Gå til innhold

Amentio og "på lager"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, jeg har ikke sagt det ikke er relevant men hadde jeg vært kunde der hadde jeg tatt kontakt med Amentio med følgende valg: Send meg varene nå med Posten eller slett hele bestillinga. Det er nok av plasser å handle ifra.

 

Thumbup for den, venter 2-3 dager til (da har det gått 2 uker), og hvis de forsatt ikke har fått sendt varene mine så skal det handles fra Dustinhome!

Lenke til kommentar

Jeg bestilte pga de hadde varene på lager den 01.06, men nå er de jo selvsagt som så mange andre opplever, vareleveringen blir forskjøvet en dag av gangen.

Jeg synes det værste er at hele veien har det stått "bekreftet leveringsdato...." på ordren min.

Vurderer å gjøre om ordren og bestille fra en annen webshop. Selv om jeg ikke får varene noe raskere vil det være en tilfredstillelse å slippe denne useriøsiteten fra Amentios side.

Er dritt lei.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har akkurat det samme problemet. Jeg skulle bestille 2stk PC-er for meg og en venn + en mus. Grunnen til at jeg valgte Amentio var at PC-en var forventet på lager innen 2 dager, mens de andre butikkene forventet de om 23+ dager.

 

Som noen tidligere nevnte ble datoen bare forskjøvet, men så en dag hoppet den plutselig 2 1/2 uke! Dette synes jeg rett og slett er for dårlig, spesielt når man har forhåndsbetalt 20 000,-

 

Hadde jeg ikke vært så forbanna lat, hadde jeg krevd pengene tilbake og bestilt hos en billigere nettbutikk og spart noen tusenlapper, og venta like lenge.

 

Hvordan er det mulig å oppgi så gale datoer? Utrolig frustrerende. Leste om en fyr som måtte vente hele 3 måneder på et tastatur, og det kan like godt skje med meg, hvis de fortsetter å utsette og utsette. Har de bare ikke kontroll eller??

Lenke til kommentar

Hvordan er det mulig å oppgi så gale datoer? Utrolig frustrerende. Leste om en fyr som måtte vente hele 3 måneder på et tastatur, og det kan like godt skje med meg, hvis de fortsetter å utsette og utsette. Har de bare ikke kontroll eller??

dato problemet kommer fordi de har heftig mange levrandører og systemet viser dato fra den levrandøren som mener de har varen leveringsklar først med mindre amentio selv manuelt setter en annen dato.

men utover det så er de veldig flinke rote også....

 

har opplevd 6ukers leveringstid på varer som var garantert innen en uke med 6siffret ordre så de behandler ihvertfal alle like dårlig uansett hvor mye penger som legges igjen...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

På tide vi begynner med prisreduksjon ved forsinkelser i nettbutikk markedet, f.eks 1% av kjøpesum pr døgn varen er forsinket. Da hadde det nesten blitt artig å motta varer som var 3 mnd. forsinka.

 

Jeg er ganske lei kreditorers iver etter å ilegge gebyr for sen betaling, mens forsinkelse på en betalt vare ikke skal koste butikken noe som helst.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Her er min seneste erfaring med amentio, ordre lagt inn kl 0900 03.06.10, varene sendes ut 11.06.10 med forventet levering 16.06.10, det vil si nesten 2 uker leveringstid på varer som er på lager?!

 

Da jeg spurte Amentio om hvorfor det tok så lang tid, så fikk jeg beskjed om at de samler alle varene på eget lager før de sender dem ut. Så altså, hvis en av deres leverandører er trege, så holdes hele bestillingen tilbake. Tidligere så fikk jeg varene direkte fra leverandør, gjerne i 3-5 forsendelser, men da gikk det jo mye kjappere.

Beklager Amentio, men dette er ikke godt nok, hvis dere har tenkt å overleve i denne bransjen så må dere klare å sende varene ut til kunden raskere, min tålmogighets grense er 5 virkedager fra bestilling på varer som er på lager.

Komplett, dere kan gni dere i hendene og si velkommen til en ny kunde.

Lenke til kommentar

På tide vi begynner med prisreduksjon ved forsinkelser i nettbutikk markedet, f.eks 1% av kjøpesum pr døgn varen er forsinket. Da hadde det nesten blitt artig å motta varer som var 3 mnd. forsinka.

 

Jeg er ganske lei kreditorers iver etter å ilegge gebyr for sen betaling, mens forsinkelse på en betalt vare ikke skal koste butikken noe som helst.

i f.eks tyskland er det helt normalt reforhandle pris kommer varen din forsinket, selvom bare 1-2dager etter lovet.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har bestilt en del varer fra Amentio hvor samtlige sto med status "på lager". Jeg antok da at varen var på lager og at de ble sendt i løpet av en dag eller to. Hver dag så ble leveringen forskjøvet uten grunn. Når det hadde gått nesten en uke så ringte jeg dem og spurte. Mannen jeg pratet med sa at de selvfølgelig ikke hadde dette på lager, men på et fjernlager og ventet på at det kom til deres lager. Jeg spurte han om de da egentlig bør skrive ikke på lager på sine sider, men det hadde han ikke noe svar på.

