Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei og kanskje?

Til og med ledet fair play tabellen nærmest hele sesongen. Ser United har delt førsteplass nå. 😇

Endret av barezell
Skrevet
oOF skrev (8 timer siden):

Arsenal er et småskittent og kynisk lag. 

Nei, det stemmer ganske enkelt ikke. Som sagt vi topper fair play tabellen, og kynisk, lag som ikke er kyniske en gang i blant vinner ikke, som en åpenbar supporter av den mest kyniske klubben i UK med god margin så ser jeg ikke på det som noe negativt, profil bilde, kanskje den største psykopaten engelsk fotball noen gang har sett? Klart det kompis kritiser i vei for å være skitne å kyniske 🙄🤣

• Hjerte 3
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Kyniske er Arsenal. Men skitne?

De gjør bare det de får lov til. Når det er sagt, dødballene er grusomme å se på. Håper dommerne snart tar tak i det som foregår inne i 16m på f.eks. cornere.

For der får Arsenal lov å gjøre omtrent hva de vil.

• Liker 3
Skrevet
Jotun skrev (1 time siden):

De gjør bare det de får lov til. Når det er sagt, dødballene er grusomme å se på. Håper dommerne snart tar tak i det som foregår inne i 16m på f.eks. cornere.

Cry more. Som om det bare er arsenal som gjør det. 

Dødballer er bare en liten del av totalt scorede mål, genialt å være verdensklasse på det i tillegg. 

Skrevet
Jotun skrev (3 timer siden):

Hadde det kun vært en kynisk måte å score mål på så hadde alle gjort det.

Skrevet

Burde gjøres noe med reglene ja, men arsenal gjør ikke noe andre ikke gjør nå. 

Går jo agenda mot Arsenal om dagen og det er bare komisk.😂

Skrevet (endret)

De er "best" i klassen så det holder etter. 

Og reglene er jo problemet. Og inkonsekvensen. Ikke bare til fordel for Arsenal.

Van Dijk er verstingen syns eg. Full i skitne juksetriks.

Messenger_creation_16CE1B49-AE61-4A8D-8066-76C291E91892.jpeg

Endret av Jotun
Skrevet
Jotun skrev (15 timer siden):

Niks, de er under de samme reglene som alle andre, ta en titt på hvordan Chelsea gjør det du, deres taktikk er bare å løpe vilt rundt i fem metern som hodeløse kyllinger alle mann, Arsenal har i det minste en klar plan for hvordan de skal gjøre det. Og ja jeg er klar over at det er holding i feltet, men det skjer i hver eneste kamp med hvert eneste lag, og jeg tror ikke det finnes mange større ofre for det enn akkurat Gabriel. 

https://www.transfermarkt.co.uk/premier-league/fairnesstabelle/wettbewerb/GB1

Jotun skrev (11 timer siden):

Van Dijk er verstingen syns eg. Full i skitne juksetriks.

Klart det, finnes det en verdensklasse stopper i verden som ikke har flere Dirty Tricks enn Rudolf Blodstrupmoen? Selvfølgelig ikke, du digger det og du veit du digger det så fort han spiller for laget ditt som Lizzie "dirty" Martinez? Det dere kaller ham ikke sant? 

• Liker 2
Skrevet

Den fairplay tabellen. Den ser på faktisk dømte ting eller ting som ikke blir dømt som er feil?

Hvis den ikke tar med sistnevnte er den jo nada verdt i denne diskusjonen.

Og elsker argumentene: Åja? Så du liker ikke de? Men HVA MED DE DA?? De er jo ENDA verre. 

Ja okey? Relevans? Gjør det den førstnevnte bedre? Nei....

Skrevet
Jotun skrev (10 timer siden):

Nei?

Van Dijk hadde vært vond å svelge. 

Beklager, men det tror jeg ikke på et sekund, om dere hadde fått verdens desidert beste stopper de neste årene etter overgangen fra Southampton så hadde dere dyrket ham som en helt som alle andre fans rundt om kring i verden hadde gjort. Oki kanskje du er kjerringa mot strømmen, jeg skal innrømme det, men fanbasen generelt hadde omfavnet ham som en gud, fordi de vet en ting fotballens regler er ikke satt i stein, de er høyst fleksible, og det er dommerens vurdering som kommer først, basert på det så er neppe Van Dijk verst, eller best, og det er sikkert ikke grisene på ditt eget lag heller, men en kan faktisk ikke ha fanbrillene så langt oppi ræva at en ikke ser at alle lag bruker akkurat de samme dirty tricks som alle andre. Det er bare patetisk å peke på ett lag og si de er verre bare fordi de vinner, spesielt når alle beviser peker i motsatt retning. 

Åja? Så du liker ikke de? Men HVA MED DE DA?? De er jo ENDA verre. 

