Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man har en mye større sjanse for å være en dårlig laneshaco enn å være en dårlig jungleshaco. Selvsagt, om du virkelig har blitt god som laneshaco så fortsett med det, men etter min erfaring så er det som lanewick og laneudyr. De tar potensielt en plass som mange andre champions gjør mye bedre samtidig som de undertrykker hva de kan utrette i jungelen.

 

Problemet med laneshaco er at han er ganske enkel å countre. Joda, du får potensielt zona de ut fra en brush, men er motspillerne gode nok så holde de seg unna. Shaco har ikke noe særlig harassmuligheter da det ikke er allverdens med range på kniven, så han blir plukket på når han er i nærheten.

Shaco krever også veldig mye farm for å ikke dabbe helt av til midgame, ett par-tre failed ganks kan gjøre det til basicly 4v5 når teamfights starter, så om du skal gjøre opp for det med laning bør du farme drøssevis av creeps samt håpe på en god del lanekills. Og her er det to ting som skurrer: Om du har en vanlig laner (altså, en som trenger gjennomsnittlig farm, altså ikke janna, taric, alistar og andre lignende heroes som kan babysitte en carry) så ødelegger du kanskje mulighetene han har for å komme godt ut av laningfasen.

 

Det andre som skurrer er lanekills, som jeg har nevnt tidligere så er det ikke alt for vanskelig å countre en lane shaco, da det i hovedsak bare er å holde seg unna buskene å harasse med range.

 

Nå høres det kanskje ut som om jeg har alt og faens oldemor imot laning shaco, men i forhold til hvor god han er i jungelen og hvor enkelt han kan tabbe seg ut i lane så ser jeg ingen grunn til å lane med han. Men om du får det til med bra resultater, bra for deg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Poenget er vel at laneshaco er dårligere enn mange andre alternativer, mens jungle shaco er ekstremt mobil, gode ganks og garanterer nesten fb. Iallefall i solo q. Du får rød på level 3 mens duo lane forsatt er level 2, og har gode muligheter for fb om du ikke har et tilbakestående lag. Lane shaco er high risk-low reward egentlig. Spiller du mot gode folk med solide lanes, blir han jo låst i en posisjon hvor han egentlig ikke kan gjøre noe, ettersom han har 0 i base health, og trenger mye penger for å bli sterk. For å kontre laneshaco er det bare å vente til han kommer ut av brushen så focuse han. Jungle S>Lane S

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som blir med på ARAJOATSHOP :>

 

All.Random.All.Jungle.Only.Amplify.Tomb.Shoping

Altså du kan kun kjøpe de tingene du ser når du trykker på amplify tomb, så du kan kjøpe den gunnen som gir deg spell vamp, men du har ikke lov og oppgradere den til gunblade/ancient tomb

 

Og du kan kjøpe daggeren som gir deg gull men ikke oppgradere. og KUN de du ser når du trykker på amplify tomb i butikken

Lenke til kommentar

har ikke lest noe av tråden, men så noen nevnte lane warwick. Prøvde å lære meg jungling for leeenge siden med fiddlestick på 3 vs 3. Det gikk veldig dårlig og siden har jeg holdt meg unna jungling, utenom litt i ny og ne, når det ikke skjer noe i feltet mitt.

 

For ikke så lenge siden oppdaget jeg Warwick. Elsker lifesteal egenskapene hans! Jeg bygger ham som vanlig physical dps og gjør det generelt bra med ham. Jeg ser omtrent alle guidene om ham handler om jungling, men jeg syns han er ganske fet i felt.

 

Favoritt champion at the moment er Twisted Fate ^^

Lenke til kommentar

spillte nettopp en ranked igjen, og må si at dette spillet må vere den største samlingen av folk som burde vert tvangsinnlagt på de beste mentalsykehus. Forstår ikke at det finnes sånne folk...

Skal ikke gå inn på detaljer siden de fleste som spiller LOL skjønner akkurat hva jeg mener.

 

Håper virkelig tribunal vil få en innvirkning på sånt, for jeg synker sakte men sikkert ned mot"Elo Hell".

Lenke til kommentar

Må si meg enig der, nonamesleft. Spiller en del ranked selv, og så fort man ikke gjør hva de ber deg om, er du døpt noob resten av gamet.

 

Uansett, har spilt poppy en liten periode, haha. Hun er en OP liten sak :)

Men burde jeg spille hun som AP eller AD? frem til nå har jeg bare prøvd AD, og det funker fett, men er noen som forteller meg at hun eier mye mer med AP?

Lenke til kommentar

Jeg spiller Poppy som ad.

Føler at jeg er litt for "avhengig" av mobafire.com til tider, går alltid dit å ser etter top guiden til den enkelte champion.

 

Min tid i ranked startet greit i begynnelsen, top elo min var 1349 etter et par dager men nå kjenner jeg litt på hva "Elo hell" er.. kryper mot 1200 nå pågrunn av leavers å afk.. "You stole my kill! *afk rest of the game* "

Lenke til kommentar

Hater at folk maser om ks, det er jo tross alt eit lagspel.

 

Ordet n00b er vel med i 90% av alt som blir i sagt i LoL, so du treng eigentleg ikkje å gjere so mykje før du får det slengt i trynet. Ein av grunnan til det tipper eg er fordi LoL er gratis og det er dermed lettare for små tenåringa å få tak i spelet. /ignore er ein fin kommando btw :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...