Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Jeg stoler ikke på noen mobiler, hverken Samsung, Sony eller Iphone. Men men, en må man jo ha.

 

Kan vel si det samme om elkjedene og nettbutikkene. Min N8 kjøpte jeg på nett hos Lefdal. Ringte idag for å fortelle hva som skjedde. Han ville jeg skulle levere den inn på nærmeste Lefdalbutikk. Er jo bare ca 30 mil unna. Da han forstod dette, sa han at han skulle sende returlapper til meg på mail så jeg kunne skrive ut. Greit nok.

 

Men returlappene ble sendt i et format jeg ikke fikk åpnet. Formatet var "dat". Irriterende, spesielt siden jeg ville rekke posten idag for å få kortest mulig ventetid. Jeg ba også om å få sendt en lånetelefon. Da jeg vet at det tar mange dager, typisk 8-9, å sende til/fra Nord-Norge kjøpte jeg en rimelig mobil til 350,- kr. Kan ikke være uten i mange dager.

 

Jeg ringte for å si fra at jeg ikke fikk håndtert formatet returlappene kom i. Snakket da med en dame. Hun skulle ordne det i pdf-format. Og da.....etter jeg har kjøpt reservemobil får jeg vite at jeg kunne stikke innom Elkjøp lokalt for å sende inn N8 og få lånetelefon. Hallo, litt sent da!

 

Jeg forklarte da at det ble lettere for meg å skrive ut nye returlapper i pdf-formatet og gå på posten og sende selv. Det skulle ordnes.

 

Går en stund. Ny dame ringer meg opp. Må forklare/bekrefte situasjonen. Hun lover å maile returlappene. Jeg venter....og venter.....og venter. Ikke faen om de kommer.

 

Ringer dem på nytt, ganske irritert og gir uttrykk for det. Ber om en adresse jeg kan bruke. Får da adressen til Lefdal Bodø og blir bedt om å sende den dit. Jeg bor i Narvik. Greit. Drar på posten og sender den jævla mobilen. Koster 170,-.

 

Får senere tekstmelding fra Lefdal. De har prøvd å ringe uten å nå meg. De ville bare gi beskjed om at jeg kunne stikke innom Elkjøp Narvik å låne mobil. Jeg har da tidligere gitt beskjed om at jeg ikke vil ha det lenger siden jeg kjøpte en reservemobil.

 

Oppsummert: Måtte prate 4 ganger med 4 forskjellige personer før jeg fikk en adresse jeg kunne sende til. Hver gang masse mikk makk med telefonsvarer for å komme til disse personene. Kostnad: 350 (reservemobil fordi de ikke kunne gi beskjed med en gang om at jeg kunne låne hos Elkjøp lokalt) og 170 for å sende (pga måtte sende som pakke for å få sporing/garanti) 520,-kr totalt. Muligens mer enn den jævla mobilen er verdt.

 

Tror ikke denne historien ender her, dessverre.

 

Det store problemet neste gang jeg skal ha mobil er hvilket merke, og ikke minst.....hvem skal jeg kjøpe den av. Bare udugelige sjapper overalt, både på nett og fysiske butikker. Det er hvertfall min erfaring.

Endret av tepe2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager hvis dette er blitt spurt om før, men er det et program dere kan anbefale for å kunne bla i filer med thumbnails? Irriterende at alle bildene havner i ett galleri i stedet for å være i mappene de faktisk er lagt inn i.

Kjøpte et program til 20kr, men det finner ikke minnekortet.

 

At det ikke er mulig fra børjan er latterlig syns jeg. Waven var bedre på akkurat den fronten.

Endret av Northern
Lenke til kommentar

Jeg stoler ikke på noen mobiler, hverken Samsung, Sony eller Iphone. Men men, en må man jo ha.

