Gå til innhold

Test: Sony Ericsson Xperia X10 Mini


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fint å se en såpass positiv test av denne, da jeg fikk den på Chess Superbonus i går. Hadde heldigvis nok bonuspoeng. Satt og trykte F5 i nettleseren det siste minuttet før 12.00 da den ble lagt ut. Var kun 10 stykker, var borte på få sekunder :). Kan jo være grei å ha i tillegg til Hero'en min, så blir madammen enda mer sjalu ;)

 

 

Hehe, jeg fikk den også på Chess Superbonus, og tenkte også å ha den i tillegg til Heroen min. Eneste forskjell var at jeg satt å trykte cmd+R :p

 

Noen av dere som har anelse om når Chess sender disse? Forsøkte å høre med leverandøren Moobi, men de visste ikke.

Lenke til kommentar

Har heller ikke funnet instillinger for kamera. En annen ting som er litt negativt er at det ikke er løst batteri på den. Så blir det dårlig må den sendes inn for å byttes. Min telefon låste seg helt, ingen av knappene fungerte, så jeg måtte vente til telefonen gikk tom for batteri før den fungerte igjen. Den har fungert fint etter det..

Endret av krist2
Lenke til kommentar

Nei, skal vel ikke være noen tastekombinasjon som jeg vet om. Har i hvert fall ikke hatt problemet etter dette. Var uvant å bruke denne i forhold til Hero, føler at Hero er mye mer intuitiv. Men lastet ned et program slik at du kan ha lignende oppsett som på Hero, så da ble alt så mye bedre :)

Lenke til kommentar

Hvor i helvete er instillingene for MMS og WAP? Har ludo, og har vært inne på deres nettsider for å få instillingene. Jeg mottar en sms, men den er visst i "top menyen" på telefonen. Altså, det er et ikon som dukker opp helt øverst på skjermen. Det står jeg må aktivere den. Hvordan gjør jeg det, da? Hvis jeg klikker meg inn på sms-innboksen finner jeg ikke meldingen.

 

Edit; fant det ut!!!

Endret av att
Lenke til kommentar

Sliter med å oppnå forbindelse med nett dersom 3G er fraværende, dvs når den skal bruke edge. Noen som har noe forslag til hvordan jeg kan løse dette? Er Chess-kunde og har mottatt deres innstillinger. Så vidt jeg merker så fungerer 3G'en slik den skal, både ved sending av mms etc.

 

Et delvis relatert spørsmål: Finnes det applikasjoner man kan etterinstallere som ekspanderer innstillingsmulighetene til telefonen?

Lenke til kommentar

Tror denne kan gjøre det bra, det er ikke så mange smarttelefoner som ikke trenger FUBU-bukser eller ryggsekk tilgjengelig per i dag. ;)

 

Apropos skjermkvaliteten, jeg vil gjerne se en HTC desire som har ligget i en lomme med nøkler og småpenger en stund.

 

Om du får plass til noen av delene i en lomme med den telefonen i, selvsagt.

Lenke til kommentar

Et lite spm til de av dere som har denne:

Fruen kjøpte denne via Telenor og er tydligvis branded med mange snarveier/shortcuts til blant annet VG Nett, DB.no, 1881.no. Hvordan får man fjernet disse? Tar jo bare masse plass i menyen. Har gått via innstillinger og applikasjoner, men får ikke slettet disse her heller. Noen tips?

Lenke til kommentar

NAM NAM!

Jeg kjøpte telefonen hos www.netcom.no

1 Kr kostet den, 0kr for frakt.

 

For dette gildet, måtte jeg da gå god for:

* Bindingstid på 12mnd, 129kr per mnd

* Operatørsperre (som ikke er der, LOL)

 

Så, ja.. Jeg har en X10 mini nå.

Har fra før erfaringer med mange mobiler, helt fra gamle Motorola Microtac 7200 til s60 3rd edition.

 

Det er få mobiler som har festet seg til hjernehinnen min:

Microtac 7200 ( Denne var jo überfet, hadde dobbel lader også, he he)

Philips Diga/Twist (aka. mursteinen, husker den primært pga den var stor og stygg!)

Ericsson 768 (Liten og nett mobil, samt den kostet vel 4000 elns)

Ericsson 788 (Denne var stygg, men liten, he he)

Nokia 8850 Gold (grom grom, men jeg betalte vel ca 8000 for den - uten abb)

Nokia 3210 (Første mobilen jeg hadde uten ekstern antenne)

Sonyericsson K750i (Første mobilen jeg hadde, som hadde ok mp3spiller, samt ok kamera (for den tiden å være))

Nokia E65 ( Min første smarte telefon, S60)

Nokia E66 ( Mye bedre enn E65, men fremdeles kjedelig og noe uresponsiv)

 

Jeg har hatt mange flere mobiler enn de der og dette er ikke ment som en "skryteliste".

Det er mange som har hatt mange flere mobiler enn meg også, jeg har primært skiftet ca. hver 1.5 år. Jeg har også brukt og misbrukt mobiler (ekstremsport), så noen mobiler har levd kortere liv.

 

Forøvrig, ville jeg nå teste android..

Det som førte meg til X10, var:

1) Størrelsen (jeg vil bruke den mens jeg sykler og helst slippe å ha med mp3spiller i tillegg)

2) Lyden er angivelig bra (har ikke testet enda)

3) Prisen er lav (relativt sett)

4) Den har android :-P (selv om noe eldre versjon)

 

SÅ, ja.. Det ble litt av en ingress her..

