Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Problemet startet på lørdag kveld.Telefonen har funket 100% siden jeg kjøpte den 2.10.10. På lørdag mistet jeg all dekning på mobilen min men jeg kommer inn på mail og internett men kan ikke ringe eller sende sms.Ringte til netcom og de sa jeg kunne prøve med nytt sim kort men det samme skjedde da.Så satte jeg inn sim korte til min samboer som har telenor og da hadde jeg plutselig full dekning.Satt så tilbake mitt netcom sim kort og mistet all dekning igjen.Telefonen er ikke låst til noen abb.Når sim kortet fra netcom settes inn og jeg går på oppertatør søker den hele tiden etter opperatøren,den finner ikke netcom.Men setter jeg inn telenor søker den 2sek og finner den.

J.... irriterende.

 

Noen som har hvert borti samme problem som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet startet på lørdag kveld.Telefonen har funket 100% siden jeg kjøpte den 2.10.10. På lørdag mistet jeg all dekning på mobilen min men jeg kommer inn på mail og internett men kan ikke ringe eller sende sms.Ringte til netcom og de sa jeg kunne prøve med nytt sim kort men det samme skjedde da.Så satte jeg inn sim korte til min samboer som har telenor og da hadde jeg plutselig full dekning.Satt så tilbake mitt netcom sim kort og mistet all dekning igjen.Telefonen er ikke låst til noen abb.Når sim kortet fra netcom settes inn og jeg går på oppertatør søker den hele tiden etter opperatøren,den finner ikke netcom.Men setter jeg inn telenor søker den 2sek og finner den.

J.... irriterende.

 

Noen som har hvert borti samme problem som kan hjelpe?

Netcom som faila. Prøv å gjennopprette iPhonen hvis dette vedvarer.

Lenke til kommentar
Hvordan får jeg synkronisert Google-kontaktene mine?

Kanskje dette er løsningen?:

 

Google Sync

Automatically synchronize your Google Mail, Calendar, and Contacts to your iPhone.

http://www.google.com/mobile/iphone/

Mer info her:

http://www.google.com/mobile/sync/

 

Jeg fulgte denne: http://www.google.com/support/mobile/bin/answer.py?answer=138740&topic=14252

Men hos meg dukket det ikke opp noe om kontaktsynkronisering icon2.gif

 

Jeg drev med noe av det samme selv, bare at jeg skulle synce kontaktene fra tlf, til gmail kontoen da jeg ikke hadde de på gmail før.

 

er det mulig å synce kontaktene FRA telefonen TIL gmail? Har klart det den andre veien. Altså FRA gmail TIL telefonen. Funker også fint med kalenderen, med en gang jeg oppdaterer noe på gmail kalenderen på pcn kommer det opp på tlf. Og når jeg oppdaterer på tlf kommer det også opp på pcn med en gang.

 

Edit: fikk det til :) synce iphone kontaktene mod windows kontaktene. Eksportere disse i en csv fil og laste opp den i gmail.

kontaktene oppdateres nå via Exchange gmail kontoen :D

 

Brukte samma fremgangsmåte som du refererer til samt dette som står over.

Lenke til kommentar

Problemet startet på lørdag kveld.Telefonen har funket 100% siden jeg kjøpte den 2.10.10. På lørdag mistet jeg all dekning på mobilen min men jeg kommer inn på mail og internett men kan ikke ringe eller sende sms.Ringte til netcom og de sa jeg kunne prøve med nytt sim kort men det samme skjedde da.Så satte jeg inn sim korte til min samboer som har telenor og da hadde jeg plutselig full dekning.Satt så tilbake mitt netcom sim kort og mistet all dekning igjen.Telefonen er ikke låst til noen abb.Når sim kortet fra netcom settes inn og jeg går på oppertatør søker den hele tiden etter opperatøren,den finner ikke netcom.Men setter jeg inn telenor søker den 2sek og finner den.

J.... irriterende.

 

Noen som har hvert borti samme problem som kan hjelpe?

Netcom som faila. Prøv å gjennopprette iPhonen hvis dette vedvarer.

 

Har prøvd,har hvert på elkjøp og byttet micro sim 2 ganger men funker ikke i det hele tatt det er det som er så utrolig merkelig.De på netcom sier de ikke finner noe feil og syntes det er merkelig at ikke sim korte funker siden telenor sitt gjør det.Har gjennopprettet 7 ganger men funker ikke så nå sitter jeg med en ipod og ikke en iphone:(

Noen andre som har noen smarte ting og komme med:)

Lenke til kommentar

Problemet startet på lørdag kveld.Telefonen har funket 100% siden jeg kjøpte den 2.10.10. På lørdag mistet jeg all dekning på mobilen min men jeg kommer inn på mail og internett men kan ikke ringe eller sende sms.Ringte til netcom og de sa jeg kunne prøve med nytt sim kort men det samme skjedde da.Så satte jeg inn sim korte til min samboer som har telenor og da hadde jeg plutselig full dekning.Satt så tilbake mitt netcom sim kort og mistet all dekning igjen.Telefonen er ikke låst til noen abb.Når sim kortet fra netcom settes inn og jeg går på oppertatør søker den hele tiden etter opperatøren,den finner ikke netcom.Men setter jeg inn telenor søker den 2sek og finner den.

