Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub

Latias

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva dere snakker om. Er det noen som har spilt kjedelig fotball denne sesongen så er det Liverpool.

Disse andre lagene dere diskuterer er ikke i nærheten en gang! 🤣🤪

Jeg skal derimot være litt enig i at det er en viss mismatch mellom type spillere, da spesielt offensive spillere og måten lagene har endt opp med å spille hos de diskuterte lagene.

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-6eopY
Skrevet

Hull tilbake i Premier League. Gratulerer så mye!

Selv så jeg ikke kampen, men uansett klarer jeg ikke la være å synes litt synd på Boro. Er som oftest i toppen, men klarer ikke det aller siste steget.

Det artige ved denne kampen var at Hull og Middlesbrough etter sigende er de to kjedeligste byene i England.

Skrevet (endret)
Slettet-6eopY skrev (23 minutter siden):

Hull tilbake i Premier League. Gratulerer så mye!

Selv så jeg ikke kampen, men uansett klarer jeg ikke la være å synes litt synd på Boro. Er som oftest i toppen, men klarer ikke det aller siste steget.

Det artige ved denne kampen var at Hull og Middlesbrough etter sigende er de to kjedeligste byene i England.

Jeg håpet på Wrexham jeg. Men Hull klarte akkurat å gå forbi siste serierunden.

Vært mye morsommere med Wrexham i PL enn alle disse som har vært oppe før.

Generelt syns jeg det er morsomst når lag som ikke har vært oppe før eller ikke vært oppe på mange tiår rykker opp. Artig med helt nye navn. 

Endret av Cappo
  • Liker 1
Gjest Slettet-6eopY
Skrevet (endret)
Cappo skrev (1 time siden):

Generelt syns jeg det er morsomst når lag som ikke har vært oppe før eller ikke vært oppe på mange tiår rykker opp. Artig med helt nye navn. 

Vanligvis ville jeg vært helt enig med deg her, men Wrexham ønsker jeg bare til helvete.

En klubb som rykket opp fra amatørligaen fordi de plutselig ble neddopet på dollars fra noen Hollywood-folk. Opprykket fra amatørligaen skjedde trolig på "vanlige" lag som hadde slitt i flere år for å klare det. Selv The Dildo Brothers i West Ham har jeg mindre disrespekt for.

Wrexham går for meg under kategorien plastikk-klubb.

Endret av Slettet-6eopY
Skrevet

Har ikke de fleste av klubbene som skyter opp fra nedi systemet gjerne noen nye eiere som spytter inn penger? Er på ingen måte unikt for wrexham. 

Virker som Ryan Reynold og Rob Mac virkelig bryr seg om klubben også.

• Liker 1
Gjest Slettet-6eopY
Skrevet (endret)

Jeg skiller mellom å spytte inn penger og dope ned en klubb på penger.

Men da får vi bare være uenige. Wrexham klarer jeg ikke å like, sorry.

Endret av Slettet-6eopY
Skrevet
Slettet-6eopY skrev (11 minutter siden):

Men da får vi bare være uenige. Wrexham klarer jeg ikke å like, sorry.

Hvorfor se på PL hvis du ikke liker rollen som penger spiller?

• Liker 1
Gjest Slettet-6eopY
Skrevet
jjkoggan skrev (2 timer siden):

Hvorfor se på PL hvis du ikke liker rollen som penger spiller?

Hvor har jeg skrevet at jeg ser på PL?

Skrevet

Burde kanskje ta en sjekk på hvilken tråd du kommenterer da. 

Rart å legge den lista på wrexham uten å f.eks nevne Birmingham eller Coventry. ☺️

• Liker 2
Gjest Slettet-6eopY
Skrevet
barezell skrev (10 minutter siden):

Burde kanskje ta en sjekk på hvilken tråd du kommenterer da. 

Begynte bare med at jeg gratulerte Hull med opprykk, som den snille personen jeg er.
Beklager dette.

Men da skal jeg la være å kommentere i denne tråden mer, siden folk åpenbart blir krenka av det.

