Gå til innhold

Portal 2 - Generell Diskusjon



Anbefalte innlegg

Kjapt spørsmål. Dersom jeg kjøper PS3-versjonen, vil jeg da få den fulle PC-versjonen med på kjøpet? Virker "litt for godt til å være sant".

 

Bare så det ikke ligger NOEN misforståelser: kjøp av PS3-versjon vil si det samme som å kjøpe en PC-versjon OG en PS3-versjon? Så dersom jeg finner PS3 og PC til samme pris, selv om det er tvilsomt, er det absolutt ingenting å hente i å kjøpe PC-versjonen?

 

D:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan bekrefte at du får en 100% gratis, fullversjon av Portal 2 til Steam når du kjøper PS3-versjonen. Inni coveret ligger det en key som du registrerer på steamkontoen din. Denne kan ikke overføres til andre kontoer senere. Det er en one time-deal.

 

Det er ingenting å "hente" på å kjøpe PC-versjonen foran PS3-versjonen siden man får PC-versjonen på kjøpet.

Eneste er at det er 100 kroner billigere på PC eller noe.

Lenke til kommentar

Spillet var underholdende nok det. Men trekker ned for min del at en hele tiden bombarderes av "morsomme" vitser som er mer "ololol, så tilfeldig!"-type vitser enn faktisk morsomme. Wheatley var nok den beste karakteren til han

ble ond

.

 

Gåtene var heller ikke up-to-par. De var for rett frem og ga aldri muligheten til å tenke hvordan portaler skal plasseres (utenom et par, men i et 5-timer spill er det for lite). Så det ble mest løping langs en korridor og se etter neste opplyste hvite vegg.

 

Og, for meg, så er det altfor lite kommentarer fra Valve. Jeg digger det med de tidligere spillene, å spille igjennom en gang og høre om hvorfor spillet ble som det ble og hva som ble forkastet, mens i Portal 2 er det i snitt 2-3 kommentarer per kapittel. Bare det å spille igjennom to ganger er ikke akkurat gøy, men nå kan jeg ikke høre argumentasjonen for valgene heller. :(

 

Co-op holdt en jevn fart, men jeg synes det virket mer som en fase for å bli kjent med elementene før en virkelig tar de ibruk i 19 kammere etter det, uten å vite nødvendigvis hvilke gel eller bro en skal bruke.

 

Gleder meg til community-lagde kart, for sånn det er nå er det null insentiv for å spille det annet enn å finne de to-tre siste kommentarene jeg ikke har hørt på.

 

Så jeg gir det terningkast 4 eller 6/10 . Et sted imellom 3 og 4, men litt vanskelig å få til på en terning og 3 er for strengt :) .

Lenke til kommentar

 

Yay! Valve hadde forøvrig pratet om DLC før release også, men deilig å ha en tid å se frem til. Selv om "this summer" fort kan bli høst.

 

Skikkelig tomt etter at jeg ble ferdig med enspiller og flerspiller av dette spillet. Flerspillerdelen ble jeg ferdig med på én kveld, tok vel 6-7 timer tror jeg. Er et par av de senere oppgavene som virkelig bød på utfordringer, ellers er det forholdsvis grei skuring så lenge begge to er vant til spillet.

Enig i at spillet kan være litt vel lett til tider, men jeg tok meg alltid god tid til oppgavene og å nyte omgivelsene til det fulle. Det store problemet nå er at når jeg har spilt igjennom flerspillerdelen en gang så er den rett og slett ikke særlig interessant lenger. De vanskelige oppgavene er ikke lenger vanskelige, og historien (som var overraskende god og oppfølgervennlig) er ikke lenger like spennede.

Lenke til kommentar

Veldig fornøyd med spillet. Trodde ikke de kom til å overgå originalen og det gjorde de ikke heller, men de klarte å få toeren opp på samme nivå noe som er meget imponerende. Nøt spillet, virkelig herlig. Liker kanskje Wheaton bedre enn GLaDOS, elsker den tørre sarkasmen hans.

 

Rimelig fornøyd med at jeg klarte det uten noe hjelp, men var litt for enkelt egentlig. Kunne med fordel vært vanskeligere, spesielt mot slutten.

