Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med min N8. Ofte får jeg varsel om at minne C er fullt og jeg må slette..

Men det ligger jo nesten ingenting på C? ingen bilder eller musikk eller noe.. Det er bare 10 mb ledig plass der.. Jeg har slettet internettlogg, og da ble det 0,2 mb bedre plass. Ligger meldingene lagret på C? Jeg har endel meldinger, men vil gjerne ha dem, så vet ikke om man kan overføre de til minnekortet eller noe? Jeg har ikke funnet noen måte å flytte meldinger på. Det ligger endel .txt og .cfg filer på C. Men jeg vet ikke hva det er og om det går ann å slette det?

Trenger litt hjelp til dette, for det varslet dukker opp hele tiden..

Har ikke lyst til å ta noen reset, for da blir alle meldingene borte tror jeg.

Takk for hjelp om noen kan svare på dette :)

 

Mine meldinger er synkronisert og lagret i Nokia Suite. Der ligger meldinger helt tilbake fra 2008 fra min forrige telefon.

 

Det er noen apper som installerer seg i telefonminnet og ikke i masselagringsminnet.

Det kan være en ide å sjekke instillingene når du laster ned via Nokia butikk. En mulighet er å avinstallere apper som har lagt seg i telefonminnet, evt. slette mapppene og så laste ned og installere de på nytt i masselagringsminnet..

Endret av frans
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann. Jeg fikk nok og installerte Xeons Belle refresh med engelsk og italiensk språk. Fine ting det, men er det noen mulighet for å innstalere Norsk ordliste for sms-skriving? På forhånd takk :)

 

Har du prøvd å installere Swype og så norsk versjon?

 

Hvordan liker du custom versjonen så langt?

Lenke til kommentar

Jeg kommer nok til å beholde min til den ikke vil mer :)

 

Da kan du vente lenge!

Det er jo Nokia det er snakk om.

 

 

breaks-broken-screen-falling-floor-iphone-Favim.com-336665.jpg

 

 

PsPv9.jpg

 

 

Jeg byttet ut min med Android pga. mangel på gode mobilbrowsere til Symbian.

Opera Mini hadde den samme irriterende buggen i månedsvis: laster nesten alltid en annen link enn den jeg trykket på på de fleste nettsider, som VG. Lastet kjendisnytt når jeg ville lese politikk. Håpet at nye versjoner av Opera Mini hadde bugfix, men etter to-tre nye versjoner gav jeg opp Symbian og Opera Mini.

Mer avanserte nettlesere er den for treg til å drive.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

haha skulle til å si det samme... selv etter noen turer ute. i vann. i do.. så lever min nokia N8.. bulkete å fæl.. av og på knappen fungerer ikke fordi den er brent vekk inni (skjedde på julebord... helte vann ut av telefonen dagen etter... tørka.. litt triks å miks og den lever :D).

Like seige som N95 :D Nå har jeg 808 fordi jeg ville ha et ENDA bedre kammera... N8 som reserve tlf :D

Lenke til kommentar

haha skulle til å si det samme... selv etter noen turer ute. i vann. i do.. så lever min nokia N8.. bulkete å fæl.. av og på knappen fungerer ikke fordi den er brent vekk inni (skjedde på julebord... helte vann ut av telefonen dagen etter... tørka.. litt triks å miks og den lever :D).

Like seige som N95 :D Nå har jeg 808 fordi jeg ville ha et ENDA bedre kammera... N8 som reserve tlf :D

 

Brukte min 6680 i seks år helt uten problemer og feil. Men så ville jeg ha en smarttelefon. Det at noen glodde fælt var nok også medvirkende til at det ble en ny telefon. N8 er en solid og hendig.

Endret av frans
Lenke til kommentar

Jeg kommer nok til å beholde min til den ikke vil mer :)

 

Da kan du vente lenge!

Det er jo Nokia det er snakk om.

 

 

(img)

 

 

(img)

 

 

Jeg byttet ut min med Android pga. mangel på gode mobilbrowsere til Symbian.

Opera Mini hadde den samme irriterende buggen i månedsvis: laster nesten alltid en annen link enn den jeg trykket på på de fleste nettsider, som VG. Lastet kjendisnytt når jeg ville lese politikk. Håpet at nye versjoner av Opera Mini hadde bugfix, men etter to-tre nye versjoner gav jeg opp Symbian og Opera Mini.

Mer avanserte nettlesere er den for treg til å drive.

 

Haha, takk for den lol2.gif

Endret av MonaH
Lenke til kommentar

Jeg har et problem med min N8. Ofte får jeg varsel om at minne C er fullt og jeg må slette..

Men det ligger jo nesten ingenting på C? ingen bilder eller musikk eller noe.. Det er bare 10 mb ledig plass der.. Jeg har slettet internettlogg, og da ble det 0,2 mb bedre plass. Ligger meldingene lagret på C? Jeg har endel meldinger, men vil gjerne ha dem, så vet ikke om man kan overføre de til minnekortet eller noe? Jeg har ikke funnet noen måte å flytte meldinger på. Det ligger endel .txt og .cfg filer på C. Men jeg vet ikke hva det er og om det går ann å slette det?

