Gå til innhold

Nexus One Tråden [Google Android Mobilen]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det påvirker vel bare fargene?

Bildekvaliteten når man zoomer inn er også dårlig.

Fant noen som har rapportert det her, men så ikke ut som det var så mye aktivitet der.

 

Jeg prøvde å croppe bildet jeg la ved i forrige post med Gallery på mobilen, og det ble ikke akkurat bra. Det ble faktisk helt elendig.

post-72197-1273495254,388_thumb.jpg

 

Jeg prøvde også å velge crop og valgte hele bildet, slik at ikke noe ble kutta vekk. Oppløsningen på originalen var 3120x1050. Etter den ble croppa ble den på 780x262. Så bildet blir zoomet inn og croppet med oppløsningen den blir vist med når hele bildet vises over skjermen.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Noen som har hørt mer om når androide marked blir tilgjengelig for norske kunder? Åpnet vel i storbritania for ikke så lenge siden?

Vet at man kan roote/flashe osv., men er ikke villig til å bryte garantien på en 1 måneds gammel telefon helt enda.

 

Bryter bare software garantien :!:

 

Jeg klarte bare å holde ut to dager jeg :ph34r:

Lenke til kommentar

Noen som har hørt mer om når androide marked blir tilgjengelig for norske kunder? Åpnet vel i storbritania for ikke så lenge siden?

Vet at man kan roote/flashe osv., men er ikke villig til å bryte garantien på en 1 måneds gammel telefon helt enda.

Eg slenger meg på denne. Er irriterande at utviklarar i Europa ellers ikkje kan ta seg betalt for programvare og slikt. Google må jo innsjå at det er enormt å tene her.

Lenke til kommentar

Noen som har hørt mer om når androide marked blir tilgjengelig for norske kunder? Åpnet vel i storbritania for ikke så lenge siden?

Vet at man kan roote/flashe osv., men er ikke villig til å bryte garantien på en 1 måneds gammel telefon helt enda.

Eg slenger meg på denne. Er irriterande at utviklarar i Europa ellers ikkje kan ta seg betalt for programvare og slikt. Google må jo innsjå at det er enormt å tene her.

 

Får håpe på 2.2 da :(

Lenke til kommentar

Det påvirker vel bare fargene?

Bildekvaliteten når man zoomer inn er også dårlig.

Fant noen som har rapportert det her, men så ikke ut som det var så mye aktivitet der.

 

Jeg prøvde å croppe bildet jeg la ved i forrige post med Gallery på mobilen, og det ble ikke akkurat bra. Det ble faktisk helt elendig.

post-72197-1273495254,388_thumb.jpg

 

Jeg prøvde også å velge crop og valgte hele bildet, slik at ikke noe ble kutta vekk. Oppløsningen på originalen var 3120x1050. Etter den ble croppa ble den på 780x262. Så bildet blir zoomet inn og croppet med oppløsningen den blir vist med når hele bildet vises over skjermen.

 

Du cropper jo et bilde med text da, ikke rart det blir sånn. Ser ikke helt problemet?

Bildene dine ser ikke helt bra ut. Hva prøver du å gjøre med bilde? Forklaring?

 

 

Får ikke mottatt mms =/

Har ludo mobil. Har lagt inn apn, slik den står i guiden her i tråden.

 

Noen som har samme problemet?

 

Det under gjelder å sende:

 

Standard Nexus, altså ikke rootet med custom os?

Hvis standard så sliter du litt fordi mms applikasjonen ikke resizer bildene til under 300kb som norske operatører har satt som grense. Uvvist hvordan fikse dette på en telefon som isåfall ikke er rootet.

 

Hvis rootet, så kan du følge guiden Looki postet tidligere eller legge inn CyanogenMod 6.0.5.

 

 

Du får ikke mottatt? Det virker jo noe merkelig da..

 

Noen som har hørt mer om når androide marked blir tilgjengelig for norske kunder? Åpnet vel i storbritania for ikke så lenge siden?

Vet at man kan roote/flashe osv., men er ikke villig til å bryte garantien på en 1 måneds gammel telefon helt enda.

 

Bryter bare software garantien :!:

 

Jeg klarte bare å holde ut to dager jeg :ph34r:

 

Man bryter software garantien? Hvor har du lest dette? Etter som jeg har lest så mister man garantien totalt av å roote telefonen..

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Du cropper jo et bilde med text da, ikke rart det blir sånn. Ser ikke helt problemet?

Bildene dine ser ikke helt bra ut. Hva prøver du å gjøre med bilde? Forklaring?

Nei, jeg ser ikke problemet. Hvorfor skal man ikke kunne croppe et bilde med tekst uten at kvaliteten blir mye dårligere? Eneste kvalitetstapet bør være i at den må komprimeres til jpg på nytt, men dette bør ikke være spesielt synlig. Hvis jeg cropper bildet på pcen blir det helt fint.

 

Akkurat croppingen er ikke så farlig for meg, siden jeg aldri kommer til å croppe et bilde på mobilen. Jeg bare gjorde det for å vise komprimeringen. Derimot zoome på bildet for å se detaljer vil jeg si er ganske viktig. Problemet er at bildet ikke blir tegna på nytt når man zoomer inn og det blir derfor veldig dårlig kvalitet på bildet, og det ser ut som det croppede bildet jeg la ved i forrige post.

