Gå til innhold

Akambrukernes bilder - mai 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter oppfordring frå chatte-tråden prøver eg meg fram her:

 

 

post-214901-1274302347,2501_thumb.jpg

Ikke dumt! Du har tydeligvis vært påpasselig nok til å ikke plassere motivet i midten, det tjener bildet på. Du har fanget motivet såpass nært at det kombinert med den lange brennvidden og den store blenderen har skapt nydelig seperasjon. Jeg vet ikke om jeg er like glad i fargemetningen, men jeg liker litt undersaturerte bilder, så det kan være bare meg.

 

Men det er kanskje litt for mye gult i bildet?

 

:)

Lenke til kommentar
Men det er kanskje litt for mye gult i bildet?

Nope! Den ene tingen Ken Rockwell og jeg har til felles (ok, vi har nok mye til felles) er at vi drømmer i sterke farger. Syns bildet hadde et flott lys og vellykket komp. Ikke dødsspennende, men en fin lek med lys.

Lenke til kommentar

Lynx! Hadde dte vært mulig å se bildet før redigering? Gjerne sizet litt ned, men uredigert. Synes det er int å se. Stilig bilde!

 

Har ikke gjort noe særlig med dette bildet annet enn å klone vekk en strømledning og skarpet opp forsiktig. Ellers er det slik det kom ut fra kameraet.

Lenke til kommentar

Frikky, har vi sett samme fuglen? :)

 

Likte dog utsnittet ditt mye bedre, den snudde seg bare da jeg ville fotografere den, fikk den aldri rett forfra, og baklyset skinner så mye igjennom.

 

post-21284-1274347240,7164_thumb.jpg

 

Men det var jo også mye annet å ta bilde av.

post-21284-1274347277,5442_thumb.jpg

 

Edit: Måtte bare legge med et feriebilde til når jeg først gadd ha lightroom oppe.

post-21284-1274347828,4386_thumb.jpg

Endret av bufodill
Lenke til kommentar

Tok dette da jeg var hjemme i helga. Synd jeg ikke hadde med stativ for det ble litt for liten dybdeskarphet mener nå jeg. Ikke ville jeg kjøre opp ISO'en heller. :p

 

_MG_6398.jpg

Blir nesten svimmel av den komposisjonen.. Dritbra :D

 

Trondheim i kveld:

4622199093_095ae59e95.jpg

Ja det var utrolig fint ute i går!

 

post-24025-1274331156,0966_thumb.jpg

D80, 35mm, f/1.8, ISO100

Awesome! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...