Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble litt forbauset her nå..

Bruker Nokia Suite til å overføre bilder fra mob til pc. Greit nok.

Så ser jeg på div apps i NSuite.. Kikka litt på "SmartSilent Free".

Logga meg inn på Ovi Store for å lese mer.

Der kommer det opp mld at "Beklager. Dette elementet er ikke tilgjengelig for Nokia N8-00 Belle."

Denne: http://store.ovi.com/content/210822

 

Trodde virkelig Nokia Suite holdt orden på hva som funker og ikke på Belle?

Vel, så feil kan en ta..

Lenke til kommentar

Det er desverre temmelig store uenigheter angående hva som fungerer på Belle og hva som ikke, så det er ikke rart at Nokia Suite ikke klarer å holde oversikten :)

Man får ta det som det er, nytt operativsystem, mindre utvalg i programmer :)

Ja, skjønner det.

Men jeg fant iallefall ut at jeg skal sjekke ut programmer på Ovi Store, for der får en iallefall "feilmld", og ikke installere i "hytt og pine" via Nokia Suite. :)

Endret av MonaH
Lenke til kommentar

Her er litt mer å tygge på om den mulige arvtakeren til N8.

Med litt eksempler på "kameramanøvreringen"

 

http://www.mobili.no/nyheter/lyntest-nokia-808-pureview/

 

Da dette er en N8 tråd, så er det vel snart på tide med en egen om 808 pure view.

Men, kommer den til Norge?

 

Helt riktig, derfor laget jeg en 808 tråd nå :cool:

Du finner den her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1421231&view=findpost&p=19023748

 

Ifølge Nokia er det ikke bestemt om den kommer i salg i Norge enda, uansett er det jo ikke noe problem å bestille den fra utlandet om det er nødvendig :)

Lenke til kommentar

jeg ser at "leirdueredet" mener videostabilisering påslått i N8 er en fordel.

Jeg klarer ikke helt å se fordelen, etter litt testing?

Hva mener du er fordelen og hva mener andre?

Jeg mener å huske, et eller annet sted å ha lest, at det beste er å ha denne avslått?

Hva mener dere fordeler og eventuelle ulemper består i.

Endret av cirka
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette innlegget har ingenting med N8 å gjere direkte men alle Nokia Belle- telefonar. Ser at NRK har laga ein kjempeflott app som installerar teksttv direkte på Symbian- telefonar. Diverre er det kun N9 som kan bruke han og i går sende eg spørsmål til NRK teksttv om ikkje dei kan portere denne appen til Belle- systemet då dette har og vil få ei stor brukarmasse i og med lanseringa av den nye 808 som kjem i april/ mai. Det skulle ikkje vere store problemet å portere denne appen gjennom Qt- programmering.

Lenke til kommentar

Noen som har opplevd å få dårligere dekning etter de oppgraderte til Belle?

 

Hjemme har jeg alltid hatt full dekning, men nå har jeg bare 3-4 streker.

 

På vei til jobb (en strekning på 6km) og på jobb har jeg tidligere hatt middels dekning, 3 streker stort sett. Men etter jeg oppgraderte til Belle har jeg ikke hatt noe dekning på vei til jobb, og har heller ikke dekning når jeg er på jobb.

Det er dumt, for jeg trenger å være tilgjengelig på mobilen mens jeg er på jobb..

Lenke til kommentar

jeg ser at "leirdueredet" mener videostabilisering påslått i N8 er en fordel.

Jeg klarer ikke helt å se fordelen, etter litt testing?

Hva mener du er fordelen og hva mener andre?

Jeg mener å huske, et eller annet sted å ha lest, at det beste er å ha denne avslått?

Hva mener dere fordeler og eventuelle ulemper består i.

 

Jeg syns att det er bedre med videostabilisator påslått, syns liksom bildet blir "roligere" og ukontrollerte bevegelser ikke så synlig. Man merker det best når man ser videoen på en stor TV-skjerm.

Det er iallfall min erfaring med den, men godt mulig noen andre her har en annen mening om det :)

Lenke til kommentar

"More updates still coming to 1st generation Symbian^3 devices"

 

Jeg vet ikke hvilken generation jeg har jeg? :whistle: N8 er 1st generation?

