Gå til innhold

Akambrukernes bilder - mai 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

23. mai

876293569_T9s9G-XL.jpg

Ikke mye forandring i dag. Lite liv med untak av noen bittesmå kryp, som kravket rundt på pelsen hans - alt for raskt til å dukke opp ved en lukkertid på 6 sekunder. Jeg viste frem bildene på Spør en biolog, og fant da i det minste ut a Mr. Mus ikke er en Dvergmus, men en Liten skogmus.

 

Etter å ha studert bildet fra 20. mai litt nærmere, lurer jeg på om den store edderkoppen vi så i går faktisk har ligget på lur i to dager under alt tjafset på bildet 20. og 21. mai. Jeg mener å kunne skimte bena des under en haug med pels på bildet fra den 20.

Lenke til kommentar

Herlig bilde, Bykatt! Nå er jeg ingen tigerekspert, men jeg føler meg ganske sikker på at den til høyre (vår høyre) er hunkjønnet som ikke er sint, bare veldig skuffet.

Takk! Jeg tror ambivalens er følelsen de uttrykker.

 

Bildet er tatt i Kristiansand dyrepark, og tigrene lå og sov i solen, til dyrepasseren fristet med snacks (= hestekjøtt :sick: ).

 

Så her er det nok ingen spennende villmarkslivskonflikter på gang. Det er heller snakk om domestiserte dyrs i-landsproblemer; sove mer eller gå ned og spise litt... ;)

Lenke til kommentar

Takk. Disse kattene var litt større enn dem jeg har hjemme, ja... Utrolig vakre. :love:

Helt enig i at det vakre dyr. Kristiansand dyrepark?

 

Bildet er tatt i Kristiansand dyrepark, og tigrene lå og sov i solen, til dyrepasseren fristet med snacks (= hestekjøtt :sick: ).

Var Kristiansand dyrepark, ja.

 

Hest er best som pålegg, sier Øystein Sunde. Er ikke helt uenig ;) Det var sikker de hestene som tapte på sisate travløp på andre side av motorveien ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...