Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jotun skrev (1 minutt siden):

Ja det har vært en fest å se på Arsenal.

Ganske mange kamper så har det vært det, litt som om det ikke alltid er en fest og se på et lag som parkerer bussen og kontrer med 2 eller maks 3 mann, noe vi møter på ganske ofte, om du tror en 0-1 seier er noe mer underholdende så tar du feil, for de som er på stadion så er nok ett 1-0 resultat langt å foretrekke, og de er de eneste Arsenal football Club trenger å underholde, og jeg er underholdt, meget underholdt, det har vært fest helst siden sesongstart. Jeg må si jeg også underholdes fælt av alle de som hater AFC mer enn de er glad i sitt eget lag.

Skrevet (endret)

Så bra! Du må gjerne tro siste setning gjelder f.eks meg men da er du om mulig enda mer på bærtur.

Det viktigste er vel at du er underholdt. Eg har ikke vært spesielt underholdt av så mange Arsenal kamper siste halvdel.

Men ikke av city heller.....

Endret av Jotun
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Arsenal har vært ganske kjedelige spillemessig. Som nøytral har det ikke vært festfotball for å si det sånn.

Det som har gjort det gøy og spennende er hva som har stått på spill. Alltid en nerve sånn sett. Og det var nok til gull denne sesongen, selv om Arsenal både var morsommere å se på og tok mer poeng for et par år siden.

Endret av Snikpellik
Skrevet
Jotun skrev (19 minutter siden):

Men ikke av city heller.....

By naboen har vel strengt tatt spilt på lignende vis siden Carrick kom inn, altså vi spiller egentlig ikke så fælt, og jeg er ikke en fan av påstanden, ikke når vi blir singlet ut for det, men ja trenere har utviklet et forsvar mot pep og hans disipler sin fotball, og mikel fant ett svar på spørsmålet som stilles, han fant en løsning som vant oss en ligatittel for første gang på 22 år, og jeg ser ikke et problem med det, faktisk ser hovedproblemet ut til å være at det er Arsenal heller enn spillestilen, for vi er ikke alene om den. 

Skrevet
oOF skrev (1 time siden):

Håper virkelig ikke det. Kynisk/defensiv fotball er ikke så kult om alle spiller det. Håper virkelig ikke det!

Jeg er Leeds fan, så jeg gir flatt faen i hva folk synes om hvordan Arsenal spiller, og som Skaftetryne sier så er det kun City som har scoret mer i sesongen. Så hvordan i h... skal Arsenal spille for å tekkes idiotene som mener at de spiller kjedelig fotball?!?

Det som har vært virkelig kjedelig å se på er "Pep-ballen" som ble perfeksjonert av Barcelona og langt på vei innført i City! City for 1-2 år siden var dørgende kjedelig å se på! Alt de gjorde var å trille ball og vente på åpninger! Bernardo Silva er jo støttepasningens posterboy! Gudskjelov fant engelske lag ut av hvordan dette kunne kontres, men gud bedre så kjedelig det var å se City for noen år siden, selv om de vant alt!

Så er ikke Arsenal helt i samme liga som Bayern og PSG, men å kalle de kjedelig synes jeg er helt feil!

Skrevet
skaftetryne32 skrev (14 minutter siden):

By naboen har vel strengt tatt spilt på lignende vis siden Carrick kom inn, altså vi spiller egentlig ikke så fælt, og jeg er ikke en fan av påstanden, ikke når vi blir singlet ut for det, men ja trenere har utviklet et forsvar mot pep og hans disipler sin fotball, og mikel fant ett svar på spørsmålet som stilles, han fant en løsning som vant oss en ligatittel for første gang på 22 år, og jeg ser ikke et problem med det, faktisk ser hovedproblemet ut til å være at det er Arsenal heller enn spillestilen, for vi er ikke alene om den. 

Skjønner ikke slike ting som dette? Spiller Arsenal bedre fotball fordi noen andre lag spiller like kjedelig?

Hva har de andre med min påstand om at Arsenal sine kamper ikke har vært sykt spennende å se på spillemessig?

De blir jo ikke mer spennende bare fordi noen andre lag spiller like kjedelig fotball.....

• Liker 3
Skrevet
Jotun skrev (4 minutter siden):

Skjønner ikke slike ting som dette? Spiller Arsenal bedre fotball fordi noen andre lag spiller like kjedelig?

