Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

Er der noen som har tatt medaljer i red bull challenge?

 

Fik b-spec'en på lvl 30, men kan se jeg nok må grinde den helt til lvl 35 for å få mulighet til å øve seg med bilen. Er hele 9 sekunder unna bronze etter de første par forsøk.

Du kan jo bare prøve flere ganger for å bli vant med bilen :) klarte akkurat bronse på suzuka! men det går så inni ******* fort! 125km/t i 180* svingene :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sliter litt med Formel 1 championship under Extreme. Prøver å kjøre uten hjelpemidler, men virker umulig. AI-bilene har en sinnsyk fart i lange svinger, så bremser de opp midt i svingen hvis den blir trangere. Prøver jeg å bremse i samme hastighet midt i en sving snurrer jeg ofte.

 

Det jeg lurer på er om dere har noen tips til å klare å vinne formel 1 greia, og hvilke hjelpemidler dere brukte.

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Jeg sliter litt med Formel 1 championship under Extreme. Prøver å kjøre uten hjelpemidler, men virker umulig. AI-bilene har en sinnsyk fart i lange svinger, så bremser de opp midt i svingen hvis den blir trangere. Prøver jeg å bremse i samme hastighet midt i en sving snurrer jeg ofte.

 

Det jeg lurer på er om dere har noen tips til å klre å vinne formel 1 greia, og hvilke hjelpemidler dere brukte.

 

Støtter denne, og håper noen kommer med svar:)

Lenke til kommentar

Jeg sliter litt med Formel 1 championship under Extreme. Prøver å kjøre uten hjelpemidler, men virker umulig. AI-bilene har en sinnsyk fart i lange svinger, så bremser de opp midt i svingen hvis den blir trangere. Prøver jeg å bremse i samme hastighet midt i en sving snurrer jeg ofte.

 

Det jeg lurer på er om dere har noen tips til å klre å vinne formel 1 greia, og hvilke hjelpemidler dere brukte.

 

downforce max/max

diff 15/20/15

ride height -5/0

spring rate 16.4/17.5

damper ext 6/8

damper comp 5/7

anti roll 5/7

camber -2.5/-1.5

toe -0.25/-0.15

trans 249

brakes 4/1

 

try this one and let me know what you think. i tested it on the formula gt races with the following results...

 

fuji

passed every car in the field going into turn 1 lap 1, lol, and was never threatened again. wasn't even close

 

indy road course

similar result to fuji. they were forever behind me

 

nurburgring gpf

had some problems here. the car pushes BIG TIME in one of the turns, and i couldnt get it to stop even after spending a significant amount of time trying to adjust the tune to fix the problem.

 

cote -same settings, but adjust trans to 199 or one increment higher than that

had an incredibly bad crash due to an AI car doing the pit maneuver to me on lap 1. ended up like 20 seconds behind leader. battled back to first place, but a couple devastating bumps to the wall caused me to "stick" to the wall causing several cars to get around me again. Fought back to 2nd place, but ran out of laps before i could overtake the leader again. was right behind him though. the loss here was on me, but this race is pure awesomeness.

 

suzuka

couldn't finish this one. tune seemed to work all right, but it was 7 am and i had to go to bed.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt den enda, men ser for meg at å sette ABS på 1 vil hjelpe ganske mye. Forøvrig skal du ikke bremse midt i en sving. ;)

Har allerede ABS på 1 siden bremsepedalen er alt for følsom (uten motstand).

 

Regler som gjelder for vanlige biler, som ikke bremse midt i en sving, gjelder ikke for Formel 1 :p

Det er ikke lett, men det går (i alle fall for AI-en).

Lenke til kommentar

Fler som sliter med den ja.. det som jeg har funnet rart er at når man bruker Formula bilen på andre serier og løp så er den mye lettere å kontrollere. Mens på F1 i Extreme serien snurrer jeg mye, og slutter før det går en kontroller i veggen. Det er mer motstand, men føler ikke at det er årsaken heller.

Lenke til kommentar

Mercedes sin 190 evo er så sykt fet!

 

Men spørsmål til dere som driver med drifting i spillet. Så noen prata på no' quick-tune eller noe. Hvordan fungerer det, og hvor finner jeg det?

Har ikke internett hjemme nå, så har ikke fått lasta ned noen updates. Sitter med mobilt bredbånd, til vi får blåst igjennom fiber :dribble:

Lenke til kommentar

Ingen som vet om det er mulig å slå av/ bytte sang for dealerships?

Sitter liksom her å kikker gjennom mange ferrarier, så kommer den helvetes trompeten og ødelegger hele stemninga :mad:

Ender opp noen ganger bare kjøpe en bil i fult hastverk fort som bare f... for å sleppe den musikken!

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...