Gå til innhold

Amentio og "på lager"


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC
Hei

Var nede og snakket med lageret nå, for å høre hva som var årsaken til forsinkelsen her.

...

Hummm...

Det er vel kanskje ikke så rart at de har problemer med oppdatering av nettsidene når selv de ansatte fysisk må bevege seg ned til lageret å prate med folket der for å få den faktiske status... :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En stund siden jeg gav opp Amentio, pga tvilsom lagerstatus. Men nå hevdes det at de har fått et mer troverdig system, så kanskje jeg tester det ut en dag - jeg har god tid :!:. For øvrig har jeg aldri hatt problemer med komplett.no.

 

jeg er meget imponert over amentio. Jeg har handlet en god del varer av de i det siste.

Jeg har fått kjappe svar på mail, til og med på søndager. Kjapp levering og ikke hatt noe som helst problemer med at varene ikke er på lager.

Lenke til kommentar

Ringte en selger fra amentio til oss her om dagen og ville selge ekstern lagring fra amentio sitt sammarbeid med et eller annet selskap.

 

Selve tilbudet var ikke så ille men i diskusjon rundt leveringstid og hvorvidt den ville bli holdt nevnte jeg vår forige erfaring med amentio hvor 2ukers garantert leveringstid ble 9uker med varende sittende fast i tollen.

 

Hvor selgeren da klarer le av det og si "kanskje varene var på ferie når de ble bestilt", synest ikke det virket særlig seriøst når de vil selge oss et produkt til 150k+ året så bare prøve le vekk bekymringer angående leveringstid for så unngå faktisk gi et seriøst svar.

Lenke til kommentar

hehe.. ja men service er litt viktig..hva gjør de når de skal løse problemet for kundene? Hva slags svar får man? HAr hørt mye dårlig om Amentio desverre.. Alle får jo fra samme leverandører neste like vell.. Amentio eier jo datakjeden også. Amentio Holding da. Og amentio AB. Nå satser jo Dustin hardt i Norge og samme netonet som også er svensk.

Lenke til kommentar

En stund siden jeg gav opp Amentio, pga tvilsom lagerstatus. Men nå hevdes det at de har fått et mer troverdig system, så kanskje jeg tester det ut en dag - jeg har god tid :!:. For øvrig har jeg aldri hatt problemer med komplett.no.

 

jeg er meget imponert over amentio. Jeg har handlet en god del varer av de i det siste.

Jeg har fått kjappe svar på mail, til og med på søndager. Kjapp levering og ikke hatt noe som helst problemer med at varene ikke er på lager.

Det er ikke min erfaring, men det er kjempeflott at noen er fornøyd. Og ingenting er bedre hvis Amentio har fått orden på sakene sine.

Lenke til kommentar

Det er nok flere grunner til at amentio er trege, men som jeg personlig forstår det er det mye som skjer akkurat nå I kullisene.

Jeg var personlig innom Amentio for 2 uker siden ca pga en retur og har pratet med både de som sitter på Service og nede på verkstedet så jeg har fått noen inntrykk.

 

Sånn som jeg forstår det så er Amentio akkurat nå i videre sammensmeltingsprosses med Datakjeden og det har blitt en del forandringer internt, så jeg har forståelse for at ting desverre kan ta tid, noe som ikke er bra for kundene som venter utålmodig på varene sine.

 

Kommer sikkert til å opprette en tråd om mine erfaringer med kundeservice delen jeg har hatt hos Amentio da jeg kun har positive ord å si om den, selv om det i mitt tilfelle også tok god tid før alt kom i orden.

Lenke til kommentar

Jeg bestillte et tastatur der på lørdag, statusen på bestillingen er fortsatt Åpen, dem har ikke gjort noe some helst med den.... Artig bestilt samtidig fra netshop og fra netonnet, begge pakkene kommer i morgen. Amentio har enda ikke vudert å begynne å pakke ned bestillingen min.

 

Normal frakttid er 2-4 dager avhengig av hvor du bor.

 

Det burde nesten bli tatt opp til forbrukerrådet som missledene markedsføring.

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

Jeg bestillte et tastatur der på lørdag, statusen på bestillingen er fortsatt Åpen, dem har ikke gjort noe some helst med den.... Artig bestilt samtidig fra netshop og fra netonnet, begge pakkene kommer i morgen. Amentio har enda ikke vudert å begynne å pakke ned bestillingen min.

 

Normal frakttid er 2-4 dager avhengig av hvor du bor.

 

Det burde nesten bli tatt opp til forbrukerrådet som missledene markedsføring.

 

Jeg får i hvertfall stor trøst i at flere og flere blir oppmerksomme på amentios lange leveringstid. Om de ikke har sett salget droppe som følge av dette enda, så gjør de det snart.

