Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Balanseringen av LoL gjør "killsteal" til et mindre nødvendig begrep. Siden nesten alle heltene i LoL har like mye bruk for gull så gjelder killsteal bare for de virkelige support heltene (Soraka, Janna etc). Disse heltene er det forøvrig også ikke like enkelt å killsteale med heller.

 

Snowball items som Mejais kan ha noe å si, men det har som oftest lite å si når et slikt item faktisk blir plukket opp uansett.

 

Når alt er sagt er det vel fortsatt noe med Karthus som konstant bruker ultien bare for å få kills. Det går vel greit å "uheldigvis" få en kill, men å konsekvent sikte på å få kills uten å bidra noe særlig er litt over streken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Satt sammen episk Twisted Fate build nå. Den består av: Berserker's Greaves, Wit's End, Malady, Sword of the Divine, Madred's Bloodrazor og Hextech Gunblade. Eter opp alt du kommer over uansett hva det er for noe. Sykt artig og se hvor fort folk kan gå ned slik. I tillegg healer du deg selv som en gud hele tiden, pluss at tallene som kommer opp over hodet på fienden aldri slutter og rulle.

LeagueCraft Link

Lenke til kommentar
Når alt er sagt er det vel fortsatt noe med Karthus som konstant bruker ultien bare for å få kills. Det går vel greit å "uheldigvis" få en kill, men å konsekvent sikte på å få kills uten å bidra noe særlig er litt over streken.

 

En ting jeg ser folk rage over er hvis en sidelane har holdt på å drepe en, men han kommer seg under tårnet sitt å stikker av, så dreper Karthus han/hun med ulti... hvorfor rage over det? Du fikk nettopp assist på en spiller som ikke ville bli drept ellers. -.-

 

Ser også mange som sier at Karthus er en noob R champion, men hvis du noen gang møter på en virkelig god Karthus som ikke bare bruker r.... O_O Da får man virkelig respekt for Karthus!

Lenke til kommentar

Det er vel mer snakk om karthuser som går overkill på et gank som allerede er safe. F.eks ww gank på en sidelane som er pusha til ditt lags tårn, ww har allerede ulta, det er ei ashe pil rett etter f.eks og rødbuffen gjør at motstanderen ikke klarer å løpe hele lanen til sitt tårn, om karthus da ulter for å få kill er det vel relativt KS.

 

Men meh, er veldig sjeldent sånt skjer. Somregel så er alle karthuser på laget ditt udugelig uansett, føkker opp lay waste, dauer hele tiden for de tror passiven gjør de imba, trykker R i hytt og pine for å whine resten av matchen. Motstanderens karthus får somregel satt opp kills med R slik at han får soulstealer stacks, han harasser med wall, defile, laywaste og er generelt pain. Når han først vet han er drept så flasher han inn til laget vårt som har samla seg , slik at han får noen ekstra kills.

 

Slik er det også med katarina, tryndamere, shaco, kassadin og mange flere og.

 

 

Lenke til kommentar

Er helt enig med deg om de som bruker ulti kun for å killsteale, men det er som oftest også de som ikke er spesielt gode med Karthus.

 

Men som nevnt over, tror aldri jeg har følt meg så fullstendig dominert av noen andre champions enn det jeg har overfor virkelig gode Karthus spillere. Nå snakker jeg ikke de som har okey peiling på hvordan de spiller han, men de veldig sjeldne personene som virkelig har mestret han.

 

Men det som nesten irriterer meg enda mer enn noob Karthus spillere som bare killstealer er når alle på et lag kalle motstanderens Karthus for "nub r champ l2p n00b" når han faktisk spiller eksepsjonelt bra.

Lenke til kommentar

Er helt enig med deg om de som bruker ulti kun for å killsteale, men det er som oftest også de som ikke er spesielt gode med Karthus.

 

Men som nevnt over, tror aldri jeg har følt meg så fullstendig dominert av noen andre champions enn det jeg har overfor virkelig gode Karthus spillere. Nå snakker jeg ikke de som har okey peiling på hvordan de spiller han, men de veldig sjeldne personene som virkelig har mestret han.