 

http://mynokiablog.c...mbian3-devices/

 

Ser ut som N8 kommer til å få PR 3.1 en gang i juni...

Denne vil inneholde noe av det samme som FP1 som 808 kommer med snart :)

 

http://mynokiatweet....ne-25-july-1st/

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Død Nokia N8. Satte telefonen på lading for et par timer siden. Når jeg nå skulle ta den i bruk, oppdaget jeg at den rett og slett var helt død. Går ikke å slå den på.

 

Akkurat nå har jeg veldig bruk for den jævla Nokiaen. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Har andre opplevd det samme? Ingen smarte triks for å fyre den igang igjen?

 

Evig takknemlig for svar.

Lenke til kommentar

Død Nokia N8. Satte telefonen på lading for et par timer siden. Når jeg nå skulle ta den i bruk, oppdaget jeg at den rett og slett var helt død. Går ikke å slå den på.

 

Akkurat nå har jeg veldig bruk for den jævla Nokiaen. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Har andre opplevd det samme? Ingen smarte triks for å fyre den igang igjen?

 

Evig takknemlig for svar.

Garantert batteriet som har tatt "hælja". Har en kollega det skjedde akkurat det samme med. Var batteriet der...

Lenke til kommentar

Kanskje, men det er jo litt rart at det skal ta kvelden etter 15 måneders bruk. Har prøvd å lete litt på nett, og ser at dette er et kjent problem med N8. Er visst ikke noe annet å gjøre enn å sende den inn.

 

Tror dette blir min siste Nokia-mobil. Gidder ikke mer tull nå. Bare så synd at der neppe finnes andre merker som er bra. Mobiler generelt er et møkkaprodukt. Ut imorn og kjøpe rimelig reservemobil, for tviler på at jeg får igjen mobilen med det første. Og det skulle ikke forundre meg om det blir flere reparasjoner. Helvetes Nokia!!!

Lenke til kommentar

Kanskje, men det er jo litt rart at det skal ta kvelden etter 15 måneders bruk. Har prøvd å lete litt på nett, og ser at dette er et kjent problem med N8. Er visst ikke noe annet å gjøre enn å sende den inn.

 

Tror dette blir min siste Nokia-mobil. Gidder ikke mer tull nå. Bare så synd at der neppe finnes andre merker som er bra. Mobiler generelt er et møkkaprodukt. Ut imorn og kjøpe rimelig reservemobil, for tviler på at jeg får igjen mobilen med det første. Og det skulle ikke forundre meg om det blir flere reparasjoner. Helvetes Nokia!!!

Dette var nesten snodig.

Akkurat det samme skjedde min Nokia N8, for ca en uke siden. Den er drøyt 14 mnd.

Under en oppringning til meg så døde den helt. (Mens den ringte).

Kontaktet "nokia care" og de ba meg holde av/på knappen inne ca 12 sekunder, da dette visstnok i enkelte tilfeller kunne hjelpe. Uten resultat.

Jeg bor i Nedre Buskerud og har "Delta service" ikke langt unna. De byttet batteriet raskt (1-2 dager) på Nokiagarantien og nå er den oppe å går igjen.

Men, i mellomtiden har jeg fått tak i en Samsung Galaxy SII... og du verden, for en telefon.

Nå når jeg har hatt begge noen dager, så har jeg kjørt noen kamera/videotester og funnet at Samsungen må da være helt på høyde med N8?

Hvis ikke, så må det da være bare marginale forskjeller som bare mer inngående tester kan avsløre.

Byggekvaliteten virker vel noe bedre på N8. Men skjermen på Galaxy da? For en stor og krystallklar 4,3" skjerm. I hvert fall for meg med litt "lesebrillesyn".

Vel...Dette er en N8 tråd da, men måtte bare nevne at denne Sams. Gal II, virkelig imponerte.'

Vurderer faktisk å selge N8 nå.

 

Ellers så er jeg vel enig i at mobiltelefoner må behandles varsomt og generellt er veldig "sarte" produkter.

Endret av cirka
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...