Gå til innhold

Nexus One Tråden [Google Android Mobilen]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fa** i ***** :mad:

 

Får ikke bootet inn til recovery. Telefonen fungerer normalt ellers, men når jeg er inne i botloaderen, velger fastboot, (eller var det bootloader :roll: ) venter litt for å så trykke på recovery, kommer jeg til den vanlige boot logoen, MEN, så ser jeg bare en liten Android og en varseltrekant :hrm:

Lenke til kommentar

Skal kjøpe 16 gb micro sdhc kort... bør jeg gå for et class6 eller class 2 kort? Dvs har det stor innvirkning på ytelsen under avspilling på mobilen eller bare ved overføring av filer til pc etc?

 

Tenker å kjøpe fra multicom, mye pga billig fraktpris, 39 kr med brev uten sporing: 

 

enten: http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10568963;c:101195

 

 

 

 

eller: 

 

http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:2179475;c:101195

 

 

 

 

regner med at sistnecnte er et class 2 kort med tanke på prisen...

 

hva anbefaler dere, evt bør jeg kjøpe et annet sted?

 

 

Lenke til kommentar

Selv gikk jeg for class 2 pakke med adaptere og usb-ting. Kostet ~350 hos amentio, men har gått opp i pris nå. Jeg er veldig fornøyd. Har ingenting å si på hastigheten. Jeg ville sikkert ha merket noe ved bruk av minnekortleser, men ved usb funker det overraskende raskt. Dessuten er det sjeldent at jeg trenger den hastigheten. Ved vanlig bruk internt i telefonen skjer alt omgående.

Lenke til kommentar

Noen som har brukt gmoteserver?

 

 

 

 

Synes det er elendig oppsett ved avspilling av f.eks musikk..

 

Har en del musikk liggende på pcen og når man legger inn mappen på serveren og man spille av musikk på mobilen må man bla manuelt nedover uten å hverken kunne søke eller komme raskt nedover bokstavlisten.. Tar jo en evighet å dra listen fra a til å... Er det bare jeg som ikke har satt opp settings skikkelig eller er d slik programmet er?

 

 

 

 

Evt. andre programmer som er enklere oppsett som kan spille av musikk på hjemmenettverket fra pcen?

 

 

Lenke til kommentar

Fa** i ***** :mad:

 

Får ikke bootet inn til recovery. Telefonen fungerer normalt ellers, men når jeg er inne i botloaderen, velger fastboot, (eller var det bootloader :roll: ) venter litt for å så trykke på recovery, kommer jeg til den vanlige boot logoen, MEN, så ser jeg bare en liten Android og en varseltrekant :hrm:

 

Har selv hatt dette problemet. Har opplevd det på en annen nexus også.

Når jeg opplevde det på min, så lasta jeg ned recovery img på nytt og flasha så om på nytt.

Lenke til kommentar

Enig i at gmote er rimelig dårlig. Det funker bra til å fjernstyre PCen (touchpad og tastatur), men der stopper det. EStrongs er en filebrowser som har noe nettverkmuligheter. Jeg har ikke satt meg inn i det, men det kan være muligheter der.

 

har lastet ned estrongs file explorer - hvordan setter jeg opp programmet på telefonen for å få tilgang til den delte mappen på pcen?

 

 

 

 

fant det ut.. var bare til å velge lan øverst til høyre og legge inn pcens ip adresse og innloggingsdetaljer til brukeren...

 

 

Endret av Zungam
Lenke til kommentar

Ok, så kjøpte meg nettopp en Nexus One.

 

Knall telefon, rask og fresh.

 

Her er noen av tingene jeg ikke er helt fornøyd med:

 

Lyden fra telefonen er altfor lav, noe jeg kan leve med.

 

Kameraet er ikke meget bra, funker fint i lys, ellers dårlig blitz, fokus, og lite innstillinger, men helt greit.

 

However det er en ting som jeg trur kommer til å irritere meg, det er jo helt umulig å se noe som helst på telefonen når det er lyst ute.. det trenger ikke være sol ute engang før det blir vanskelig å se, hjelper ikke å skygge over med hånda heller.

 

Noen som har noe tips angående det ?

Endret av SubtleINC
Lenke til kommentar

Ok, så kjøpte meg nettopp en Nexus One.

 

Knall telefon, rask og fresh.

 

Her er noen av tingene jeg ikke er helt fornøyd med:

 

Lyden fra telefonen er altfor lav, noe jeg kan leve med.

 

Kameraet er ikke meget bra, funker fint i lys, ellers dårlig blitz, fokus, og lite innstillinger, men helt greit.

 

However det er en ting som jeg trur kommer til å irritere meg, det er jo helt umulig å se noe som helst på telefonen når det er lyst ute.. det trenger ikke være sol ute engang før det blir vanskelig å se, hjelper ikke å skygge over med hånda heller.

 

Noen som har noe tips angående det ?

Du kan sette opp skjermlyset med en widget som ligger på en side til høyre fra home. Der gps-en, wifi-en og Bt-en ligger.

Lenke til kommentar

Ok, så kjøpte meg nettopp en Nexus One.

 

Knall telefon, rask og fresh.

 

Her er noen av tingene jeg ikke er helt fornøyd med:

 

Lyden fra telefonen er altfor lav, noe jeg kan leve med.

 

Kameraet er ikke meget bra, funker fint i lys, ellers dårlig blitz, fokus, og lite innstillinger, men helt greit.

 

However det er en ting som jeg trur kommer til å irritere meg, det er jo helt umulig å se noe som helst på telefonen når det er lyst ute.. det trenger ikke være sol ute engang før det blir vanskelig å se, hjelper ikke å skygge over med hånda heller.

 

Noen som har noe tips angående det ?

 

Det er jo ingen kapera telefon heller :whistle:

 

Tror lyden er høyere med nyeste versjon av CyanogenMod :hmm:

 

Desire camera app til cyanogenMOD gjør virkelig at du får mere ut av N1 kameraet

 

Den her Amoled, helt super inne, men i sola er den crap :(

 

Men hvis du ikke har planer om å roote telefonen osv er ikke de med cyanogen mod noe for deg :roll:

Lenke til kommentar

Enig at lyden er for lav. Jeg har ikke giddi å sjekket om det går ann å gjøre noe med det.

Kamera applikasjonen fra Desire er ganske så mye bedre og kan brukes på Nexus, men da må man roote telefonen.

 

Utendør = lysstyrke på max..

 

På nyeste versjon skal det være en lyd boost :hmm:

På versjon 5.0.6.X

Lenke til kommentar

Changelog sier "Audio gain tweaks from Pershoot"

Audiogain for hva? Vanskelig å tyde om det er ringelyden eller lyden i holdetelefonene det er snakk om.

 

Noen andre her som faktisk får sendt mms?

Telenor/Netcom har vel en grense på 300kb for mms, nexusen resizer bilder til rett under 700kb, som ikke er nok.

 

Så en guide postet her tidligere, men fikk ikke den til å virke.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...