Skrevet

Tror ingen andre enn deg ble krenket av dette? Og synd om du trekker deg ut da forumet har godt av flere aktive i fotballtrådene. 

Det sagt så, er det ikke urimelig at noen antar du følger med på PL når du kommenterer i en tråd om PL. Ingen vits å bli så hoven for det. Litt takhøyde må det være ☺️

• Liker 2
Skrevet
Slettet-6eopY skrev (11 timer siden):

Personlig har jeg ikke helt oppfattet det sånn at de har dopet klubben med sine egne penger, de er hollywoo rike, men jeg antar de ikke er super duper milliardærer noen av dem, det de dog har gitt klubben er tonnevis med, vel la oss kalle det "super stjerne oppmerksomhet" eller noe lignende, de har jo dokumentaren det er penger i kassa, det er reklameinntekter som nyter utrolig godt av den oppmerksomheten, de har nok lagt noe penger i klubben, de måtte betale ned gjeld i klubben blant annet, men jeg tror Wrexham står på egne ben nå, og det virker som om de virkelig bryr seg om klubben og byen, spesielt Rob McElhenney som vel var pådriveren for dette.

Jeg føler ikke at de har dopet klubben med penger som city, chelsea eller castle men mer med håp og optimisme og selvfølgelig store doser penge genererende "star power."

Cappo skrev (13 timer siden):

Jeg håpet på Wrexham jeg. Men Hull klarte akkurat å gå forbi siste serierunden.

Jeg tror de har godt av en runde til i Championship, litt mer tid til å bygge seg opp.

• Liker 1
Skrevet
skaftetryne32 skrev (21 timer siden):

Hvorfor hersketeknikk? 

skaftetryne32 skrev (21 timer siden):

Nei du diskuterer en myte skapt av influensere å SOME, noe som viser at du neppe har sett Arsenal spille mye fotball.

Ja hvorfor det mon tro.

Skrevet

Flott diskusjon. Noen sier Arsenal har spilt tidvis kjedelig fotball. Men det er feil fordi det finnes lag som har spilt kjedeligere.

Okey.....

Blir som å si at en feit person ikke er feit fordi det finnes feitere personer.

• Liker 1
Skrevet
Jotun skrev (17 minutter siden):

Flott diskusjon. Noen sier Arsenal har spilt tidvis kjedelig fotball. Men det er feil fordi det finnes lag som har spilt kjedeligere.

Det er en stråmann, og du begrunner jo ikke dine påstander, du bare gjentar noe som er blitt sagt som langt på vei ikke egentlig stemmer, og om du mener det er sant for Arsenal så er det sant for ditt lag også, så jeg forstår ikke det at du ikke bare kritiserer ditt eget lag, eller ligaen som er blitt langt mer defensiv, i stedet virker det som du bare er ute etter å provosere, med andre ord troller du, noe du viser med din lite redelige debatt stil. Det mest idiotiske er at det blir påstått at vi spiller defensivt fordi vi er gode defensivt, det gir faktisk ingen mening, vi presser alltid høyt, vi er alltid høyt i banen, og vi satser på å holde ballen i laget og på hurtig gjenvinning, problemet vårt er fremdeles det å bryte gjennom lag som forsvarer med 2 blokker med 5 mann, vi har også hatt ett problem med en manglende kaptein og vår soleklart mest kreative spillere som Saka som har hatt en litt laber sesong, men kjedelige eller defensive er vi ikke, noen av de lagene vi møter er dog det, og ja vi har hatt store problemer med bryte ned noen av de forsvarene, som vi hadde forrige sesong, dødball har vært et våpen mot det, men Arsenal er på ingen måte noe mer kjedelig eller noe mer defensivt anlagt enn ditt eget lag. 

Skrevet

Ja det er jo en måte det. Klage på alle andre sine stråmenn og hersketeknikker samtidig som alle som mener noe annet enn deg er idioter.

Men dette er vel en gjenganger så vidt eg har forstått.