 

Men det som nesten irriterer meg enda mer enn noob Karthus spillere som bare killstealer er når alle på et lag kalle motstanderens Karthus for "nub r champ l2p n00b" når han faktisk spiller eksepsjonelt bra.

 

This. Det er godt mulig at det er ultien til Karthus som gjør han til den han er, men det er Q-spellet som gjør han god.

Lenke til kommentar

Er helt enig med deg om de som bruker ulti kun for å killsteale, men det er som oftest også de som ikke er spesielt gode med Karthus.

 

Men som nevnt over, tror aldri jeg har følt meg så fullstendig dominert av noen andre champions enn det jeg har overfor virkelig gode Karthus spillere. Nå snakker jeg ikke de som har okey peiling på hvordan de spiller han, men de veldig sjeldne personene som virkelig har mestret han.

 

Men det som nesten irriterer meg enda mer enn noob Karthus spillere som bare killstealer er når alle på et lag kalle motstanderens Karthus for "nub r champ l2p n00b" når han faktisk spiller eksepsjonelt bra.

 

This. Det er godt mulig at det er ultien til Karthus som gjør han til den han er, men det er Q-spellet som gjør han god.

 

Joda Q spellen er fin den, men når du møter en som kan bruke alle skillsene til Karthus, og bruke de bra så vet du hva jeg snakker om. :dribble:

 

Hvis ikke jeg tar feil så reduserer vel wallen hans også magic resistance samtidig som den slower. Det kombinert med runes, masteries og noen items, og du vil fort se at det du trodde var nok magic resistance kanskje ikke var godt nok allikevel.

 

Unntaket er tanks selvfølgelig, da de burde ha nok magic resistaece til at ikke det er alt for stort problem, men med mindre de dedikert stacker magic resistence merker nok de også spellsene hans ganske bra. xD

Lenke til kommentar

Seriøst :> ingen som er med på ARAJOATSHOP.

 

All.Random.All.Jungle.Only.Amplify.Tomb.Shop

 

?

 

... så du kan kun kjøpe amplify tomb?

 

Høres veldig ubalansert ut, da dette vil sørge for at ingen physical champions kan være med "late game".

 

Og hvordan skal du pushe forbi Nexus? Ingen jungle der. :tease:

 

Kanskje tenk igjennom reglene litt mer, sånn at du ikke stenger ute en stor del av champions fra å bli med, samtidig som reglene ikke står i veien for pushing av tårn.

Lenke til kommentar

Noen andre her som har spilt både League of Legends og Heroes of Newerth lenge nok til å få et inntrykk av begge?

 

Jeg og en kompis har spilt ca. 500 games med LoL og kjøpte i går HoN fordi vi begynte å bli litt lei, hovedsaklig det at alle nesten alle champions i LoL har like skills, det finnes bare 2 små maps og at det fort blir ensformig pga dette.

 

HoN virket interessant med gedigne maps, veldig unike champions osv.

 

Men rett og slett. Aldri før har jeg møtt noe så uspillbart. Det er uvirkelig for meg at folk sammenligner disse spillene når det er som å sammenligne farang og champagne.

 

Det er brutalt å spille rett og slett. Idiotiske ord kaukes kontinuerlig av announceren, all tekst har minimum 6 farger, på minimapet er det umulig å se forskjell på venner og fiender, på skjermen er det umulig å se forskjell på venner og fiender, i shopen er det umulig å finne det du er ute etter.

 

Jeg forstår liksom ikke hvordan noen skal klare å plukke opp HoN når jeg som erfaren LoL spiller ikke har sjangse.

Endret av TwiiK
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Seriøst :> ingen som er med på ARAJOATSHOP.

 

All.Random.All.Jungle.Only.Amplify.Tomb.Shop

 

?

 

... så du kan kun kjøpe amplify tomb?