Hva har de andre med min påstand om at Arsenal sine kamper ikke har vært sykt spennende å se på spillemessig?

De blir jo ikke mer spennende bare fordi noen andre lag spiller like kjedelig fotball.....

Poenget er det at en kanskje bør kritisere eget lag fremfor andre sitt, spesielt når de faktisk spiller på mer eller mindre samme vis, det blir jo bare hykleri å kritisere ett annet lag når eget lag gjør akkurat det samme, feie for egen dør er ett uttrykk som passer meget godt her, og det ser ikke ut til å skje, noe jeg ikke helt forstår, det må jeg bare innrømme. 

Skrevet (endret)

Nei? Hvorfor? Kan man virkelig ikke kritisere x for noe y også gjør?

Spesielt når noen er totalt uenige i at x gjør det. Og faktisk sitter og påstår at det er bortimot magisk....

Endret av Jotun
  • Liker 1
Skrevet

Eeeh. Nei? Nå diskuterte vi Arsenal og spillestilen. 

Det har ikke en dritt med dobbeltmoral å gjøre å mene at de har vært kjedelige å se på i vår.

• Liker 1
Skrevet
Jotun skrev (16 minutter siden):

Nå diskuterte vi Arsenal og spillestilen. 

Det er ikke diskutert engang, ikke i nærheten, det har ikke vært en problemstilling her, bare en konklusjon, basert på hva vet jeg ikke, men jeg har sett hver nesten hver eneste kamp, og det har vært kjedelig kamper helt klart, og det har vært morsomme kamper, vi hadde en brutal formdipp mot slutten av sesongen, men vi er ikke noe mer kjedelige enn ditt eget lag, som du ikke nevner, og der kommer det å være mer opptatt av andre lag enn sitt eget inn i bildet igjen.

Jotun skrev (26 minutter siden):

Og faktisk sitter og påstår at det er bortimot magisk....

Hvor?

Skrevet (endret)

Eg diskuterer hvertfall Arsenal.

Du forsøker å kontre med "du da? Du er nye verre!" måten din.

Ingen har sagt at alle kamper var kjedelige.

Eg har sagt at det var mange kjedelige kamper i vår. Nå skriver du at det var formdupp på slutten?

Merkelig ... Høres nesten ut som du er enig.

Endret av Jotun
Skrevet (endret)

Trodde alle var ganske enige om at Arsenal er blitt litt kjedeligere å se på spillemessig denne sesongen. Det gjelder for øvrig de fleste lagene, og handler om trender i spillestil. Det er en av de store snakkisene.

Som mange av Arsenal-supporterne her inne har skrevet, så har det vært mange litt trauste kamper hvor angrepsspillet ikke har sittet.

Dødball har eksempelvis fått en ny vår. Tar man bort dødballer har Arsenal skapt tredje minst xG i åpent spill i ligaen denne sesongen, en pekepinn på hvordan mange av kampene har vært.

For min del er ikke det kritikk, men et kompliment. De har funnet oppskriften, og det er imponerende. Personlig synes jeg dødballfokuset er ganske underholdende også.

Jeg har registrert en del Arsenal-supportere som har kritisert Arteta for å være forsiktig denne sesongen i perioder det ikke har gått på skinner eller vært tight, men det er raskt glemt når man leder og etter hvert vinner ligaen, og er i CL-finalen.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Skrevet
Jotun skrev (8 minutter siden):

Eg diskuterer hvertfall Arsenal.

Nei du diskuterer en myte skapt av influensere å SOME, noe som viser at du neppe har sett Arsenal spille mye fotball.

Jotun skrev (9 minutter siden):

Du forsøker å kontre med "du da? Du er nye verre!" måten din.

Ja jeg synes det er rart å kritisere andre lag sin spillestil når eget lag spiller på samme vis, jeg synes det er noe dobbeltmoralsk. 

Jotun skrev (9 minutter siden):

Eg har sagt at det var mange kjedelige kamper i vår. Nå skriver du at det var formdupp på slutten?

Merkelig ... Høres nesten ut som du er enig.

Og nei jeg synes ikke den er så kjedelig, jeg synes at de som parkerer bussen gjør det vanskelig for oss, men det er ikke Arsenal som spiller kjip fotball, det er Arsenal som prøver å skåre mål mot et lag som spiller med en ekstrem defensiv formasjon å taktikk, det kan bli kjedelig fotball ut av det, men det kreves helst to stykk for at dansen kan starte , noe du ikke nå eller tidligere var veldig villig til å anerkjenne.

