Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Oppdaget i Nokia Suite, jeg kunne laste ned "Microsoft Apps 2.01"......??

Men da måtte jeg ha minst 45 mb ledig på C:....

Det har jeg ikke, har bare 25mb.. :blink:

 

Men er denne "Microsoft Apps 2.01" noe en bør ha??

 

Og hva kan jeg tørre å slette fra C: (Phonememory) det er jo ikke noe inni mappene (bilder, spill lyder, spillelister osv), jeg har der, mappene får jeg ikke sletta da de er "Read only". Får ikke vekk det.

 

Er det noen måte å hente noen mb fra E: "massmemoy" og over til C: "phonemeory"?

 

Jeg har satt innstiller slik at ting jeg installerer skal gå på E: og ikke på C:, men ser jo at noe gjør det likevel...

Sånn sett må det da gå fullt en gang, og hva gjør jeg da? :eek:

 

Jeg er ikke sikker på hvordan du sletter fra C, bortsett fra at du kan se igjennom hva du har på C i "filer" som du finner i menyen. Vær forsiktig så du ikke sletter noe du ikke vil/skal slette!

Når det gjelder Microsoft Apps, så lastet jeg dem ned, men de laget så mange logger med så mye innhold at C gikk fra ca. 240 MB til 78 MB i løpet av 1 1/2 mnd. Dette var uten at jeg brukte disse appene. Jeg måtte gå inn i "filer" å slette loggene før jeg avinnstalerte Microsoft Apps. Hvis du ikke har bruk for dem, så ikke innstaler dem.

Endret av Rosa_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hvordan får jeg fjernet apps som fulgte med telefonen, som jeg aldri bruker?

CNN, Movie Teaser, E,... Jeg har googlet og prøvd en app jeg fikk feilmld på, dermed kom jeg ikke lenger.

Jeg vil ikke gjøre en hard reset for så å miste alt annet..

Lenke til kommentar

Hørt om Mobile Cleaner?

den skal visstnok rydde opp i søppelet på mobilen.

jeg har funnet den, 2 forskjellige versjoner, men får bare "sertifikatfeil, kontakt .....husker ikke mer hva det sto.

 

Noen som vet hvor jeg kan finne en som funker? Ikke på Ovi iallefall..

Lenke til kommentar

Hvordan får jeg fjernet apps som fulgte med telefonen, som jeg aldri bruker?

CNN, Movie Teaser, E,... Jeg har googlet og prøvd en app jeg fikk feilmld på, dermed kom jeg ikke lenger.

Jeg vil ikke gjøre en hard reset for så å miste alt annet..

 

Jeg også lurer på dette.

Har du fått noe svar?

Jeg har 16GB minnekort som bilder ligger på og vil ha flest andre program over på E: men jeg får det ikke til.

Lenke til kommentar

Har fått fler svar..

En sier hard reset (mrn da mister jeg vel alt jeg har???

En annen sier:

Reinstal cnn, national geo,n uninstall them, their setup files are available in fan club

Så:

Junk File Remover (Free Up Storage Space in C:/)

Your phone must be unlocked / jailbroken (http://www.n8fanclub.com/tm-unlock)

http://www.n8fanclub.com/2012/06/garbage-cleaner-162-nokia-n8-s3-anna.html

http://www.n8fanclub.com/2011/10/mobile-cleaner-1620-clear-junk-files-s3.html

 

Men ser at min telefon må være unlocked / jailbroken. Hva vil det si?

Lenke til kommentar

Hvordan får jeg fjernet apps som fulgte med telefonen, som jeg aldri bruker?

CNN, Movie Teaser, E,... Jeg har googlet og prøvd en app jeg fikk feilmld på, dermed kom jeg ikke lenger.

Jeg vil ikke gjøre en hard reset for så å miste alt annet..

 

Jeg også lurer på dette.

Har du fått noe svar?

Jeg har 16GB minnekort som bilder ligger på og vil ha flest andre program over på E: men jeg får det ikke til.

Vettu, jeg oppdaget at disse (CNN, Movie Teaser, E,) lå på E: allerede hos meg. Dermed tar de ikke plass på C:

Men jeg kom over en fin "oppskrift".. Jeg fikk frigjort 68MB fra C: da jeg fulgte denne: (har nå 92 MB ledig :) )

http://www.allabouts...ce_back_on_.php

 

Ang email i "oppskrifta" jeg linker til.. Jeg sletta ikke kontoen(e) jeg har på mob'n, men slettet sendte mail. Slettet også en haug med sms/mms (både mottatt og sendte)

Lenke til kommentar

Hvordan får jeg fjernet apps som fulgte med telefonen, som jeg aldri bruker?

CNN, Movie Teaser, E,... Jeg har googlet og prøvd en app jeg fikk feilmld på, dermed kom jeg ikke lenger.

Jeg vil ikke gjøre en hard reset for så å miste alt annet..

 

Jeg også lurer på dette.

Har du fått noe svar?

Jeg har 16GB minnekort som bilder ligger på og vil ha flest andre program over på E: men jeg får det ikke til.

Vettu, jeg oppdaget at disse (CNN, Movie Teaser, E,) lå på E: allerede hos meg. Dermed tar de ikke plass på C:

Men jeg kom over en fin "oppskrift".. Jeg fikk frigjort 68MB fra C: da jeg fulgte denne: (har nå 92 MB ledig :) )

http://www.allabouts...ce_back_on_.php

 

Ang email i "oppskrifta" jeg linker til.. Jeg sletta ikke kontoen(e) jeg har på mob'n, men slettet sendte mail. Slettet også en haug med sms/mms (både mottatt og sendte)

 

Mange takk for svaret.