 

Men spillet får likevel 10/10 på singleplayer. Nå gjenstår multiplayer, men den får vente litt.

Lenke til kommentar

 

Yay! Valve hadde forøvrig pratet om DLC før release også, men deilig å ha en tid å se frem til. Selv om "this summer" fort kan bli høst.

 

Skikkelig tomt etter at jeg ble ferdig med enspiller og flerspiller av dette spillet. Flerspillerdelen ble jeg ferdig med på én kveld, tok vel 6-7 timer tror jeg. Er et par av de senere oppgavene som virkelig bød på utfordringer, ellers er det forholdsvis grei skuring så lenge begge to er vant til spillet.

Enig i at spillet kan være litt vel lett til tider, men jeg tok meg alltid god tid til oppgavene og å nyte omgivelsene til det fulle. Det store problemet nå er at når jeg har spilt igjennom flerspillerdelen en gang så er den rett og slett ikke særlig interessant lenger. De vanskelige oppgavene er ikke lenger vanskelige, og historien (som var overraskende god og oppfølgervennlig) er ikke lenger like spennede.

 

Når det er Valve det er snakk om kan det fort bli høst ja :p

 

Enig med at spillet var litt for lett (selv om jeg brukte litt tid på enkelte gåter), men jeg gjorde som deg, så meg godt rundt, utforsket der det var mulig og koste meg med spillet. Vet ikke hvor mange timer jeg brukte, men vil tippe det var over 10.

 

Når jeg tenker meg om så fant jeg også en bug :wee:

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar
Rimelig fornøyd med at jeg klarte det uten noe hjelp, men var litt for enkelt egentlig. Kunne med fordel vært vanskeligere, spesielt mot slutten.

Single playeren ikke noe enklere enn eneren, heller litt vanskeligere syns jeg. Ingen klagde på vanskelighetsgraden i den...Kan ikke huske at jeg sto fast på noen måte i Portal 1 (annet enn å bruke et par minutter på å se seg om og finne en taktikk). Sto bom fast én gang i toeren (og måtte bruke god tid en del steder, uten å stå fast), men riktignok ikke på et vanskelig sted...Av en eller annen grunn skjønte jeg det bare ikke, og måtte bruke youtube. Stedet er da blant de enklere (og strengt tatt "unbelievably obvious"), og dessuten hadde det vært noe helt likt tidligere som var mer komplekst...

Endret av Dellers
Lenke til kommentar
Rimelig fornøyd med at jeg klarte det uten noe hjelp, men var litt for enkelt egentlig. Kunne med fordel vært vanskeligere, spesielt mot slutten.

Single playeren ikke noe enklere enn eneren, heller litt vanskeligere syns jeg. Ingen klagde på vanskelighetsgraden i den...Kan ikke huske at jeg sto fast på noen måte i Portal 1 (annet enn å bruke et par minutter på å se seg om og finne en taktikk). Sto bom fast én gang i toeren (og måtte bruke god tid en del steder, uten å stå fast), men riktignok ikke på et vanskelig sted...Av en eller annen grunn skjønte jeg det bare ikke, og måtte bruke youtube. Stedet er da blant de enklere (og strengt tatt "unbelievably obvious"), og dessuten hadde det vært noe helt likt tidligere som var mer komplekst...

 

Joda. Var noen steder jeg og brukte lenger tid enn andre steder. Men skulle ønske et par av banene var litt mer kompliserte mtp å hoppe gjennom flere portaler på en gang.

 

For eksempel først ned i en portal i gulvet som slipper deg ned fra taket for så å dette ned i portalen i gulvet igjen, i mellomtiden har du skutt en ny portal i veggen som sender deg til andre siden av rommet. På tur gjennom rommet må en lage en ny portal for å utnytte farten en siste gang.

Lenke til kommentar

Litt skuffet over hvor få brett det var på co-op og det irriterte meg litt hvor ofte spillet måtte loade mellom de forskjellige chambers i SP.

 

Men alt i alt et utrolig artig spill.

Stemte 5 :thumbup:

 

Edit, funket vist ikke å stemme.

[#10355] Du må gi din stemme i hvert spørsmål i avstemningen.

 

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...