Skrevet

Det er jo så søtt at du går så voldsomt i angrepsmodus mot alt og alle :D

Arsenal har vunnet PL på å være best defensivt, gratulerer med det, håper PSG vinner CL. 

Skrevet
oOF skrev (15 minutter siden):

Arsenal har vunnet PL på å være best defensivt, gratulerer med det, håper PSG vinner CL. 

Og det er det ikke noe gærent med, omtrent sånn ditt eget lag vant når de fremdeles gjorde det under det som var for meg verdens beste manager, men så veldig mye mer kjedelig enn resten av lagene i pl har vi ganske enkelt ikke vært.

oOF skrev (16 minutter siden):

Det er jo så søtt at du går så voldsomt i angrepsmodus mot alt og alle :D

Hvorfor hersketeknikk? 

Skrevet

Som Arsenal-supportere har vi hatt noen gode runder på dette @skaftetryne32

Jeg syns Arsenal har spilt kjedeligere fotball denne sesongen, så er det litt synd at vi vinner tittelen i det som trolig er den minst underholdende sesongen jeg har sett fra Arsenal på flere år. Arsenal har hatt noen sesonger med fantastisk bra og underholdende fotball, men nå skal liksom laget huskes som de som spilte kjedelig fotball og vant ligaen. Ganske ufortjent syns jeg. Helt naturlig at det kommer en litt tristere sesong når vi har holdt så høyt nivå over flere år.

Så kan man jo også spekulere i om Arteta følte behovet for en spillestil som utgjorde mindre risiko for spillerene, hadde vi fortsatt med like mange skader som vi slet med de første månedene av sesongen så er jeg usikker på om vi i det hele tatt hadde kvalifisert til neste års CL, men nå endte vi på topp og det er jeg kjempeglad for. 

Skrevet

Orker ikke hive meg inn i alt det krangles om, men sånn generelt fra en Arsenal supporter.

Det har vært ganske stor forskjell på liga og CL. Vi har levert noen veldig gode kamper i ligaen, men stort sett har det vært konglete. Det har manglet flyt i angrep stort sett hele sesongen. Jeg tror det i stor grad har skyldes skader og et stort savn etter ødegård. Han skaper en helt annen flyt i laget. Så kan vi absolutt kritisere de som var på banen når han var ute, for de burde absolutt klart å skape mer enn de gjorde. Det har til tider vært veldig frustrerende å se på. Vi kan nok kritisere Arteta til en viss grad for at han har vært for forsiktig, men jeg synes det er vanskelig å vite om det er spillerne eller han som er "problemet" når det er seigt. Tror liksom ikke det er gameplanen til Arteta å spille ræva, men samtidig må det kanskje legges på han at det er hans ansvar å ta grep.

I CL har det generelt vært bedre, men er heller ingen tvil at lagene i CL spiller annerledes enn i ligaen hvor det er langt mer parkering av buss og enveiskjøring mot etablert forsvar. 

Alt i alt kan man liksom ikke kritisere for mye når man vinner ligaen og er i CL finale på en "dårlig" sesong. 

Det som er positivt er at alle gutta er på gode kontrakter, det virker være veldig bra samhold i troppen og jeg tror vi bare blir bedre. Blir veldig spennende å se neste sesong 🫡

Skrevet
Dagner skrev (32 minutter siden):

Jeg syns Arsenal har spilt kjedeligere fotball denne sesongen

Det er jeg ikke uenig i, vi har vært kjedeligere, men jeg synes fremdeles hele ligaen egentlig har vært kjedeligere så det er ikke Arsenal alene, men jeg føler det er mange både i tradisjonelle media og SOME som strengt tatt har gjort det til noe negativt at Arsenal faktisk nå gjør det vi ble nådeløst kritisert for før, nemlig ikke være pragmatiske nok.

Det er også liten tvil i mitt sinn at vi led stort under det at både Saka og Ødegård har hatt trøblete sesonger, de er de to desidert mest kreative spillerne våre, som @barezell var inne på. 

Jeg er definitivt ikke helt fornøyd med angrepet, Gyokores synes jeg har vært skuffende, og vi trenger en skikkelig klassespiller på venstre kant, det er jo mangler vi har som har påvirket angrepsspillet til en viss grad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...