Ja det er det med fanbrillene, enn må ta dem av en gang i blant, forstå at dette er faktisk fotball sånn som den er, de er like ille, ikke verre.

Den fairplay tabellen. Den ser på faktisk dømte ting eller ting som ikke blir dømt som er feil?

Arsenal har hatt en situasjon de har tjent på der Saliba muligens kunne fått noe på seg, vertfall en straffe og med det mistet poeng, men det var ikke en utpreget rødt kort situasjon sånn jeg husker det.

https://www.bbc.com/sport/football/articles/cvgrx8ml7m0o

Om det er andre spesifikke feil du tenker på så får du linke til det. 

• Liker 1
Skrevet

Tror dere snakker litt forbi hverandre, så klart hadde van Dijk fått like stor status i United hvis han kom fra Southampton i 2018 og han hadde vært like god som han var for Liverpool. Men jeg tror ikke det er alt for mange United supportere som ville ha kjøpt van Dijk fra Liverpool nå, det er den som er vond å svelge. Ikke i den formen han har vært i nå.

Men ja, de supporter-brillene er veldig sterke. Merker det mange ganger selv som United supporter, ting jeg mener er helt åpenbare den ene veien hadde jeg ikke sett likt på hvis det var mot United. Slik er det bare, men noen er verre enn andre.

Skrevet
Patek skrev (1 minutt siden):

Men ja, de supporter-brillene er veldig sterke. Merker det mange ganger selv som United supporter, ting jeg mener er helt åpenbare den ene veien hadde jeg ikke sett likt på hvis det var mot United. Slik er det bare, men noen er verre enn andre.

Som fan må man tenke hadde jeg likt det om det var min klubb som fikk den straffen mot seg. 

Patek skrev (2 minutter siden):

Men jeg tror ikke det er alt for mange United supportere som ville ha kjøpt van Dijk fra Liverpool nå, det er den som er vond å svelge. Ikke i den formen han har vært i nå.

Nei ikke nå, men da, det er ikke formen som er greia, det er det at Van Dijk stemples som verstingen med flest skitne triks, og det tror jeg egentlig ikke at han er, men selv om han er\var det så hadde han fremdeles blitt hyllet som en gud av brorparten av United supporterne. Og Jeg innrømmer gjerne at en av mine store favoritter var en juksemaker pipelort av dimensjoner, jeg snakker selvfølgelig om sjølveste captain fantastic Tony Adams. Skal ikke engang nevne navnene Sergio Ramos, eller Pepe som får selv Razor Ruddock til å se ut som en barnslig amatør.

• Liker 2
Skrevet
15 minutes ago, skaftetryne32 said:

Nei ikke nå, men da, det er ikke formen som er greia, det er det at Van Dijk stemples som verstingen med flest skitne triks, og det tror jeg egentlig ikke at han er, men selv om han er\var det så hadde han fremdeles blitt hyllet som en gud av brorparten av United supporterne. 

De fleste gode forsvarsspillere har masse dirty triks. Det er en del av greia. Van Dijk er ikke spesielt ille sammenliknet med tidligere storheter som feks Pepe, og ikke minst Paolo Montero for de som er gamle nok til å huske ham. 

Supporterbriller er et problem, og det er vel feks mye av grunnen til at fotballklubber nå er leketøy for de rike. De rike eierne er et problem når de eier motstandernes klubb, men ikke når de kjøper opp din egen klubb.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Forskjellen er vel at Van Dijk er (var) så utrolig god på det, og har sluppet unna en del "skitne" episoder uten kort. Rå på timing, som er en egenskap. Ikke minst er det også mye fokus på Van Dijk siden han spiller for Liverpool og har vært så god én mot én at det er blitt en del sånne situasjoner i monitor.

Han og Bruno Guimaraes minner meg om hverandre, uten at jeg skal sammenligne de to for tett heller, for sistnevnte har jo plukket opp en del røde.

Alle lags supportere liker å ha en sånn spiller på laget sitt.

Endret av Snikpellik
Skrevet (endret)

Hadde ikke likt å ha han i klubben.  (Hadde hvertfall ikke entydig klart å forsvare alt han holder på med. Eg hadde jublet om han scoret, men hadde kritisert spillestilen)

Må nesten bare bli påstand mot påstand.

At Tottenham ikke får noenting i situasjonen med Richarlison er jo bare et nytt eksempel.

Problemet er jo bare at det er nok en spiller eg ikke kunne hyllet i klubben. Så....

Men Dijk slipper unna med alt for mange albuer og stygt spill.

Endret av Jotun
Skrevet
Reg2000 skrev (1 time siden):

Van Dijk er ikke spesielt ille sammenliknet med tidligere storheter som feks Pepe, 

Han er nonne i forhold. Han er ikke sånn. Pepe er i særklasse stygg stygg spiller. 

Dijk skulle bare hatt mye mer kort og frispark/straffer imot seg. 

De er ikke sammenlignbare engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...