Gå til innhold

Nexus One Tråden [Google Android Mobilen]


Anbefalte innlegg

"Hey guys,

I've seen some recent speculation on this thread about an OTA to improve 3G connectivity and I want to give you an update on the situation.

 

While we are continuing to monitor user feedback regarding the 3G performance on the Nexus One, we are no longer investigating further engineering improvements at this time.

 

If you are still experiencing 3G issues, we recommend that you try changing your location or even the orientation of your phone, as this may help in areas with weaker coverage."

 

-Ry Guy"

 

http://gizmodo.com/5521919/nexus-one-3g-bugs-no-longer-of-interest-to-google

 

 

"That's a pretty conclusive sign that the problem is in the hardware, particularly when you peruse the support thread in question and the reception comparisons users have been doing with other handsets. Well, at least you know for sure now."

 

http://www.engadget.com/2010/04/22/google-no-longer-investigating-fix-for-nexus-one-3g-issues-ad/

 

:innocent:

Endret av Newton
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det på Dialer, Messaging eller et annet sted du har problemet med at navn ikke kommer opp? Dialer i standard Android har ikke den funksjonen. Messaging har det, men nummeret må være lagret som et mobilnummer (logisk nok) for at det skal komme opp.

 

Beklager, det var dårlig formulert. Mente på Dialer ja :)

Nei altså hvis dette er ikke standard funksjon, så må jeg nesten returnere denne. Jeg klarer ikke å huske alle nummeret i hodet. og det skal ikke være nødvendig å bla opp i kontakter heller.

Du kan jo roote telefonen og legge inn en Desire rom (med HTC Sense). Da får du både innebygd støtte for Exchange og den funksjonen i dialeren som du etterlyser.

 

Har en kompis som nettopp root'a til Sense, men så gikk han tilbake til google UI da han sa det var ustabilt. men fant ut det med Dialer ;) takk for innspill, folkens

Lenke til kommentar

1. Jeg bruker Handset SMS, hver gang jeg skriver "og" så endrer den til "co". Hvordan skurer jeg av dette?

 

2. Prøver å koble contacts mot facebook, men det er noen contacts som ikke er det samme med på facern. Si at jeg har en som heter "Alex Woo", mens på facern heter han "Ninja Turles", og da klarer ikke facebook å finne den kontakten. Husker det var enklere med Hero, men det har vel nok med Sense UI å gjøre, vel?

Lenke til kommentar

1. Jeg bruker Handset SMS, hver gang jeg skriver "og" så endrer den til "co". Hvordan skurer jeg av dette?

 

2. Prøver å koble contacts mot facebook, men det er noen contacts som ikke er det samme med på facern. Si at jeg har en som heter "Alex Woo", mens på facern heter han "Ninja Turles", og da klarer ikke facebook å finne den kontakten. Husker det var enklere med Hero, men det har vel nok med Sense UI å gjøre, vel?

 

1. Norsk stavekontroll?

 

2. Må nok finne dem manuelt :(

Lenke til kommentar

1. Aha... fikk til nå

 

2. how?

 

:innocent:

 

Etter du har valgt "join" så kommer det opp forslag, men på toppen kan du velge å søke gjennom selv ;)

 

Hem hem... får ikke til å stemme her. Får 4 suggested contacts, på toppen står det bare "Select the contact you want to join X.X" men får ikke trykket på eller noe som helst

Lenke til kommentar

1. Aha... fikk til nå

 

2. how?

 

:innocent:

 

Etter du har valgt "join" så kommer det opp forslag, men på toppen kan du velge å søke gjennom selv ;)

 

Hem hem... får ikke til å stemme her. Får 4 suggested contacts, på toppen står det bare "Select the contact you want to join X.X" men får ikke trykket på eller noe som helst

 

Min feil, trykk "Show All Contacts" nederst ;)

Lenke til kommentar

Som en lykkelig eier av Nexus One i ca 2 uker, må jeg si meg fornøyd med telefonen. Den har låst seg 2 ganger, av typen "må ta ut batteriet", men kjørt en haug av programmer bla noen som er kompilert fra kildekode. For eks Doom, Wolf 3D og et 'intro til OpenGL test' program. Der sistnevnte låste telefonen helt. Tålmodigheten tok slutt etter ca 1min og batteriet ble fjernet.

