Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Biler som sier noe om eieren


Anbefalte innlegg

Vi vet jo alle sammen at det ikke er noen vits i å diskutere hva som er best, for de fleste her har jo bestemt seg på forhånd hva som er best. Vi som kjører japsebiler synes at dere "tyskere" kjører som svin og er "rasshøl", mens dere synes at japsebiler bare er kjedelige plastkasser uten kjøreegenskaper.

 

Men morsomt er det likevel å diskutere og høre mye dumme meninger :) Og noen smarte da

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dere "tyskere" kjører som svin og er "rasshøl"

Hvordan vi kjører sier jo lite om selve bilen :)

 

mens dere synes at japsebiler bare er kjedelige plastkasser uten kjøreegenskaper.

Det har du rett i :) (snakker dog for meg selv)

 

_____________________

Har kjørt en god del japser og har også eid ett par japsebiler (Toyota/Mazda) og det er hevet over enver tvil at japsebiler er biler for den økonomiske som vil spare penger, og som ikke bryr seg om litt plastikk her og der...

 

Eneste trumfkortet til japsebiler er at de statistisk sett muligens er mer driftsikre. Men det har seg jo slik at jo mer som KAN bli ødelagt, jo større er sjansen for at det blir ødelagt. Med detså mener jeg at jo mindre teknologi og finesser en bil har jo mondre sjanse er det for at noe kan bli ødelagt.

 

Dessuten så har man ikke muligheten til å "skreddersy" bilen på samme måte ett sitt ønske med japsebiler. Joda, man kan velge mellom ett par tre utstyrspakker men utover dette kan man ikke velge stort.

 

Kjøper man Audi/BMW så kan man velge mellom flere typer stoler i bilen. Med vifte eller uten vifte, delskinn eller ekte hud, fargekombinasjoner på seter etc etc.

 

Man kan velge om man vil ha 4x4 eller 4WD, samt at man har et hav av motoralternativer hvor den "vanlige" motoren er like sprek eller sprekere enn den råeste motoren til en eksempelhvis Mazda.

 

Man kan også velge (hvis ikke det er standard) dynamisk styring. Justerbart understell med tanke på stivhet, stereoanlegg som faktisk spiller såpass bra at det ikke høres ut som om lyden kommer fra ett par pappesker.

 

Det er også masse mer man kan velge av utstyr og duppedingser til en BMW/Audi kontra en Japse.

 

Joda, det koster, men de som kjøper BMW/Audi er nok mer bilinnterisserte enn de som kjøper en japse. En bilinterissert setter pris på duppedingser og annet som BMW/Audi kan tilby.

 

Kjenner en som nettopp har kjøpt seg en splitter ny Mazda 6 Stasjonsvogn med masse utstyr ogden største motoren. Jeg har sett bilen, oghvis dette var det råeste Mazda kunne levere av den typen så er det bare trist. Det samme gjelder også Toyota Avensis. Joda... tante Ruth og Onkel Kjell vil nok synes bilen er flott, men personlig så synes jeg det bare er litt trist.

Endret av BjerkneZ
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må ikke glemme at de tre største japanske bilmerkene (Toyota, Honda, Nissan) alle har egne luxusmerker (Lexus, Acura, Infinity). Så ikke dra alle japser under en kam, med plastikk etc., disse koster også en del. Japan er fortsatt verdens største bilprodusent;)

 

Men for all del, jeg elsker Audi. Dog kjører jeg selv en japse, en liten Civic. Men trenger jeg noe mer i situasjonen jeg er i nå? Neppe.. Uansett skal det mye til for å klage på aksen jeg har med 125 hesters VTEC i en ett-tonnsbil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Joda, de har luksusmerker med de er stort sett helt uten sjangser her i Europa.

i Europa betyr inovasjon alt, design, teknikk må være ledende, selv Lexus har måttet innrømme at det de selger på US, konservativt design og kompromissløs driftsikkerhet ikke duger i Europa, kjøperne i vår verden tar heller en feil eller to på bilen så lenge de vet at dette er siste skrik i teknologi. Og her snakker vi ikke om ti år gamle vrak som vi i avgiftshelvete må ta til takke med, hvordan driftsikkerheten er på gamle biler er av ingen interesse for noen, det ser man tydelig på hvor uhyggelig dyrt og vanskelig det er og reparere og vedlikeholde nyere biler. Det legges ikke to pinner i kors for og lage de servicevennlige, den eneste brukeren fabrikkene bryr seg om er de som kjøper nytt og bytter innen 2 til 5 år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Men jeg har lagt merke til at når en bil kommer over fartsgrensen midt i veien rundt svingen, er det alltid en BMW.

 

 

Det der er bare tull! Greit nok at de som kjører BMW ofte kommer rundt svingen i høyere fart enn fartsgrensen, men de ligger aldri over midtstripen!

 

De som ligger over midtstripen, og kutter svinger, er pensjonister i Peugeot, Toyota, Mazda, Suzuki og andre merker som ikke vekker følelser.

Lenke til kommentar

Ikke " audi og bmw" , men "audi og vw " :) BMW er i en annen klasse. man tar ikke bmw i samme haug som audi ( vw gruppen). Audi har faktisk drept mye av sjelen til Lambo, det sier selv de mest respekterte biljournalister over hele verden. Det er ikke italiensk lenger. Og når de første skal stappe tysk i italiensk bil, så blir det audi? et barbie merke? nei huff og huff :(

Lenke til kommentar

Alfaromeo: Tulling fra landet som har solgt gården til fordel for en stygg boks han tror er tøff. Bruker tiden sin på å råne rundt i hjembugda på leting etter småjenter.