 

Kan vel si det samme om elkjedene og nettbutikkene. Min N8 kjøpte jeg på nett hos Lefdal. Ringte idag for å fortelle hva som skjedde. Han ville jeg skulle levere den inn på nærmeste Lefdalbutikk. Er jo bare ca 30 mil unna. Da han forstod dette, sa han at han skulle sende returlapper til meg på mail så jeg kunne skrive ut. Greit nok.

 

Men returlappene ble sendt i et format jeg ikke fikk åpnet. Formatet var "dat". Irriterende, spesielt siden jeg ville rekke posten idag for å få kortest mulig ventetid. Jeg ba også om å få sendt en lånetelefon. Da jeg vet at det tar mange dager, typisk 8-9, å sende til/fra Nord-Norge kjøpte jeg en rimelig mobil til 350,- kr. Kan ikke være uten i mange dager.

 

Jeg ringte for å si fra at jeg ikke fikk håndtert formatet returlappene kom i. Snakket da med en dame. Hun skulle ordne det i pdf-format. Og da.....etter jeg har kjøpt reservemobil får jeg vite at jeg kunne stikke innom Elkjøp lokalt for å sende inn N8 og få lånetelefon. Hallo, litt sent da!

 

Jeg forklarte da at det ble lettere for meg å skrive ut nye returlapper i pdf-formatet og gå på posten og sende selv. Det skulle ordnes.

 

Går en stund. Ny dame ringer meg opp. Må forklare/bekrefte situasjonen. Hun lover å maile returlappene. Jeg venter....og venter.....og venter. Ikke faen om de kommer.

 

Ringer dem på nytt, ganske irritert og gir uttrykk for det. Ber om en adresse jeg kan bruke. Får da adressen til Lefdal Bodø og blir bedt om å sende den dit. Jeg bor i Narvik. Greit. Drar på posten og sender den jævla mobilen. Koster 170,-.

 

Får senere tekstmelding fra Lefdal. De har prøvd å ringe uten å nå meg. De ville bare gi beskjed om at jeg kunne stikke innom Elkjøp Narvik å låne mobil. Jeg har da tidligere gitt beskjed om at jeg ikke vil ha det lenger siden jeg kjøpte en reservemobil.

 

Oppsummert: Måtte prate 4 ganger med 4 forskjellige personer før jeg fikk en adresse jeg kunne sende til. Hver gang masse mikk makk med telefonsvarer for å komme til disse personene. Kostnad: 350 (reservemobil fordi de ikke kunne gi beskjed med en gang om at jeg kunne låne hos Elkjøp lokalt) og 170 for å sende (pga måtte sende som pakke for å få sporing/garanti) 520,-kr totalt. Muligens mer enn den jævla mobilen er verdt.

 

Tror ikke denne historien ender her, dessverre.

 

Det store problemet neste gang jeg skal ha mobil er hvilket merke, og ikke minst.....hvem skal jeg kjøpe den av. Bare udugelige sjapper overalt, både på nett og fysiske butikker. Det er hvertfall min erfaring.

kjip sak. Derfor jg kun handler i mindre butikker som har mer fokus på service
Lenke til kommentar

Beklager hvis dette er blitt spurt om før, men er det et program dere kan anbefale for å kunne bla i filer med thumbnails? Irriterende at alle bildene havner i ett galleri i stedet for å være i mappene de faktisk er lagt inn i.

Kjøpte et program til 20kr, men det finner ikke minnekortet.

 

At det ikke er mulig fra børjan er latterlig syns jeg. Waven var bedre på akkurat den fronten.

 

Jeg syns det fungerer helt fint slik galleriet er som standard, der har man thumbnails og kan lett redigere/sende osv. bilder fra. Hva er det som mangler mener du da ?

Lenke til kommentar

Kanskje, men det er jo litt rart at det skal ta kvelden etter 15 måneders bruk. Har prøvd å lete litt på nett, og ser at dette er et kjent problem med N8. Er visst ikke noe annet å gjøre enn å sende den inn.