Trenger litt hjelp til dette, for det varslet dukker opp hele tiden..

Har ikke lyst til å ta noen reset, for da blir alle meldingene borte tror jeg.

Takk for hjelp om noen kan svare på dette :)

 

Mine meldinger er synkronisert og lagret i Nokia Suite. Der ligger meldinger helt tilbake fra 2008 fra min forrige telefon.

 

Det er noen apper som installerer seg i telefonminnet og ikke i masselagringsminnet.

Det kan være en ide å sjekke instillingene når du laster ned via Nokia butikk. En mulighet er å avinstallere apper som har lagt seg i telefonminnet, evt. slette mapppene og så laste ned og installere de på nytt i masselagringsminnet..

 

Skulle til å si det samme, synk mld med Nokia Suite.

Jeg vare nede på 23 mb. Da slettet jeg sendte email. Jeg tenkte ikke så langt at det havnet på C:

Jeg fant et program som heter Xplore, da så jeg mer filer "her og der" på mobilen jeg ikke så før.

 

 

Link:

http://www.lonelycat...e=about_symbian

 

Fin "oppskrift" her også:

http://www.allaboutsymbian.com/features/item/14682_How_to_Get_disk_space_back_on_.php

Endret av MonaH
Lenke til kommentar

Heisann. Jeg fikk nok og installerte Xeons Belle refresh med engelsk og italiensk språk. Fine ting det, men er det noen mulighet for å innstalere Norsk ordliste for sms-skriving? På forhånd takk :)

 

Har du prøvd å installere Swype og så norsk versjon?

 

Hvordan liker du custom versjonen så langt?

 

Jeg instalerte swype fra betalabs med norsk ordliste, men det fungerer ikke med alfanumerisk tastatur og ordforslag, selv om de norske tegnene er der. Så nå skriver jeg på den gamle måten med 3 trykk for bokstaven i osv. Det er greit. Grunnen til at jeg oppgraderte var at jeg irriterte meg grønn over de forhåndsinnstallerte programmene som følger den norske versjonen av Belle, dvs feks dagbladet, vg og YR bokmerker som ligger og irriterer meg i menyen og ikke kan slettes :p Det var dessuten en rekke ting som har blitt instalert feil eller lagt feil som ikke lenger gikk an å fjerne, som mange themes.

 

Det var meget godt å få en helt fresh strippa versjon av Belle. Jeg merker ikke så mye til funksjonene til Xeon, det meste virker helt stock, men telefonen er lynkjapp og spesielt å bla i bildearkivet og scrolling generelt er nå kjappere enn min stasjonære PC.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvilken Facebook-app bruker dere til N8?

 

Jeg har to stykker, men begge synes å ha begrenset funksjonalitet sammenlignet med de som Iphone og Samsung har. Den ene er Facebook for everyphone, og den andre er vel Nokia sin, tror jeg.

 

Jeg er medlem av noen grupper på FB, men får ikke opp noen av disse på mobilen. Hvike alternativer finnes?

 

Begynner generelt å bli litt lei Nokia nå etter mange år. Vurderer å bytte til Samsung eller Iphone.

Lenke til kommentar

Hvilken Facebook-app bruker dere til N8?

 

Jeg har to stykker, men begge synes å ha begrenset funksjonalitet sammenlignet med de som Iphone og Samsung har. Den ene er Facebook for everyphone, og den andre er vel Nokia sin, tror jeg.

 

Jeg er medlem av noen grupper på FB, men får ikke opp noen av disse på mobilen. Hvike alternativer finnes?

 

Begynner generelt å bli litt lei Nokia nå etter mange år. Vurderer å bytte til Samsung eller Iphone.

 

Tja, N8 er vell ikke helt update mht dagens standard...

Kansje på tide å oppgradere til 808 ?? :wee:

brukte N8 før men gikk over til 808 for ett halvt år siden, angrer ikke ett sekund på det :)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Har såvidt testet den nå. Facinate. Er ok. Men var et par ganger jeg ikke fikk opp noen bilder og et varsel. Tror det bare var noe midlertidig. Virker ellers ganske rask. Kan zoome inn bilder, noe som ikke går på noen av de andre to jeg har prøvd.

 

Beholder kanskje denne. Vet du Mona, eller andre, hva man får ekstra med betal-versjonen? Bortsett fra at man slipper annonser?

 

Og til slutt: er det noen som har prøvd Facebook Touch Free ?

Lenke til kommentar

Tror det er bare annonsene, har ikke sjekket det.

 

Men Facebook touch free? Er ikke det den som er bare et bokmerke?

Er du innlogget på fb, skal du komme rett inn. Jeg gjorde iallefall det..

Sjekk her med pc: Det er sånn det kommer opp på mobilen og.

http://touch.facebook.com/

https://touch.facebook.com/

 

Det er samme adressene/sider du kommer til, men jeg bruker https (sikker nettsurfing) på fb..

Endret av MonaH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...