Gå til innhold

Nexus One Tråden [Google Android Mobilen]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Då er min fyrste Android applikasjon oppe på den store veven.

 

Eit par kompisar av meg har problem med at den kræsjer, men dei sit på 1.5. Kan nokon her prøve med nexus/desire? Appen ligg under namnet: aPS, og er eit program for å halde reie på pakkesporingane sine.

 

:)

 

Litt off topic dette da. Men du må i alle fall la oss slette ett tall eller bokstav i sporingen om vi taster feil. Nå må jeg slette hele linja hver gang og det er litt irriterende.

Lenke til kommentar

Ah, vel å legge inn ny kernel er enda enklere! Gjør som følger..

 

Last ned Kernel her (2.6.33_AVS-800mV_20100419_2044)

 

Pakke ut de to filene (zImage og bcm4329.ko) og kopier dem til tools mappen i Android SDK'en.

 

Koble til telefonen med USB kabel...

 

Åpne opp terminalen, naviger til tools mappen og skriv følgende:

 

1.) adb remount

2.) adb push bcm4329.ko /system/lib/modules

3.) adb reboot bootloader

4.) fastboot flash zimage zImage

5.) fastboot reboot

 

Etter du har rebootet anbefaler jeg å boote opp i recovery mode (hold volum-down-knappen når du trykker på power) og ta en wipe av cache, dalvik cache og battery status.

 

Det er alt som trengs..

Lenke til kommentar

Ah, vel å legge inn ny kernel er enda enklere! Gjør som følger..

 

Last ned Kernel her (2.6.33_AVS-800mV_20100419_2044)

 

Pakke ut de to filene (zImage og bcm4329.ko) og kopier dem til tools mappen i Android SDK'en.

 

Koble til telefonen med USB kabel...

 

Åpne opp terminalen, naviger til tools mappen og skriv følgende:

 

1.) adb remount

2.) adb push bcm4329.ko /system/lib/modules

3.) adb reboot bootloader

4.) fastboot flash zimage zImage

5.) fastboot reboot

 

Etter du har rebootet anbefaler jeg å boote opp i recovery mode (hold volum-down-knappen når du trykker på power) og ta en wipe av cache, dalvik cache og battery status.

 

Det er alt som trengs..

 

Kanskje jeg gidder senere, hvis ikke Cyan kommer med enn oppdatering snart :p

Lenke til kommentar

Som VistaX skrev i Android tråden:

 

Artikkel fra pocketnow.com: Kan leses her.

 

The next version of Android is being called “Froyo” (frozen yogurt) and is expected to be Android version 2.2. Speculation from various social media sites predict the first day of the Google I/O Conference (May 19th, 2010) might be when 2.2 is released. If that’s the case, 2.2 will likely be made available for Google’s own Nexus One first. Perhaps the Nexus One’s that Google is handing out at the event will come pre-loaded with 2.2?

 

What Will 2.2 Have that 2.1 Doesn’t?

 

Of course it’s anyone’s guess what 2.2 will contain, but here’s what we think:

 

More available RAM and better use of power: Google has moved from the 2.6.29 Linux Kernel to 2.6.32 (already in use by CyanogenMod ROM). This allows (amongst other things) better addressing of RAM, better use of power saving features, 3D support for newer graphics chips, major changes to the power management code which sets the stage for making better use of runtime power saving features, and lots of other goodies.

 

Flash support: Adobe has been working hard to get Flash onto mobile devices. Their announced timeline for making Flash 10.1 available for Android doesn’t correspond exactly with the Google I/O date, but we’ve already seen Flash on HTC’s Desire, so it is possible with tight enough integration (such as that which could come with a new release of the Android OS).

 

Multicolored Trackball: Making the trackball “pulse” or “breathe” in different colors (theoretically to visually identify the type of alert) was one of the features originally included in Nexus One specs, but absent in the current release. Current versions of CyanogenMod ROM include this functionality.

 

FM Radio: The Nexus One has the hardware for receiving FM radio, but no application to take advantage of it. It doesn’t even a driver to enable it for a 3rd party developer to take advantage of. Rumor has it this was because of a problem with the radio portion not passing FCC muster, but we may never know for sure.

 

24-bit Gallery: Cooliris, the author of the Gallery app that comes stock with Android 2.1 recently admitted their app renders photos in 16-bit color, but promised an updated version to restore 24-bit color. Additionally, they said we likely wouldn’t see this until “the next major release of the OS”. With the additional 3D capabilities in the 2.6.32 kernel perhaps the extra muscle needed for both 3D and 24-bit color is no longer an issue.

