Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da jeg overførte via SIM-kortet, fikk jeg uhorvelig mange kontakter som begynte med bokstaven "M".

 

Det var nok lurt å lagre venner som f.eks "Ola Mobil", gitt :hm:

 

Det kan vel løses ved å velge sortering på fornavn istedenfor etternavn?

 

Joda, det kunne det sikkert, men jeg fikset det på den gode gamle, manuelle måten som tok lang tid :)

Det var uansett en engangsjobb, så det gikk jo greit når jeg først fant ut at det var det som hadde skjedd.

Lenke til kommentar

Dette er årsaken til at jeg aldri gir råd på "hvordan automatisk overføre kontaktene mine fra det merket til det merket", det er alltid noe disse ikke har tenkt igjennom i forkant. Selv bruker jeg alltid "csv metoden" men i mitt tilfelle brukte jeg muligheten til å få ryddet og rettet opp og gjorde det manuelt ved behov.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Heisann

Hva kan jeg bruke blåtannen på Iphonen til?

er det kun til tilkobling av headsett eller til stereo i bilen? :hmm:

Ikke til overføring av filer fra en mobil til en annen?

Stemmer. Hovedsaklig kun til og headset og sånt. Men finnes apps som lar deg bruke bluetooth til og dele f.eks bilder og sånt, men da kun til andre iPhone telefoner som har samme app insallert.

Lenke til kommentar

Da har min iphone ankommet post kontoret. Gleder meg! Men er det slik at den må lades opp før bruk? Evt hvor lenge?

Det er slutt på den tiden da du må lade telefoner (og de fleste andre elektriske artikler) i X timer før du kan bruke de. Bare plugg den i datamaskinen din, eller et støpsel, og bruk den.

Lenke til kommentar

Ahhh... Er glad for at jeg hoppet fra Android til Iphone ja. Når jeg ser hvor mye "tull" det er med android. Se Amobil.no i dag. 

 

*Angry Birds for Android er ute

*Android 2.2 til Galaxy S tilgjengelig

*Nå kan du få radio på Nexus One

 

 

Dette er no sikkerlig agurk nytt for oss med iphone. Angry birds og radio har vi no hatt aldri så lenge, og å oppgradere Android er no vist nokk alltids like morro.

 

Bladde gjennom 2 sider på den tråden med folk som "sleit" med å oppdatere eller fikk varierte problemer og måtte ta en hard restet etter å ha oppdatert.

 

Da tenkte jeg og gjøre tlf klar til oppgradering via kies

1. 3 button mode, virker.

2. Ta Backup av det som trengs, Done

3. Unlagfix og unrooter Done

4. Factory reset Done

5. og til slutt Flashe med odin til en som gjør at kies kan oppgradere til 2.2 (Skal jeg gå for jf3som var min stock eller jm2 som kom nettop?)

 

Edit: Har lastet ned jf3 men ser ut som den er litt annerledes å flashe, så går nokk for ponsens guide og jm2 vis ingen mener at jeg bør gå får jf3

 

 

bare for å ta et eksempel. Hva gjør vi? plugger inn telefonen og trykker på oppdater så går ALT av seg selv, må si at jeg ikke liker iTunes men alt er no bedre enn å gjøre ALT manuelt som med android.

 

Bare en liten gledes post fra min side ^^

 

 

Lenke til kommentar
Da tenkte jeg og gjøre tlf klar til oppgradering via kies

1. 3 button mode, virker.

2. Ta Backup av det som trengs, Done

3. Unlagfix og unrooter Done

4. Factory reset Done

5. og til slutt Flashe med odin til en som gjør at kies kan oppgradere til 2.2 (Skal jeg gå for jf3som var min stock eller jm2 som kom nettop?)