Jeg kjøpte mobilen fra netcom.no, men slengte inn ludomobil-kortet.

Dette fungerte knall.. Det var ingen sperre der!

 

Bestilte så wap/mms settings. (man må dra ned statusen fra toppen, når man mottar instillinger).

 

Det jeg har merket hittil:

* Mobilen er responsiv og kjapp

* Den er SÅÅÅ liten, he he.. Lenge siden sist jeg har sett en liten og kul telefon!

* Man får med hodetelefoner med fjernkontroll (nå selger jeg nok min creative zen v plus)

* Man får med en microsd til usb adapter (litt stilig)

* Ekstra deksel følger med (til bak på telefonen)

* Lader for stikk-kontakt følger med

* Veldig lett telefon (88g), kjenner så vidt man har den i lommen

 

Ellers anbefaler jeg alle å montere skjermbeskytteren som følger med.. Monter denne før man får støv eller dritt på skjermen.

 

Var litt skeptisk til touch-displayet på en så liten skjerm, men det fungerer helt utmerket! Det fungerer faktisk bedre med tommelen enn pekefingen (kan vel si jeg har "pianofingre").

 

Når man skriver, får man også en svak vibrasjon i mobilen.

Har bare tatt ett testbilde hittil (inne) og hvitbalansen så meget bra ut.

Den kan nok ikke slå de beste kameramobilene, men den knuser E66 (som er en ganske dårlig kameramobil).

 

Jeg vil si at telefonen på alle måter (for meg) er en oppgradering fra symbianos.

Det er så smooth flow i hele telefonen.. Litt overgang fra symbian, men det hele er veldig intuitivt. Jeg har ikke lest en eneste manual (utenom hvordan jeg skulle få av bakdekselet, he he). Men alt finner du ut, ved å bare sitte noen minutter med telefonen...

 

Jeg digger denne telefonen.

Det jeg skal skaffe meg:

1) Silicone skin (i tilfelle jeg mister den i bakken)

2) En bærepose elns. som ikke står nokia på :-P

3) 8 eller 16gb minnebrikke

 

Det var forøvrig også mp3er inne på mobilen, fra før!

 

Obs! Jeg vet ikke om det er en glipp at min ikke er operatørlåst, men for de som liker å gamble, er det jo bare å sjekke.. He he. Jeg har forvørig lest at Netcom nå for tiden låser opp telefoner uten bruddgebyr (selv nye). Kan dog., ikke gå god for denne påstanden.

(det var en twittermelding fra en netcomansatt).

 

På netcoms egen side, står det at man må henvende seg skriftlig for å få opplåst en telefon som er nyere enn 12 mnd.

 

Anyhow.. Det ble en lang liste nå, men jeg hadde et poeng med de mobilene i listen.

Det er mange (vil jeg tro) som lurer på hva man har som referanserammer..

De fleste har jo eid en K750i eller en SymbianOS, ev. eldre mobiler og lurer jo gjerne på hvordan den er i forhold til de.

 

Jeg har ikke hatt tid til å teste den i dybden enda, men jeg tror nok dette er en telefon jeg kan beholde ganske lenge.. (litt som creative zen v plus mp3spilleren jeg har hatt i maaange år nå!). En sånn liten og kjapp, smart dings.. Den er fin å ha :-)

 

I LIKE IT AND I LIKE IT A LOT!

 

ps. totalpris er 1549kr fra netcom.no! Jeg hadde tenkt å slenge inn en sånn chip fra DX, men iom. min ikke var operatørlåst, så slipper jeg jo det.. He he :-)

Lenke til kommentar

Spurte litt rundt på div mobil butikker i nærheten her, ingen som visste når dem kom til å få inn Pro utgaven..

Men ser Elkjøp har fått opp en dato på web-shoppen sin ihvertfall..

 

En av butikkene jeg var innom regna med at den fikk æ, ø og å på qwerty tastaturet :)

Men kan jo være noe i likhet med N97 da.. at man må holde en tasten nede 1 sekund for å få æ, ø og å..

På den måten trenger dem ikke redesigne tastaturet ;) men blir jo litt mer tungvint for oss brukerne..

 

 

Selv har jeg mest lyst på pro :) Men det er vel mest fordi jeg har blitt ganske vant til qwerty fra N97.

Ble nærmest tvunget til det, pga dårlig respons på touchen.. bomma på ord og bokstaver i et kjør..

Noe som sjeldent skjedde med 5800 jeg hadde før.

Men.. for et par uker siden så surra jeg rundt i menyer og innstillinger.. og fant noe ang skriving med touch.. etter dette ble skjermen med responsiv så nå klarer jeg også å skrive med den :)

 

Men en ting er sikkert.. skal bli godt å bli kvitt N97 beistet :p, bare x10 mini pro kommer i salg :)

Lenke til kommentar

kommer amobil til å teste pro utgaven og?

 

proutgaven er vel komplett verdiløs uten æøåtaster, og tviler på at SE gidder redesigne telefonen for å få plass til disse, så da tar jeg heller den 0,5cm tynnere standardmodellen.

 

Eller du kan laste ned et keyboard som har norsk ordbok? Flere keyboard som har ordbok og auto-retting av ord selv om man bruker hardware keyboard.

Lenke til kommentar

Er en del rare ting ved denne mobilen. Å lade den mens den er av går ikke. Det skrur seg automatisk på hvis man har skrudd den av, men putter i laderen etterpå. I tilegg skrur den seg på av seg selv hvis du har glemt å skru av blåtann.

 

Ellers syns jeg battertiden er relativt dårlig. Må lade den annenhver dag.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...