Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har flere ganger tidligere i denne tråden, sagt at det er kameraet, som gjør at jeg i utg.punktet kjøpte og fortsatt har N8.

For meg har også "Belle" vært en positiv opplevelse.

Når det nå kommer en kameramobil, som overtar tronen på toppen, så er det sannsynlig at den blir kjøpt.

Men, først blir det å lese litt mer og se de første testene, som vel kommer utover våren.

Er det ellers noen som har sett en dato for at den kommer i hyllene her?

Jeg leste om en sannsynlig lev.dato for Europa i Mai. Men erfaringer tilsier vel at det kan drøye litt lenger.

Og det spekuleres faktisk om denne telefonen kommer til Norge i det hele tatt:

 

http://www.amobil.no/artikler/nokias-41-megapiksel-mobil-ikke-til-norge/107147

 

Altså at man heller satser på "Lumia" serien.

(hvordan er kameradelen der?)

I så fall blir kanskje N8 fortsatt hos meg......

Endret av cirka
Lenke til kommentar

Jeg har flere ganger tidligere i denne tråden, sagt at det er kameraet, som gjør at jeg i utg.punktet kjøpte og fortsatt har N8.

For meg har også "Belle" vært en positiv opplevelse.

Når det nå kommer en kameramobil, som overtar tronen på toppen, så er det sannsynlig at den blir kjøpt.

Men, først blir det å lese litt mer og se de første testene, som vel kommer utover våren.

Er det ellers noen som har sett en dato for at den kommer i hyllene her?

Jeg leste om en sannsynlig lev.dato for Europa i Mai. Men erfaringer tilsier vel at det kan drøye litt lenger.

Og det spekuleres faktisk om denne telefonen kommer til Norge i det hele tatt:

 

http://www.amobil.no/artikler/nokias-41-megapiksel-mobil-ikke-til-norge/107147

 

Altså at man heller satser på "Lumia" serien.

(hvordan er kameradelen der?)

I så fall blir kanskje N8 fortsatt hos meg......

 

Ja selvsagt er det kamera som betyr mye på N8 og 808, men så er også kamera blitt en mye viktigere del av selve mobilen hos folk idag ;)

 

Jeg kommer selvsagt til å lese litt tester og sånn jeg og før jeg kjøper 808, men jeg blir svært overrasket om det ikke skulle bli bra.. Jeg kommer nok til å kjøpe 808 uansett :)

 

Månedsskiftet april/mai er vell det som er sagt ang. tilgjengelighet om det ikke blir større forsinkelser..

 

Jeg fikk mail fra Nokia-support igår og da fikk jeg beskjed om att det ikke var bestemt om 808 skulle selges i Norge enda, de kom til å offentligjøre dette senere.

Uansett, det er omtrent like enkelt å handle i en utenlandsk nettbutikk som en Norsk idag så akkuratt det betyr nok veldig lite for de som vil kjøpe 808... Nokia håndterer jo uansett garanti/reklamasjoner lokalt her i Norge :)

 

Lumia-serien er ganske dårlig på kamera i forhold til N8/808.. Lumia er ikke toppmodeller vettu, de er mer mid-range. Tipper det går en god stund også før Nokia får implementert samme kamerateknologi på de... Så om du er opptatt av kamera hadde jeg ligget unna de ;)

Nokia vil nok uansett komme med minst en toppmodell til, men den vil nok kjøre Carla og ikke Belle (pga dual-core støtte)...

Lenke til kommentar

Jeg har flere ganger tidligere i denne tråden, sagt at det er kameraet, som gjør at jeg i utg.punktet kjøpte og fortsatt har N8.

For meg har også "Belle" vært en positiv opplevelse.

Når det nå kommer en kameramobil, som overtar tronen på toppen, så er det sannsynlig at den blir kjøpt.

Men, først blir det å lese litt mer og se de første testene, som vel kommer utover våren.

Er det ellers noen som har sett en dato for at den kommer i hyllene her?

Jeg leste om en sannsynlig lev.dato for Europa i Mai. Men erfaringer tilsier vel at det kan drøye litt lenger.

