Gå til innhold

Nexus One Tråden [Google Android Mobilen]


Anbefalte innlegg

Poenget var at jeg la inn det store bildet på mobilen. Hvis jeg zoomer inn på dette i Gallery eller Browser, så ble det seende ut som det lille bildet.

Jeg prøvde også å cropppe det store bildet med Gallery programmet. Resultatet ble det lille bildet, som har liten oppløsning og elendig kvalitet.

Denne croppingen gjorde jeg bare for å teste kvaliteten på bilder i Gallery, var ikke noe spesielt jeg skulle croppe.

 

Prøv å legge inn det store bildet på mobilen, og zoom inn eller crop det. Da ser du at du at du ikke kan lese teksten. Eller er ikke dette tilfelle for deg?

 

Testa bilde her. Ser nå hva du mener. Uvvist hvorfor galleriet rendrer bilde som det gjør..

Teksten blir helt uleselig. Testa med Astro image viewer(som er i astro file manager) men fikk ikke zooma inn med dette. Prøvd å gjøre om bilde til et .jpg og sett om det er noen forskjell?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testa bilde her. Ser nå hva du mener. Uvvist hvorfor galleriet rendrer bilde som det gjør..

Teksten blir helt uleselig. Testa med Astro image viewer(som er i astro file manager) men fikk ikke zooma inn med dette. Prøvd å gjøre om bilde til et .jpg og sett om det er noen forskjell?

Jeg ser nå at det er en liten forskjell i kvaliteten på Gallery og Browser. Jeg testa med B&B Gallery, og det ser ut som kvaliteten der er den samme som i Browser. Prøvde også med .jpg nå og det ble vesentlig bedre. I Browser og B&B Gallery gikk det fint ann å lese teksten, men det var fortsatt noe uskarpt. I Gallery derimot var det fortsatt uleselig, selv om det var bedre der og.

 

Jeg prøvde også på en mobil med Android 1.6, og hadde samme problemet der. Så det ser ut som det er et generelt problem med Android, men så er i tillegg Gallery-programmet på Nexus enda verre.

 

 

Menes det cropping her, eller menes det resizing? Cropping skal jo ikke gjøre en døyt med bildekvaliteten.

Det menes både cropping og zooming. Og det er nettopp poenget. Kvaliteten bør ikke endres, men det gjør den.

Lenke til kommentar

Er fortiden i London, har lenge tenkt på å kjøpe Nexus One men har aldri hatt muligheten (før nå) så det jeg lurer på er om det fremdeles er noen grunn til og kjøpe Nexus One nå som HTC Desire har kommet, men viktigest av alt: finnes det noen plasser i London hvor de selger den uten abb? Slik at jeg kan bruke mitt Telenor sim-kort? :)

Lenke til kommentar

Jeg ville kanskje kjøpt Desire i Norge, da den koster omtrent det samme i Norge som Nexus gjør i utlandet. Telefonen ser nesten helt lik ut, innmaten er så og si identisk. Det positive med Desire er optisk leser framfor trackball. Det positive med Nexus er at Google kjører oppdateringene. Det som ville avgjort valget for min del, er at du får en norsk telefon med norsk garanti hvis du kjøper Desire.

 

Noen som veit om man kan få talestyring på Nexus? Jeg vet det er Voice Dialer, Voice Search o.l., men en talestyrer som f.eks. kan styre mp3-spilleren? I såfall, på norsk?

Lenke til kommentar

Du er nok blant de første som får Android 2.2 om du kjøper Nexus One. Trackballen bruker man ikke uansett (min ydmyke mening), og Sense UI, tja ... jeg har endt opp med å erstatte de fleste Sense-komponentene med subjektivt bedre alternativer fra Android Market. Nexus har også noen talestyring-greier, samt støykansellering. Jeg lurer imidlertid på om HTC sitt tastatur muligens er noe bedre enn "stock Android", men vet ikke helt hvor jeg har det ifra.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg seriøst vurdert en Nexus One - du får jo også en sjeldnere og dermed mer "interessant" telefon, nå som "alle" har Desire ;)

Lenke til kommentar

Sant nok, men ser at det er mulig å bestille den fra www.google.com/phone kan velge at den skal sendes til Norge osv... Står dog at mobilen koster 529$, noe jeg ikke syntes var så veldig dyrt egentlig. Men er det noen plasser her i London hvor de selger den? Vodafone eller 02 f.eks. Ser de selger den med abbonomang, men tror du de har den uten abbonomang også? :)

Lenke til kommentar

Jeg har nexus one, og jeg er veldig i tvil på om jeg angrer på at jeg ikke endte opp med desire..