 

Edit: Har lastet ned jf3 men ser ut som den er litt annerledes å flashe, så går nokk for ponsens guide og jm2 vis ingen mener at jeg bør gå får jf3

 

Dette er steg du må ta hvis du har rootet en androidenhet. Jeg med min Desire fikk beskjed om at det var en ny oppgradering klar for nedlasting(trådløst). Jeg var på kjøkkenet og laget mat. Trengte bare å trykke på "intaller" så la den inn hele android 2.2 knirkefritt. Kjekt å kunne gjør sånn OTA.

 

Rooting og jailbreaking skal være unødvendig.

Lenke til kommentar

.. * og radio har vi no hatt aldri så lenge * ..

Nå er det jo sefølgelig FM-radio det er snakk om, noe vi aldrig har hatt på iPhone ;)

 

Og at det er kluss med oppdateringene har ikke mye med android i seg selv og gjøre, men heller med produsentene som velger og kjøre android.

 

Galaxy S sliter med oppdatering nå ja, men Samsung har altid vært elendige på dette område (pc-suit,drivere etc..)

 

:)

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

Ahhh... Er glad for at jeg hoppet fra Android til Iphone ja. Når jeg ser hvor mye "tull" det er med android. Se Amobil.no i dag.

 

*Angry Birds for Android er ute

*Android 2.2 til Galaxy S tilgjengelig

*Nå kan du få radio på Nexus One

 

 

Dette er no sikkerlig agurk nytt for oss med iphone. Angry birds og radio har vi no hatt aldri så lenge, og å oppgradere Android er no vist nokk alltids like morro.

 

Bladde gjennom 2 sider på den tråden med folk som "sleit" med å oppdatere eller fikk varierte problemer og måtte ta en hard restet etter å ha oppdatert.

 

Da tenkte jeg og gjøre tlf klar til oppgradering via kies

1. 3 button mode, virker.

2. Ta Backup av det som trengs, Done

3. Unlagfix og unrooter Done

4. Factory reset Done

5. og til slutt Flashe med odin til en som gjør at kies kan oppgradere til 2.2 (Skal jeg gå for jf3som var min stock eller jm2 som kom nettop?)

 

Edit: Har lastet ned jf3 men ser ut som den er litt annerledes å flashe, så går nokk for ponsens guide og jm2 vis ingen mener at jeg bør gå får jf3

 

 

bare for å ta et eksempel. Hva gjør vi? plugger inn telefonen og trykker på oppdater så går ALT av seg selv, må si at jeg ikke liker iTunes men alt er no bedre enn å gjøre ALT manuelt som med android.

 

Bare en liten gledes post fra min side ^^

 

 

Og du tror iPhone / iTunes har mindre problemer enn det der?

 

Om du virkelig tror det så har du ikke prøvd mye iPhone og iTunes.

 

Jeg hadde ekstremt mye problemer med min iPod Touch når jeg skulle synkronisere den mot iTunes mange ganger. Noen ganger så klarte iTunes å fucke opp hele iPod'en og slette alle mine 1000 sanger jeg hadde på den. Og dette skjedde i verste fall 2-3 ganger i uken.

 

Og ikke nok med det, om du har kompiser med mange gode sanger som du har lyst på, så må du installere iTunes der også. Og hva skjer når du plugger inn din iPod Touch / iPhone i kabelen og starter å synkroniserer den for å overføre de sangene som du vil ha i fra kompisen din sin maskin?

 

Jo da sletter iTunes alle dine sanger på din iPod Touch eller iPhone. Kjempegøy sant?

 

Hadde også problemer mange ganger med å få iTunes til å overføre noen programmer til min iPod Touch som jeg hadde lastet ned gratis i fra AppStore. Samme når jeg skulle oppdatere min iPod Touch til nyeste versjon av iPhone OS. Jeg hadde så mange problemer mange ganger at jeg sikkert kunne ha skrevet en bok om alle problemene.

 

Så problemer er det i massevis med iTunes og iPhone / iPod Touch også.

 

Eller for å si det ganske enkelt. Alle telefoner har problemer av visse slag.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...