Gå til innhold

Nexus One Tråden [Google Android Mobilen]


Anbefalte innlegg

Det burde ikke være så vanskelig å lage noe slikt, men jeg jeg sitter men en bachelor oppgave i tiden fremover. Hadde vel blitt av typen Alfa programvare uansett :D

Det eneste problemet er vel at noe slikt ville ville kreve en root'a telefon. Har mine tvil om at et vanlig applikasjon har mulighet til å slå av eller restarte telefonen. Jeg fant vertfall ikke noe om det i SDK API'en. Ser at når man bekrefter at man vil slå av telefonen, så sendes det et varsel til "ShutdownThread"

 

 

D/StatusBar( 78): DISABLE_EXPAND: yes

D/ShutdownThread( 78): Notifying thread to start radio shutdown

I/ShutdownThread( 78): Sending shutdown broadcast...

W/SyncManager( 78): Writing sync state before shutdown...

I/ShutdownThread( 78): Shutting down activity manager...

W/UsageStats( 78): Writing usage stats before shutdown...

W/BatteryStats( 78): Writing battery stats before shutdown...

W/ShutdownThread( 78): Turning off radio...

I/ShutdownThread( 78): Waiting for Bluetooth and Radio...

D/NetworkLocationProvider( 78): onDataConnectionStateChanged 1

D/MobileDataStateTracker( 78): default Received state= DISCONNECTED, old= DISCONNECTED, reason= radioTurnedOff, apnTypeList= default

D/NetworkLocationProvider( 78): onCellLocationchanged [-1,-1]

I/ShutdownThread( 78): Radio and Bluetooth shutdown complete.

D/MountService( 78): Shutting down

D/vold ( 48): dispatch_cmd(eject_media:/sdcard):

D/NetworkLocationProvider( 78): onDataConnectionStateChanged 0

I/vold ( 48): volmngr quick stop umount(/sdcard) attempt 1 (Device or resource busy)

D/MountListener( 78): handleEvent volume_ejecting:/sdcard

V/MediaProvider( 208): Detached volume: external

D/MobileDataStateTracker( 78): default Received state= DISCONNECTED, old= DISCONNECTED, reason= radioTurnedOff, apnTypeList= default

I/BootReceiver( 436): Got intent with action android.intent.action.MEDIA_EJECT

I/vold ( 48): volmngr quick stop umount(/sdcard) attempt 2 (Device or resource busy)

I/vold ( 48): volmngr quick stop umount(/sdcard) attempt 3 (Device or resource busy)

I/vold ( 48): volmngr quick stop umount(/sdcard) attempt 4 (Device or resource busy)

I/vold ( 48): volmngr quick stop umount(/sdcard) attempt 5 (Device or resource busy)

W/vold ( 48): Volume /sdcard is busy (-1) - uncaging the reaper

W/vold ( 48): Reaper here - working on /sdcard

W/vold ( 48): volmngr reaper umount(/sdcard) attempt 1 (Device or resourcebusy)

D/DiskCache( 436): Wrote index with 29 records.

D/DiskCache( 436): Wrote index with 5 records.

D/DiskCache( 436): Wrote index with 0 records.

D/DiskCache( 436): Wrote index with 5 records.

W/vold ( 48): volmngr reaper umount(/sdcard) attempt 2 (Device or resourcebusy)

D/DiskCache( 436): Wrote index with 3 records.

I/CacheService( 436): Computing dirty sets.

W/vold ( 48): volmngr reaper umount(/sdcard) attempt 3 (Unknown error: 0)

I/vold ( 48): Reaper sucessfully unmounted /sdcard

D/MountListener( 78): handleEvent volume_unmounted:/sdcard

W/AudioFlinger( 52): write blocked for 247 msecs, 4 delayed writes, thread 0xd768

I/ShutdownThread( 78): Performing low-level shutdown...

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det burde ikke være så vanskelig å lage noe slikt, men jeg jeg sitter men en bachelor oppgave i tiden fremover. Hadde vel blitt av typen Alfa programvare uansett :D

Det eneste problemet er vel at noe slikt ville ville kreve en root'a telefon. Har mine tvil om at et vanlig applikasjon har mulighet til å slå av eller restarte telefonen. Jeg fant vertfall ikke noe om det i SDK API'en. Ser at når man bekrefter at man vil slå av telefonen, så sendes det et varsel til "ShutdownThread"

 

 

D/StatusBar( 78): DISABLE_EXPAND: yes

D/ShutdownThread( 78): Notifying thread to start radio shutdown

I/ShutdownThread( 78): Sending shutdown broadcast...

W/SyncManager( 78): Writing sync state before shutdown...

