Gå til innhold

Apple går forbi Microsoft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Slik som situasjonen er i dag, da ville de som i det hele tatt vet hva operativsystem er valgt Windows. Hvis Microsoft IKKE hadde gjort en avtale med IBM for ca. 20 år siden, og hvis ett annet firma ikke hadde gjort det, da hadde ting sett veldig annerledes ut skal jeg si deg.

 

Microsoft har kanskje ikke monopol i dag, men de har hatt det.. eller ihvertfall vært veldig nær monopol. Hvorfor har noen monopol? Jo, fordi de fører monopolistiske markedsstrategier, det har Microsoft drevet med siden Microsoft fikk avtale med IBM.

 

Det finnes opp til flere saker der Microsoft får bot for monopolisme.

Nei, akkurat. MS er det operativsystemet folk flest vil bruke idag. På grunn av mange faktorer. At MS gjorde en avtale med IBM for 20 år siden er vel strengt tatt veldig irrelevant. MS var smarte, og fikk betalt for arbeidet. At verden hadde sett annerledes ut om ditt og datt hadde skjedd, er vel helt utafor diskusjonen. Verden kunne vært snudd helt på jordet om andre ting hadde vært annerledes også. Dette blir bare at synsing og antagelser.

Lenke til kommentar

Det er så irriterende, hater at folk skal være så late og dumme at dem går for utseende til produkter fra f.eks Apple.

Apples produkter er enkle i forhold til windows, så ingen tards som har penger skal ha problemer med å kaste litt cash i eplehatten.

Mens folk som faktisk gidder å gjøre noe som krever HJERNE får seg noe annet de kan leke med.

 

Men samme fader for meg, jeg ønsker meg frihet.

Til alle dere som er fan av sminkekonsepter, utseende gjelder IKKE Når det kommer til datamaskina og slikt.

 

Vær smart, sats på Microsoft og den beste underholdningen mulig å få tak i.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det er så irriterende, hater at folk skal være så late og dumme at dem går for utseende til produkter ...

Sånn vil det alltid være, i alle bransjer. Folk gidder ikke sette seg inn i ting, men elsker å klage i etterkant. Det er derfor pris, design og markedsføring er viktigere enn kvalitet og produktegenskaper.

Lenke til kommentar

Det er så irriterende, hater at folk skal være så late og dumme at dem går for utseende til produkter ...

Sånn vil det alltid være, i alle bransjer. Folk gidder ikke sette seg inn i ting, men elsker å klage i etterkant. Det er derfor pris, design og markedsføring er viktigere enn kvalitet og produktegenskaper.

Det er derfor Microsoft og mennesker som meg aldri kommer til å dø ut (Hva med det? :roll: )!

Kjedelig å se at det vokser opp en gruppe "enklere" mennesker.

Du kan legge inn hva DU vil når jeg skriver "enklere", selv velger jeg å skrive latere og dummere. :nei:

Lenke til kommentar
Vær smart, sats på Microsoft og den beste underholdningen mulig å få tak i.

 

 

Spørs hva du mener med underholdning, for meg er det vel sitte å dille og customize så mye som mulig, derfor Linux.. Dessuten er jeg DRIT lei Windows sine sperrer over alt, og den trege ytelsen når maskinen står i over en uke...

 

 

Nå skal det sies at folk ikke skjønner at de ofte bruker Linux når de blar gjennom settings-menyene på flatskjermen sin osv.. Faktisk veldig mye som er Linux basert i disse dager.

 

Linux er, og blir en gratis opensource kernel, og Linux vil bli brukt mye mer i fremtiden som verden blir databasert.

Lenke til kommentar
Vær smart, sats på Microsoft og den beste underholdningen mulig å få tak i.

 

 

Spørs hva du mener med underholdning, for meg er det vel sitte å dille og customize så mye som mulig, derfor Linux.. Dessuten er jeg DRIT lei Windows sine sperrer over alt, og den trege ytelsen når maskinen står i over en uke...

Bra innlegg.

Det jeg kaller "Bra Underholdning" er ikke film (sier ikke at det ikke finnes noe jeg kan like) eller god musikk (Finnes alltid noe noen liker) men spill.

