Gå til innhold

Nexus One Tråden [Google Android Mobilen]


Anbefalte innlegg

*snip*

Liker ikke helt å ha "Data Roaming" aktivert, betaler vel 8-10kr mb'en. Man kan jo motta SMS uten å ha datatrafikk aktivert, finnes det noen skjulte innstillinger eller program som lar deg deaktivere "Data Roaming" og samtidig få varsel om MMS meldinger?

 

APN droid ;)

 

Takker, sykt enkelt program :D

Det så jo genialt ut, men alt det gjør er å endre APN innstillingene, slik at WAP APN blir satt til internet.tele2.noapndroid. Så fjerner programmet "apndroid" når du aktiverer det. Dette er ikke helt optimalt, fordi en nettleser som koblet opp via EDGE/3G før du deaktiverer, fortsatt vil ligge i bakgrunnen og ha muligheten til å bruke datrafikk.

 

For at programmet skal fungere, så ser det ut til at "Data roaming" må være aktivert.

For andre som vil benytte seg av dette, så heter programmet "APNdroid" på marked, fant det ikke når jeg søkte på "Apn droid".

 

Jeg fikk aldri APNdroid til å fungere godt. Hvis jeg hadde gått en stund uten å ha 3G aktivert, ville ikke telefonen koble seg til når jeg prøvde å aktivere. Måtte starte telefonen på nytt. Bruker GTWidget Data, og GTWidget Base i dag. Fungerer bedre for meg.

 

Og hva er egentlig Data Roaming?

Endret av Mojo Pin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Aha... fikk til nå

 

2. how?

 

:innocent:

 

Etter du har valgt "join" så kommer det opp forslag, men på toppen kan du velge å søke gjennom selv ;)

 

Hem hem... får ikke til å stemme her. Får 4 suggested contacts, på toppen står det bare "Select the contact you want to join X.X" men får ikke trykket på eller noe som helst

 

Min feil, trykk "Show All Contacts" nederst ;)

 

 

Nå skjønner jeg ingenting, hvordan kan jeg koble den kontakten mot facebook ved å velge "shoe all contacts" ?

Lenke til kommentar

Tips: Dere burde teste ut Locale :)

Har testet dette noen dager nå og det fungerer meget bra.

 

Når jeg kommer til jobben så skrur telefonen seg på lydløs modul og skjermstyrken ned.

Når jeg kommer hjem, så skrur ringelyden seg på, skjermstyrke middels, wifi på, og telefonen sender wake on lan request til pc'ene så de skrur seg på så fort telefonen kobler seg til trådløs routeren.

 

Ganske så kuult :D

Lenke til kommentar

Kanskje litt offtopicmen...., er det noen som har testet den ny versjonen av Spotify med N1? Jeg får ikke telefonen til å synke lokale filer som jeg har lagt til som offline spillelister på PC.

Jeg får opp selve spillelisten på telefonen, men det står bare at den ikke inneholder noen sanger.

 

Det fungerer fint på iPoden min.

 

Noen som har hatt samme problem?

Lenke til kommentar

Kanskje litt offtopicmen...., er det noen som har testet den ny versjonen av Spotify med N1? Jeg får ikke telefonen til å synke lokale filer som jeg har lagt til som offline spillelister på PC.

Jeg får opp selve spillelisten på telefonen, men det står bare at den ikke inneholder noen sanger.

 

Det fungerer fint på iPoden min.

 

Noen som har hatt samme problem?

 

iPhone har fått oppdatert spotify klienten til den siste updaten. Mens vi venter spent på android. :|

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke spotify på mobilen selv, men en venn av meg skrøyt av at han kunne spille egne sanger og synkronisere med facebook.. Regner med at han fikk det til..

Da snakket han nok om spotify på PCen. Har ikke hørt at det går an å synkronisere facebook på mobilklienten til spotify enda :-)

 

Da jeg våknet i dag og sjekket mobilen har den, i følge data counter appen, lastet ned 74 mb over gprs!! Jeg har trådløst nett hjemme og jeg slo ikke av wi-fi på telefonen før jeg la meg. Sjekket spotify, men der har det ikke skjedd noe. Håper virkelig data counter tar feil, for jeg har ikke fastpris på gprs :(

Lenke til kommentar

Standard på Android telefoner er at wifi blir slått av når man skrur av skjermen, og på igjen når man skrur den på igjen (husker ikke om dette gjelder når man lader den også, eller bare når den går på batteri). Skift det i Settings -> Wireless controls -> Wi-Fi settings -> Menu-knappen -> Advanced -> Wi-Fi sleep policy.

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke spotify på mobilen selv, men en venn av meg skrøyt av at han kunne spille egne sanger og synkronisere med facebook.. Regner med at han fikk det til..

Da snakket han nok om spotify på PCen. Har ikke hørt at det går an å synkronisere facebook på mobilklienten til spotify enda :-)

 

Da jeg våknet i dag og sjekket mobilen har den, i følge data counter appen, lastet ned 74 mb over gprs!! Jeg har trådløst nett hjemme og jeg slo ikke av wi-fi på telefonen før jeg la meg. Sjekket spotify, men der har det ikke skjedd noe. Håper virkelig data counter tar feil, for jeg har ikke fastpris på gprs :(

 

Japp, han over har rett. Selv bruker jeg Juice Defender+UltimateJuice til å skru av mobilnettverk etter kl 12 og på igjen kl 7 ;)

 

Og 70MB kan bli DYRT :ph34r:

 

Netcom sin pris er 9kr per MB uten fastpris :ermm:

Endret av Zoro Sama
Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke spotify på mobilen selv, men en venn av meg skrøyt av at han kunne spille egne sanger og synkronisere med facebook.. Regner med at han fikk det til..