 

Tror dette blir min siste Nokia-mobil. Gidder ikke mer tull nå. Bare så synd at der neppe finnes andre merker som er bra. Mobiler generelt er et møkkaprodukt. Ut imorn og kjøpe rimelig reservemobil, for tviler på at jeg får igjen mobilen med det første. Og det skulle ikke forundre meg om det blir flere reparasjoner. Helvetes Nokia!!!

Dette var nesten snodig.

Akkurat det samme skjedde min Nokia N8, for ca en uke siden. Den er drøyt 14 mnd.

Under en oppringning til meg så døde den helt. (Mens den ringte).

Kontaktet "nokia care" og de ba meg holde av/på knappen inne ca 12 sekunder, da dette visstnok i enkelte tilfeller kunne hjelpe. Uten resultat.

Jeg bor i Nedre Buskerud og har "Delta service" ikke langt unna. De byttet batteriet raskt (1-2 dager) på Nokiagarantien og nå er den oppe å går igjen.

Men, i mellomtiden har jeg fått tak i en Samsung Galaxy SII... og du verden, for en telefon.

Nå når jeg har hatt begge noen dager, så har jeg kjørt noen kamera/videotester og funnet at Samsungen må da være helt på høyde med N8?

Hvis ikke, så må det da være bare marginale forskjeller som bare mer inngående tester kan avsløre.

Byggekvaliteten virker vel noe bedre på N8. Men skjermen på Galaxy da? For en stor og krystallklar 4,3" skjerm. I hvert fall for meg med litt "lesebrillesyn".

Vel...Dette er en N8 tråd da, men måtte bare nevne at denne Sams. Gal II, virkelig imponerte.'

Vurderer faktisk å selge N8 nå.

 

Ellers så er jeg vel enig i at mobiltelefoner må behandles varsomt og generellt er veldig "sarte" produkter.

 

Da er (min kjære) N8 solgt og jeg beholder Samsung galaxy SII, for en stakket stund.

Sitter vel egentlig å venter på Nokia 808 purewiev. Men vurderer også HTC One X, som nylig er sluppet.

Jeg fortsetter dermed på tråder som omhandler disse.

Endret av cirka
Lenke til kommentar

Oppdatering av kart ute:

 

Are you a Nokia Belle user? If so, you will be happy to know that the new Nokia Maps Suite for Nokia Belle smartphones has graduated from beta and is now ready for download on your device.

 

http://blog.maps.nok...ia-belle-device

------

Fikk beskjed at minne C hadde liten plass!?? Legger kart seg inn der da?

Hva kan jeg tørre å slette på C?

 

Jeg pleier bare bruke E, eller minnekort når jeg legger inn/installerer ting på mobilen.

Endret av MonaH
Lenke til kommentar

 

Da er (min kjære) N8 solgt og jeg beholder Samsung galaxy SII, for en stakket stund.

Sitter vel egentlig å venter på Nokia 808 purewiev. Men vurderer også HTC One X, som nylig er sluppet.

Jeg fortsetter dermed på tråder som omhandler disse.

 

Jeg så litt på HTC One x jeg også men syns den hadde for dårlig kvalitet på kamera, så for meg blir det Nokia 808 når den kommer :)

Lenke til kommentar

Kostnad: 350 (reservemobil fordi de ikke kunne gi beskjed med en gang om at jeg kunne låne hos Elkjøp lokalt)

 

Det er vel kun din feil og ingen andres? Det hørtes ut som en kjip sak å komme opp i, men man kan ikke legge fra seg all skyld ;p

Så med andre ord: Du mener jeg burde visst at jeg kunne få lånetelefon hos Elkjøp lokalt, etter å ha kjøpt mobilen hos en annen butikk (Lefdal) på nett. Selvfølgelig.....etter å ha fått vite av den første jeg snakket med hos Lefdal, at de kunne sende meg lånemobil, så burde jeg skjønt at han egentlig skulle ha bedt meg om å gå direkte til Elkjøp å låne en telefon der. Innlysende:) Så dum jeg er:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så akkurat en slags penn en kunne bruke for å skrive "rett på skjermen" på en samsungmobil. (tv-reklame)

Noen som vet om det finnes noe sånt for N8 og? :roll:

-----søk før du spør (snakker med meg sjøl)------

Noen med erfaring med denne?

