Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mye bør man selge en iPhone 4S ulåst, svart 16GB, kjøpt i februar og pent brukt til i dag? Har virkelig ikke peiling, aldri solgt noe. Er jo toppmodellen og ny koster vel 4900 kr... så da bør det være... 3000? Eller?

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Hvor mye bør man selge en iPhone 4S ulåst, svart 16GB, kjøpt i februar og pent brukt til i dag? Har virkelig ikke peiling, aldri solgt noe. Er jo toppmodellen og ny koster vel 4900 kr... så da bør det være... 3000? Eller?

 

Mange Apple-fans vil være uenig med meg her, men min mening (er selger hos mobil(m.m.)-forhandler) er at en iPhone 4 32 er verdt 2500-3000, ikke mer enn 3000 iallfall. De fleste selger for ca 3500. Siden dette er 4S, men 16 gb, så vil jeg si den er verdt 3000-3500 maks.

Lenke til kommentar

Praktisk spørsmål: Jeg har fått tilsendt nytt micro sim-kort for iPhone 4s som jeg får sannsynligvis i morgen. Kan jeg sette inn dette og "laste over/kopiere" kontaktene mine før kortet er aktivert? Slik at det er klart for den nye, og før jeg formaterer den gamle? Er oppskriften enkel: Å gå til innstillinger, finne kontakter (blir kalender med også?) og trykke lagre til sim-kort? Eller vil ikke noe fungere på den gamle med et nytt sim-kort uten nr?

Lenke til kommentar

Jeg har en iPhone 3G, jeg kan ikke bruke det kortet i den nye. Så det jeg mener er at jeg setter det nye (som ikke er aktivert enda) inn i den gamle og trykker et sted for å "lagre til sim-kortet", altså kontakter o.l for å få det over til den nye som snart ankommer. (Blir alltid litt nervøs når jeg skal gjøre slikt)

Lenke til kommentar

Jeg har en iPhone 3G, jeg kan ikke bruke det kortet i den nye. Så det jeg mener er at jeg setter det nye (som ikke er aktivert enda) inn i den gamle og trykker et sted for å "lagre til sim-kortet", altså kontakter o.l for å få det over til den nye som snart ankommer. (Blir alltid litt nervøs når jeg skal gjøre slikt)

 

Ville mye heller brukt f.eks Telenor sin flytt-kontakter-app, eller lagre alle på gmail-kontoen din og laste de opp igjen derfra til den nye telefonen.

Lenke til kommentar

Jeg vet jeg har gjort en slik operasjon før, å laste ned, lagre på sim-kortet. Jeg bruker ikke Telenor, og både på Apple og hos teleoperatøren nevnte de denne "oppskriften" som jeg gikk ut ifra var mest vanlig.

 

Vel, du må bare bruke den metoden for min del, men det er en tungvint måte å gjøre det på.-

Lenke til kommentar

Jeg vet jeg har gjort en slik operasjon før, å laste ned, lagre på sim-kortet. Jeg bruker ikke Telenor, og både på Apple og hos teleoperatøren nevnte de denne "oppskriften" som jeg gikk ut ifra var mest vanlig.

Vel, du må bare bruke den metoden for min del, men det er en tungvint måte å gjøre det på.-

Det gikk faktisk ikke foreløpig. Jeg satte inn det nye kortet i den gamle, for å få over kontaktene. Men kortet var låst og den koden som hører til det gamle kortet virket ikke. Så da fikk jeg ikke gjort det før jeg aktiverer det nye kortet da.

Lenke til kommentar

Jeg vet jeg har gjort en slik operasjon før, å laste ned, lagre på sim-kortet. Jeg bruker ikke Telenor, og både på Apple og hos teleoperatøren nevnte de denne "oppskriften" som jeg gikk ut ifra var mest vanlig.

Vel, du må bare bruke den metoden for min del, men det er en tungvint måte å gjøre det på.-

Det gikk faktisk ikke foreløpig. Jeg satte inn det nye kortet i den gamle, for å få over kontaktene. Men kortet var låst og den koden som hører til det gamle kortet virket ikke. Så da fikk jeg ikke gjort det før jeg aktiverer det nye kortet da.

 

Å? Hmm... Har du en Telering-forhandler i nærheten av deg? Vi kan flytte kontakter fra gammel til ny telefon (både fra sim og fra telefon til sim og til telefon) for 149 kroner. Går relativt fort, med mindre du har flere 1000 kontakter.

Mange mobilforretninger er Telering-forhandlere.

Lenke til kommentar

He,he...jeg var ikke oppmerksom på at det lå en NY sim-kode under det simkort-kortet i brevet jeg fikk, når jeg løsnet av det, fikk jeg koden til å virke. Det var bare en plass å trykke "Importer sim-kontakter", om de er kommet på det nye kortet, vet jeg ikke enda. Men det skal bli spennende å se når jeg setter det inn i iPhone i morgen. Tror jeg ikke sletter noe på den gamle, før alt er i orden på den nye. Best å være "føre var...". Takker for forslaget, skal ha det i minne om jeg ikke får til dette. Regner med det forblir i gammel iPhone og på gammelt kort til jeg formaterer den. Har lovet den bort til noen.

Lenke til kommentar

Er det ikke så enkelt som å koble til iTunes, kjøre backup (mot iCloud eventuelt rett på maskinen), bytte telefon og gjenopprette fra backup? Om du har aktivert iCloud på telefonen i utgangspunktet så skal vell uansett alt av kontakter automatisk synkroniseres så når du eventuelt bytter til ny modell, kobler denne mot iCloud så kommer alle kontaktene tilbake automatisk?

 

Kan umulig tenke meg at det skal være såpass kronglete at du må styre med importering og eksportering fra sim-kort osv.. Eventuelt så er jo Telenor sin applikasjon en grei backup om du ikke helt stoler på hvorvidt iCloud eller iTunes backup løsningen faktisk vil fungere.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri tatt ned/installert slik iCloud jeg, vet ikke hva den skulle være godt for. Men jeg gjorde det faktisk nå sist jeg oppdaterte iTunes til 10.6.3, men jeg har den vel ikke inne på min nåværende iPhone.

 

 

PS. Leste om iCloud nå, men ser den bare kan brukes på iOS 5. Og det har jeg vel ikke på min iPhone 3G.

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...