I/ShutdownThread( 78): Shutting down activity manager...

W/UsageStats( 78): Writing usage stats before shutdown...

W/BatteryStats( 78): Writing battery stats before shutdown...

W/ShutdownThread( 78): Turning off radio...

I/ShutdownThread( 78): Waiting for Bluetooth and Radio...

D/NetworkLocationProvider( 78): onDataConnectionStateChanged 1

D/MobileDataStateTracker( 78): default Received state= DISCONNECTED, old= DISCONNECTED, reason= radioTurnedOff, apnTypeList= default

D/NetworkLocationProvider( 78): onCellLocationchanged [-1,-1]

I/ShutdownThread( 78): Radio and Bluetooth shutdown complete.

D/MountService( 78): Shutting down

D/vold ( 48): dispatch_cmd(eject_media:/sdcard):

D/NetworkLocationProvider( 78): onDataConnectionStateChanged 0

I/vold ( 48): volmngr quick stop umount(/sdcard) attempt 1 (Device or resource busy)

D/MountListener( 78): handleEvent volume_ejecting:/sdcard

V/MediaProvider( 208): Detached volume: external

D/MobileDataStateTracker( 78): default Received state= DISCONNECTED, old= DISCONNECTED, reason= radioTurnedOff, apnTypeList= default

I/BootReceiver( 436): Got intent with action android.intent.action.MEDIA_EJECT

I/vold ( 48): volmngr quick stop umount(/sdcard) attempt 2 (Device or resource busy)

I/vold ( 48): volmngr quick stop umount(/sdcard) attempt 3 (Device or resource busy)

I/vold ( 48): volmngr quick stop umount(/sdcard) attempt 4 (Device or resource busy)

I/vold ( 48): volmngr quick stop umount(/sdcard) attempt 5 (Device or resource busy)

W/vold ( 48): Volume /sdcard is busy (-1) - uncaging the reaper

W/vold ( 48): Reaper here - working on /sdcard

W/vold ( 48): volmngr reaper umount(/sdcard) attempt 1 (Device or resourcebusy)

D/DiskCache( 436): Wrote index with 29 records.

D/DiskCache( 436): Wrote index with 5 records.

D/DiskCache( 436): Wrote index with 0 records.

D/DiskCache( 436): Wrote index with 5 records.

W/vold ( 48): volmngr reaper umount(/sdcard) attempt 2 (Device or resourcebusy)

D/DiskCache( 436): Wrote index with 3 records.

I/CacheService( 436): Computing dirty sets.

W/vold ( 48): volmngr reaper umount(/sdcard) attempt 3 (Unknown error: 0)

I/vold ( 48): Reaper sucessfully unmounted /sdcard

D/MountListener( 78): handleEvent volume_unmounted:/sdcard

W/AudioFlinger( 52): write blocked for 247 msecs, 4 delayed writes, thread 0xd768

I/ShutdownThread( 78): Performing low-level shutdown...

 

 

 

Trenger nok root, men det har jeg og mange andre, så det kunne jo vært et valg ^^

Lenke til kommentar

Jeg får Google N1 om ca 1-2 uker, og dette er min første smartphone. Og i den sammenheng lurer jeg på om det er nødvendig å beskytte skjermen på noen måte. Vet man får med en sokk for å beskytte telefonen, men det er ikke alltid man vil gå med den rundt telefonen. Hva er deres erfaring med beskyttelse av skjermen? er det i det hele tatt nødvendig? Har sett på Invisibleshield fra Zagg, og hva er deres erfaring med denne typen beskyttelse?

Lenke til kommentar

Jeg bruker bare sleeven som følger med Nexus One, funker kjempe bra. Har ingen riper noe sted på min telefon enda iallefall. Men nå er jeg meget nøye med alt jeg eier og får sjeldent skader / slitasje på noe..

 

Kujon: Altså, det følger med en neoprene sokk i n1 esken :)

post-17669-1272233349,6634_thumb.jpeg

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Eg gjer det på same måte som Miracl, bruker kun pouchen. Eg var inne på tanken om å handle shield, men eg fekk aldri gjort det før N1'n ankom, og difor har det berre blitt slik. Det skal nok ein del til før du får merkbare riper i skjermen. I alle fall kun under vanleg/forsiktig bruk. Men men, betre føre var ;)

Lenke til kommentar

Har hatt min Nexus One nå i ca 2 måneder (+-) og er superfornøyd. Eneste savnet er jo app som man kan betale for ^^,

 

Bruker den neopren "veska" som fulgte med hete tiden og har ikke fått en ripe, og det finnes ikke et fingeravtrykk etter at den har lugget i den i noen minutter.