For meg er det den Ultimate underholdning, men det kommer selvfølgelig an på hva du skal spille også.

Man får spilt en del på andre operativsystemer som linux og mac, men jeg vil ha skikkelige historier, laget av det jeg selv kaller nydelig bra grafikk.

 

Lot merke til at du opplever at din datamaskin blir treg om "en uke"?

Vel, da antar jeg at speksa på den suger (kraften delene inni gir deg som bruker), akkurat som din egen evne til å rydde på datamaskinen med enkle programmer(Det vil forhindre at den suser med andre småting som krever ytelsen du selv har krav på).

Det er faktisk ikke så vanskelig å ordne opp på en datamaskin så fort man får dreisen på at det ALLTID FINNES NOE SOM HJELPER DITT PROBLEM UTE PÅ INTERNETT.

 

Altså, det finnes EGENTLIG ingen sperre på pc'er, det er alltid mulig å endre på saker.

Lenke til kommentar

Det er så irriterende, hater at folk skal være så late og dumme at dem går for utseende til produkter fra f.eks Apple.

Apples produkter er enkle i forhold til windows, så ingen tards som har penger skal ha problemer med å kaste litt cash i eplehatten.

Mens folk som faktisk gidder å gjøre noe som krever HJERNE får seg noe annet de kan leke med.

 

Men samme fader for meg, jeg ønsker meg frihet.

Til alle dere som er fan av sminkekonsepter, utseende gjelder IKKE Når det kommer til datamaskina og slikt.

 

Vær smart, sats på Microsoft og den beste underholdningen mulig å få tak i.

 

 

Jeg bruker hovedsaklig maskinen min til musikkproduksjon, internett, fotoredigering, film og musikk, mail, skriving og regneark. Jeg vil si at dette ikke er så alt for annerledes fra hva de aller fleste med en personlig datamaskin bruker den til. Hvorfor skal jeg velge en Windows-basert PC neste gang jeg kjøpe en data?

Lenke til kommentar

Det samme gjelder for meg. Det programmet jeg bruker finnes bare til OS X. Når jeg da samtidig liker OS X mye bedre enn Windows (jeg har kjøpt en stasjonær PC etter jeg kjøpte Mac, og den solgte jeg med etter en måneds tid, og jeg bruker Windows nesten daglig på jobb), så ser jeg ingen grunn til å kjøpe en Windows-basert PC.

 

Synes forøvrig det er rart at mange (det kan hende at det bare virker sånn siden de er de desidert flertall) Windows-brukere blir irritert bare Apple eller deres produkter blir nevnt. og så begynner å liste opp grunner til hvorfor man bør bruke Windows/Samsung/HTC og ikke Apple/OS X. Samtidig så virker det som om Linux/Android-brukerne ikke bryr seg så mye.

Lenke til kommentar

Slik som situasjonen er i dag, da ville de som i det hele tatt vet hva operativsystem er valgt Windows. Hvis Microsoft IKKE hadde gjort en avtale med IBM for ca. 20 år siden, og hvis ett annet firma ikke hadde gjort det, da hadde ting sett veldig annerledes ut skal jeg si deg.

Og hvem vet hva som ville ha skjedd dersom ikke Microsoft hadde sprøytet inn $150 mill i det vaklende Apple i 1997?

 

Det er lenge siden Apple sluttet å hete 'Apple Computer'. Spørsmålet nå er vel om de kommer til å slutte helt å lage 'computers' (iMacs, MacBooks, ..) ettersom det tydeligvis er de "nye" produktene de tjener de store pengene på ...

Lenke til kommentar

Slik som situasjonen er i dag, da ville de som i det hele tatt vet hva operativsystem er valgt Windows. Hvis Microsoft IKKE hadde gjort en avtale med IBM for ca. 20 år siden, og hvis ett annet firma ikke hadde gjort det, da hadde ting sett veldig annerledes ut skal jeg si deg.

Og hvem vet hva som ville ha skjedd dersom ikke Microsoft hadde sprøytet inn $150 mill i det vaklende Apple i 1997?

