Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enkvar anledning for banter. Flaut å ikkje feire, kampane er kjedelig, ligaen er kjedelig, lett å vinne når alle er dårlige, kun VAR som sørger for poeng - ka har eg glømt då - jo vi har aldri skader, alle andre lag kan såvidt mønstre 11ar - den lista her begynner å bli lang.

Er det ett lag som aldri feirer for tidlig etter mange bananskall... ^^

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Mener ikke at det er flaut å ikke feire, men å «nekte» for at gullet er sikra nå synes jeg begynner å bli litt krampeaktig. Jeg vet dere er livredde for at det skal gå til helvete igjen, men det kommer det ikke til å gjøre nå :)

-

Rashford, Kane og Sterling skadet nå. Vinterpausen kommer litt for seint nå som hele Englands angrepsrekke har blitt kjørt i senk. Får håpe alle er skadefrie til EM.

Lenke til kommentar
Liquidkey skrev (1 time siden):

Det er sant. Men så synes jeg det kan tilgis da han åpenbart ikke hadde oversikt over situasjonen. Eller burde han antatt filming og latt VAR rydde opp?

Rimelig sikker på at han viste tegnet for ball? I hans hode er det ikke filming altså. Om VAR kan fortelle ham at han så feil, men resultatet uansett ikke er straffe vet jeg ikke. Godt mulig de bare konfirmerer at det ikke er straffe? 

Lenke til kommentar

Der ja! ;)

Sprø sesong. Arsenal, Chelsea og United taper poeng igjen denne runden og alle er i en ombyggingsprosess. Bak fjerde er haugevis av lag på ca. like mange poeng. Flere av de mindre lagene får tak i bedre og bedre spillere fra utlandet. 

Spent på om det fortsetter på en lignende måte de neste sesongene. Nå som lønnstaket er fjernet så tror jeg egentlig det. Lag som Sheffield United og Wolves har også rike eiere som kommer til å satse på videre.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Sexylubb1 skrev (13 minutter siden):

Lønnstak? 

Ja. Etter den gigantiske tv-avtalen for noen år siden (2013) innførte Premier League begrensninger på hvor mange prosent av klubbens inntekt som kunne brukes på lønnsutgifter. "STCC -  Short Term Cost Control".

Det gjaldt ikke klubbene som hadde over en viss inntekt, i praksis "big six"-klubbene som har langt større inntekter enn de andre. Det ble innført for å beskytte de mindre klubbene mot å bruke for mye penger og skyte seg selv i ryggen økonomisk.

Regelen ble fjernet før denne sesongen, altså før overgangsvinduet i fjor sommer. Nå kan alle klubbene i ligaen bruke så mye de vil på lønninger, og dermed blir de mye mer attraktive for gode spillere fra utlandet. 

(Dette er altså veldig forenklet forklart, det er flere andre faktorer også sikkert.)

EDIT: Mer her for de som vil lese om det: https://www.fourfourtwo.com/features/new-financial-fair-play-rule-change-will-completely-change-how-next-seasons-premier-league

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 67 per cent of fans say VAR has made watching football less enjoyable.
  • 60 per cent say VAR has worked badly.
  • 8 per cent want to keep using VAR as it is used now.
  • 74 per cent say keep using VAR, but change the ways it is used.
  • 15 per cent want to stop using VAR entirely.

Må si meg enig med majoriteten på alle de punktene.

Jeg skjønner forresten ikke hva de oversiktene over pluss og minus-mål med VAR skal fortelle oss, i bildet Sky bruker som illustrasjon i tweeten over.

Det er jo i situasjonene VAR gjør feil som er irriterende, ikke når de griper inn og gjør «riktig» avgjørelse som bildet viser oversikt over. Det viser jo ikke noe om det har vært for eksempel en klar hands eller straffe som VAR ikke har sett på, eller de situasjonene som har blitt klart feil selv med VAR.

Watford for eksempel er på 1+ der, men alle er jo enige om at de er laget som har blitt direkte snytt av VAR overlegent flest ganger med avgjørelser som er direkte feil eller at de ikke har blitt sett på i det hele tatt.

Dessuten illustrerer det bare mål, ikke røde kort. 

Som en skriver under tweeten: In the interest of objectivity can you do one that takes into account incorrect decisions that weren’t overturned or when the ref chose not to go to VAR? And to add - consistency of decisions is important here. One week it’s not a goal, next week it is with a different team.

Det hadde vært mye mer interessant å se hvis man skal vurdere VAR hittil, men å lage en slik oversikt vil være enormt tidkrevende.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...