 

Men har et lite tips, har hatt problemer med at mobilen måtte lades annenhver dag, noe som skuffet meg, trodde den hadde det beste mobilbatteriet på markede ??

MEN en dag så hadde jeg ikke lader med meg å mobilen gikk helt tom for strøm og slo seg av, og etter den dagen så har den holdt noe helt sykt på batteriet?! Er på 3 dag med litt under halvfullt batteri, og håper på en dag til :) Så lad mobilen HELT ut en gang er mitt tips! :D

Lenke til kommentar

Har hatt min Nexus One nå i ca 2 måneder (+-) og er superfornøyd. Eneste savnet er jo app som man kan betale for ^^,

 

Bruker den neopren "veska" som fulgte med hete tiden og har ikke fått en ripe, og det finnes ikke et fingeravtrykk etter at den har lugget i den i noen minutter.

 

Men har et lite tips, har hatt problemer med at mobilen måtte lades annenhver dag, noe som skuffet meg, trodde den hadde det beste mobilbatteriet på markede ??

MEN en dag så hadde jeg ikke lader med meg å mobilen gikk helt tom for strøm og slo seg av, og etter den dagen så har den holdt noe helt sykt på batteriet?! Er på 3 dag med litt under halvfullt batteri, og håper på en dag til :) Så lad mobilen HELT ut en gang er mitt tips! :D

 

Godt å høre at du er fornøyd. Du får apps du betaler for ved å Roote telefonen og installere Market Enabler.

 

Når det gjelder batterilevetid så var det interessant det du sier, selv om 3 dager med litt under halvfult batteri hørtes nesten litt vanvittig ut. Uansett kan det anbefales å installere en annen Android kjerne (kernel) som er undervoltet litt. I tillegg bruker man da gjerne SetCPU (krever Root, du kan laste det ned fra Market) som vil justere prosessorfrekvensen etter behov. Dette bidrar ytterligere til økt batterilevetid.

Lenke til kommentar

Adapter?

 

Hei. Jeg har ikke mindre enn to adaptere med amerikansk plugg. Adapterne er jo 110-240V så de takler jo fint spenningen i Norge. Noen som har noe tips for hvor jeg får kjøpt noe enkelt som lar meg bruke dem? Jeg liker å ha ladere overalt (li-ion-celler skal helst lades så ofte som mulig for å yte bra).

Lenke til kommentar

Prisen hos meg ble 3290kr fra google (566USD), og 1150kr til Jet Carrier (frakt USA - Norge og mva utlegg), totalt 4440kr.

 

Er klar over at denne posten er fra 13. januar. Men på epartner koster jo telefonen 4690,-! Har den blitt billigere fra USA i det siste? Har ikke tid til å lese igjennom 50 sider.

Lenke til kommentar

Går det ann å bestille denne i norge nå? Gikk inn på www.google.com/phone og lagte en ordre, og kom helt til Place Order, og min hjemme addresse i norge var valgt osv. Har allerede Desire så turte ikke å trykke Place Order, men for meg så det ut som at det går ann å bestille telefonen i Norge nå. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Lenke til kommentar

Her står det fortsatt "Sorry, the Nexus One phone is not available in your country or region."

 

Kan være for jeg jobber i ett internasjonalt selskap, men når jeg går på ip locator så sier den at det er en "norsk" ip, så jeg burde vel også blitt stengt ute fra Google Store da.

Lenke til kommentar

Her står det fortsatt "Sorry, the Nexus One phone is not available in your country or region."

 

Kan være for jeg jobber i ett internasjonalt selskap, men når jeg går på ip locator så sier den at det er en "norsk" ip, så jeg burde vel også blitt stengt ute fra Google Store da.

 

Sikkert et skudd i blinde, men mulig dere har en proxyserver i utlandet? Du kan gå inn på www.whatismyip.com og sammenlign den med den ip'en du faktisk har ( start -> cmd -> ipconfig /all )

 

Noen som har fått mms til å fungere med Tele2 Sheriff? Under er oppsettet jeg prøvde, husker ikke helt hvor jeg fant det. Vanlig datatrafikk funger ok, og meldingene blir resiza til 299kb

 

 

 

 

Name: Tele2 Mobil

APN:internet.tele2.no

Proxy: 010.254.254.10

Port: 8080

Username: wap

Password: wap

MCC: 240

MNC: 07

APN Type: default,supl

 

Name: Tele2 MMS

APN: mms.tele2.no

MMSC: http://mmsc.tele2.no

MMS Proxy: 192.12.40.14

MMS Port: 8080

MCC: 240

MNC: 07

APN type: mms

 

 

 

Nå er mms rimelig ut datert, men greit om det fungerte likevel. Har vel 5 slike meldinger "gratis" i mnd.

