Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Danielzu skrev (1 minutt siden):

Kun snakk om mål gitt/tatt slik jeg leste artikkelen. Snever bruk av statistikk om VAR, hovedinnholdet gikk på det jeg skrev under, få som er fornøyde med VAR så langt og at underholdningsverdien har sunket pga VAR

Ja det var mer et sidespor fra meg, jeg siktet mer til den pluss/minus oversikten over mål for/mot pga VAR som mange bruker som argument i diskusjoner og har gjort lenge nå. Liverpool kommer "godt" ut av den, så dessverre er det mange Liverpool-supportere som bruker det som et slags bevis på noe. Jeg mener ikke du prøver å gjøre det i det hele tatt altså. Det var som sagt et sidespor og sagt mer generelt siden det preger så mye av VAR-diskusjonen på f.eks. Twitter. 

Er bare så lei av det fordi det forteller svært lite/ingenting om hvor "fair" VAR har vært med de ulike lagene, eller hvem som har hatt flaks eller uflaks. 

Men nok om det! Synes det er vanskelig å si hvilke endringer man kan gjøre med VAR for å få det bedre.

Mye ligger nok i selve reglene, handsregelen for eksempel. Jeg synes også det er dumt hvis VAR-dommerne ikke ser situasjoner i real-time, for ting ser helt annerledes ut i slow. Mer bruk av skjermen på sidelinja kan gjøre ting bedre, men det er også skummelt om de bruker den for mye slik som i Italia. De av oss som så på Sampdoria - Napoli i går fikk gode eksempler på hvor mye unødvendig tid som kan gå med på det. Jeg synes det ødelegger for mye, selv om det blir riktig dømt.

Offside er nok det vanskelige så lenge vi ikke har teknologien til å få det helt dønn riktig. Her har jeg en idé: bruk ultra slow motion infrarøde kameraer og gjør PL-emblemet på hver overarm til reflekser som kameraene kan tracke helt presist. Litt som når man gjør motion capture av en skuespiller for en film. PL-emblemene er allerede plassert ca. der skulderen begynner og er for det meste synlig. Bør ikke noe sånt være mulig?

Lenke til kommentar

VAR må nok bli bedre på offside-linja. Mye mer klartekst. Må gå an å forbedre teknologien. VAR sitt innteykk denne sesongen er nå mest for å fjerne mål enn å gi. 

Handsregelen er føles urettferdig, gjerne justeres litt.Røde kort har blitt litt bedre, men har forbedringer. Bruk mer skjerm og vis publikum hva som skjer.

 

Carra have thoughts

Lenke til kommentar

Mer info her: 

https://www.tv2.no/sport/11192845/

https://www.vg.no/sport/fotball/i/0nl2O0/tv-2-mister-premier-league-rettighetene-viaplay-overtar-tv-sendingene-fra-2022

 

Jeg er spent og skuffet. TV2 fikk et solid produkt etter min mening, med dyktige folk og fin produksjon. Jeg husker hvor skuffet jeg var da Canal Digital mistet sine rettigheter den gang, men ble positivt overrasket av TV2 og har likt deres tilbud meget godt. Jeg er sikker på at vi ser en skikkelig satsning, og at dagens tilbud fra Viasat ikke nødvendigvis er en pekepinn, slik det var med TV2.


De virkelig interessante tilbudene ligger uansett utenfor rekkevidde for alle tilbydere: mulighet for å se alle kampene samt et slags familie/kompis-abonnement med flere skjermer.

Lenke til kommentar

Elsker sendingene til TV2. Eneste misnøye jeg har er en god del problemer med Sumo (har vel ikke vært så mye problemer i det siste), og prisen. Redd det blir minst like mange problemer med Viaplay, og neppe noe særlig billigere. Positivt med Viaplay er vel at man får en del bedre innehold enn Sumo (gitt at prisen blir noenlunde lik).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z
Just now, knipsolini said:

Elsker sendingene til TV2. Eneste misnøye jeg har er en god del problemer med Sumo (har vel ikke vært så mye problemer i det siste), og prisen. Redd det blir minst like mange problemer med Viaplay, og neppe noe særlig billigere. Positivt med Viaplay er vel at man får en del bedre innehold enn Sumo (gitt at prisen blir noenlunde lik).

Siden de har priset tv2 ut så er det sannsynlig at Viaplay prisen også vil øke fra tv2sumo sin.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z
Just now, Danielzu said:

I motsetning til tv2 gjelder dette hele Norden, ikke bare Norge så ikke så sikker det. Lov å håpe 

Ble Norden da solgt som et pakketilbud eller vant Viaplay (vet ikke eiernavnet) kontraktene i hvert enkelt land? 

Selvfølgelig lov å håpe om billigere sendinger men jeg har mine tvil om at det går den veien. Håper Jan Henrik Børsild blir med videre hvertfall, strålende fyr.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

TV2 sine PL sendinger har alltid vært bra, prisen har vært problemet for min del, spesielt mtp. det var ingen garantier for at jeg fikk se de kampene jeg ville. 

 

Lenke til kommentar

Synes det er jævlig trist.

TV2 har forvaltet rettighetene skikkelig bra de siste 10 årene, de har de soleklart beste fotballsendingene vi har sett i Norge. Programlederne, kommentatorene, folka i studio, innslagene og alt er med på å skape en skikkelig god stemning rundt Premier League og det andre de har rettighetene til. De har klart å balansere bra med å holde ekspertisen høy samtidig som de når et bredere publikum med varierte gjester. Fotball til folket.

For meg som liker å se mye fotball og er heldig med at laget mitt vises hver uke, synes jeg heller ikke prisen har vært så ille. Med PL, CL, EL, litt La Liga, litt Serie A, alt av landskamper og mer til føler jeg at det er mye fotball for penga.

Det samme kan jeg ikke si om Viasat. Fotballstudioet deres er utrolig kjedelig, programlederne er direkte dårlige etter min mening. De klarer ikke å skape den samme tilstedeværelsen som TV2 gjør rundt kampene. Når Viasat bygger opp til kamp er de mye dårligere på å ta i bruk livefeeden fra produsent og holder seg heller inne i studio. Det føles så isolert. Diskusjonene i studio er unyanserte, ofte de samme hver gang. Buketten som sitter i studio er gjerne bare menn på 45-65. Ingen kvinner. For ikke å snakke om all den jævla bettingreklamen.

De har en stor jobb å gjøre om de skal klare å matche nivået til TV2. Det er sikkert noen folk som blir med over, forhåpentligvis Børslid og garantert noen kommentatorer. Blir helt sikkert store endringer.

 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...