Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en 1.8 server med noen venner som funka fint fram til i dag. Nå er den plutselig helt klikk med massiv lag der det er umulig å gjøre noe. Kommer denne feilmeldingen: "warning can't keep up did the system time change or is the server overloaded".

 

Testa med å lage en ny verden og da funker alt smertefritt, men ikke i den verdenen vi har bygd på. Altså er det ikke noe feil med pc'n, men tydligvis med verdenen. Fungerte helt fint tidligere i dag, men er nå helt ødelagt, det skjedde bare plutselig. Noen som har peiling hvordan det kan fikses?

 

Akkurat det samme er skjedd meg min våre server. Vi kjører dog 1.8.1

 

Problemet er exp. en døde i spillet og dette skapte problemet for oss du kan se screens av det her

 

http://imgur.com/a/b5p60

 

Så finn ut hvor det er og plukk det opp eller no.

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Akkurat det samme er skjedd meg min våre server. Vi kjører dog 1.8.1

 

Problemet er exp. en døde i spillet og dette skapte problemet for oss du kan se screens av det her

 

http://imgur.com/a/b5p60

 

Så finn ut hvor det er og plukk det opp eller no.

Fant ut at det var det ja. Fikk sluppet en bøtte lava ned dit alle experience orbene lå og da funka det etterpå. Nå benytter vi oss av et suicidehull fylt med lava som vi hopper i relativt ofte.

Lenke til kommentar

Jeg håper så inderlig kontrollen for sprinting endres i 1.9. Å trykke 2 ganger på W funker så utrolig dårlig. Jeg trykker ofte på W mange ganger for å komme bittelitt lengre fremover, gjerne når jeg er i nærheten av kanter eller bare skal litt nærmere noe.

Problemet nå er at om man trykker litt for fort så tar man 2-3 sprintskritt før man rekker å gjøre noe. Og da er det mange ganger for seint. Har allerede falt utenfor kanter ned i lava, kommet for nære store mengder mobs jeg egentlig skulle gå rundt. Hoppet for langt og bommet der jeg skal lande fordi sprinten slår inn... And the list goes on..

 

En bedre løsning ville vert og sprint hadde blitt aktivert med å trykke Ctrl 1 gang eller holdt den inne.

Lenke til kommentar

jeg bruker noexplode pluginen til bukkit, der kan jeg velge om creepers skal kunne ødelegge mapet, om man skal ta skade av de o.l. Gjelder også tnt og ghasts.

Den er ikke oppdatert på lenge, men funker på 1.8.1 hvertfall :)

 

Har du link? finner den ingen plass.

Har ikke link, men kan laste den opp et sted om du vil? forslag om hvor? :p

Lenke til kommentar

Jeg håper så inderlig kontrollen for sprinting endres i 1.9. Å trykke 2 ganger på W funker så utrolig dårlig. Jeg trykker ofte på W mange ganger for å komme bittelitt lengre fremover, gjerne når jeg er i nærheten av kanter eller bare skal litt nærmere noe.

Problemet nå er at om man trykker litt for fort så tar man 2-3 sprintskritt før man rekker å gjøre noe. Og da er det mange ganger for seint. Har allerede falt utenfor kanter ned i lava, kommet for nære store mengder mobs jeg egentlig skulle gå rundt. Hoppet for langt og bommet der jeg skal lande fordi sprinten slår inn... And the list goes on..

 

En bedre løsning ville vert og sprint hadde blitt aktivert med å trykke Ctrl 1 gang eller holdt den inne.

Enig med deg,

 

sprint aktivering slik det er nå er bare tull. Selv finner jeg det ganske irriterende å måtte trykke "w" to ganger hver gang jeg hopper og bommer litt på en blokk slik at jeg stopper opp. Noen ganger trykker jeg ikke raskt nok, andre ganger for mange. De burde endre løping til q og kasting av ting til r istedet.

Lenke til kommentar

Minecraft has run out of memory. Jeg blir sur, det skjer hele tiden.

Trenger du hjelp av Minecraft-Gud Grøgger kanskje?

 

Prøv denne batch filen, så kanskje det kommer til å funke.

 

@echo off

Title Minecraft Launcher

set APPDATA=%CD%\

"c:\Program Files\Java\jre6\bin\javaw.exe" -XX:+UseConcMarkSweepGC -XX:+CMSIncrementalMode -XX:ParallelGCThreads=5 -XX:+CMSIncrementalPacing -XX:+UseAdaptiveGCBoundary -XX:SurvivorRatio=16 -Xmn1M -Xmx2M -Xms2M -jar Minecraft.exe

 

 

 

 

Kos deg.

Lenke til kommentar

Du må lage et tekstdokument, kopiere inn informasjonen (som jeg postet tidligere) og lagre tekstdokumentet som en .bat fil. Det jeg ihvertfall gjorde var at jeg hadde Minecraft.exe på skrivebordet slik at batch filen finner veien.

 

Husk også å ha riktig vei til javaw.exe; "c:\Program Files\Java\jre6\bin\javaw.exe" <-- Du må endre på det hvis det ikke er riktig.

 

 

Edit: Du bør ha .bat filen på skrivebordet sammen med Minceraft.exe filen.

Endret av Grøgger
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du må lage et tekstdokument, kopiere inn informasjonen (som jeg postet tidligere) og lagre tekstdokumentet som en .bat fil. Det jeg ihvertfall gjorde var at jeg hadde Minecraft.exe på skrivebordet slik at batch filen finner veien.

 

Husk også å ha riktig vei til javaw.exe; "c:\Program Files\Java\jre6\bin\javaw.exe" <-- Du må endre på det hvis det ikke er riktig.

 

 

Edit: Du bør ha .bat filen på skrivebordet sammen med Minceraft.exe filen.

 

Hm. Hvordan gjør jeg om en fil til en .bat-fil? Jeg har bare Notisblokk på denne dataen.

 

Minecraft has run out of memory. Jeg blir sur, det skjer hele tiden.

 

Jeg skrudde av open-gl og da funka det for meg.

 

Jeg har aldri hatt open-gl på :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...