Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.youtube.com/user/MrQuagmireGIGGETY?feature=mhum#p/a/u/1/kyo0BfIHyXI

 

Hvilke andre biler/baner en disse savner dere?

 

Jeg vet at grunnen til at de ikke har koeningsegg og Porsche er fordi de ikke fikk lisens av dem, men de lager jo sine "egne kopier". Jeg vet at RUF skal forestille porsche i alle fall.

Fra Wikipedia: RUF er et bilfirma med base i Tyskland som baserer sine modeller på biler fra Porsche.

Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/user/MrQuagmireGIGGETY?feature=mhum#p/a/u/1/kyo0BfIHyXI

 

Hvilke andre biler/baner en disse savner dere?

 

Jeg vet at grunnen til at de ikke har koeningsegg og Porsche er fordi de ikke fikk lisens av dem, men de lager jo sine "egne kopier". Jeg vet at RUF skal forestille porsche i alle fall.

Fra Wikipedia: RUF er et bilfirma med base i Tyskland som baserer sine modeller på biler fra Porsche.

 

Ja bare synd at rgt og ctr2 er de eneste moderne, den nyeste,rgt, er jo fra rundt 2002

Lenke til kommentar

I B-Spec. Hva har egenltig Fysisk og Mental styrke å si i det hele tatt under løp?

Tok for moroskyld å laget en ny sjafør, og startet han i Formula bilen på først Endurance løpet (Alene som fører). Etter 4 runder så var begge de tomme, og nå på runde 40, så kjører han like bra.

 

Har aldri merket noe forskjell på dette noen gang.

Lenke til kommentar

Heisann. Jeg har nå brukt et par timer på å søke rundt i både spillmanualen, og på nett uten å finne ut av noen av tingene jeg lurer på, så jeg håper noen her har peiling :)

 

A: Hvordan lager jeg en ny character/profil i GT-mode? Jeg antar dette burde være mulig med tanke på at det ofte er flere folk i samme husstand som vil spille spillet, og det er veldig kjipt å måtte spille på samme profil.

 

B: Jeg mener at jeg helt i begynnelsen fikk velge vanskelighetsgrad (amateur/professional/simulation) eller tar jeg helt feil nå? Jeg har iallfall ikke klart å finne denne optionen i ettertid. Jeg spør fordi jeg synes ting er litt vel enkelt akkurat nå. I tillegg, er det noen som vet hva som er forskjellen på disse vanskelighetsgradene?

 

C: Det virker ikke som om jeg går tom for bensin eller at dekkene blir slitt, for ikke å snakke om at jeg aldri har sett noe til skadesystemet, men det kan kanskje ha noe med vanskelighetsgraden nevnt ovenfor å gjøre?

 

D: Når vet man at det er på tide å gjøre engine-overhaul , gjennopretting av chassis rigidity og denslags? Det er jo en del credits det er snakk om, så vil helst ikke gjøre det før det er nødvendig

 

E: Hva betyr det blå lyset på speedometeret? (til venstre for det røde "på tide å skifte olje"-lyset)

 

 

Setter pris på alle innslag, hvor lite eller mye du vet :)

Lenke til kommentar

A: Hvordan lager jeg en ny character/profil i GT-mode? Jeg antar dette burde være mulig med tanke på at det ofte er flere folk i samme husstand som vil spille spillet, og det er veldig kjipt å måtte spille på samme profil.

Profilen er tilknyttet PSN konto, så det er bare å lage egne konti på din playstation og så logge inn som dem når din ps3 starter.

 

B: Jeg mener at jeg helt i begynnelsen fikk velge vanskelighetsgrad (amateur/professional/simulation) eller tar jeg helt feil nå? Jeg har iallfall ikke klart å finne denne optionen i ettertid. Jeg spør fordi jeg synes ting er litt vel enkelt akkurat nå. I tillegg, er det noen som vet hva som er forskjellen på disse vanskelighetsgradene?

Der er egentlig ingen vanskelighetsgrad i spillet. Du tenker sikkert på options -> steering options (eller noe tilsvarende) som har den option du nevner.

