Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Newcastle vil helst sikkert rase ned på tabellen når de får litt motgang de også. Per dags dato lever de nærmest på en luft sky og har mura igjen målet. Får de noen skader eller suspensjoner på svært sentrale spillere så vil de slite voldsomt, og for lag som Newcastle er det ikke bare å reise seg når de har prestert over evne. Egentlig litt av et dilemma, de har bortskjemt supporterne og det å skulle levere noe sånt de har gjort gjennom en hel sesong vil nærmest være uvirkelig. De kan selvfølgelig klare seg hvis de har flaksen (igjen) og holder seg skadefri og unngår å falle ned i den forheksede dal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

28 poeng av 30 mulige!

Tottenham viste potensialet sitt sist mot Villa.

Nå gjelder det bare å holdet trøkket oppe fremover.

Må huske på at Tottenham ikke sitter med samme erfaring som mange av de andre lagene der oppe.

 

Og flaks skal man virkelig ha for å ligge der. Samme gjelder om å vinne på en dårlig dag.

Nå var plutselig både VdV og Modric ute. Første omgang ble så som så.

Men så tok Parker mer og mer kontroll på midten og vi mer eller mindre kjørte over de siste 40 min.

 

Strålende fornøyd så langt i år. Skulle bare mangle at noen andre en United også har litt flaks! :]

 

Edit: Hvordan gikk det med Arsenal btw? Forstod det slik at de laga hakkemat av Fulham.. :!:

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Hehe. Kunne ikke dy meg :p

Jeg bør ha meg for god til slikt. Supportkrig fører ingen vei uansett.

Av alle lag i PL så er ikke Arsenal et av de jeg hater..

Når de spiller fin fotball er det en fryd å se på.

Ikke mange lagene igjen i ligaen som kan spille klikklakk fotball på lik linje som Barca.

 

Edit: Med unntak av i dag. Forstod det slik at Getafe vant :dribble:

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Jeg synes både Newcastle og Tottenham har gjort en kjempegod jobb jeg, men samtidig er det mange forskjellige grunner til at nivået på de andre har dalt, forutenom Man City da, som på tross av resultatene i CL er et godt lag, enten du liker det eller ikke.

 

Først Tottenham da, som for alvor har begynt å hevde seg som en toppklubb, og som har kommet dit på en fair måte gjennom flere gode valg. Uansett hvor lite jeg liker Harry Redknapp har han faktisk gjort en god jobb i Tottenham, og fått mye ut av lite. Bare se på laget hans:

 

Friedel kom gratis fra Villa og er en solid PL-keeper. Walker ble hentet inn som ungutt og utviklet gjennom gode utlån. Assou Ekotto ble hentet for en ganske lav pris fra Lille for 5 år siden. King er oppfostret gjennom akademiet. Lennon kom for 6 år siden for bare 1 mill, Van Der Vaart fikk man for en cut-price på 8 mill, og Parker for 5 mill var også en god deal. Bale har jo blitt en veldig god spiller han også for under 10 mill. Modric var en små-risky deal på 16 millioner, men den summen er ingenting i forhold til hva han er verdt nå.

 

Samtidig må man ta med salgene. Det at Tottenham har tjent 3 millioner sånn ca. på å bytte Palacios og Crouch med Parker og Van der Vaart er ganske merkelig. Med dagens marked hvor enkelte bare sprer rundt seg med store summer, så går det ann å dra nytte av det.

 

Med tanke på hvor mye Liverpool har brukt i 2011, noe i mellom 80 og 100 millioner, så er det utrolig at de ikke har en bedre stall pr. dags dato. I Arsenal har Wenger gått for de litt mindre åpenbare signeringene, som ikke har slått til fullt så godt som de kunne i flere tilfeller. Man Utd er fortsatt gode, selv i en utviklingsperiode/generasjonsskifte. Det at de ikke spiller så alt for underholdne fotball er ikke så veldig nytt for meg heller. Chelsea er et eget kapittel med en eier som har alt for mye makt.

 

Fotball generelt har blitt veldig annerledes med disse nye investorene i flere klubber. Det er få som klarer å bygge lag over tid lenger, og det går mer i hvor godt man gjør det på transfer-markedet. Med de syke prisene som svirrer rundt, er det derfor lett å floppe.

Endret av Maefteda
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...