Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk et svar (står lenger opp i tråden her) at en kunne prøve installere pogrammene over de gamle, for så å fjerne. Jeg har ikke prøvd det, så jeg vet ikke om det fungere.

Du kan jo prøve med yr-app'n, for den er jo grei å hente på nytt?

------

Og senere passe på at ting legger seg på E ;)

Det har ikke fungert for meg nei :( De gamle "appene" er bare snarveier for å åpne browseren til feks yr.no, så de nye appene er ikke de samme desverre.

 

Isj..

Tlf vil fungere som vanlig ja.

OK.. Tror jeg holder meg unna det der lell jeg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå husket jeg ikke i farten, så jeg måtte ringe mobilsvar (uten at det er noe mld der) for å sjekke..

Jeg satt da med 4 ikoner nederst, og jeg klikka på den nest ytterst til høyre..

 

Mange takk Mona.

Jeg prøvde den, men jeg trykte på "telefonrøret" i tillegg og da skjedde det ingen ting.

 

En annen ting; hvorledes får du til skjermdumper av mobilen eller har du brukt et eksternt kamera?

Endret av friheim
Lenke til kommentar

Fikk du det ikke til??

 

Ang skjermbildet:

Jeg har et program som heter "Best screensnap". Du finne det her:

http://nokia-n8-soft...screen_snap.php

 

Jeg har den som har navnet som slutter på ."sisx" (ikke zip-filen altså) :)

 

 

Direktelink for nedlasting er denne:

http://nokia-n8-soft..._3_00_full.sisx

 

Igjen mange takk Mona.

 

Jeg har ikke fått prøve det første, men denne Screensnap har jeg nå installert og testa ut på både min mobil og min mann sin Nokia N97 og den var kjempe fin.

Lenke til kommentar

Ikke visste jeg om dette, så jeg fikk meg en gledelig overraskelse i dag etter jeg hadde krangla med mobilen pga Mobile Office (word/exel osv viser ikke lagrede dokumenter :( )

 

Er det denne som er ment som den "Carla"-oppdateringen som skulle komme etter Belle?

 

Firmware Update Belle Refresh officially available for Nokia N8, E7, C7, C6-01, X7 and Nokia Oro!

http://drippler.com/nokia/n8#!447350

Lenke til kommentar

Tror det var det som skulle bli carla ja. N8 får en utgave med færre funksjoner siden prosessoren er for svak til å kjøre den fulle utgaven. Så imidlertid at det var mange små og store forbedringer allikevel :) Flere av appene og nettleseren har blitt bedre samt at det er mange flere widgets å velge mellom. Mulig dette blir siste FWen som kommer til N8, hvis vi ikke får en redusert utgave av feature pack 2 og (donna).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eg undrar meg på kvifor denne oppdateringa ikkje kjem til min telefon. Den er sjølvsagt "unlocked" og har Telenor som operatør.

Har alltid fått oppdateringar ganske raskt men ikkje denne gongen.

 

Har vore på utkik etter 808 men ser no at Nokia har presentert den ny Lumia 920 og kanskje vert det denne som erstattar min gode N8.

Lenke til kommentar

Begynner å bli lei av N8 nå. Den lader tidvis ut svært fort på tross av lite bruk, andre ganger varer den svært lenge. Battery monitor er helt ubrukelig og viser ikke rett lenger så sletta det. Eksempler på rart standby er da den lada ut på 1,5 døgn fra fulladet, eneste bruk var 20 min ringing, ca 5 sms, 15 min på opera mini. Neste gang ringte jeg 30 min, ca 20 sms, 1 time på opera mini, diverse filmer og da varte den i 3 døgn... Elendig at man ikke kan skifte batteriet. Den har hengt seg opp og måttet restartes noen ganger i det siste og. Håper oppdatering fikser noe av dette. Uansett blir det android neste, synd da jeg elsker kameraet, mini-hdmien (som mange med android ikke har) og super formatstøtte på lyd\video :(

Lenke til kommentar

Begynner å bli lei av N8 nå. Den lader tidvis ut svært fort på tross av lite bruk, andre ganger varer den svært lenge. Battery monitor er helt ubrukelig og viser ikke rett lenger så sletta det. Eksempler på rart standby er da den lada ut på 1,5 døgn fra fulladet, eneste bruk var 20 min ringing, ca 5 sms, 15 min på opera mini. Neste gang ringte jeg 30 min, ca 20 sms, 1 time på opera mini, diverse filmer og da varte den i 3 døgn... Elendig at man ikke kan skifte batteriet. Den har hengt seg opp og måttet restartes noen ganger i det siste og. Håper oppdatering fikser noe av dette. Uansett blir det android neste, synd da jeg elsker kameraet, mini-hdmien (som mange med android ikke har) og super formatstøtte på lyd\video :(

 

Kjøp deg 808 da vell ?

Det er en gedigen oppgradering fra N8 og i tillegg har den kamera som langt overgår N8.

Jeg har 808 selv og er super fornøyd med den :)

Lenke til kommentar

Jeg oppdaterte til Nokia Belle Refresh i forrige uke. I går tok jeg en hard reset på telefonen for å få rensket opp i litt gammelt unødvendig gruff som blir liggende igjen etter nedlastninger og oppdateringer.

 

Telefonen har nå gått fra ca 45 mb til ca 85 mb på C. Ram ligger på ca 120. Telefonen er nå rask, stabil og god å bruke. I tillegg holder batteriet seg godt.

 

Dersom den fortsetter å holde seg slik vil jeg nok utsette kjøp av ny telefon noen måneder til.

 

Min telefon er snart to år gammel. Alt i alt har jeg vært veldig fornøyd med Nokia N8.

Lenke til kommentar

Jeg tok også en hard reset (om det er det samme for fabrikkgjennoppretting?) forrige uke.

Litt jobb å få inn alt på nytt, men det funket bra med Nokia Suite for å få inn kontakter osv igjen.

Eneste nå er at jeg "krangler" med et kjøpt program på Ovi (SPB Time) Det får jeg ikke ned igjen uten å betale på nytt. Har vært i kontakt med support, så jeg håper det løser seg.

 

Jeg er kjempefornøyd med min. Om den dør en dag, så ble det nok 808, pga kamera

 

Bare tipse dere om denne bloggen til LarsTS.

Her har jeg fått mye hjelp, for denne tråden er jo snart utdødd ;)

http://larssays.wordpress.com/2012/02/08/nokia-n8-med-nokia-belle/.

Endret av MonaH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...