Og det spekuleres faktisk om denne telefonen kommer til Norge i det hele tatt:

 

http://www.amobil.no/artikler/nokias-41-megapiksel-mobil-ikke-til-norge/107147

 

Altså at man heller satser på "Lumia" serien.

(hvordan er kameradelen der?)

I så fall blir kanskje N8 fortsatt hos meg......

 

Ja selvsagt er det kamera som betyr mye på N8 og 808, men så er også kamera blitt en mye viktigere del av selve mobilen hos folk idag ;)

 

Jeg kommer selvsagt til å lese litt tester og sånn jeg og før jeg kjøper 808, men jeg blir svært overrasket om det ikke skulle bli bra.. Jeg kommer nok til å kjøpe 808 uansett :)

 

Månedsskiftet april/mai er vell det som er sagt ang. tilgjengelighet om det ikke blir større forsinkelser..

 

Jeg fikk mail fra Nokia-support igår og da fikk jeg beskjed om att det ikke var bestemt om 808 skulle selges i Norge enda, de kom til å offentligjøre dette senere.

Uansett, det er omtrent like enkelt å handle i en utenlandsk nettbutikk som en Norsk idag så akkuratt det betyr nok veldig lite for de som vil kjøpe 808... Nokia håndterer jo uansett garanti/reklamasjoner lokalt her i Norge :)

 

Lumia-serien er ganske dårlig på kamera i forhold til N8/808.. Lumia er ikke toppmodeller vettu, de er mer mid-range. Tipper det går en god stund også før Nokia får implementert samme kamerateknologi på de... Så om du er opptatt av kamera hadde jeg ligget unna de ;)

Nokia vil nok uansett komme med minst en toppmodell til, men den vil nok kjøre Carla og ikke Belle (pga dual-core støtte)...

Helt klart kunne utenlandsk nettbutikk være en mulighet.

Har du noen erfaringer fra noen?...

Jeg har aldri før gjort kjøp av mobil fra utlandet.

Da må man kanskje nøye seg med Engelsk i menyene?

Uansett ikke noe problem det.

Men er det andre ting å tenke på?

 

Ellers...

Hvilke innstillinger bruker dere på vanlige bilder?

Jeg har funnet at 9 mp 16:9 er bedre enn den større 4:3 oppløsningen på vanlig automatisk.

Det er sjelden jeg bruker andre innstillinger annet enn av og til å slå av blitz. Bruker macro, når det er nødvendig.

Er det noen fordel med videostabilisering?

Endret av cirka
Lenke til kommentar

Etter at jeg oppdaterte til Belle har jeg hatt flere problemer med at min N8 rett og slett kobler seg fra GSM/3G-nettverket, slik at jeg ikke mottar meldinger eller samtaler. Det retter seg når jeg slår av/på telefonen, så går det kanskje en dag og samme skjer igjen.

Er ganske irriterende, for jeg oppdager det ikke før etter en liten stund, og da renner det inn med gamle meldinger, og veldig kjedelig hvis evt. arbeidsgiver(e) ringer og jeg ikke er på nett.

Noen andre som har opplevd det samme, og har evt. løsninger? Eller har forslag til løsninger uansett?

Lenke til kommentar

Bruker kun N8 som kamera jeg nå.

 

Why ??? Da er jo hele vitsen borte om du må dra på 2 mobiler, hørtes veldig rart ut :tease:

Det jeg mente var at jeg bruker bare mobilen som kamera. At jeg ikke bruker "vanlig fotoapparat" lenger.. Skjønner? ;)

Lenke til kommentar

Etter at jeg oppdaterte til Belle har jeg hatt flere problemer med at min N8 rett og slett kobler seg fra GSM/3G-nettverket, slik at jeg ikke mottar meldinger eller samtaler. Det retter seg når jeg slår av/på telefonen, så går det kanskje en dag og samme skjer igjen.

Er ganske irriterende, for jeg oppdager det ikke før etter en liten stund, og da renner det inn med gamle meldinger, og veldig kjedelig hvis evt. arbeidsgiver(e) ringer og jeg ikke er på nett.