 

Er det bare meg eller det noen andre som synes det er pussig å skrive at ting er på lager når de i prinsippet er på lageret til leverandøren. Kan man for eksemepel skrive at en vare er på lager når den egentlig er på lager hos en grosist i Nederland f. eks. Hvor går grensen?

 

Hei, slik skal det ikke være. Varer som er lagerført skal i prinsippet bli sendt ut innen to dager. På ikke lagerførte varer så blir ETA satt ihht. dato hos våre leverandører. Har du kunnet sendt meg en PM med ditt saksnr eller ordrenr slik at vi får se hva som har gått galt?

 

Men hvorfor sier de at den er på lager da, når de ikke har planer om å levere fra den distributøren?

 

Den er jo på lager ;)

 

Ikke når du ikke kan velge distributør selv... :p

Hadde vært greiere om du fikk opp billigste pris og lagerstatus på den, og deretter billigste pris som har varen på lager. Da kunne du selv valgt om du ville vente eller betale mer.

 

Men men,

Jeg mener at Amentio misbruker begrepet "på lager" og ingen ting i teksten deres beskriver webmerc systemet slik at man forstår at lagerstatus ikke nødvendigvis gjelder DEN varen du bestiller, men kan gjelde samme vare hos en annen leverandør.

 

Hei. Varer som er lagerført skal bli sendt ut innen to dager, uavhengig om det er fra internlager eller fra vår leverandør. Forresten, vi har gått fra Webmercs til et nytt system :)

 

I forhold til hvor lang tid de bruker på og sende varer skulle jeg tro at de brukte hest og kjerre.

 

Returen dems er et totalt kaos og deres kundeservice er totalt ræva.

 

Vår kundesupport skal besvare alle henvendelser iløpet av en dag, og hvis man opplever noe negativt med dette så vil vi gjerne ha beskjed om hva som har skjedd. Kan du sende oss en PM med ditt saksnr eller ordrenr så sjekker vi saken.

 

Mvh

Chris :)

 

Har bestilt varer til 10k på amentio forrige uke. Alle varene var på lager når jeg bestilte. Men hver dag når jeg sjekker blir den BEKREFTEDE(altså fastsatte dato) dato forflyttet.

Det blir bare helt på tryne!Istedenfor å skrive PÅ LAGER, dere burde skrive på lager på andre siden av jorda! kan sende ordrenummer hvis dere klarer å utføre noe som kalles kundeservice..

Lenke til kommentar

 

Har bestilt varer til 10k på amentio forrige uke. Alle varene var på lager når jeg bestilte. Men hver dag når jeg sjekker blir den BEKREFTEDE(altså fastsatte dato) dato forflyttet.

Det blir bare helt på tryne!Istedenfor å skrive PÅ LAGER, dere burde skrive på lager på andre siden av jorda! kan sende ordrenummer hvis dere klarer å utføre noe som kalles kundeservice..

 

De gjorde akkurat det samme med meg, forskjøv datoen i evigheter. Og etter 3 klage-eposter og 1 telefonsamtale, så har de sendt sånn mld til posten om at pakken blir sendt, uten at de nå 3 dager etter har sendt den...

 

Bestilte 3 ting som var på lager den 11.juni. Og fortsatt så er ingenting kommet inn i postsystemet. Kommer nok aldri til å bestille hos dem igjen. Kan tåle en uke leveringstid, fra bestilling til jeg har tingene. Men at det skal gå to uker før tingene i det hele tatt havner i posten?

Lenke til kommentar

Bestilte 2 disker på lørdag...20 på lager av den ene og 100 av den andre.

 

Mandag sto det levering bekreftet 01.07.10. Jeg sendte mail å fikk svar om at dette må være feil og at varen skulle bli sendt i går altså tirsdag. Men eneste som skjedde var at leveringsdatoen ble 02.07.10 i steden.

 

I dag er datoen blitt 03.07.10 :wallbash: Nå begynner jeg å bli :realmad:

 

Sendte de en mail i går også...ikke fått noe svar på den enda, blir nok ikke noen harddisker før helgen :realmad::wallbash:

Lenke til kommentar

Jaja da fikk jeg svar på mailen...akkurat i det jeg skulle kanselere dritten

Hei

Var nede og snakket med lageret nå, for å høre hva som var årsaken til forsinkelsen her.

Det var forsinket forsendelse fra leverandør på varelinje 2 i din ordre, og disse var kun tilgjengelig i Sverige. Men ifølge sporing kom de inn til oss imorgen, og de lovte å prioritere denne ordren da.

Vi beklager forsinkelsen med denne bestillingen.

 

 

Ha en fin dag!

mvh

Amentio Support

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...