 

Det mest negative i mine øyner er:

-skjermen har bare "fake" multitouch? (prøv for eks programmet Multitouch Vis Test)

-batteriet tømmes raskt, det er ikke noe problem å tømme telefonen på en dag

-muligheten for å spille høyere lyd

 

Jeg fikk tak i telefonen gjennom en norsk nettbutikk ved såkalt 'pallimport', men nevner ikke navn siden de ikke kommer til å selge telefonen ut til vanlige privatpersoner. Vertfall ikke før Google lanserer telefonen for resten av verden. Ble vel ca 5 lapper totalt. Må bare si at jeg syns det er galskap og bruke så mye penger på en telefon, men jeg vil ha oppdateringen av Android når de kommer. Ut i fra det jeg har sett, så er Nexus One sannsynligvis den eneste telefonen som dette er realistisk for?

 

Tenkte jeg skulle ramse opp det som fortsatt ligger på telefonen min, og det er vel stort sett bare Nexus One som kjører 2.1 (med unntak av Desire?). Har sett at det er en annen tråd for dette, men folk kan vel bare la vær og trykke på spoileren

 

 

 

Utvikler relatert:

Apps Installer (installasjon av apk filer fra sdkort)

aLogcat (ser debuginformasjon fra loggen på telefonen)

ConnectBot (bash shell?)

Multitouch Vis Test (viser vel svakheten med N1 sin touchskjerm)

 

Enable/disable:

2G-3G OnOff

AutoRotate OnOff

Silentmode OnOff

Toggle Settings

 

GPS:

GPS Status

GPS Test

GPSLogger

GPSTracker Lite

My Tracks

 

Wifi informasjon:

wardriver (ekstremt bra, mapper opp mot google maps)

Wifi Analyzer

 

Spill:

Blow Up(LITE)

Bubble Defence

Doom

Jewellust lite

Labyrinth Lite

Letter Tower defence

Light Raver

Radiant Lite

Retro Defence Lite

Robo Defense Free

Shoot U!(lite)

Space Blaster

Spiral Defence

ThrottleCopter

VoidDefence

Wave Defence

Wolf 3D Beta 2

 

Norsk tastatur/ordbok:

Scandinavian keyboard

NorwegianDictionary

 

Diverse:

Barcode Scanner

Cyan Candy

FeedR Beta

FileBrowser

Flashlight

FxCamera

GDocs

Google Sky Map

Google Translate

hardCalc

IcViewer

Listen

Maps

Metal Detector

Morning Routine (vekkeklokke program som du må scanne inn 2D strekkoder for å deaktivere)

MSN Droid

Notes

PDF Viewer

Qik

ScanPaste

Shazam

Shopper

ShopSavvy

Spotify

StopWatch

TTS Service Extender

Video Player

Vincent (samba share? Har ikke fått det til å fungere enda)

WaveDroid

 

 

 

Når det kommer til SDkort, så hadde min en 4GB class 2 microsd brikke. Er det ytelse å hente på høyere klasse? Er det noen som har sett noen benchmarks på dette? Hvis noen har class 6 eller class 8 kort så kunne jeg tenkt meg å forsøke en benchmark ved hjelp av Android SDK tools. Man har verktøy der for å hente og skrive filer til sdkortet.

adb push c:\storfil.x /sdcard/storfil.x

adb pull /sdcard/storfil.x c:\storfil.xx

 

Nå sitter jeg bare å lurer på om man skal root'e, kanskje bruker 'Nandroid' for å lage backup av telefonen før man legger inn for eks cyanogen mods. Fant en link med video som viser hvordan man skal gå fram: http://lifehacker.co...oot-a-nexus-one

 

Noen som har gjort dette? Noen som sitter med en 'murstein'? Får man tilgang til å BETALE for Paid Apps? Hadde vært interessant å lage noen applikasjoner til telefonen og prøve å selge dem for 0.5-1$ men det er vel ganske uaktuelt så lenge som et fåtall har tilgang til applikasjonene gjennom marked.

