Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Takker PL610; ja regner med det er Runkeeper, kanskje jeg kan slå av stedtjenesten(?), og få kartet på bare ved satelitt på veien, så kommer det på når jeg laster inn i datamaskin? Redd for å bruke surfe-penger også. Regner med jeg får på de to jeg greide å slette ja...når jeg hat kontakt med iTunes. Men jeg hørte jeg kunne deaktivere Apps på en måte, så de ikke ligger der i bakgrunnen og bruker strøm, men vet ikke hvordan det gjøres. (Har sett før ja, at Runkeeper holder til en tur på et par timer.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedregelen er at apper som man har gått ut av ved å trykke på hjemknappen ikke kjører i bakgrunnen eller bruker strøm i det hele tatt, men det finnes unntak slik som musikk streaming eller navigasjon.

 

Jeg har ikke Run keeper selv, men jeg har prøvd GPS Test, og det virker som den holder GPS-brikken i gang selv om appen ligger i bakgrunnen.

Slike apper kan man med fordel enten sørge for i appen at ikke bruker GPS-brikken, eller tvangsavslutte dem.

Se etter en liten grå pil oppe ved batteriindikatoren, den viser om telefonen bruker GPS-brikken (eller mobilmastene)

 

Normalt skal man få frem "multitaskbaren" ved å dobbelttrykke raskt på hjemknappen, der kan man holde på ikonet og lukke det med den røde x-en.

Lenke til kommentar

Min iphone 4 er i ferd med å irritere vettet av meg. Det begynte med at jeg spilte (Tiger Woods PGA tour 12). Midt i spillinga fikk jeg først en drøss meldinger om "Server Error". Noe snodig ettersom jeg aldri spiller noe slags online multiplayer. Men spillet sender tross alt game stats til en server. Dette trodde jeg dog hendte etter hver runde jeg var ferdig med. Tydeligvis ikke.

 

Å deaktivere denne funksjonen gikk ikke. Ingen mulighet for å skru av. Så jeg tenkte "greit, jeg får leve med disse irriterende feilmeldingene".

 

Men litt senere droppet FPS (frames per second) til ca 2, og det er vedvarende. Går ut av spillet, stopper app'en, og starter app på ny. Det går smidig noen sekunder før det er tilbake til hakkingen. Går ut, restarter iphone'n, starter app på ny, og etter noen sekunder dukker hakkingen opp igjen. Slår av iphone, venter noen minutter, starter alt på nytt, og samme hakkingen dukker opp. Prøver med et annet spill, og samme hakkingen dukker opp også i angry birds.

 

I selve menyen på iphone flyter det greit, men plutselig dukket varsler om nye emailer opp. Snodig, ettersom jeg var sikker på at jeg hadde deaktivert push-mail. Og ganske riktig; under innstillinger står det at push er deaktivert.

 

Etter noen minutter blir iphone'n glovarm til tross for at alle apps tilsynelatende er lukket. Nå ligger den avslått og til kjøling, så får vi se om det blir mer liv i den. Jeg har en app installert som kan vise cpu-bruk, og denne viste vedvarende nesten 100% bruk selv om jeg hadde lukket alle andre app'er enn den. Jaja, vi får se hva som skjer når den har fått kjølt seg.

 

Noen andre med lignende erfaringer? Tips til hva det er som kan forårsake dette?

Lenke til kommentar

Vet ikke om du har vært borti noen form for utvikling. Uansett, i Objective C (som for det meste brukes til iOS apps) er det mye manuell minnehåndtering (har riktignok blitt litt mer automatisert i det siste).

Min telefon oppførte seg akkurat sånn i mine første uker som utvikler, som kom av at jeg reserverte veldig mye minne og glemte å frigjøre det. Resultatet var at telefonen var rimelig "voldtatt" og oppførte seg akkurat som du beskriver.

 

Apps med for mye memoryleaks skal riktignok bli avslått av Apple før den slippes til AppStore - men det kan høres ut som Tiger Woods kan ha noen heftige leaks, hvis dette skjer kun etter du har spilt dette spillet?

Har du jailbreaket telefonen din så noe annet kan forårsake dette?

Lenke til kommentar

Vet ikke om du har vært borti noen form for utvikling..

Apps med for mye memoryleaks skal riktignok bli avslått av Apple før den slippes til AppStore - men det kan høres ut som Tiger Woods kan ha noen heftige leaks, hvis dette skjer kun etter du har spilt dette spillet?

Har du jailbreaket telefonen din så noe annet kan forårsake dette?

 

Aldri vært snakk om noe jailbreaking på min mobil. Med bedriftstelefon er det enkelt og greit uaktuelt uansett. Og jeg driver ikke noe iOS-utvikling/app-utvikling, nei.

Jeg opplever for øvrig oftere og oftere at diverse apps kræsjer. Ikke bare Tiger Woods PGA Tour, men også andre apps, sågar også standard mail-app.

 

I ettermiddag har jeg forsøkt en full reinstallasjon av iphone'n, uten at det har hjulpet. Så i morgen blir det nok tid for atter en byttetelefon. Tid for min 4. iphone på ett år.

Lenke til kommentar

Min iP4 har straks vart i 2 år hvor den har vært utsatt for mange uheldige situasjoner/uhell men fortsatt like uproblematisk i bruk den dag i dag. Det er nesten så jeg ikke vet om det er verdt å oppgradere til iP5 men jeg håper den har såpass mange forbedringer (trenger bla. større skjerm) at den frister nok til et nykjøp. Alltids greit å ha en eldre telefon liggende som backup om noe skulle skje med den man bruker daglig.

 

Er det fortsatt oktober det er snakk om for iP5? Noe mer spesifik info rundt telefonen siste par måneder? Kan man eks. bruke icloud backup fra en iP5 og få restoret alt på en 4er om førstnevnte blir stjålet/skadet?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Aldri vært snakk om noe jailbreaking på min mobil. Med bedriftstelefon er det enkelt og greit uaktuelt uansett. Og jeg driver ikke noe iOS-utvikling/app-utvikling, nei.

Jeg opplever for øvrig oftere og oftere at diverse apps kræsjer. Ikke bare Tiger Woods PGA Tour, men også andre apps, sågar også standard mail-app.

 

I ettermiddag har jeg forsøkt en full reinstallasjon av iphone'n, uten at det har hjulpet. Så i morgen blir det nok tid for atter en byttetelefon. Tid for min 4. iphone på ett år.

Har du først kjørt en ustabil app med heftige leaks, så hjelper det ikke om du bare lukker programmet. Telefonen vil fortsatt slite i ettertid, og det vil gå ut over andre apps du bruker. Det finnes noen apps i butikken som "renser" minnet ditt for ting som ikke brukes. Håper og tror at iOS også kjører noen form for sånn rens når telefonen ikke er blitt brukt på en stund.

 

Går telefonen tomt for ledig minne så lukker iOS appen du bruker for å forhindre systemkrasj.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...