Da snakket han nok om spotify på PCen. Har ikke hørt at det går an å synkronisere facebook på mobilklienten til spotify enda :-)

 

Da jeg våknet i dag og sjekket mobilen har den, i følge data counter appen, lastet ned 74 mb over gprs!! Jeg har trådløst nett hjemme og jeg slo ikke av wi-fi på telefonen før jeg la meg. Sjekket spotify, men der har det ikke skjedd noe. Håper virkelig data counter tar feil, for jeg har ikke fastpris på gprs :(

 

Har du Telenor? Dei har i alle fall ein makspris på 10kr pr. døgn for alle abb utan fast datapris...

Lenke til kommentar

Standard på Android telefoner er at wifi blir slått av når man skrur av skjermen, og på igjen når man skrur den på igjen (husker ikke om dette gjelder når man lader den også, eller bare når den går på batteri). Skift det i Settings -> Wireless controls -> Wi-Fi settings -> Menu-knappen -> Advanced -> Wi-Fi sleep policy.

Javel!! Da vet jeg hva som har skjedd. Jeg synka en gammel spilleliste fra spotify og la fra meg mobilen. Da skiftet vel databærer fra wi-fi til gprs så snart skjermen slo seg av. TABBE!! Jeg trodde wi-fi stod på så lenge jeg ikke slo det av. Nå jeg skiftet sleep-policy til "never".

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke spotify på mobilen selv, men en venn av meg skrøyt av at han kunne spille egne sanger og synkronisere med facebook.. Regner med at han fikk det til..

Da snakket han nok om spotify på PCen. Har ikke hørt at det går an å synkronisere facebook på mobilklienten til spotify enda :-)

 

Da jeg våknet i dag og sjekket mobilen har den, i følge data counter appen, lastet ned 74 mb over gprs!! Jeg har trådløst nett hjemme og jeg slo ikke av wi-fi på telefonen før jeg la meg. Sjekket spotify, men der har det ikke skjedd noe. Håper virkelig data counter tar feil, for jeg har ikke fastpris på gprs :(

 

Har du Telenor? Dei har i alle fall ein makspris på 10kr pr. døgn for alle abb utan fast datapris...

Har bed.abonnement fra Ventelo, så tror jeg slipper unna meg 5 kr per mb. Men jeg har litt å forklare sjefen.... :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke spotify på mobilen selv, men en venn av meg skrøyt av at han kunne spille egne sanger og synkronisere med facebook.. Regner med at han fikk det til..

Da snakket han nok om spotify på PCen. Har ikke hørt at det går an å synkronisere facebook på mobilklienten til spotify enda :-)

 

Da jeg våknet i dag og sjekket mobilen har den, i følge data counter appen, lastet ned 74 mb over gprs!! Jeg har trådløst nett hjemme og jeg slo ikke av wi-fi på telefonen før jeg la meg. Sjekket spotify, men der har det ikke skjedd noe. Håper virkelig data counter tar feil, for jeg har ikke fastpris på gprs :(

 

Har du Telenor? Dei har i alle fall ein makspris på 10kr pr. døgn for alle abb utan fast datapris...

Har bed.abonnement fra Ventelo, så tror jeg slipper unna meg 5 kr per mb. Men jeg har litt å forklare sjefen.... :)

5*74=307, det kunne vært værre :p

Lenke til kommentar

Standard på Android telefoner er at wifi blir slått av når man skrur av skjermen, og på igjen når man skrur den på igjen (husker ikke om dette gjelder når man lader den også, eller bare når den går på batteri). Skift det i Settings -> Wireless controls -> Wi-Fi settings -> Menu-knappen -> Advanced -> Wi-Fi sleep policy.

Javel!! Da vet jeg hva som har skjedd. Jeg synka en gammel spilleliste fra spotify og la fra meg mobilen. Da skiftet vel databærer fra wi-fi til gprs så snart skjermen slo seg av. TABBE!! Jeg trodde wi-fi stod på så lenge jeg ikke slo det av. Nå jeg skiftet sleep-policy til "never".

 

Er det ikke en instilling i spotify for synkronisering av spillelister over 3g? Mente denne var skrudd på kun wifi som default også?

Lenke til kommentar

Standard på Android telefoner er at wifi blir slått av når man skrur av skjermen, og på igjen når man skrur den på igjen (husker ikke om dette gjelder når man lader den også, eller bare når den går på batteri). Skift det i Settings -> Wireless controls -> Wi-Fi settings -> Menu-knappen -> Advanced -> Wi-Fi sleep policy.

Javel!! Da vet jeg hva som har skjedd. Jeg synka en gammel spilleliste fra spotify og la fra meg mobilen. Da skiftet vel databærer fra wi-fi til gprs så snart skjermen slo seg av. TABBE!! Jeg trodde wi-fi stod på så lenge jeg ikke slo det av. Nå jeg skiftet sleep-policy til "never".

 

Er det ikke en instilling i spotify for synkronisering av spillelister over 3g? Mente denne var skrudd på kun wifi som default også?

Det har du helt rett i, og min sync over 3g er satt til "off"... Da er jeg tilbake til utgangspunktet. Jeg forstår ikke hva som kan ha generert så mye trafikk uten om spotify.

Lenke til kommentar

Prøv å åpne Dialer, skriv inn *#*#4636#*#*. I det som kommer opp, trykk på "Battery history" og velg "Network usage" i den øverste lista. Da står det hvilke programmer som har brukt mest, og hvis du trykker på de, hvor mye de har brukt.

Hvis du ikke har lada siden dette skjedde lar du den stå på "Since last unplugged". Hvis du har lada den, men ikke restarta mobilen, velg "Total since boot" i den andre lista. Hvis du har restarta den, velger du "Total in all time", men da blir det vel ikke så lett å finne ut hva som brukte denne gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...