 

Pro n1:

Raskere oppdateringer til android.

Enklere å leke med routing ol.

Støykanselering.

Kanskje trackball.

 

Pro Desire:

Pris.

Norske forubrukerrettigheter.

To års reklamasjon mot n1 som har ett år.

Sense?

Litt mer RAM.

Trackball?

 

 

Det er helt opp til deg hvilke av disse som vipper skåla...

Lenke til kommentar

 

 

Jeg prøvde også på en mobil med Android 1.6, og hadde samme problemet der. Så det ser ut som det er et generelt problem med Android, men så er i tillegg Gallery-programmet på Nexus enda verre.

 

 

 

Kan fint lese teksten når jeg zoomer inn i gallery på desire, så tror ikke det er noe generelt android problem (se screenshot)

post-211652-1273782028,6303_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Føler jeg vil ha en Nexus One når jeg først er her, siden HTC Desire er umulig (nesten) å kjøpe i Norge. Finner ikke en butikk som har den på lager, hos Telenor.no står det ubekreftet 26.06.10. Noe jeg ikke er interessert å vente på. Dessuten føler jeg meg mer tiltrukket av selve Google navnet i seg selv :)

Lenke til kommentar

Om man vil ha Nexus One med norske forbrukerrettigheter og denslags kan man vel kjøpe den i Norge? Den selges f.eks. av Idar Vollviks teleselskap Ludo: http://www.ludostore.no/wsp/microshop/frontend.cgi?session=26fc1bb6cd654346b6f39dd5b44b3a&func=catalog.show&func_id=29908&table=PRODUCT

 

Den er riktignok en del dyrere enn Desire, også knappe tusenlappen dyrere enn om du bestiller den fra Google til prisen du nevner, ca 4200 med toll og gebyr.

Lenke til kommentar

Ville egentlig bli overrasket om du får noen skikkelige svar på hvor i London du kan få tak i en Nexus One eller en HTC Desire, men man vet jo aldri hva folk har peiling på her inne :)

 

Edit: Om jeg var i dine sko ville jeg ha oppsøkt en elektroforretning og spurt.

Endret av svinepelz
Lenke til kommentar

Oppdaget nettopp at trackballen på min N1 blinker blått på innkommende samtaler når bluetooth handsfree er tilkoblet!

 

Sweet :thumbup:

 

Trackballen kan vise mange farger. På min N1 blinker det rødt når jeg får sms, blått ved ubesvarte anrop, grønt ved ny mail/oppdateringer på android market. Dette er med cyanogenmod, men skal såvidt jeg ha forstått implementeres i 2.2.

Lenke til kommentar

Prøv å åpne Dialer, skriv inn *#*#4636#*#*. I det som kommer opp, trykk på "Battery history" og velg "Network usage" i den øverste lista. Da står det hvilke programmer som har brukt mest, og hvis du trykker på de, hvor mye de har brukt.

Hvis du ikke har lada siden dette skjedde lar du den stå på "Since last unplugged". Hvis du har lada den, men ikke restarta mobilen, velg "Total since boot" i den andre lista. Hvis du har restarta den, velger du "Total in all time", men da blir det vel ikke så lett å finne ut hva som brukte denne gangen.

 

Dette tror jeg ikke gir deg forskjell på WiFi mobilt, men det sier deg hvilke programmer som bruker hvor mye... For WiFi/mobilt kan du laste ned ulike apps som overvåker.. Jeg hadde system monitor light (elns.) en stund, men likte det ikke spesielt.

Lenke til kommentar

Oppdaget nettopp at trackballen på min N1 blinker blått på innkommende samtaler når bluetooth handsfree er tilkoblet!

 

Sweet :thumbup:

 

Trackballen kan vise mange farger. På min N1 blinker det rødt når jeg får sms, blått ved ubesvarte anrop, grønt ved ny mail/oppdateringer på android market. Dette er med cyanogenmod, men skal såvidt jeg ha forstått implementeres i 2.2.

Glemte å si - jeg har fortsatt garanti på min :grin:

altså ingen rooting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...