Lenke til kommentar

Jeg bestillte et tastatur der på lørdag, statusen på bestillingen er fortsatt Åpen, dem har ikke gjort noe some helst med den.... Artig bestilt samtidig fra netshop og fra netonnet, begge pakkene kommer i morgen. Amentio har enda ikke vudert å begynne å pakke ned bestillingen min.

 

Normal frakttid er 2-4 dager avhengig av hvor du bor.

 

Det burde nesten bli tatt opp til forbrukerrådet som missledene markedsføring.

 

Jeg får i hvertfall stor trøst i at flere og flere blir oppmerksomme på amentios lange leveringstid. Om de ikke har sett salget droppe som følge av dette enda, så gjør de det snart.

 

Jeg skjønner ikke hvor dem kan ha det slik, de fleste kjøperene må jo være førstegangskjøpere. Slurver en butikk et par dager før dem sender produktet kommer jeg aldri til å vurdere å bruke dem igjen. Sælig når jeg ble ganske overbevist over at dette tok 2-4 dager å få levert.

 

Komplett er ekstremt bra nå på leveringstid og support, dumt at dem har så mange høye priser nå som dem er så godt etablert.

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

De selger jo varen. De har den bare ikke på lager. Det finnes INGEN nettbutikker som har ALLE varene de selger på lager.

 

Så hvorfor har netshop min ordre på plukkliste allerede? bestilte for en time siden. Bestilte en annen PC fra netshop også, gikk lynraskt.

 

Bestilte den "lynraske" PCen hos amentio først, alt var på lager, så var det ikke på lager alikevel og ordren ble bare forskjøvet dag for dag (det hastet...). Ringte og avbestilte, bestilte hos netshop, ringte for å bekrefte, ordren var sendt. Det hele tok 2-3 dager.

 

Amentio? Dere har sikkert en fin sjappe og dere tror kanskje at dere har en fin infrastruktur, men desverre så har dere ufattelig mange konkurrenter som er kanskje litt dyrere, men som leverer mye bedre. Og der taper dere inntekt. Jeg hadde nok revurdert markedstrategien samt infrastrukturen deres for å kunne møte konkurransen.

Lenke til kommentar

De selger jo varen. De har den bare ikke på lager. Det finnes INGEN nettbutikker som har ALLE varene de selger på lager.

 

Så hvorfor har netshop min ordre på plukkliste allerede? bestilte for en time siden. Bestilte en annen PC fra netshop også, gikk lynraskt.

 

Bestilte den "lynraske" PCen hos amentio først, alt var på lager, så var det ikke på lager alikevel og ordren ble bare forskjøvet dag for dag (det hastet...). Ringte og avbestilte, bestilte hos netshop, ringte for å bekrefte, ordren var sendt. Det hele tok 2-3 dager.

 

Amentio? Dere har sikkert en fin sjappe og dere tror kanskje at dere har en fin infrastruktur, men desverre så har dere ufattelig mange konkurrenter som er kanskje litt dyrere, men som leverer mye bedre. Og der taper dere inntekt. Jeg hadde nok revurdert markedstrategien samt infrastrukturen deres for å kunne møte konkurransen.

 

Hvorfor quoter du meg? Ser du egentlig hva jeg skrev?

Lenke til kommentar

De selger jo varen. De har den bare ikke på lager. Det finnes INGEN nettbutikker som har ALLE varene de selger på lager.

 

Så hvorfor har netshop min ordre på plukkliste allerede? bestilte for en time siden. Bestilte en annen PC fra netshop også, gikk lynraskt.

 

Bestilte den "lynraske" PCen hos amentio først, alt var på lager, så var det ikke på lager alikevel og ordren ble bare forskjøvet dag for dag (det hastet...). Ringte og avbestilte, bestilte hos netshop, ringte for å bekrefte, ordren var sendt. Det hele tok 2-3 dager.

 

Amentio? Dere har sikkert en fin sjappe og dere tror kanskje at dere har en fin infrastruktur, men desverre så har dere ufattelig mange konkurrenter som er kanskje litt dyrere, men som leverer mye bedre. Og der taper dere inntekt. Jeg hadde nok revurdert markedstrategien samt infrastrukturen deres for å kunne møte konkurransen.

 

Hvorfor quoter du meg? Ser du egentlig hva jeg skrev?

 

Fordi du sa "Det finnes INGEN nettbutikker som har ALLE varene de selger på lager."

 

Det virker som at Netshop hadde alt de solgte på lager og bestillingen min er allerede sendt og jeg har fått mail med sendingsnummer. Alt dette i løpet av 2 timer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...