 

Etter at jeg skrev installerte jeg Nikoa Belle og da ble mange av programmene som i Nokia Anna var på C flytta til E under installasjonen.

 

Undres bar på hvorfor man ikke får sletta CNN, E! og mange flere som er installert på C av produsenten. Der er jo flere programmer jeg aldri kommer til og bruke jo så hva er da vitsen med og ha dem der og ta opp plass :nei: .

 

Angående SMS/MMS; dem jeg vil ta vare på lagrer jeg på E. Bilder er lagra på minnekortet som har bokstaven F.

 

Jeg skal prøve og lese meg igjennom websiden du linka til. Er dessverre ikke så stødig i engelsk.

Lenke til kommentar

Du kan "googeloversette" det meste :p

http://translate.goo...on_.php&act=url Er vel en del ord du må finne ut av/feil i oversettingen, men en får iallefall med seg det meste ;)

 

Når det gjelder å spare på sms/mms.. Det har jeg lagret på pc med Nokia Suite.

http://www.nokia.com...kt/nokia-suite/

 

:yes: to hjerner en tanke.

Jeg har bruke Google oversetteren (er avhengig av den faktisk) og jeg bruker både Nokia PC Suite og Nokia Suite.

Nokia PC Suite er best til backup og lagring av filer fra og til mobil/PC.

Nokia Suite er best til oppdatering/oppgradering av mobil.

Lenke til kommentar

Hørt om Mobile Cleaner?

den skal visstnok rydde opp i søppelet på mobilen.

jeg har funnet den, 2 forskjellige versjoner, men får bare "sertifikatfeil, kontakt .....husker ikke mer hva det sto.

 

Noen som vet hvor jeg kan finne en som funker? Ikke på Ovi iallefall..

 

 

Jeg har brukt mobile cleaner, men du må installere Norton Symbian Hack som du finner på n8fanclub for og få installert.

Når du har kjørt mobile cleaner og slettet det som kommer opp da, så kan du også slette dei forhandsinstallerte appene som er på tlf.

Fungerte meget bra uten noe tull hos meg!

Lenke til kommentar

Hørt om Mobile Cleaner?

(......)

 

 

Jeg har brukt mobile cleaner, men du må installere Norton Symbian Hack som du finner på n8fanclub for og få installert.

Når du har kjørt mobile cleaner og slettet det som kommer opp da, så kan du også slette dei forhandsinstallerte appene som er på tlf.

Fungerte meget bra uten noe tull hos meg!

 

Jammen, hva gjør en sånn "hack" egentlig med mobilen?? Virker skummelt synes jeg..

Lenke til kommentar

Heisann folkens! Jeg sliter med å slette et par programmer som viser seg å ligge på C: partisjonen og husket på denne tråden. Flott at dere akkurat driver å snakker om opprydding da :) Jeg har en del norske apps, som feks YR, Dagbladet, VG, Google. Disse dukker opp i filutforskeren som et gult ikon, og når jeg prøver å slette de står det bare "fjerning avbrutt" eller lignende.

 

Noen som har tips annet enn å totalt renske telefonen med den derre koden *#7370#? Jeg skulle gjerne beholdt mine savegames nemlig :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk et svar (står lenger opp i tråden her) at en kunne prøve installere pogrammene over de gamle, for så å fjerne. Jeg har ikke prøvd det, så jeg vet ikke om det fungere.

Du kan jo prøve med yr-app'n, for den er jo grei å hente på nytt?

------

Og senere passe på at ting legger seg på E ;)

Lenke til kommentar

Jeg fikk et svar (står lenger opp i tråden her) at en kunne prøve installere pogrammene over de gamle, for så å fjerne. Jeg har ikke prøvd det, så jeg vet ikke om det fungere.

Du kan jo prøve med yr-app'n, for den er jo grei å hente på nytt?

------

Og senere passe på at ting legger seg på E ;)

Det har ikke fungert for meg nei :( De gamle "appene" er bare snarveier for å åpne browseren til feks yr.no, så de nye appene er ikke de samme desverre.

Lenke til kommentar

Hvis dere gjør det som jeg skrev om i en post lenger oppe her så får dere fjernet disse appene. Norton symbian hack som du må ha har jeg hatt på min tlf i åver 1 år uten noen problemer.

Mange av appene som du finner på n8fanclub krever også at du har norton symbian hack installert for og få dei installert. Jeg har aldri hatt noen problemer med dei, og jeg har installert mange apper derifra!

Lenke til kommentar

Hvis dere gjør det som jeg skrev om i en post lenger oppe her så får dere fjernet disse appene. Norton symbian hack som du må ha har jeg hatt på min tlf i åver 1 år uten noen problemer.

Mange av appene som du finner på n8fanclub krever også at du har norton symbian hack installert for og få dei installert. Jeg har aldri hatt noen problemer med dei, og jeg har installert mange apper derifra!

 

Hva skjer når Nokia slipper en oppdatering da? Vil telefonen oppdatere seg som vanlig? Ikke at de har for vane å slippe oppdateringer så jæævla ofte for tiden men....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...