J.... irriterende.

 

Noen som har hvert borti samme problem som kan hjelpe?

Netcom som faila. Prøv å gjennopprette iPhonen hvis dette vedvarer.

 

Har prøvd,har hvert på elkjøp og byttet micro sim 2 ganger men funker ikke i det hele tatt det er det som er så utrolig merkelig.De på netcom sier de ikke finner noe feil og syntes det er merkelig at ikke sim korte funker siden telenor sitt gjør det.Har gjennopprettet 7 ganger men funker ikke så nå sitter jeg med en ipod og ikke en iphone:(

Noen andre som har noen smarte ting og komme med:)

Har du prøvd kortet ditt i en annen telefon enda? Hvis det virker der må det nesten være noe mystisk med selve telefonen din.

Lenke til kommentar

Problemet startet på lørdag kveld.Telefonen har funket 100% siden jeg kjøpte den 2.10.10. På lørdag mistet jeg all dekning på mobilen min men jeg kommer inn på mail og internett men kan ikke ringe eller sende sms.Ringte til netcom og de sa jeg kunne prøve med nytt sim kort men det samme skjedde da.Så satte jeg inn sim korte til min samboer som har telenor og da hadde jeg plutselig full dekning.Satt så tilbake mitt netcom sim kort og mistet all dekning igjen.Telefonen er ikke låst til noen abb.Når sim kortet fra netcom settes inn og jeg går på oppertatør søker den hele tiden etter opperatøren,den finner ikke netcom.Men setter jeg inn telenor søker den 2sek og finner den.

J.... irriterende.

 

Noen som har hvert borti samme problem som kan hjelpe?

Netcom som faila. Prøv å gjennopprette iPhonen hvis dette vedvarer.

 

Har prøvd,har hvert på elkjøp og byttet micro sim 2 ganger men funker ikke i det hele tatt det er det som er så utrolig merkelig.De på netcom sier de ikke finner noe feil og syntes det er merkelig at ikke sim korte funker siden telenor sitt gjør det.Har gjennopprettet 7 ganger men funker ikke så nå sitter jeg med en ipod og ikke en iphone:(

Noen andre som har noen smarte ting og komme med:)

Har du prøvd kortet ditt i en annen telefon enda? Hvis det virker der må det nesten være noe mystisk med selve telefonen din.

 

Klipte til ett sim kort som jeg har hatt liggende og er aktivt men viser bare netcom logon men ingen signaler og går ikke ann og ringe eller sende sms men jeg kan surfe på internett.Dett er helt sykt irriterende.Skal levere den inn på elkjøp i morra så får de ordne den eller gi ut en ny.

Lenke til kommentar

Det kortet fungerte i andre telefoner, ikke sant?

I såfall er det nok lurest å la Elkjøp se på den, ja.

 

Problemet høres litt ut som at telefonen er operatørlåst til andre enn Netcom, men det kan jo ikke være tilfellet. Den må vel i såfall ha blitt slik over natten.

 

Uansett er det merkelig :)

 

 

Edit: @ abil73 :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Har ikke lest vilkårene, men det kan vel best illustreres med denne videoen:

http://www.youtube.com/watch?v=DcMFsgA9iPo&playnext=1&videos=5qkRk-NF9Ow&feature=mfu_in_order

 

Men mer seriøst. Jeg overhørte to jenter på Elkjøp der hun ene var misfornøyd med forsikringen hun hadde på telefonen sin.

Jeg vet ikke om det var Elkjøp sin egen eller Netcom sin, men hun hadde i allefall i følge verkstedet mistet ned telefonen sin og fått beskjed om at det ikke dekkes da det var en "støtskade".

Forsikringen skulle jo dekke alt slikt, så ikke noe rart at hun var misfornøyd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

noen flere enn meg som har bestilt denne fra telenor med ubekreftet 15. okt?

 

nå er lagerstatus på 100+ :D har dere fått noe leveringsbekreftelse eller?

 

jeg tenkte jeg kom til å få det ila dagen, men har ikke mottatt noe, og jeg mener å huske at jeg bestilte den for godt over en mnd siden, men finner ikke ordrebekreftelse på mail hehe håper jeg bare har slettet den. :tease:

Lenke til kommentar

noen flere enn meg som har bestilt denne fra telenor med ubekreftet 15. okt?

 

nå er lagerstatus på 100+ :D har dere fått noe leveringsbekreftelse eller?

 

jeg tenkte jeg kom til å få det ila dagen, men har ikke mottatt noe, og jeg mener å huske at jeg bestilte den for godt over en mnd siden, men finner ikke ordrebekreftelse på mail hehe håper jeg bare har slettet den. :tease:

 

Jeg fikk sendingsbekreftelse i dag. Burde komme snart, tenker jeg. :)

Lenke til kommentar

Hva er det egentlig Netcom Forsikring dekker? Kjøpte med forsikringen til 40kr/mnd fra netcom. Men på deres hjemmeside så virker det som den ikke dekker knust glass for eksempel, gjør den ikke det?

Den dekker plutselige uhell og tyveri. Jeg fikk i hvertfall godkjent min sak.

 

Hvilken sak var det da? Plutselig uhell? Hva vil det si? Hvis jeg for eksempel mister telefonen i bakken, og skjermen blir knust?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...