 

Det er lenge siden Apple sluttet å hete 'Apple Computer'. Spørsmålet nå er vel om de kommer til å slutte helt å lage 'computers' (iMacs, MacBooks, ..) ettersom det tydeligvis er de "nye" produktene de tjener de store pengene på ...

Betydningen av aksjekjøpet til Microsoft er noe overdrevent, men det er nå så.

 

Ingenting tyder på at Apple vil slutte å lage datamaskiner.

Endret av Thlom
Lenke til kommentar
Lot merke til at du opplever at din datamaskin blir treg om "en uke"?

Vel, da antar jeg at speksa på den suger (kraften delene inni gir deg som bruker), akkurat som din egen evne til å rydde på datamaskinen med enkle programmer(Det vil forhindre at den suser med andre småting som krever ytelsen du selv har krav på).

Det er faktisk ikke så vanskelig å ordne opp på en datamaskin så fort man får dreisen på at det ALLTID FINNES NOE SOM HJELPER DITT PROBLEM UTE PÅ INTERNETT.

 

Ehh hehe nei, jeg har ikke dårlige specs nei.

 

CPU: AMD Phenom II X4 965 OC 3.8GHz

RAM: Corsair Dominator 4GB 1.6GHz CL8

Harddisker: 3 HDDs, 1.55 TB og en Intel X-25 80GB SSD

Grafikkort: ATi Sapphire Radeon HD 5870 Vapor-X

Hovedkort: ASUS M4A79T Deluxe

 

Bygd selv, og den blir ikke akkurat treg, men den blir TREGERE enn jeg liker, ihvertfall på grafikkytelse.

 

Overdrev kanskje en del med en uke, da maskinen har stått i 2 uker og har ikke blitt tregere.

Endret av Wolfie276
Lenke til kommentar

At det går nedover med MS har vi visst om siden tusenårsskiftet, men det er klart et stort selskap i et stort marked så det tar tid før det vises klart. Men når det gjelder tallene i artikkelen så stiller jeg meg i rekken av skeptikere.

 

Mac OSX er enklere enn Windows, Windows er enklere enn Linux...

 

Jeg foretrekker Arch Linux :thumbup:

Det der stemmer ikke. Til både foto- og videoredigering er Mac OS X vesentlig enklere og bedre egnet enn Windows, kombinert med at det er stabilt, sikkert (om vi ser bort ifra Safari) og ganske ryddig. Om du skal bruke Mac OS X til andre ting enn dette så blir det ofte mer tungvint enn Windows, men det beholder sine andre fordeler. Kort sagt er Mac OS X ypperlig til en viss målgruppe, på tross av stiv pris.

 

For en helt vanlig hjemmebruker som bruker maskinen primært til kontorprogrammer som tekstbehandling og regneark, nettsurfing, håndtere familiebilder, spille musikk osv. så er Ubuntu mye enklere enn Windows. Ubuntu leverer all denne funksjonaliteten "ut av esken", kodeker, flash og slikt vil bli lagt inn når det trengs etter brukerens bekreftelse, de fleste drivere legges inn automatisk eller må bare aktiveres. Noe småpirk er det, men det er det mye av i Windows også.

 

Husk at du må dømme et system etter målgruppen, og du som foretrekker Arch er trolig en ganske avansert bruker og Arch er glimrende til det.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

At det går nedover med MS har vi visst om siden tusenårsskiftet, men det er klart et stort selskap i et stort marked så det tar tid før det vises klart. Men når det gjelder tallene i artikkelen så stiller jeg meg i rekken av skeptikere.

Nå går det vel ikke veldig nedover med MS? Heller Apple som klatrer, og det hovedsaklig utenfor MS sitt marked.

Lenke til kommentar
<br>
<br>At det går nedover med MS har vi visst om siden tusenårsskiftet, men det er klart et stort selskap i et stort marked så det tar tid før det vises klart. Men når det gjelder tallene i artikkelen så stiller jeg meg i rekken av skeptikere.<br>
<br>Nå går det vel ikke veldig nedover med MS? Heller Apple som klatrer, og det hovedsaklig utenfor MS sitt marked.<br>
Merk at jeg ikke har sagt at det går veldig nedover.<br><br><br>
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...