Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Har hatt en diskusjon med noen kamerater om hvem som er verst i filmklassen av Suarez og Nani. Selv mener jeg Suarez denne sesongen stiller i egen klasse.

Min oppfatning er at denne sesongen holder Nani nivået til Adam...

 

Er oppfatningen til folk fortsatt at Nani kaster seg rundt som en tøydukke? Som United-supporter, synes jeg det er langt mindre tull fra Nani i år på den fronten. Samtidig gjør han knapt noe riktig med ballen, så han er vel ute av form...

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen mellom Nani og Suarez er at sistnevnte skaper mye flere situasjoner ut av ingenting, at han i tillegg konstant maser og river seg til dommer gjør det bare saken verre. Begge faller lett, men Nani er ikke den notoriske filmeren som Suarez er (selv om begge ruller som stukne griser når de blir taklet). Suarez er slik Drogba var i starten av sin PL karriere, bare enda styggere.

Lenke til kommentar

Problemet er vel at de faller når de ikke blir taklet. Suarez kaster seg når han kjenner han blir markert tett. I går fikk han heldigvis ingen/få frispark for dette. Håper dommere klarer å se at når Suarez får en mann i rygg, så kaster han seg om han mister ballen.

 

Liverpool-supporterne jeg har snakket med mener selvsagt at det ikke er kasting, ettersom det er berøring. Gud bedre! Det er mer berøring i basket!

Lenke til kommentar

Suarez var ekstrem i går, men sånn generelt har han skjerpa seg over sommaren. Han diver framleis irriterande mykje denne sesongen, men var verre i vår. I går var han tilbake der han var i vår. Eg forstår godt at andre har vanskeleg for å svelge oppførselen hans, men med liverpoolbriller klarer eg å fokusere på spelet hans, som er heilt fantastisk. Eg trur eg snakkar for dei fleste raude når eg seier at eg hyllar spelaren og ikkje surmulinga og filminga hans. Det er jo eit problem at han ikkje får frispark når det skulle ha vore det, og alle skriker diver, men alt i alt har han nok seg sjølv å takke for det.

På den andre sida, er det jo trøyttande å høyre "diver" kvar gong han blir takla ureint eller utsett for fjas frå motstandar. Sjølv Suarez, Drogba, Nani, halve Barcelona og Serie A generelt KAN gå i bakken med god grunn dei også. Dei er ikkje supermenneske som må dive for å gå i bakken.

Men eg elskar vinnarmentaliteten til Suarez, som slettes ikkje er fråverande, men kanskje burde Kenny sette seg ned og forklare han at det å kaste seg ikkje er rekna for å vere god vinnarmentalitet i PL. Eg trur Kenny snakkar med han om det, sjølv om han ikkje seier det i intervju. Han er ikkje akkurat glad i å ta denslags i media som ein annan Redknapp heller.

 

Poenget er vel at eg er lei av å høyre "Du er Liverpoolsupporter, så du likar filming og synest det er greit. Alltid. Uansett."

Endret av Sjur577
Lenke til kommentar

Konsekvensen ved at Suarez holder på sånn er jo at dommerne snart ikke tørr å gi han frispark eller straffer når han skulle hatt det. Jeg hadde ihvertfall passet på å blåse mindre mot spillere som antatt filmer seg til 99 % av alle dødballer han har fått.

 

Suarez er inni en dårlig periode for Liverpool, det sier vel litt at Terry har like mye mål som stjernespissen.

Endret av Emils1
Lenke til kommentar

Poenget mitt er at alt for få Liverpool-supportere gremmes av filmingen til Suarez. Det er liksom greit fordi han er så god.

 

Jeg gremmes virkelig av at Nani kastet seg i kampen mot Newcastle. Nå blir det en litt dårlig sammenligning, ettersom Nani har tidvis vært elendig i år.

 

Jeg synes Suarez er en filmende dritt, men han har en vinnervilje jeg knapt har sett maken til. Det skal han ha litt kredz for. Men liker ikke fyren at all.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...