Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er noen ting jeg legger merke til etter 1.8:

 

Det er utrolig lett å skaffe iron. Finner ofte chunks på 8-15 stk helt åpent på overflaten. Før var man heldig om man fant 1-2 uten å gå ned i små huler.

 

Det er clay i nesten alle små vanndammer. Får ikke lenger den samme følelsen som før når jeg fant clay. Det var jo nesten like spennende som diamanter.

 

Det finnes ikke røde blomster å oppdrive! Har utforsket et helt map med alle typer biomes uten å finne en eneste en..

 

Liker hungerbar, men det er alt for lett å skaffe mat med den mengden dyr det spawner...

 

Det ligger egg så og si over alt i enkelte typer biomes. Før var det å få et par egg flere MCdager med arbeid.

 

"Liker hungerbar, men det er alt for lett å skaffe mat med den mengden dyr det spawner..."

Det spørs, nå spawner de på bestemte områder, ikke så mye i fjellene, heller på de store "slettene".

Lenke til kommentar

Og kjøtt blir fort mangelvare, sjølv om det er mange dyr til å begynde med så blir det ikkje spawna nye dyr noke som fører til at du etterkvart går tom for dyr i området.

Misforstår jeg deg eller mener du det ikke spawner nye dyr? For det gjør det i stor grad hos meg.

 

 

Er det en 1.8.1 release av CraftBukkit?

Det har ikke kommet en «anbefalt» versjon enda, men den nyeste fungerer greit nok.

Lenke til kommentar

Og kjøtt blir fort mangelvare, sjølv om det er mange dyr til å begynde med så blir det ikkje spawna nye dyr noke som fører til at du etterkvart går tom for dyr i området.

Misforstår jeg deg eller mener du det ikke spawner nye dyr? For det gjør det i stor grad hos meg.

 

Joda nye dyr spawner, men du kan lett oppleve at du dei spawner på plasser der du ikkje ser dei eller får tak i dei.

 

F.eks er det vanlig at ein mangel på f.eks kuer skyldes at alle kuene er sammla i ei lita hula eller vannhull som dei ikkje kjem seg ut av. Med dei nye ravinene så kan mange av dyra falle heilt ned til bedrock nivået utan å døy (dersom det er vatn der nede). Dette gjer at det fort kan bli få dyr oppe på overflata.

Lenke til kommentar

Kom over en spiderspawner i en gruve jeg gikk gjennom, og tenkte å bygge et nytt mob tower eller noe lignende rundt denne.

 

Er det fortsatt mob toweret som er det mest effektive designet? Skal bygge fra bedrock og opp til overflata i første omgang. Hvordan blir det med endermen? Frykter at de plukker hele greia fra hverandre etterhvert.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Kom over en spiderspawner i en gruve jeg gikk gjennom, og tenkte å bygge et nytt mob tower eller noe lignende rundt denne.

 

Er det fortsatt mob toweret som er det mest effektive designet? Skal bygge fra bedrock og opp til overflata i første omgang. Hvordan blir det med endermen? Frykter at de plukker hele greia fra hverandre etterhvert.

Kan du ikke bare ødelegge spawneren..?

Lenke til kommentar

Den spawner edderkopper som jeg trenger, skal ha masse string til å lage ull osv. Tenkte da like greit å bygge tårnet rundt denne. Men når jeg gjør dette vil jo også blant annet endermen spawne inne i tårnet, og plukke blokker i hytt og pine.

 

En løsning er kanskje å bygge den i obsidian, men det blir veeeeldig mye jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...