Gå til innhold

Nexus One Tråden [Google Android Mobilen]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Changelog sier "Audio gain tweaks from Pershoot"

Audiogain for hva? Vanskelig å tyde om det er ringelyden eller lyden i holdetelefonene det er snakk om.

 

Noen andre her som faktisk får sendt mms?

Telenor/Netcom har vel en grense på 300kb for mms, nexusen resizer bilder til rett under 700kb, som ikke er nok.

 

Så en guide postet her tidligere, men fikk ikke den til å virke.

 

Har oppdatert guiden min her. Burde være enkel å følge og hvis du har noen spørsmål er det bare å spørre.

 

I all hovedsak er det bare å hente ut Mms.apk, åpne mms_config.xml og redigere som angitt. Så er det bare å lagre filen, og pakke sammen filene igjen på samme måte som du ville pakket sammen andre .zip arkiv.

 

Handscent er fint, men jeg foretrekker fortsatt standardklienten av en eller annen grunn. Nyeste Cyanogen skal visstnok har fikset resize limit'en, så det burde egentlig fungere fint å sende MMS nå forøvrig.

 

Cyanogen er forøvrig helt fantastisk, men batteritester viser at batterilevetiden er vesentlig lavere enn ved stock ROM

Endret av Lokii
Lenke til kommentar

Då er min fyrste Android applikasjon oppe på den store veven.

 

Eit par kompisar av meg har problem med at den kræsjer, men dei sit på 1.5. Kan nokon her prøve med nexus/desire? Appen ligg under namnet: aPS, og er eit program for å halde reie på pakkesporingane sine.

 

:)

Lenke til kommentar

Først og fremst vil jeg bare si takk!

 

Leste tråden i går kveld (samtlige 924 innlegg) og jeg ble overbevist!

Min 8 mnd gamle Omnia HD blir herved byttet ut. Samsung er så elendig på ettermarked at jeg ikke gidder mer.

 

Bestilte N1 fra studrab.no til 4995,- (foretrekker forhandlere i Norge selv om det koster mer. Er litt enklere ift reklamasjoner o.l)

Bestilte også Invisible Shield fra Zagg (den doble) til 28$.

 

Jeg vet at det første jeg kommer til å legge inn i tillegg til norsk språk og navigasjon er remote for Spotify. Vet noen hvor jeg finner dette? (Jeg har PC og premiumab).

 

Selv om jeg har lest hele tråden skjønner jeg at det blir mange applikasjoner å sette seg inn i fremover.

Er det mye å hente på å få tilgang til payed apps? Eller kan jeg like gjerne vente til det blir offisielt i Norge? For det kan ikke være snakk om så veldig lenge i og med at telefonen selges offisielt her. Eller?

 

Glede seg!

Endret av torebravo
Lenke til kommentar

Då er min fyrste Android applikasjon oppe på den store veven.

 

Eit par kompisar av meg har problem med at den kræsjer, men dei sit på 1.5. Kan nokon her prøve med nexus/desire? Appen ligg under namnet: aPS, og er eit program for å halde reie på pakkesporingane sine.

 

:)

 

 

kræsjer med desire når jeg velger "spor sending"

Lenke til kommentar

Først og fremst vil jeg bare si takk!

 

 

Jeg vet at det første jeg kommer til å legge inn i tillegg til norsk språk og navigasjon er remote for Spotify. Vet noen hvor jeg finner dette? (Jeg har PC og premiumab).

 

Selv om jeg har lest hele tråden skjønner jeg at det blir mange applikasjoner å sette seg inn i fremover.

Er det mye å hente på å få tilgang til payed apps? Eller kan jeg like gjerne vente til det blir offisielt i Norge? For det kan ikke være snakk om så veldig lenge i og med at telefonen selges offisielt her. Eller?

 

Glede seg!

Grattis!

Norsk tastatur og remote for spotify ligger på markedet. Jeg måtte roote/hacke/flashe mobilen for å få norsk språk, payed apps for du også tilgang til hvis du rooter/hacker/flasher mobilen.

Lenke til kommentar

Installerte Cyanogen 5.0.6 og slet litt med svak batterilevetid sammenlikned med 5.0.3 og spesielt stock ROM. Tok en wipe av cache, Dalvik-Cache, battery stats og rotate settings og merket kanskje en liten forbedring.

 

Så tok jeg å installerte [Kernel - .33.2]intersectRaven's Kernel] og må si at jeg er svært fornøyd med batterilevetiden min nå :)

Endret av Lokii
Lenke til kommentar

Sitter å vurdere om jeg skal teste en annen kernel selv her.

Får se på dette senere i dag.

 

Oletheking: Man får ikke automatisk tilgang til paid apps om man rooter telefonen. Man må fortsatt benytte marked enabler.

 

Torebra: Utfordringen du kommer til å møte på er å finne bra apps. Android marked har mange dårlige "apps". Mye av det som garantert ikke blir godkjent på appstore til apple havner på android marked. Det er fler "pupper" applikasjoner en nyttige applikasjoner syns jeg.

 

Regner med at dere har fått med dere at det er mulig å melde seg på beta testing av Flash hos adobe? Les mer om dette her: http://www.droidnytt.no/?p=433

Lenke til kommentar

Torebra: Utfordringen du kommer til å møte på er å finne bra apps. Android marked har mange dårlige "apps". Mye av det som garantert ikke blir godkjent på appstore til apple havner på android marked. Det er fler "pupper" applikasjoner en nyttige applikasjoner syns jeg.

 

Skal likevel sies at du finner mange programmet på Android Market som ikke ville kommet inn på App Store på grunn av det faktum at Apple ikke vil dupplisere funksjonalitet som iPhone allerede tilbyr. Så vil påstå at det er en større andel ubrukelige programmet på App Store enn Android Market. Særdeles mange virtuelle ølglass og prompeprogrammer som er ute å vandrer der også, mens på Android Market får man SetCPU feks som er av typen man aldri vil finne på App Store :)

Lenke til kommentar

Jepp. Ganske bra faktisk at Android marked faktisk tilbyr apps for telefoner som er root'et.

Skulle bare ønske de kommer med en ny version av marked applikasjonen før eller siden. Den er utrolig uoversiktlig.

 

Har fortsatt ikke funnet ut hvor man finner betalte apps etter å ha brukt marked enabler.

Greit at man ser de som er featured, men hvor er resten?

Lenke til kommentar

Er det mye å hente på å få tilgang til payed apps? Eller kan jeg like gjerne vente til det blir offisielt i Norge? For det kan ikke være snakk om så veldig lenge i og med at telefonen selges offisielt her. Eller?

Det kan nok dessverre være lenge til jo. Første Android-mobil som ble solgt i Norge, kom i juni i fjor. Android-mobiler har altså vært solgt i Norge i nesten et år, og payed apps har fortsatt ikke kommet. Google nekter også å si noe om når det kommer.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Då er min fyrste Android applikasjon oppe på den store veven.

 

Eit par kompisar av meg har problem med at den kræsjer, men dei sit på 1.5. Kan nokon her prøve med nexus/desire? Appen ligg under namnet: aPS, og er eit program for å halde reie på pakkesporingane sine.

 

:)

 

 

kræsjer med desire når jeg velger "spor sending"

Den buggen er no fiksa, og programmet skal i all hovudsak fungere greit :) Eg oppfordrer folk til å teste \o/, dette er min spede barndom innan android-utvikling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...