Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan har Spurs kjøpt den ene midtbanespilleren etter den andre de siste årene og endt opp med en midtbane bestående av Bentaleb og Mason?

Det er det mange Spursfans som har spurt også. Personlig synes jeg at både Paulinho og Dembele har kvaliteter på sitt beste og vil ikke avskrive de. Capoue hadde en fantastisk debut og første få kamper men har vært en skygge av seg selv etter det, nå er han i tillegg skadet. Hvis man ser på spillerne vi har solgt i samme posisjon (Modric, Huddlestone og Livermore) så kan man vel si at vi har forsterket så godt det lar seg gjøre med vårt lønnsbudsjett. Modric er jo en av verdens beste så han var jo uansett umulig å erstatte.

 

Samtidig som denne utskiftningen har pågått har flere av våre alademi/U21-spillere tatt store skritt i skyggen. Det har kanskje vært gunstig for de at all denne utskiftningen har pågått samtidig som de har fått muligheten stadig oftere. Det skal nevnes at flere av disse spillerne er et resultat av mange års hardt arbeid med ungdommene i klubben, noe som startet relativt umiddelbart etter at Enic tok over. Man har bygd et av de mest moderne treningsanleggene i Europa og det eneste stedet hvor Spurs har hatt kontinuitet er på ungdomsnivå. Det har stort sett vært de samme trenerne med få utskiftninger.

 

Sherwood var tungt involvert i ungdomslagene og da han tok skrittet opp ga han flere av kidsa sjanser i førstelaget. Husk at flere av disse har også vært matchet helt siden Harry var manager (da hadde Sherwood ansvaret for U21). Dette er det eneste jeg føler at Harry/Timmayh har gjort bra i klubben.

 

Sigurdsson ble solgt fordi man nettopp hadde kjøpt Lamela, Eriksen og Chadli. Jeg og flere med meg mente det var dumt men det var sikkert veloverveid. I det minste håper jeg det. Sigurdsson er for øvrig veldig god på sitt beste men varierer alt for mye i prestasjonene til å kunne forsvare en plass i førsteelleveren hos et lag med ambisjoner om topp-4.

 

Uansett veldig morsomt med så mange egenutviklede spillere involvert i A-laget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...