Har "Data Roaming" aktivert.

 

--- Update ---

- Fikk mms til å fungere

 

Her er fungerende oppsett for Tele2 WAP / MMS. Kun testet for Tele2 Sheriff

 

 

 

Name: Tele2 Mobil

APN:internet.tele2.no

Proxy: 010.254.254.10

Port: 8080

Username: wap

Password: wap

MCC: 240

MNC: 07

APN Type: default,supl

 

Name: Tele2 MMS

APN: internet.tele2.no

MMSC: http://mmsc.tele2.no

MMS Proxy: 193.12.40.14

MMS Port: 8080

MCC: 240

MNC: 07

APN type: mms

 

 

 

I følge tele2 skal man sende en mms melding til seg selv for å aktivere tjenesten.

 

Liker ikke helt å ha "Data Roaming" aktivert, betaler vel 8-10kr mb'en. Man kan jo motta SMS uten å ha datatrafikk aktivert, finnes det noen skjulte innstillinger eller program som lar deg deaktivere "Data Roaming" og samtidig få varsel om MMS meldinger?

Endret av Hareide
Lenke til kommentar

*snip*

Liker ikke helt å ha "Data Roaming" aktivert, betaler vel 8-10kr mb'en. Man kan jo motta SMS uten å ha datatrafikk aktivert, finnes det noen skjulte innstillinger eller program som lar deg deaktivere "Data Roaming" og samtidig få varsel om MMS meldinger?

 

APN droid ;)

Lenke til kommentar

Ser ut som vi har en proxy i utlandet ja, det forklerer hvorfor jeg fikk muligheten til å bestille Nexus One. Håper de slipper den i Norge snart, kommer ikke til å kjøpe den selv (er storfornøyd med min HTC Desire) men det vil forhåpentligvis skape fortgang i payed apps til norge.

Lenke til kommentar

*snip*

Liker ikke helt å ha "Data Roaming" aktivert, betaler vel 8-10kr mb'en. Man kan jo motta SMS uten å ha datatrafikk aktivert, finnes det noen skjulte innstillinger eller program som lar deg deaktivere "Data Roaming" og samtidig få varsel om MMS meldinger?

 

APN droid ;)

 

Takker, sykt enkelt program :D

Det så jo genialt ut, men alt det gjør er å endre APN innstillingene, slik at WAP APN blir satt til internet.tele2.noapndroid. Så fjerner programmet "apndroid" når du aktiverer det. Dette er ikke helt optimalt, fordi en nettleser som koblet opp via EDGE/3G før du deaktiverer, fortsatt vil ligge i bakgrunnen og ha muligheten til å bruke datrafikk.

 

For at programmet skal fungere, så ser det ut til at "Data roaming" må være aktivert.

For andre som vil benytte seg av dette, så heter programmet "APNdroid" på marked, fant det ikke når jeg søkte på "Apn droid".

Lenke til kommentar

Har hatt min Nexus One nå i ca 2 måneder (+-) og er superfornøyd. Eneste savnet er jo app som man kan betale for ^^,

 

Bruker den neopren "veska" som fulgte med hete tiden og har ikke fått en ripe, og det finnes ikke et fingeravtrykk etter at den har lugget i den i noen minutter.

 

Men har et lite tips, har hatt problemer med at mobilen måtte lades annenhver dag, noe som skuffet meg, trodde den hadde det beste mobilbatteriet på markede ??

MEN en dag så hadde jeg ikke lader med meg å mobilen gikk helt tom for strøm og slo seg av, og etter den dagen så har den holdt noe helt sykt på batteriet?! Er på 3 dag med litt under halvfullt batteri, og håper på en dag til :) Så lad mobilen HELT ut en gang er mitt tips! :D

 

Godt å høre at du er fornøyd. Du får apps du betaler for ved å Roote telefonen og installere Market Enabler.

 

Når det gjelder batterilevetid så var det interessant det du sier, selv om 3 dager med litt under halvfult batteri hørtes nesten litt vanvittig ut. Uansett kan det anbefales å installere en annen Android kjerne (kernel) som er undervoltet litt. I tillegg bruker man da gjerne SetCPU (krever Root, du kan laste det ned fra Market) som vil justere prosessorfrekvensen etter behov. Dette bidrar ytterligere til økt batterilevetid.

Skal ikke si meg 100 % sikker på at dette var løsningen, for stilte den også nylig til automatisk lysstyrke på skjermen (har hatt på ca 50% ellers) men men, artig var det :)

Vet ikke om jeg begir meg ut på rooting av telefon, bekymret for garanti, failure og div :p men kanskje en dag ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...