 

Utblåsning:

 

Jeg hater Apple og har aldri gitt iPhone en ordentlig sjanse på å overbevise meg om noe annet. Dette med bakgrunn av en Ipod gen 3 40GB som jeg er fryktelig missfornøyd med. Bla fordi jeg måtte gi opp garanti/reklamasjons sak jeg prøvde å kjøre mot apple.no etter at disken røyk etter ca 1år. Jeg er fryktelig glad for at Ms har DirectX og at det dermed er lite sannsynlig at Mac kommer til å bli en ordentlig 'trussel'. Selv om dette også legger en stor brems på mulighetene for å få folk over på Linux. Jeg fryder meg når Apple nå mest sannsynlig mister store markedsandeler mot en haug av Android baserte telefoner. Nå venter jeg bare på at Android skal rulles ut på tablettlignende maskiner og sette en stopper for Ipad galskapen.

 

 

--- Update: Forsøkte meg på en test av farten, fint om noen med 'bedre' sdkort kan gjøre en test med gammel nytt sdkort ---

 

Du trenger android sdk:

http://developer.android.com/sdk/index.html

 

Om du ikke legger inn stien til path i PATH, så må du gå dit du legger sdk'en (x\android-sdk-windows\tools)

 

Min framgangsmåte i cmd.exe (linux og mac har tilsvarende fremgangsmåte)

 

C:\>adb push c:\10M.txt /sdcard/

1174 KB/s (10515456 bytes in 8.742s)

 

C:\>adb push c:\100M.txt /sdcard/

1135 KB/s (107662336 bytes in 92.630s)

 

C:\>mkdir motta

 

C:\>cd motta

 

C:\motta>adb pull /sdcard/10M.txt c:\motta\10M.txt

1668 KB/s (10515456 bytes in 6.155s)

 

C:\motta>adb pull /sdcard/100M.txt c:\motta\100M.txt

1630 KB/s (107662336 bytes in 64.486s)

 

Hardware:

CPU: C2D E8400 3Ghz, 800FSB

RAM: DDR2 4GB 1000mhz (500Mhz)

DISK: SATA2 500GB Samsung HD501LJ

OS: Windows 7 Ultimate, 32bit

 

Filene jeg brukte finner du her: n1sdcardspeedtest.zip

Den inneholder 3 txt filer:

10M.txt (ca 10MB txt fil med bare '1'ere)

100M.txt (ca 100MB txt fil med bare '1'ere)

README.txt (bruksanvisningen over)

 

Endret av Hareide
Lenke til kommentar

Med CyanogenMOD får du høyere lyd, men mindre batterilevetid.

 

Ikke hatt noen problemer etter jeg rootet, og jeg har tilgang til betalte apps.

 

Guiden du linket til burde fungere, tror det er den jeg brukte.

Sjekk denne også http://wiki.cyanogenmod.com/index.php/Full_Update_Guide_-_Nexus_One_Firmware_to_CyanogenMod

 

Er vel noen andre telefoner som kjører 2.1 også, Incredible feks.

Lenke til kommentar

Med CyanogenMOD får du høyere lyd, men mindre batterilevetid.

 

Ikke hatt noen problemer etter jeg rootet, og jeg har tilgang til betalte apps.

 

Guiden du linket til burde fungere, tror det er den jeg brukte.

Sjekk denne også http://wiki.cyanogen..._to_CyanogenMod

 

Er vel noen andre telefoner som kjører 2.1 også, Incredible feks.

 

Okå. Har du sdkortet som fulgte med telefonen? Mener jeg leste et sted at man burde ha minst class 6 når man root'et telefonen, pga av at man mest sannsynlig kom til å legge apps på selve sdkortet. Mener også å ha lest at Google skulle åpne for dette.

Lenke til kommentar

Ehm... nå har jeg klart å surre litt her, installerte norwegian ord osv, endte med jeg fikk ikke de ordene jeg ville ha, så jeg avinstallerte alt. nå har jeg også klart å ikke få norwegian keyboard layout, den er installert, men hvordan får jeg den fram?