 

Du sier at bildene mine ikke ser helt bra ut. Det siste bildet ser jo dårlig ut fordi det er croppa på mobilen. Mener du at det første bildet ser dårlig ut også? På hvilken måte i så fall?

 

 

Hvis standard så sliter du litt fordi mms applikasjonen ikke resizer bildene til under 300kb som norske operatører har satt som grense. Uvvist hvordan fikse dette på en telefon som isåfall ikke er rootet.

Jeg har lest at Handcent SMS komprimerer bildene slik at de kan sendes.

 

Standard, ikke rooted. Må man være flink for å roote telefonen/bruke en roota telefon?

Trenger ikke være spesielt flink. Bare finn en guide og pass på å følge den nøyaktig.

Største problemet med å roote er at man mister garantien, og det er ikke mulig å unroote. Hvis den blir ødelagt kan det være man har flaks og HTC reparerer den / sender ny, men de er ikke forpliktet til å gjøre dette siden man har brutt garantien.

 

Det Zoro Sama sier, at man bare bryter software garantien, stemmer ikke. Fra advarselen man får når man rooter: "As a result, unlocking the bootloader will void any warranty on your phone."

Men det er godt mulig HTC er snille og reparerer hardwarefeil selv om man har roota.

Lenke til kommentar

Trygveaa: Det store bilde ser bra ut, det lille ser man ikke noe på.. Men er jo ikke mange hundre pixlene det er på, så ikke så rart.

 

Det store har jo ganske høy oppløsning, så enkelt å se de. Har ikke hatt noen problemer på min nexus med dette. Men igjen jeg ser ikke helt problemet eller hva du egentlig skal croppe..

Lenke til kommentar

Poenget var at jeg la inn det store bildet på mobilen. Hvis jeg zoomer inn på dette i Gallery eller Browser, så ble det seende ut som det lille bildet.

Jeg prøvde også å cropppe det store bildet med Gallery programmet. Resultatet ble det lille bildet, som har liten oppløsning og elendig kvalitet.

Denne croppingen gjorde jeg bare for å teste kvaliteten på bilder i Gallery, var ikke noe spesielt jeg skulle croppe.

 

Prøv å legge inn det store bildet på mobilen, og zoom inn eller crop det. Da ser du at du at du ikke kan lese teksten. Eller er ikke dette tilfelle for deg?

Lenke til kommentar

Foresten, Mojo Pin: Prøv guiden min tidligere i tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1221382&view=findpost&p=15407733

 

Vær en knupp og si ifra hvis det ikke virker. :)

 

Denne jeg har brukt!

 

La inn apn's for lenge siden. Internett har fungert, men fant nå nylig ut at jeg ikke får mottatt mms =/.

 

Får meldinga som en sms ser det ut som. Jeg kan se det som er blitt skrevet, men når jeg trykker "Download", tar det noen sekunder, så får jeg opp meldingen "Download of message "Emne" from "nr" was unsuccsessful"

Lenke til kommentar

 

Det påvirker vel bare fargene?

Bildekvaliteten når man zoomer inn er også dårlig.

Fant noen som har rapportert det her, men så ikke ut som det var så mye aktivitet der.

 

Jeg prøvde å croppe bildet jeg la ved i forrige post med Gallery på mobilen, og det ble ikke akkurat bra. Det ble faktisk helt elendig.

post-72197-1273495254,388_thumb.jpg

 

Jeg prøvde også å velge crop og valgte hele bildet, slik at ikke noe ble kutta vekk. Oppløsningen på originalen var 3120x1050. Etter den ble croppa ble den på 780x262. Så bildet blir zoomet inn og croppet med oppløsningen den blir vist med når hele bildet vises over skjermen.

 

Du cropper jo et bilde med text da, ikke rart det blir sånn. Ser ikke helt problemet?

Bildene dine ser ikke helt bra ut. Hva prøver du å gjøre med bilde? Forklaring?

 

 

Får ikke mottatt mms =/

Har ludo mobil. Har lagt inn apn, slik den står i guiden her i tråden.

 

Noen som har samme problemet?

 

Det under gjelder å sende:

 

Standard Nexus, altså ikke rootet med custom os?

Hvis standard så sliter du litt fordi mms applikasjonen ikke resizer bildene til under 300kb som norske operatører har satt som grense. Uvvist hvordan fikse dette på en telefon som isåfall ikke er rootet.

 

Hvis rootet, så kan du følge guiden Looki postet tidligere eller legge inn CyanogenMod 6.0.5.

 

 

Du får ikke mottatt? Det virker jo noe merkelig da..

 

Noen som har hørt mer om når androide marked blir tilgjengelig for norske kunder? Åpnet vel i storbritania for ikke så lenge siden?

Vet at man kan roote/flashe osv., men er ikke villig til å bryte garantien på en 1 måneds gammel telefon helt enda.

 

Bryter bare software garantien :!:

 

Jeg klarte bare å holde ut to dager jeg :ph34r:

 

Man bryter software garantien? Hvor har du lest dette? Etter som jeg har lest så mister man garantien totalt av å roote telefonen..

 

 

 

Etter det jeg har lest så er det fult mulig å få HTC til å fikse telefonen hvis det er et hardware problem :)

 

Feks en på CyanogenMOD forumet, trackballen hans gikk amok, han flashet tilbake til stock rom og stock recovery før han sendte den in, og så fikk han en ny :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...