Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Lag ein kyllingfarm for kjapp og fornybar tilgang på mat.

 

Lag ei innhengning der du sperrer inne nokre kyllinger, kyllinger kolliderer ikkje med kvarandre så du har plass til mange inne i samme innhengning.

(Brønnene som du finner i landsbyer egner seg godt til dette formålet siden kyllingene kan klatre nedi brønnen sjølv men dei kjem seg ikkje ut utan hjelp.)

Deretter er det berre å vente å regelmessig samle inn egg. Desse egga kaster du i veggen for å få ny kyllinger, desse kyllingene kan du igjen slakte for å få kjøtt og fjær, eventuellt for å skaffe flere kyllinger innne i innhengninga di.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen måte å permanent fjerne mobs fra ett område?

Inni en 169x169 pyramide er det ett lass med mobs.

Har plassert ut mengder med fakler uten at det har noe påvirkning...

 

Om det er høyt opp til taket og du bare har plassert fakler på bakken vil mobs spawne i lufta der det er mørkt nok og falle ned.

 

Virker ikke som det går å spawne kyllinger ved å kaste egg på veggen. Noe jeg gjør feil?

 

Det er bare 1/8 sjanse for at et kastet egg vil spawne en chicke. Men egg har en bitteliten sjans for å spawne opptil 4 chicken.

Endret av vesleengen
Lenke til kommentar

Noen måte å permanent fjerne mobs fra ett område?

Inni en 169x169 pyramide er det ett lass med mobs.

Har plassert ut mengder med fakler uten at det har noe påvirkning...

 

Om det er høyt opp til taket og du bare har plassert fakler på bakken vil mobs spawne i lufta der det er mørkt nok og falle ned.

Den er vel 84 høy, altså ganske høyt oppunder taket.

Det er plassert fakkler rundt på veggene helt opp til taket, men det vil jo fortsatt være mørkt i tomrommet i midten...

Lenke til kommentar

Vel.. Dette har holdt meg oppe i natt:

*store bilder*

 

Vurderer å fjerne korset på utsia. Syns det blei for stort. Men vi får se i morra. ALT ser tross alt bedre ut på kvelden/natta :p

GOD NATT!

Den kirka der ligna veldig på kirka jeg og noen venner laget, bare at den der var en del mindre.

Endret av Runar waits for alice
Lenke til kommentar

Det er noen ting jeg legger merke til etter 1.8:

 

Det er utrolig lett å skaffe iron. Finner ofte chunks på 8-15 stk helt åpent på overflaten. Før var man heldig om man fant 1-2 uten å gå ned i små huler.

 

Det er clay i nesten alle små vanndammer. Får ikke lenger den samme følelsen som før når jeg fant clay. Det var jo nesten like spennende som diamanter.

 

Det finnes ikke røde blomster å oppdrive! Har utforsket et helt map med alle typer biomes uten å finne en eneste en..

 

Liker hungerbar, men det er alt for lett å skaffe mat med den mengden dyr det spawner...

 

Det ligger egg så og si over alt i enkelte typer biomes. Før var det å få et par egg flere MCdager med arbeid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...