 

 

Tja, skal vi se om jeg forstod riktig. Prøv dette:

Hold inn meny knappen (den med horisontale streker)

Hold inn "?123" knappen

Input method

Velg Scandinavian keyboard (Android keyboard skal være valgt fra før av)

Lenke til kommentar

Ehm... nå har jeg klart å surre litt her, installerte norwegian ord osv, endte med jeg fikk ikke de ordene jeg ville ha, så jeg avinstallerte alt. nå har jeg også klart å ikke få norwegian keyboard layout, den er installert, men hvordan får jeg den fram?

 

 

Tja, skal vi se om jeg forstod riktig. Prøv dette:

Hold inn meny knappen (den med horisontale streker)

Hold inn "?123" knappen

Input method

Velg Scandinavian keyboard (Android keyboard skal være valgt fra før av)

 

Du er konge, Hareide. Tusen takk for kjapt reply ;)

Lenke til kommentar

Jeg fikk tak i telefonen gjennom en norsk nettbutikk ved såkalt 'pallimport', men nevner ikke navn siden de ikke kommer til å selge telefonen ut til vanlige privatpersoner. Vertfall ikke før Google lanserer telefonen for resten av verden. Ble vel ca 5 lapper totalt. Må bare si at jeg syns det er galskap og bruke så mye penger på en telefon, men jeg vil ha oppdateringen av Android når de kommer. Ut i fra det jeg har sett, så er Nexus One sannsynligvis den eneste telefonen som dette er realistisk for?

 

5000.-? hvor kjøpte du den fra? Jeg kjøpte min for mange måneder siden på finn.no og betalte ikke i nærheten av 5000.- betalte vel 4.5k.

Alle android telefoner vi bli oppdaterte, men Nexus vil trolig få disse oppdateringene først siden dette er google sin "egen telefon". En annen ting er at Nexus benytter en generisk version av Android OS og ikke noe mikkmakk som Sense-UI.

Google kan lage Android 2.2 og så legge til støtte for Nexus ganske enkelt.

 

Tenkte jeg skulle ramse opp det som fortsatt ligger på telefonen min, og det er vel stort sett bare Nexus One som kjører 2.1 (med unntak av Desire?).

 

Mange telefoner som kjører 2.1.. Desire,Nexus,Legend,Incredible,Droid/Milestone + alle andre som man kan legge inn 2.1 custom rom på..

 

Når det kommer til SDkort, så hadde min en 4GB class 2 microsd brikke. Er det ytelse å hente på høyere klasse? Er det noen som har sett noen benchmarks på dette? Hvis noen har class 6 eller class 8 kort så kunne jeg tenkt meg å forsøke en benchmark ved hjelp av Android SDK tools.

 

Det er en god del ytelse å hente på raskere kort. Prøv å koppier en film f.eks på 1.5gb til et klasse 2 sd kort, tar forever..

Er liten vits å benchmarke dette kansje..

Det eksisterer heller ikke noe class 8 kort..

 


  •  
  • Class 2: 16 Mbit/s (2 MByte/s)
  • Class 4: 32 Mbit/s (4 MByte/s)
  • Class 6: 48 Mbit/s (6 MByte/s)
  • Class 10: 80 Mbit/s (10 MByte/s)

 

Nå sitter jeg bare å lurer på om man skal root'e, kanskje bruker 'Nandroid' for å lage backup av telefonen før man legger inn for eks cyanogen mods.

Noen som har gjort dette? Noen som sitter med en 'murstein'? Får man tilgang til å BETALE for Paid Apps?

 

Bruke nandroid? En nandroid backup/restore er noe du kan gjøre igjennom et recovery image som f.eks Amod RA. Man bør alltid! ta en backup før man gjør endringer..

Det skal godt gjøres å klare å få en murstein med Android...

 

 

Med CyanogenMOD får du høyere lyd, men mindre batterilevetid.

 

Ikke hatt noen problemer etter jeg rootet, og jeg har tilgang til betalte apps.

 

Hvor har du fått det fra at man får dårligere batterilevetid med CyanogenMod?

Uansett, er bare å legge enn en AVS custom kernel som undervolter cpu, så blir batterilevetiden merkbart bedre.

 

Loudness fixen / høyere lyd kom i CyanogenMod 5.0.6.

Tidligere versioner har ikke denne fixnen.

