Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Jeg oppdaterte til Nokia Belle Refresh i forrige uke. I går tok jeg en hard reset på telefonen for å få rensket opp i litt gammelt unødvendig gruff som blir liggende igjen etter nedlastninger og oppdateringer.

 

Telefonen har nå gått fra ca 45 mb til ca 85 mb på C. Ram ligger på ca 120. Telefonen er nå rask, stabil og god å bruke. I tillegg holder batteriet seg godt.

 

Dersom den fortsetter å holde seg slik vil jeg nok utsette kjøp av ny telefon noen måneder til.

 

 

Meiner du då at dette er naudsynt for å få oppgraderinga på telefonen eller gjorde du dette berre for å fjerne "gruff" og restar av filer som ikkje lenger var i bruk?

 

Eg får ikkje nokon oppgraderingsvarsel på Nokia Suite sjølv om eg har siste versjon.

 

 

 

Min telefon er snart to år gammel. Alt i alt har jeg vært veldig fornøyd med Nokia N8.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynner å bli lei av N8 nå. Den lader tidvis ut svært fort på tross av lite bruk, andre ganger varer den svært lenge. Battery monitor er helt ubrukelig og viser ikke rett lenger så sletta det. Eksempler på rart standby er da den lada ut på 1,5 døgn fra fulladet, eneste bruk var 20 min ringing, ca 5 sms, 15 min på opera mini. Neste gang ringte jeg 30 min, ca 20 sms, 1 time på opera mini, diverse filmer og da varte den i 3 døgn... Elendig at man ikke kan skifte batteriet. Den har hengt seg opp og måttet restartes noen ganger i det siste og. Håper oppdatering fikser noe av dette. Uansett blir det android neste, synd da jeg elsker kameraet, mini-hdmien (som mange med android ikke har) og super formatstøtte på lyd\video :(

 

Kjøp deg 808 da vell ?

Det er en gedigen oppgradering fra N8 og i tillegg har den kamera som langt overgår N8.

Jeg har 808 selv og er super fornøyd med den :)

Jeg er egentlig skikkelig lei symbian, handler litt om det og. Satt å lekte meg med en S3 her om dagen og alt var så utrolig mye bedre, hurtighet, menyene, tilpasningsmulighetene, funksjonene, appene osv. N8 med android hadde vært min ultimate drøm, menmen...

Lenke til kommentar

permo:

Det er ikke nødvendig å ta hard reset for å få den siste programvareoppdateringen. Den skal komme opp under "Programvareoppdateringer" på telefonen din.

 

Hard reset gjøres for å fjerne all data som ligger på telefonen. Det kan være ulike grunner til å gjøre dette. I mitt tilfelle gjorde jeg det for å renske bort unødvendige data (som tar opp sårt tiltrengt plass) som blir liggende igjen etter bruk, nedlastninger og oppdateringer.

 

Merk at hard reset ALLTID gjøres på eget ansvar og at det ALLTID ma tas fullstendig back up fordi du mister alt innhold og innstillinger osv ved hard reset. Ikke ta hard reset hvis du ikke vet hva du gjør.

Endret av Ski-man
Lenke til kommentar

Det er greit men eg lurer på kva som er grunnen til at eg ikkje får oppdateringa til min N8 som har nr 059C856. Tidlegare har eg alltid fått oppdateringa før enn mange andre. Telefonen er kjøpt gjennom Telenor med binding som sjølvsagt er gått ut for lenge sidan.

 

Nokon der ute som kan gi meg ein ide kvifor?

Lenke til kommentar

Begynner å bli lei av N8 nå. Den lader tidvis ut svært fort på tross av lite bruk, andre ganger varer den svært lenge. Battery monitor er helt ubrukelig og viser ikke rett lenger så sletta det. Eksempler på rart standby er da den lada ut på 1,5 døgn fra fulladet, eneste bruk var 20 min ringing, ca 5 sms, 15 min på opera mini. Neste gang ringte jeg 30 min, ca 20 sms, 1 time på opera mini, diverse filmer og da varte den i 3 døgn... Elendig at man ikke kan skifte batteriet. Den har hengt seg opp og måttet restartes noen ganger i det siste og. Håper oppdatering fikser noe av dette. Uansett blir det android neste, synd da jeg elsker kameraet, mini-hdmien (som mange med android ikke har) og super formatstøtte på lyd\video :(

 

Kjøp deg 808 da vell ?

Det er en gedigen oppgradering fra N8 og i tillegg har den kamera som langt overgår N8.

Jeg har 808 selv og er super fornøyd med den :)

Jeg er egentlig skikkelig lei symbian, handler litt om det og. Satt å lekte meg med en S3 her om dagen og alt var så utrolig mye bedre, hurtighet, menyene, tilpasningsmulighetene, funksjonene, appene osv. N8 med android hadde vært min ultimate drøm, menmen...

 

Tror batteriet kan skiftes på N8. Det er bare å skru løs torx skruene på sidene (har ikke prøvd selv).

 

Oppgraderte selv fra N8 til N808, men foreløpig har jeg beholdt min N8. N8 brukes nå jeg vil ha en liten og lett telefon med meg f.eks. på tur.

Lenke til kommentar

Det er greit men eg lurer på kva som er grunnen til at eg ikkje får oppdateringa til min N8 som har nr 059C856. Tidlegare har eg alltid fått oppdateringa før enn mange andre. Telefonen er kjøpt gjennom Telenor med binding som sjølvsagt er gått ut for lenge sidan.

 

Nokon der ute som kan gi meg ein ide kvifor?

 

Siste firmwareversjon er vel 111.40.1511 (belle refresh?)

 

Se link fra N8fanclub

 

Finner ikke noe på versjon 111.30.610 og 111.40.1511 via Navifirm men noe på 13.16, 14.2, 22.14 og 25.7.

 

Kan vel være at firmwaren ikke er oversatt til norsk?

Endret av frans
Lenke til kommentar

Nå må jeg lade nesten hver kveld.. Pussig..

Ser med App Stop at "Været" står og går.. Jeg brukte beta (Været) før Belle Refresh, uten at batteriet ladet ut så fort.

Jeg har også gjort en fabrikkgjenoppretting også, og nå er "Været" med i Belle Refresh (tror jeg).

Slo den av med "Appstop", og håper nå batteriet holder litt lenger.

Apstop --> http://store.ovi.com/content/92945

 

Noe annet med Refresh som eter batteri??

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har et problem med min N8. Ofte får jeg varsel om at minne C er fullt og jeg må slette..

Men det ligger jo nesten ingenting på C? ingen bilder eller musikk eller noe.. Det er bare 10 mb ledig plass der.. Jeg har slettet internettlogg, og da ble det 0,2 mb bedre plass. Ligger meldingene lagret på C? Jeg har endel meldinger, men vil gjerne ha dem, så vet ikke om man kan overføre de til minnekortet eller noe? Jeg har ikke funnet noen måte å flytte meldinger på. Det ligger endel .txt og .cfg filer på C. Men jeg vet ikke hva det er og om det går ann å slette det?

Trenger litt hjelp til dette, for det varslet dukker opp hele tiden..

Har ikke lyst til å ta noen reset, for da blir alle meldingene borte tror jeg.

Takk for hjelp om noen kan svare på dette :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...