• Liker 1
Skrevet
Jotun skrev (5 minutter siden):

Ja det er jo en måte det. Klage på alle andre sine stråmenn og hersketeknikker samtidig som alle som mener noe annet enn deg er idioter.

Du gjør det jo igjen, lager en stråmann, mener du at det ikke skal påpekes når du gjør det? Du kan jo bare ta ballen i stedet for mannen, en metafor tatt rett fra fotballen det dere, prøv det. 

Jotun skrev (5 minutter siden):

Men dette er vel en gjenganger så vidt eg har forstått.

Det er jo det med deg, du lager stråmenn ganske ofte.

Hvor har jeg sagt at noen er idioter? ta en titt i speilet du og begrunn dine meninger i stedet for å angripe meg når jeg argumenterer for at jeg mener du tar feil, noe du aldri har gjort. 

Stråmannsargumentasjon (en uformell logisk feilslutning) er når du forvrenger, overdriver eller forenkler motstanderens argumenter slik at de blir mye lettere å slå ned på. Du angriper en "stråmann" i stedet for den virkelige debattmotstanderen

Skrevet (endret)

Kan jo ikke angripe debatt motstanderen? For da er jo det gæreænt også.

Hva kalles det du gjør da? Når du vrir en diskusjon om Arsenal sin kjedelige fotball over på at eg annet lag også spiller kjedelig? Det er vel strengt tatt ikke engang et argument? 

Som eg har prøvd å si flere ganger. Andres kjedelighet fritar ikke Arsenal sin kjedelighet.

Til og med ditt eget lags supportere mener jo dette. Og vi vet alle at så lenge man vinner så aksepterer man mye fra laget sitt. Siden det alltid vil være et snev av spenning om laget sitt vinner uavhengig av om fotballen er kjedelig. Men for oss andre som strengt tatt ikke bryr oss så mye om seieren, men ofte helst skulle sett tap, så skal det vesentlig mer til for at det skal være gøy. Og det er få kamper eg har sett med Arsenal som har vært så sinnsykt gøye.

Og da er eg idiotisk...... Vel. Foretrekker stråmenn fremfor den logikken.

Man kan da ikke påstå idiotiske ting uten å være idiotisk --> idiot.

Endret av Jotun
  • Liker 1
Skrevet
Jotun skrev (16 minutter siden):

Kan jo ikke angripe debatt motstanderen? For da er jo det gæreænt også.

Æh ja... stemmer det. 

Jotun skrev (18 minutter siden):

Hva kalles det du gjør da? Når du vrir en diskusjon om Arsenal sin kjedelige fotball over på at eg annet lag også spiller kjedelig? Det er vel strengt tatt ikke engang et argument? 

Som eg har prøvd å si flere ganger. Andres kjedelighet fritar ikke Arsenal sin kjedelighet.

Til og med ditt eget lags supportere mener jo dette.

Jeg bare sier at det er ikke bare Arsenal det er tendens i ligaen, noe din egen supportere er enig i siden vi bruker autoritets argument, og for å være helt ærlig så har ikke jeg invadert din klubb tråd for å trolle, som du gjør.

Jotun skrev (19 minutter siden):

Og vi vet alle at så lenge man vinner så aksepterer man mye fra laget sitt. Siden det alltid vil være et snev av spenning om laget sitt vinner uavhengig av om fotballen er kjedelig. Men for oss andre som strengt tatt ikke bryr oss så mye om seieren, men ofte helst skulle sett tap, så skal det vesentlig mer til for at det skal være gøy. Og det er få kamper eg har sett med Arsenal som har vært så sinnsykt gøye.

Du har fremdeles bare en påstand, ikke et eneste argument.

Jotun skrev (20 minutter siden):

Og da er eg idiotisk...... Vel. Foretrekker stråmenn fremfor den logikken.

Man kan da ikke påstå idiotiske ting uten å være idiotisk --> idiot.

Det er din påstand og ja jeg mener den også er idiotisk, for man kan helt klart si idiotiske ting uten å være idiot, men tro hva du vil. 

Og ja jeg vet du foretrekker stråmenn, det er det liten tvil om. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...