 

Okå. Har du sdkortet som fulgte med telefonen? Mener jeg leste et sted at man burde ha minst class 6 når man root'et telefonen, pga av at man mest sannsynlig kom til å legge apps på selve sdkortet. Mener også å ha lest at Google skulle åpne for dette.

 

Man trenger ikke minst klasse 6 kort om man rooter telefonen. Classe 6+ er annbefalt om man benytter apps2sd. Dette fordi klasse 2-4 vil gi dårligere ytelse en å bare ha programmene i telefonminnet.

Lenke til kommentar

Jeg fikk tak i telefonen gjennom en norsk nettbutikk ved såkalt 'pallimport', men nevner ikke navn siden de ikke kommer til å selge telefonen ut til vanlige privatpersoner. Vertfall ikke før Google lanserer telefonen for resten av verden. Ble vel ca 5 lapper totalt. Må bare si at jeg syns det er galskap og bruke så mye penger på en telefon, men jeg vil ha oppdateringen av Android når de kommer. Ut i fra det jeg har sett, så er Nexus One sannsynligvis den eneste telefonen som dette er realistisk for?

 

5000.-? hvor kjøpte du den fra? Jeg kjøpte min for mange måneder siden på finn.no og betalte ikke i nærheten av 5000.- betalte vel 4.5k.

Alle android telefoner vi bli oppdaterte, men Nexus vil trolig få disse oppdateringene først siden dette er google sin "egen telefon". En annen ting er at Nexus benytter en generisk version av Android OS og ikke noe mikkmakk som Sense-UI.

Google kan lage Android 2.2 og så legge til støtte for Nexus ganske enkelt.

 

Har en kamerat som utdanner seg som tar pilotutdanning i USA, han kunne pakke ut telefonen og bruke den slik at jeg sannsynligvis kunne sluppet unna moms selv om man ble *tatt*.

 

Telefonen koster vel $530

6% tax og omregning til NOK? $530 * 1.06 * 6 = 3370 NOK

Frakt: 30$. 30 * 6 = 180 (Han sendte meg en linksys 24 porters gigabit switch stw2024, noe som kosta ca $50)

Dvs at dersom man er kreativ og har ressurser så kan man fort få telefonen til rundt 3600.

Nå har jeg kjøpt den gjennom en norsk nettbutikk og har rettigheter deretter. Og jeg fikk telefonen på dagen, uten frakt.

 

Når det gjelder testing av sdkort, så tenkte jeg heller på om telefonen faktisk klarte å utnytte kapasiteten til den påståtte overføringshastigheten. Hjelper lite om class 6/8/10 har en teoretisk hastighet dersom telefonen ikke klarer å utnytte mer enn for eks class 4.

Lenke til kommentar

Med CyanogenMOD får du høyere lyd, men mindre batterilevetid.

 

Ikke hatt noen problemer etter jeg rootet, og jeg har tilgang til betalte apps.

 

Guiden du linket til burde fungere, tror det er den jeg brukte.

Sjekk denne også http://wiki.cyanogen..._to_CyanogenMod

 

Er vel noen andre telefoner som kjører 2.1 også, Incredible feks.

 

Okå. Har du sdkortet som fulgte med telefonen? Mener jeg leste et sted at man burde ha minst class 6 når man root'et telefonen, pga av at man mest sannsynlig kom til å legge apps på selve sdkortet. Mener også å ha lest at Google skulle åpne for dette.

 

Trenger ikke det, bruker SD kortet som fulgte med siden telefonen ble overopphetet (!) og det ødela SD kortet jeg brukte. Telefonen fungerer like bra enda da. Jeg bruker ikke Apps2SD enda, siden jeg hadde et 8BG, som akkurat er nok til musikken min+backups, og med 4GB får jeg bare plass til favoritt musikken og noen nand backups.

 

Og grunnen til at telefonen overopphetet var at den havnet under dyna mens den ladet. I tilleg hadde en alarm som jeg hadde glemt å skru av, gått av når jeg skulle sove, så skjermen forble på. (En bug i Cyan MOD.

 

By the way, kunne tenkt meg et program som begynte å ringe i kanskje 1 min for og så restarte/skru av telefonen hvis jeg ikke var der når den ringte hvis batteriet ble over feks 45-50 grader varmt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...