Gå til innhold

Test: Sony Ericsson Xperia X10 Mini


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser den skal komme i ulike fargemodeller. Det er vel kun snakk om hva slags bakdeksel som følger med og som er påført mobilen? Fronten (frontdekselet) er vel uansett svart? Klarer nemlig ikke finne en eneste hvit utgave av mobilen, til tross for at det selges "white". Noen som kan klargjøre dette for meg? :)

 

Edit: En annen ting. I testen av mobilen står det at "penn" medfølger. Trodde ikke slik fungerte på den typen skjerm? Har heller ikke sett noe slik "penn".

Endret av Ablaze
Lenke til kommentar

Fint å se en såpass positiv test av denne, da jeg fikk den på Chess Superbonus i går. Hadde heldigvis nok bonuspoeng. Satt og trykte F5 i nettleseren det siste minuttet før 12.00 da den ble lagt ut. Var kun 10 stykker, var borte på få sekunder :). Kan jo være grei å ha i tillegg til Hero'en min, så blir madammen enda mer sjalu ;)

Lenke til kommentar

Ahh!

Endelig en telefon som går mot strømmen med tanke på skjermstørrelse! :)

Har hatt nokia 5800 xm en stund nå, og må si meg veldig lei av det numeriske skjermtastaturet.

 

Noen som har peiling på norsk lanseringsdato for pro-versjonen?

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe Pro versjonen, har Nokia N97 nå.

Er noe lei av en telefon som henger i ny og ne, og div funksjoner som ikke fungerer som dem skal.

Men liker å ha full tastatur :)

 

Har aldri vært noe fan av SE, men etter at dem begynte med Android så kan nok dette snu for min del :)

 

Men.. Noen her som kjenner til navigasjons programmet på denne?? evt hvor mye lisensen koster?

Regner med at det er Google Maps, men kjenner ikke noe til dette programmet.

Da jeg omtrent bare har brukt TomTom og Nokia Maps.

 

Og en annen ting.. Siden man ikke kan bytte batteri på denne, hva gjør man da om mobilen skulle henge seg helt??

Opplevd det flere ganger på mine tidligere mobiler, at jeg har måttet ta ut og inn batteriet for at den skulle fungere igjen.

Lenke til kommentar

Folkens noen her som kan hjelpe meg?

 

Har lest igjennom testen og den virker ganske bra ut. Selv tenker jg at skjermen blir liten med tanke på 2. 55 tommer. I dag pleie jg å se film på min ipod nano (2.2 tommer) funker greit. Men nå sitter jg og klør meg selv på hode og vuderer denne mobilen Se x10 mini eller HTc Wildfire. Hvilken skal jeg kjøpe? Liksom fungerer dt greit å surfe med x10 mini og være på ebudyy/msn? eller

 

Noen som kan hjelpe??

Lenke til kommentar

Fint å se en såpass positiv test av denne, da jeg fikk den på Chess Superbonus i går. Hadde heldigvis nok bonuspoeng. Satt og trykte F5 i nettleseren det siste minuttet før 12.00 da den ble lagt ut. Var kun 10 stykker, var borte på få sekunder :). Kan jo være grei å ha i tillegg til Hero'en min, så blir madammen enda mer sjalu ;)

Jeg fikk også sikret meg et eksemplar, og gleder meg til å ta den i bruk ved siden av iPhonen. Ser at det begynner å komme flere tester av X10 mini nå, men relativt få påpeker at telefonen kommer uten mulgheter for batteribytte. Synes ITavisens test var noe mer fyldig enn Amobils.

 

Edit: Også ganske skeptisk til skrapene nevnt nederst i denne testen LB-X10-Mini-riper_190090e.jpg

Endret av total
Lenke til kommentar

Fått min og kortversjonen her er at man må vite vad man trenger/ønsker av en telefon....

 

PLUSS

- Den ER kjapp

- God respons i skjerm og fin å skrive med hvis man liker T9

- Støtte for Exchange Active Sync via RoadSync som følger med (kalender, kontakter, e-post)

- Android = masse muligheter

- Bra kamera (skarpe bilder og rask fokus)

 

MINUS

- FOR liten for min del; lemper seg ikke for feks filmtitting og på tross av at internetbrowseren er god og kjapp blir tekst for liten for meg for å være behagelig

- QWERTY-tastatur blir for litet. Den kommer ikke med QWERTY men "Scandinavian keyboard" fra Android market lar seg installere men blir som nevnt for litet til å skrive på.

- Svak skjerm i sollys

- Skjerm er ikke dekket med glass uten PLAST = fikk små riper allerede første dagen når den lå i lomma mens min 2 år gamle iphone fortsatt er like fin på skjermen.

- Ikke støtte for internet sharing hverken via kabel eller Wifi (ja, vet at det finnes 3. part som gjør det over Wifi men jeg KREVER at det skal virke out of the box med i hvert fall kabel uten masse ulike software installert på klienten. Som feks HERO på Windows 7)

- Ikke støtte for mer en en Widget per skjerm (på tross av at det kan være plass for det).

- På tross av 3.5 mm plugg så virker ikke alle headphones (eksempelvis ikke med Dr. Dre Beat Solo, lyden nekter å spille på annet en høytaler i tlf...).

- Kunne godt vart levert med god std widget for vær og aksjer (har ikke funnet noen gode på Android market som passer veldigt godt til skjermen).

- Savner mulighet for å individuellt konfigurere synkintervall for ulike e-post kontoer. PT kan du kun konfigurere Exchange (via Roadsync) som "du vill" når det gjelder Google er det enten "av eller på", dvs Push eller manuelt, ikke noe der emellom. På "vanlige" IMAP/POP3-kontoer er det kun manuell synk som gjelder.

 

 

Oj, her blev det mye minuser MEN det er nok fordi MINE behov er annerledes en målgruppen for denne telefonen.

 

=> Hvis du ønsker en liten, kjapp telefon og ikke er avhengig av QWERTY uten liker best T9 og dessuten ikke sitter mye å blar på internet så kan dette godt være telefonen for deg. Jeg kommer fra iPhone og vil nok gå tilbake til den.

Lenke til kommentar

Fint å se en såpass positiv test av denne, da jeg fikk den på Chess Superbonus i går. Hadde heldigvis nok bonuspoeng. Satt og trykte F5 i nettleseren det siste minuttet før 12.00 da den ble lagt ut. Var kun 10 stykker, var borte på få sekunder :). Kan jo være grei å ha i tillegg til Hero'en min, så blir madammen enda mer sjalu ;)

 

 

Hehe, jeg fikk den også på Chess Superbonus, og tenkte også å ha den i tillegg til Heroen min. Eneste forskjell var at jeg satt å trykte cmd+R :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...