 

C: Det virker ikke som om jeg går tom for bensin eller at dekkene blir slitt, for ikke å snakke om at jeg aldri har sett noe til skadesystemet, men det kan kanskje ha noe med vanskelighetsgraden nevnt ovenfor å gjøre?

Skadesystemet er nesten ikke eksisterende, og godt er det mener nå jeg - men om dette er der delte meninger...

 

E: Hva betyr det blå lyset på speedometeret? (til venstre for det røde "på tide å skifte olje"-lyset)

Du tenker på 'fjernlys står på'?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heisann. Jeg har nå brukt et par timer på å søke rundt i både spillmanualen, og på nett uten å finne ut av noen av tingene jeg lurer på, så jeg håper noen her har peiling :)

 

A: Hvordan lager jeg en ny character/profil i GT-mode? Jeg antar dette burde være mulig med tanke på at det ofte er flere folk i samme husstand som vil spille spillet, og det er veldig kjipt å måtte spille på samme profil.

Avhenger av PS3-profilen som er logget på. Lag en ny global profil, og du begynner fra scratch i GT5.

B: Jeg mener at jeg helt i begynnelsen fikk velge vanskelighetsgrad (amateur/professional/simulation) eller tar jeg helt feil nå? Jeg har iallfall ikke klart å finne denne optionen i ettertid. Jeg spør fordi jeg synes ting er litt vel enkelt akkurat nå. I tillegg, er det noen som vet hva som er forskjellen på disse vanskelighetsgradene?

I arcade mode kan du velge dette. Ellers finnes det et valg ved bruk av ratt som styringsenhet som har slike valg, men tror det kun har en effekt for eldre modeller. Vansklighetsgraden/realismegraden styres av hvor mange hjelpemidler du skrur på, noe du kan justere rett før hvert løp.

C: Det virker ikke som om jeg går tom for bensin eller at dekkene blir slitt, for ikke å snakke om at jeg aldri har sett noe til skadesystemet, men det kan kanskje ha noe med vanskelighetsgraden nevnt ovenfor å gjøre?

Dekkslitasje og bensinforbruk gjelder kun for endurance-løp og online (hvis skrudd på), samt B-spec under Extreme.

D: Når vet man at det er på tide å gjøre engine-overhaul , gjennopretting av chassis rigidity og denslags? Det er jo en del credits det er snakk om, så vil helst ikke gjøre det før det er nødvendig

Det er ikke helt klart. Men hvis du ser at du mister hestekrefter, kan nok det være en indikator for motoroverhaling i alle fall (pluss oljeskift).

E: Hva betyr det blå lyset på speedometeret? (til venstre for det røde "på tide å skifte olje"-lyset)

Det blå lyset er jo som i din egen bil; indikator for om langlys er på eller ikke.

Setter pris på alle innslag, hvor lite eller mye du vet :)

Np.

 

Edit: Litt for sen, men lar det blir stående siden jeg svarte litt annerledes på noen punkter ;)

Endret av Aurvan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker så mye begge to! Jeg klarte tilslutt å få skrudd på skademodellen i et practice-run, og det virket ikke helt til å være noe for meg nei.

 

I begynnelsen tenkte jeg kanskje det bare var fordi jeg kjørte løp i Beginner/amateur at slike ting ikke var aktivert, men nå har jeg kommet til expert league, så da begynte det å bli litt rart...

 

Men da får jeg smøre meg med tålmodighet til endurance-løpene!

 

edit: JEg er forresten en av de rare folkene som aldri tok lappen, så det er derfor jeg ikke har peiling på hva diverse lys betyr ;)

Endret av Asmodeanx
Lenke til kommentar

Kjøpte en 69 camaro, da jeg trengte en klassisk muscle car og en FR car osv.

 

Viste seg at den ikke var så god, jeg vant med bare 0.5 på alle 3 beginner FR løpene, Amerikanske biler er jo ikke kjent for god handeling, men utrolig nok var det i svingene jeg vant løpene, hadde ikke nubsjangs til å kjøre fra de andre bilene med mine 298 hester og 7 sekunder til å komme til 100, men i svingene bare sladda jeg meg gjennom.

 

Vi får se hva bilen gjør med 200 flere hester.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...