 

Haahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahaha.

 

Snakk om å ta seg nær av at noen disser din kjære VAG.

 

Alfa Romeo: Ofte menn i alderen 25-50 som setter pris på godt design, kjøreglede og ikke bryr seg om at det kanskje er litt mer serviceutgifter enn Toyota.

 

Toyota: Folk som trenger noe for å komme seg fra A til B, som de ikke vil at skal koste så mye. Eieren bryr seg sjelden om å holde bilen i god stand.

 

Nyere BMW: Folk som nesten alltid tror de er bedre enn alle andre. Ofte eiendomsmeglere, aksjemeglere og andre med middels lønn. Kjører ofte hissig i trafikken, og blir fort irritert.

 

Eldre BMW: Ungdommer som vil ha stor stereo og ligge sidelengs om vinteren.

 

Skoda: Familie.

Endret av OlafG
Lenke til kommentar

Fiat og Renault: Folk som ikke bryr seg hva de kjører.

Audi og Lamborghini: For folk uten hjernekapasitet.

VW: For folk som liker kjedelige biler.

Mercedes-Benz: Folk som liker det lille "ekstra".

Toyota: For folk som ikke vil ha bilen på verksted hele tiden.

SsangYong: For folk som ikke bryr seg om bilen.

BMW: Folk som trur de er noe.

Endret av aGal
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg smilte og viste tommel opp til en pimpa bmw 90-tallet i venstre felt på E18 idag. Han bremset ned med en gang og la seg et par hundre meter bak meg, så gasset han på og kjørte forbi meg i 160-170+-. Kjønte ikke helt poenget hans. Så kom han på siden av meg og brukte raske bevegelser slik at jeg skulle skvette eller noe slikt. Skvatt hvertfall med det samme.

 

Jeg har bare hatt lappen i 1,5 år(fortsatt innenfor 2 års prøvetid), så holdt meg i fila og kjørte rett frem. Tror uansett ikke han har hatt lappen noe lenger enn meg. Han bør ta det litt mer med ro om han vil beholde den.

Lenke til kommentar

Jeg smilte og viste tommel opp til en pimpa bmw 90-tallet i venstre felt på E18 idag. Han bremset ned med en gang og la seg et par hundre meter bak meg, så gasset han på og kjørte forbi meg i 160-170+-. Kjønte ikke helt poenget hans. Så kom han på siden av meg og brukte raske bevegelser slik at jeg skulle skvette eller noe slikt. Skvatt hvertfall med det samme.

 

Jeg har bare hatt lappen i 1,5 år(fortsatt innenfor 2 års prøvetid), så holdt meg i fila og kjørte rett frem. Tror uansett ikke han har hatt lappen noe lenger enn meg. Han bør ta det litt mer med ro om han vil beholde den.

 

Jeg greier ikke å forstå situasjonen du beskriver.

Først kjørte han forbi deg i 160-170, så kom han opp på siden av deg? Kjørte du forbi han etter at han kjørte forbi, eller lå han i 170 og brukte raske bevegelser ved siden av deg? Gjorde han raske bevegelser med bilen sin i 170, eller hadde han et lite syreanfall inni bilen i 170?

Hvis han gjorde de raske bevegelsene sine etter at han hadde passert, lurer jeg på hvor skremt du kan bli av en som beveger seg 19,4m/s raskere enn deg (jeg går utifra at fartsgrensa var 100). Med den hastighetsforskjellen må du nærmest være i koma for å ikke ha rask nok reaksjon til å stoppe hvis de brå bevegelsene skulle føre til feks skrens og påfølgende kræsj.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tar kanskje 5 sek hvis han bremser litt mer enn normalt? Hvis han bremser fra 170 til 70 km/t akselererer han med -5,56m/s eller -20km/t og kjører 58,25m før han er i 70 igjen på 5 sek. Bmw sjåfører gjør slikt vettu. Neida..

 

Edit: En vanlig ny bil kan bremse fra 130 km/t til 0 på 4 sek.

Edit2: Uff jeg blander km/t og m/s, men tror det stemmer nå.

Endret av Zonked223
Lenke til kommentar

Slik som jeg forsto det så kjørte BMW opp på siden av han i litt høyere fart, slik at de lå nesten ved siden av hverandre.

Så viste Zonked tommel opp til BMWen.

Så bremset BMWen ned å la seg et par hundre meter bak han.

Så gasset BMWen opp i full fart, og passerte Zonked i ca 160/170km/t.

når han kjørte forbi lagde han litt bevegelser med bilen, noe som ikke skal så mye til i den farten. litt sporing i veien er alt som skal til.

 

Riktig?

 

BMW er for folk som kjøper bil for merket, folk som vil ha herjebil, folk som vil ha en velbalansert bil med relativt god kvalitet og gode kjøreegenskaper. Men ikke kom her å fortell meg at noen som kjøper ny 7-serie, eller F10 er ute etter knallgode kjøreegenskaper. Greit nok at de er gode for sin klasse, men de bilene er alt for store og tunge til at de er noe tess i svingene.

 

Jaguar er for folk av eldre garde, med enkelte unntak som bare vil ha noe litt mer eksklusivt.

 

Mini er for damer/jenter, eller gutter som ikke er tvil om sin egen seksualitet, vil ha gode kjøreegenskaper og godt design. Da må det imidlertid være en Cooper S.

Dette gjelder forøvrig også Mx-5.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...