Noen andre som har opplevd det samme, og har evt. løsninger? Eller har forslag til løsninger uansett?

 

Når Nokia har brukt *så* lang tid på å få Belle ut, og så opplever man krøll.... Det er bare ikke i orden. :(

Lenke til kommentar

Helt klart kunne utenlandsk nettbutikk være en mulighet.

Har du noen erfaringer fra noen?...

Jeg har aldri før gjort kjøp av mobil fra utlandet.

Da må man kanskje nøye seg med Engelsk i menyene?

Uansett ikke noe problem det.

Men er det andre ting å tenke på?

 

Ellers...

Hvilke innstillinger bruker dere på vanlige bilder?

Jeg har funnet at 9 mp 16:9 er bedre enn den større 4:3 oppløsningen på vanlig automatisk.

Det er sjelden jeg bruker andre innstillinger annet enn av og til å slå av blitz. Bruker macro, når det er nødvendig.

Er det noen fordel med videostabilisering?

 

Jeg har ikke noen spesiell anbefaling, men er nok å velge mellom så det skulle ikke være noe problem ;)

Er jo ikke mange som har begynt å selge 808 enda heller men Unlocked Phones har begynt med pre-order:

http://www.unlocked-mobiles.com/sim-free-mobile-phones/nokia-808-pureview-sim-free-p-84057.html

 

Jeg avventer med å bestille inntil Nokia-Norge har gitt ett svar på om den kommer til å bli solgt i Norge eller ikke.

 

Jeg tar altid bilder i 9MPX (16:9) på min N8, har knapt tatt i 12MPX i hele tatt med den...

Som regel står den i auto-instillinger hos meg også, men av og til er jeg inne og endrer om det er spesielle forhold etc..

Videostabilisering er fordel ja, jeg bruker det altid :)

Lenke til kommentar

"More updates still coming to 1st generation Symbian^3 devices"

 

Jeg vet ikke hvilken generation jeg har jeg? :whistle:

http://mynokiablog.com/2012/03/02/more-updates-still-coming-to-1st-generation-symbian3-devices/

 

Samme som jeg linket til i 808 tråden ;)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1419208&view=findpost&p=19007689

 

Denne gjelder ikke for N8... Gjelder for 808, 603 og 700 serien...

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

"More updates still coming to 1st generation Symbian^3 devices"

 

Jeg vet ikke hvilken generation jeg har jeg? :whistle:

http://mynokiablog.com/2012/03/02/more-updates-still-coming-to-1st-generation-symbian3-devices/

 

Samme som jeg linket til i 808 tråden ;)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1419208&view=findpost&p=19007689

 

Denne gjelder ikke for N8... Gjelder for 808, 603 og 700 serien...

Å, ikke N8, ok..

Lenke til kommentar

Det jeg mente var at jeg bruker bare mobilen som kamera. At jeg ikke bruker "vanlig fotoapparat" lenger.. Skjønner? ;)

 

Da skjønner jeg ja:-) Har brukt mobilen som kamera helt fra jeg kjøpte N8`n jeg :) kompaktkameraet har ligget på hyllen siden den gang, hehe..

Ja, akkurat samme her. Enkelt og greit :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker kompaktkameraet mitt med 10x zoom og bildestabilisator når jeg har det med. Det gir tross alt bedre bilder enn N8.

 

Men når jeg ikke har med kamera er N8 alltid parat til å ta rimelig gode bilder. Mer enn en gang har folk sagt noe sånt som: "Jøss, har du tatt det flotte bildet med mobilen?"

Lenke til kommentar

Jeg bruker kompaktkameraet mitt med 10x zoom og bildestabilisator når jeg har det med. Det gir tross alt bedre bilder enn N8.

 

Men når jeg ikke har med kamera er N8 alltid parat til å ta rimelig gode bilder. Mer enn en gang har folk sagt noe sånt som: "Jøss, har du tatt det flotte bildet med mobilen?"

Nettopp....

Jeg har også flere ganger hørt:

 

"Med mobil? Mener du det?"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...