er heller ikke brukt, så spillet fremstår så og si som nytt. Men er vel ikke helt riktig av meg å prøve å få solgt ting her.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Gratulerer så mye med SE :)

 

Jo takk takk =)

 

Til dere som kjører med ratt, liker rattet deres å vingle mye frem og tilbake? Har en liten anelse om at rattet mitt kanskje begynner å bli litt sliten, eller force feedbacken hvertfall. Rattet mitt svinger mer og mer voldsomt fra side til side jo høyere fart jeg får. Og selv om jeg bruker all kraft for å holde det stødig så og si så går det ikke. Dog når jeg kommer til svinger så roer det seg ned.

 

 

Edit: Kan nesten virke som om man kjører med et/fler ubalanserte hjul i virkeligheten, bare at dette er ekstremt.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...