 

JIT compiler: Google made Dalvik the Java Virtual Machine for Android. Basically, all your apps are written in Java and run in a Java Virtual Machine. This has a whole bunch of benefits and a whole bunch of disadvantages. A virtual machine in this context is basically an abstraction layer between the app and the OS. That extra layer adds overhead and slows things down (but segments each app to its own VM so if one app goes down, it’s contained to its own VM and doesn’t hurt the core OS or other apps). A JIT compiler basically takes the application code and compiles it into native code on the fly - no need for that VM layer. This results in speeds that are 2-3 times faster when running the same app through JIT than through Dalvik. Another possibility is Dalvik Turbo, which is a super-fast JVM for Android. Perhaps we’ll see new apps being run via JIT and “legacy” apps falling back to Dalvik Turbo for compatibility.

 

OpenGL ES 2.x: OpenGL is the self-proclaimed “industry standard for high performance graphics” with OpenGL ES targeting 2D and 3D graphics rendering on embedded systems. Faster graphics rendering means faster and prettier apps.

 

 

Edit: Leste denne artikkelen på Droidnytt.no. Det står jo også noe om dette i artikkelen fra pocketnow.com. Vil dette si at neste versjon av Android vil være raskere og ha færre "heng" osv.

Lenke til kommentar

Veldig irriterende at man ikke får synca mot exchange!!! Leste at man kunne laste ned 3.parts som touchdown, men satan så slitsomt! Hero funka det helt utmerket...

 

Stussa over en ting som var litt merkelig. inne på Phone. i stede for å taste inne hele nummeret, så kunne man taste inn navnet (i hvert fall på Hero), mens her skjer det ingenting. Eller er det ikke noe funksjon på dette på N1?

taster liksom 2654 (Coli), men får ingen treff. *merkelig*

Endret av Ohny
Lenke til kommentar

Er det på Dialer, Messaging eller et annet sted du har problemet med at navn ikke kommer opp? Dialer i standard Android har ikke den funksjonen. Messaging har det, men nummeret må være lagret som et mobilnummer (logisk nok) for at det skal komme opp.

 

Beklager, det var dårlig formulert. Mente på Dialer ja :)

Nei altså hvis dette er ikke standard funksjon, så må jeg nesten returnere denne. Jeg klarer ikke å huske alle nummeret i hodet. og det skal ikke være nødvendig å bla opp i kontakter heller.

Lenke til kommentar

Er det på Dialer, Messaging eller et annet sted du har problemet med at navn ikke kommer opp? Dialer i standard Android har ikke den funksjonen. Messaging har det, men nummeret må være lagret som et mobilnummer (logisk nok) for at det skal komme opp.

 

Beklager, det var dårlig formulert. Mente på Dialer ja :)

Nei altså hvis dette er ikke standard funksjon, så må jeg nesten returnere denne. Jeg klarer ikke å huske alle nummeret i hodet. og det skal ikke være nødvendig å bla opp i kontakter heller.

Du kan jo roote telefonen og legge inn en Desire rom (med HTC Sense). Da får du både innebygd støtte for Exchange og den funksjonen i dialeren som du etterlyser.

Lenke til kommentar

Er det på Dialer, Messaging eller et annet sted du har problemet med at navn ikke kommer opp? Dialer i standard Android har ikke den funksjonen. Messaging har det, men nummeret må være lagret som et mobilnummer (logisk nok) for at det skal komme opp.

 

Beklager, det var dårlig formulert. Mente på Dialer ja :)

Nei altså hvis dette er ikke standard funksjon, så må jeg nesten returnere denne. Jeg klarer ikke å huske alle nummeret i hodet. og det skal ikke være nødvendig å bla opp i kontakter heller.

 

Eller du kan installere "SpellDial" fra Market.

Lenke til kommentar

Hjelp!

 

Fikk telefonen min i dag, men jeg får ikke koblet den til wifi.

 

Noe spesielt jeg må gjøre?

 

Kjører en Apple Extreme med 802.11n(b og g compatible) med WEP.

 

Finner forresten andre nett, men de er selvfølgelig sikret. Har tatt strømmen på ruteren og telefonen er slått av og på etterpå.

 

Edit: Kastet Apple Airport Extreme ut av huset, så løste alt seg :-)

Endret av torebravo
Lenke til kommentar

hvordan får han til chinese input voice?

 

 

(siste del av videoen)

 

 

 

jeg får tekst oversettelse til chinese, men når jeg trykker på stemmen er det bare den engelske mannen som sier en masse tall istedenfor å snakke chinese

Endret av Zungam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...