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=610922

Kan en skrive/tegne på bilder osv, eller er det bare for klikking/scrolling tru?

Endret av MonaH
Lenke til kommentar

Har fått varsel om programoppdateringer, lotus note traveler, sosiale nettverk og søkewidget.. Jeg har ikke noe behov for å oppgradere dette her. Men det står det lille ikonet for programoppdatering øverst på den "linja" på startskjermen, og i nedtrekksmenyen.. Må jeg laste ned disse oppdateringene for å få bort det symbolet/ikonet øverst på skjermen? Finnes det ingen måte å ta bort varslet på uten å måtte laste ned oppdateringene?

Lenke til kommentar

Hvor? På selve mobilen regner jeg med??

 

Jeg ser når jeg er inne på ovi med mobilen jeg har en oppdatering av et program "SPB Time lite"

Men jeg har nå fullversjonen på mobilen "SPB Time", og om jeg kjører oppgraderingen jeg har varsel om, så forsvinner fullversjonen, og jeg sitter igjen med "Lite", som ikke funker pga utgått trial eller noe sånt.

Så jeg lurer også på hvordan få vekk dette varslet..

Lenke til kommentar

Hvor? På selve mobilen regner jeg med??

 

Jeg ser når jeg er inne på ovi med mobilen jeg har en oppdatering av et program "SPB Time lite"

Men jeg har nå fullversjonen på mobilen "SPB Time", og om jeg kjører oppgraderingen jeg har varsel om, så forsvinner fullversjonen, og jeg sitter igjen med "Lite", som ikke funker pga utgått trial eller noe sånt.

Så jeg lurer også på hvordan få vekk dette varslet..

 

Ja, det er på startskjermen, eller hjemmeskjermen eller hva det nå kalles.. :) Øverst på linja der som batteriikonet, signalet, lydløsmerket osv er.. Der er det et ikon som er en liten firkant med en pil inni, som viser at det er oppdatering tilgjengelig.. Og når jeg drar ned den nedrekksmenyen, så står det nye oppdateringer som jeg kan klikke på, og da kommer de tilgjengelige oppdateringene fram. Men jeg er ikke noe interessert i å laste ned sånne små oppdateringer, de kommer jo titt og ofte, jeg er ingen avansert bruker av telefonen, så har bare oppdatert til anna og så til belle, trenger ikke alle disse små oppdateringene..Bruker kun mobilen til kamera, ringe, meldinger og internett som jeg bruker den nettleseren som er på telefonen, så bruker ikke programmer eller noe sånt egentlig..

Så jeg syns det er dumt om man må installere alle oppdateringer for å få vekk det ikonet øverst på skjermen..

Lenke til kommentar

Da fikk jeg endelig mobilen tilbake fra service. En part i saken som skal ha skryt. Verkstedet. Batteriet var gått til h.....ete slik noen antydet. Flott at de byttet med en gang, og sendte mobilen i retur dagen etter. Bra! Eneste minuset her er at de ikke sendte den rett til meg, men til butikken først. Men det kan jeg leve med.

Lenke til kommentar

2 ting: Noen som vet hvorfor jeg bare får mottatt e-post på mobilen når jeg er tilkoblet wifi, hjemmenett. Men ikke ellers. Har trålet menyer og innstilliger uten å se noe unormalt.

 

Skal legge til Facebook på mobilen. Har to widgeter. Facebook og Facebook sammendrag. Hva er forskjellen og hvordan fungerer de?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...