 

Høres veldig ubalansert ut, da dette vil sørge for at ingen physical champions kan være med "late game".

 

Og hvordan skal du pushe forbi Nexus? Ingen jungle der. :tease:

 

Kanskje tenk igjennom reglene litt mer, sånn at du ikke stenger ute en stor del av champions fra å bli med, samtidig som reglene ikke står i veien for pushing av tårn.

 

Ingen som leste første posten?

 

Du kan ikke bare kjøpe amplify tombs, du kan kjøpe det du kan lage ut av amplify tombs uten og oppgradere de, ergo du kan kjøpe hexteck men ikke gunblade, du kan kjøpe daggers men ikke oppgradere.

 

kan legge til resten av reglene også.

 

Du vinner ikke med nexus, du vinner med baron.

Du kan teleporte til basen

Du kan bruke hvilken som helst av summoner skills (selv om smite på alle = klar fordel)

Ja det er kjipt vis du får en physical dps eller en tank men sånn er livet :> det er random det skal være random

Lenke til kommentar

Noen andre her som har spilt både League of Legends og Heroes of Newerth lenge nok til å få et inntrykk av begge?

 

Jeg og en kompis har spilt ca. 500 games med LoL og kjøpte i går HoN fordi vi begynte å bli litt lei, hovedsaklig det at alle nesten alle champions i LoL har like skills, det finnes bare 2 små maps og at det fort blir ensformig pga dette.

 

HoN virket interessant med gedigne maps, veldig unike champions osv.

 

Men rett og slett. Aldri før har jeg møtt noe så uspillbart. Det er uvirkelig for meg at folk sammenligner disse spillene når det er som å sammenligne farang og champagne.

 

Det er brutalt å spille rett og slett. Idiotiske ord kaukes kontinuerlig av announceren, all tekst har minimum 6 farger, på minimapet er det umulig å se forskjell på venner og fiender, på skjermen er det umulig å se forskjell på venner og fiender, i shopen er det umulig å finne det du er ute etter.

 

Jeg forstår liksom ikke hvordan noen skal klare å plukke opp HoN når jeg som erfaren LoL spiller ikke har sjangse.

 

Har spilt godt over 200 games med LoL og sannsynlig over 300 games i HoN.

 

Det er en overgang mellom spillene. Du kan velge å mute announceren hvis du syns det er et problem. Siden du har spilt en del LoL har du litt basic forståelse av spillet, så det burde ikke være alt for vanskelig å komme seg inn i HoN, det du må gjøre er å venne deg til et forskjellig UI og helt annen pacing av gamet. Noe av det viktigste er å finne folk å spille med, når du er inne i lobbyen type "/join HoN-Norge" uten hermetegn. Den kanalen er ofte full av folk i veldig stor skill-range. VI har også en del folk som er aktive på en mumble server, der driver vi også med andre spill som WC3 custom games.

Lenke til kommentar

Ja, hastigheten på spillet er utvilsomt en av de større forskjellene. HoN går lett 2-3 ganger raskere enn LoL.

 

Vi prøver fortsatt å like spillet, men det er vanskelig. :)

 

Skal sjekke ut den kanalen. Hadde vært greit å få oppklaring i en del av tingene jeg sliter med. Forhåpentligvis så kommer nye maps og større endringer til LoL i nærmeste fremtid.

 

Men disse spillene trenger jo uansett bare holde meg opptatt til Diablo 3 (beta) kommer. :D

Lenke til kommentar

Når kommer tribunal? Er dritt lei av og spille med folk som følger denne oppskriften her:

  1. Grin over at noen tok championen din i selection.
  2. Få de til og bytte ved å si at du er best med den.
  3. Feed som om du aldri har spillt spillet før
  4. Start og snakk dritt om at alle på laget ditt er retards osv
  5. Nekt å surrendre bare for å få fortsette med å trolle.

 

Fikk 2 slike på laget mitt som klarte og drøye til nesten 40 minutter før vi endelig fikk tape... ><

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...